Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2227
Hei!

For mange år siden var jeg en tur ute på byen. Ble ganske full, men ikke blackout-full. Endte opp ved et bord med et par folk jeg ikke kjente.

Der fikk jeg tilbudet om en shot, som jeg selvfølgelig takket ja til. Denne shotten kom ikke fra et glass, men en form for plastkork – typ sånne som er på hostesaft og sånt.

Denne shotten kom heller ikke fra baren, men fra jakkelommen til han ene duden. Husker ikke fargen (blank tror jeg), men husker at den ikke var «sterk», som sprit er. Var som sagt full, men samtidig såpass edru at jeg er 100% sikker på at det ikke var en vanlig shot med sprit jeg drakk.

Etter dette blacket jeg ut, og våknet opp på legevakten da jeg hadde falt i bakken og slått hodet.

Hva tror dere det kan ha vært?
GHB sannsynligvis. Kanskje GBL. Det er vanlig å dosere i korker, og er farlig i kombinasjon med alkohol.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
GHB sannsynligvis. Kanskje GBL. Det er vanlig å dosere i korker, og er farlig i kombinasjon med alkohol.
Vis hele sitatet...
Ahaa. Takk! Jævlig i etterkant var det, og stresser fremdeles over situasjonen ti år senere.
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Ahaa. Takk! Jævlig i etterkant var det, og stresser fremdeles over situasjonen ti år senere.
Vis hele sitatet...
Vel, du burde vært død. Så god grunn til at du stresser over det fortsatt.
Fuck Mr. Plod!
Nøddy's Avatar
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Vel, du burde vært død. Så god grunn til at du stresser over det fortsatt.
Vis hele sitatet...
Nei, blackout på ghb er langt langt ifra død.

Nå bare synser du, skjekk LD50 på ghb.
Sitat av Nøddy Vis innlegg

Vis hele sitatet...
Neida, vi vet det at å korke over ikke nødvendigvis er så farlig, men i kombinasjon med alkohol derimot kan det fort bli livsfarlig!
Sist endret av Alge; 9. juni 2024 kl. 05:30.

Vis hele sitatet...
Leste du hele tråden? Det er jo ikke snakk om LD50 på GHB. Det er snakk om LD50 på alkohol + GHB.

GHB og alkohol kombinert har en lav LD50. Når man er full som TS var skal det ikke mange korker til for å stryke med.
Mest sannsynlig? Statistisk liksom?

- Alkohol.

Kilde: Har jobbet mange år med prøvesvar fra rus_
-screening, dvs folk som tror de har blitt dopet ned på byen og som tar blodprøver.

Nesten alle viser kun alkohol. Spriten kan bite folk i ræva noen ganger.
Sist endret av Cheese; 9. juni 2024 kl. 09:55.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Mest sannsynlig? Statistisk liksom?

- Alkohol.

Kilde: Har jobbet mange år med prøvesvar fra rus_
-screening, dvs folk som tror de har blitt dopet ned på byen og som tar blodprøver.

Nesten alle viser kun alkohol. Spriten kan bite folk i ræva noen ganger.
Vis hele sitatet...
Enig. Har alltid syntes det virker rart at tilfeldige mennesker på byen skal gi deg en stack med downers.. fordi liksom hvorfor?

Derimot så er det ikke så usannsynlig at han tok GHB.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Enig. Har alltid syntes det virker rart at tilfeldige mennesker på byen skal gi deg en stack med downers.. fordi liksom hvorfor?
Vis hele sitatet...
Har du ikke fantasi eller
Mange mange grunner, ingen av de gode.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Njae, fantaserer ikke om å dope ned folk. Har jeg rus innabords, så skal jeg jammen klare meg å få med meg en hjem uten å dope hun ned.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd slikt i Norge, folk er oftest kjipe og deler ikke drugs med ukjente.
Har derimot opplevd det i Spania flere ganger - første gang som ung gutt på Ibiza i 1999 fikk vi utdelt gratis e på do (egen toilet DJ der til og med), har også blitt påspandert linjer av helt fremmede på festivaler i nyere tid.
Å gi uerfarne en kork med GHB er direkte farlig.

Vis hele sitatet...
Jeg siktet mer til det å blande GHB og alkohol.
Det er ganske vanlig kunnskap at GHB og alkohol ikke er en bra kombo. Har aldri sett det ute på byen heller, de som driver med det holder seg til hjemmefester stort sett.

Jeg tror du nok har fått servert god hjemmebrent. God hjemmebrent smaker ikke sterk sprit, selv om den er sterkere enn det meste. En shot eller to på rappen av noe sånt putter de fleste på ræva hvis man ikke er forberedt. Det kan faktisk gå fra 0 til 100 på noen få minutter.