Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1038
Hei, jeg vil først starte dette innlegget med å si at jeg har vært rusfri fra mdma i over 2 år, har heller ingen plan om å gå tilbake, men det er fortsatt en ting jeg lurer på.

For ca 4 år siden misbrukte jeg mdma over flere perioder, der den lengste varte i ca 2 måneder. Første gang jeg prøvde mdma var i 2018/19, etter det var jeg uten det helt til 2020 og det var da jeg begynte jakten på å føle på førstegangs-rusen av det igjen, noe jeg selvfølgelig aldri oppnå. Inntak kunne være alt fra et par ganger i måneden og opp til 2-3 ganger i uka, og det tok ikke lang tid før det bare gjorde meg dårlig. Uansett hvor mange måneder jeg ventet mellom hvert inntak så fikk jeg alltid samme reaksjon, det føltes alltid ut som jeg begynte å nå en god effekt helt i starten, men etter rundt en time ble jeg alltid dårlig, måtte gå og spy, og var bare i helt rar og ekkel (men fortsatt rusa) form de neste timene. Jeg skalv, var kvalm, kroppen føltes som 1000kg og jeg var egentlig bare dårlig. Det samme skjedde også da jeg hadde hatt pause i over et år.

Når jeg tenker tilbake på alt dette i dag er jeg både redd for at jeg har skadet både hjernen og nervesystemet mitt av å holde på sånn der, og at det er derfor reaksjonen jeg fikk av å ta det bare ble verre og verre, men jeg lurer også på om det er en annen forklaring. Jeg har vært av og på kraftig deprimert så og si hele livet, så det er vanskelig å skille hvordan jeg var før det, og hvordan jeg er nå i ettertid.

Er det noen som kanskje kan ha en idé om hvorfor jeg alltid ble så ekstremt dårlig uansett hvor lenge jeg ventet mellom hver gang? Setter veldig stor pris på alt av feedback.
De gangene jeg tok for mye fikk jeg den formen. Mer enn 200mg liksom.

Og LOM som de kaller det (loss og magic) er jo en greie. Og uten den euforien er jo mdma ganske kjipt. Blir litt speeda liksom men litt kjip og digg form samtidig.

Tror mdma har mulighet til å fakke deg opp hvis man drar den for langt. Man tvinger jo hjernen til å tømme serotonin lagrene. Og det tar tid å bygge det opp igjen. Hvis man bare gønner på før de er fulle igjen så tror jeg det er skadelig.

Men dette er bare basert på egne erfaringer. Noen kommer sikkert med noe mer faglige svar.
tatt emma en håndfull ganger, de 2 siste gangene har jeg tatt for mye, altid ventet 3 mnd + mellom hver gang, siste gangen tokk jeg mellom 0,3 - 0,5 med krystall. startet med 0,2 og var dum å heiv innpå 0,1 mellom 1 - 1,5 t etter første inntak. derreter en linje sikkert 1 time etter det igjen, da ble jeg også kvalm og måtte spy og det var første gangen jeg har blitt såpass dårlig og måtte spy. siste gangen var første gang jeg endte med å spy og følte meg skjelven og jaw locket helt. dette er 2 måneder siden og jeg føler meg fortsatt litt drit, håper virkelig jeg blir mer 'normal' igjen..
Jeg vet om flere, deriblant min egen bror, som I flere år tok mdma hver helg, tidvis konsumerte han over 3g krystaller alene på en helg, som nå idag er helt fin. Jeg kjenner også en annen som pleide å ta mdma hver eneste dag i over et halvt år, han brukte det som om det var speed til slutt. Han var ganske langt ute å ture en stund, men nå er han helt tilbake til seg selv. Jeg tror at å bekymre seg for skade trolig påvirker deg mer enn noen faktisk skade vil gjøre, og uansett er det ikke så mye å gjøre med det nå uansett.
Jeg har begynt på zoloft nå og jeg mener at hodet mitt ble extra skadet av MDMA + andre ting.

Hvis du tror at hodet ditt er litt ødelagt så kan det kanskje skylde av at hjernen din ikke klarer å lage nok stoffer selv som ble svidd av feks MDMA bruk.

Jeg føler meg mye bedre nå som jeg har begynt på zoloft hvert fall og kommer til til å bruke det for resten av livet tror jeg.

Leger er der for å hjelpe deg!
Jeg har vært/er i samme situasjon som deg. Mdma gir minimal med funk fordi jeg har misbrukt det tidligere.

Ellers føler jeg meg ikke noe værre nå som jeg er rusfri fra mdma.
er i samme stilling som deg , får ikke noe effekt lengre og de siste gangene jeg har tatt det har jeg mistet helt kontroll på inntaket og bare tatt mer og mer for hver gang.

sist tok jeg 800mg + og er sikker på at jeg var døden nær , klarte ikke stoppe inntaket, var veldig tung i kroppen klarte ikke reise meg og stå på bena fordi da gikk alt i svart og jeg besvimte og kom til meg selv på gulvet.

hadde jeg hatt mer tilgjengelig hadde jeg tatt det også og garantert vert død. har innsett at jeg aldri kan røre det stoffet igjen, men den innsikten hadde jeg allerede fått før de 3 siste gangene jeg inntok det sist men alikevel var jeg dum nok til og ta det igjen ,

sist jeg tok det for 18 måneder siden fikk jeg voldsomt pustebesvær dagen etter og har hatt problemer med og puste siden. har vert på en drøss med undersøkelser ingen som finner ut hva som feiler meg sliter enda med pusten og går og hiver etter pusten som om jeg har løpt maraton selv om jeg ikke gjør noe fysisk og bare prøver og slappe av, livet mitt har vert et reint helvete siden jeg tok det sist, prøvde og skrive et innlegg her rett etter det skjedde med det ble slettet

pleide og elske mdma men nå hater jeg det , mdma ødelagte meg!!!
Sist endret av dekommeri2033; 4 uker siden kl. 17:35.