Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 983
Brukte endel i 2023, rundt 100k. Nordnorsk dop er dårlig, og jeg tok ikke særlig vare på nesen. Har ikke hull i septum(?) men den framste brusken i mellom neseveiene har på en måte løsnet litt fra venstre nesevei. Det vises ikke godt å gjør verken ondt eller noe, vises kun hvis man ser underifra.

Jeg slutta før nyttår og hadde litt bacimycin på når det enda var «åpent.» Nå er det grodd litt, men er enda litt skjevt og tynt.


Lurer egentlig på erfaringer med dette og om det helbredes. Og dersom jeg går til legen med dette, i hvilken grad vil dette påvirke sertifikat, vil militæret få vite om dette, hva slags negative virkninger kan det ha å gå til legen?
Hva gjelder lege og militær og slikt har jeg ingen anelse.
Og jeg har bare hatt ekstremt sår nese selv. Men, jeg har sett kompis som hadde sår gående fra inni nesa og rundt til utsiden og oversiden av nesa (kokain var tydeligvis litt for billig i søramerika). Og en annen jeg kjenner har operert inn et rør i nesa etter å ha vært i overkant ivrig over tid.
Begge har det godt den dag i dag og jeg har ikke hørt at har noen store plager med nesa. Han som opererte inn et rør hadde en tilvenningsprosess naturligvis, men det har blitt bra.

Bacimycin er en fantastisk salve, men skal i utgangspunktet ikke brukes i åpne sår, så du vet det til en annen gang. Tror ikke det vil påvirke negativt og være opphav til et problem.
Og uansett hva så er helsa di viktigere enn om noen får vite om noe eller at du skulle få en karantenetid på lappen (jeg tviler sterkt på at det vil skje)
Ta vare på deg selv og håper at det ordner seg.
New generation
colakork's Avatar
Om jeg har vært ivrig med pulver så har jeg en dæsh med olivenolje ifra fingern oppi nesen. Sørger for å puste inn dampet vann med litt salt oppi også. Ellers er det viktig å fylle opp kroppen med mineraler, rent godt vann og ikke for mye mat utover uka sånn at kroppen får bruke energien på å "reparere" å ikke prossesere maten du eter.

Kroppen fikser ganske mye selv, det aller meste, men om du har noe som henger løst oppi der og det ikke fester seg selv... Legen.
Sitat av colakork Vis innlegg
Om jeg har vært ivrig med pulver så har jeg en dæsh med olivenolje ifra fingern oppi nesen. Sørger for å puste inn dampet vann med litt salt oppi også. Ellers er det viktig å fylle opp kroppen med mineraler, rent godt vann og ikke for mye mat utover uka sånn at kroppen får bruke energien på å "reparere" å ikke prossesere maten du eter.

Kroppen fikser ganske mye selv, det aller meste, men om du har noe som henger løst oppi der og det ikke fester seg selv... Legen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har du salt i vannet hvis du bare puster inn dampen?