Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 527
Hei, jeg går for tiden på Buvidal, noe som overhodet ikke fungerer. Den plutselige svetten og overopphetingen jeg opplever, gir seg ikke. Vi snakker bytting av undertøy tre ganger om dagen, 2 t-skjorter som alltid er klare liggende i kjøleskapet og dusjing flere ganger om dagen. Skal jeg ut og møte noen på feks en kaffe, pakkes det med tørkerull og 2-3 t-skjorter ekstra, deo og andre hjelpemidler. Invitasjoner til middager og andre mer "fastlåste" situasjoner, har jeg for lengst kuttet ut.

Jeg har gjort som LAR har sagt, vært tålmodig (som er stort sett det de sier), men det blir ikke bedre. Jeg nærmer meg et år på Buvidal 96 mg. Har legetime om noen dager hvor det er tema.

I det siste har jeg ikke orket å ha det sånn. Heroin tar bort alle plagene selvfølgelig, men det er liksom det jeg skal slutte med da, så har forsøkt andre alternativer.

Så jeg prøvde dolcontin og det virket fantastisk. 100 mg og alle abstinensene som nevnt ovenfor forsvant. Dessuten opplevde jeg heller ingen eufori ved å bruke det. Jeg forstår jo at det er fordi det er morfinen som hjelper.

For litt siden fikk jeg tak 5 stki 60 mg Malfin og det holdt abstinensene borte i like lang tid som 100 mg Dolcontin.
Målet mitt er jo å bruke minst mulig, men på gata er det vanskelig å finne lavere doser å få kjøpt enn 100 mg av Malfin eller Dolcontin.

Så det jeg lurer på er om dersom jeg bruker en tablettdeler og lager to 50 mgs av tablettene, vil jeg da ødelegge depoteffekten fullstendig?

Har selv tygd, knust de til pulver og gud-vet-hva med disse tablettene før for å oppnå rus, og det har jo funka ganske bra. Allikevel har jeg inntrykk av at man må herpe de skikkelig for å ødelegge depoteffekten.

Nå ønsker jeg altså det motsatte, opprettholde depoteffekten med en enkel deling i to med giljotin.
Vil det la seg gjøre? Er det noen som har erfaring på området?
Du mister depoteffekten dersom du deler den I to. Det er laget rundt som gir den effekten og hvis pillen deles vil virkestoffet komme ut mye fortere. Kanskje kan det funke for deg å dele det I 4 og sa ta 25 først og 25 til etter 4-6 timer?
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Du mister depoteffekten dersom du deler den I to. Det er laget rundt som gir den effekten og hvis pillen deles vil virkestoffet komme ut mye fortere. Kanskje kan det funke for deg å dele det I 4 og sa ta 25 først og 25 til etter 4-6 timer?
Vis hele sitatet...
Takk for svar, Bluesky. Ja, kanskje det er en mulighet. Jeg mener å huske at selv om jeg knuste malfinen til pulver før, så var det pulveret veldig sensitiv for væske. Altså at den klumpet seg med en gang den kom i kontakt med en ørliten mengde med vann. Derfor jeg lurer på om depotfunksjonen fortsatt vil funke
Vært der, gjort det.
Jeg har etter flere år med daglig injisering, kort sagt blitt abstinent til de grader. Så ble det en ferie bak murer litt over ett år, og såklart ble fristelsen for stor i det fri..

MEN, etter. ca 1 år, får jeg allergiske reaksjoner etter injisering av Dolcontin. Lurte på om jeg kan bruke Oxy enda, eller om det er ødelagt for meg også? Heroin går heldigvis bra, men det tar jeg med måneders mellomrom. Samme plan med 80mg Reltebeton..
Dette er veldig dårlig behandling av LAR. Du skal ikke gå rundt med abstinenser etter et år.

Du burde få deg noe støtte til å slå i bordet hos LAR, sånn at du kan få rett medisinering.
Veldig delte meninger om Buvidal. Noen er superfornøyd og andre får emormt med bivirkninger. Har sett ett par skrekkeksempler. Du er nok en av dem som ikke tolererer det så godt og burde da selvsagt få bytte til det medikamentet som DU synes virker best. Når det gjelder Malfin så er det tydeligvis veldig ulik praksis rundt om i landet. På sørlandet ble jeg tilbudt dette når jeg ikke orket mer av de andre medisinene deres. Valgte heller å trappe meg ut av LAR på ARA. Veldig glad for det.