Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 5534
Trådstarter
19 1
Sitat av 420master Vis innlegg
Kjære du, det er faktisk ikke SÅNN det fungerer. Er du første valget? Selvfølgelig er du ikke det, sikkert ikke 14 valget heller.

Men om valget faller på folk er klassifisert som ikke tjenestedyktig.

Og 50 gjengmedlemmer og en serievoldtektsmann. Hvem tror du de henter først?!
Vis hele sitatet...
Jeg har en skriftlig avtale med Forsvaret. Den kommer jeg til å kjempe for. Ville gjort meg ekstremt vanskelig hvis de prøvde seg på noe annet.

Jeg klarer meg fint i villmarken, hadde gått i skjul ved første innkallelse. De kan ikke straffe meg hvis jeg ikke ser innkallelsen.

Hadde også laget til mange slags sykdommer og vansker.

Hvis de dro meg inn ville jeg krevd en stilling innenfor strategi eller ledelse langt borte i fra fronten.

Men et ikke slik det fungerer. Loven har ikke tilbakevirkende kraft. Og jeg har selvbestemmelserett.

Med slike holdninger dere har, er det ikke tvil hvem som overlever lengst i en krig. Bare dumme folk eller de med dødsønske som er i front.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Jeg har en skriftlig avtale med Forsvaret. Den kommer jeg til å kjempe for. Ville gjort meg ekstremt vanskelig hvis de prøvde seg på noe annet.

Jeg klarer meg fint i villmarken, hadde gått i skjul ved første innkallelse. De kan ikke straffe meg hvis jeg ikke ser innkallelsen.

Hadde også laget til mange slags sykdommer og vansker.

Hvis de dro meg inn ville jeg krevd en stilling innenfor strategi eller ledelse langt borte i fra fronten.

Men et ikke slik det fungerer. Loven har ikke tilbakevirkende kraft. Og jeg har selvbestemmelserett.

Med slike holdninger dere har, er det ikke tvil hvem som overlever lengst i en krig. Bare dumme folk eller de med dødsønske som er i front.
Vis hele sitatet...
Gått i skjul? Hvilken verden lever du i? Krevd en stilling? Selvbestemmelsesretten ryker om vi blir invadert. Og du har da ikke en dritt du skulle sagt. Tror du de som blir kalt inn for å forsvare landet i Ukraina kan kreve ditt og datt?
Trådstarter
19 1
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Gått i skjul? Hvilken verden lever du i? Krevd en stilling? Selvbestemmelsesretten ryker om vi blir invadert. Og du har da ikke en dritt du skulle sagt. Tror du de som blir kalt inn for å forsvare landet i Ukraina kan kreve ditt og datt?
Vis hele sitatet...
Ja jeg bestemmer over meg selv. Ja jeg vet hvordan jeg lever i villmarken hvis jeg må det. Ja jeg lurer på hvorfor folk går ut i front i Ukraina. Lurer også på hvorfor folk blir boende i Kiev
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Ja jeg bestemmer over meg selv. Ja jeg vet hvordan jeg lever i villmarken hvis jeg må det. Ja jeg lurer på hvorfor folk går ut i front i Ukraina. Lurer også på hvorfor folk blir boende i Kiev
Vis hele sitatet...
Hvordan erfaring har du med å leve alene i villmarka? Vært på telttur?
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Jeg har en skriftlig avtale med Forsvaret. Den kommer jeg til å kjempe for. Ville gjort meg ekstremt vanskelig hvis de prøvde seg på noe annet.

Jeg klarer meg fint i villmarken, hadde gått i skjul ved første innkallelse. De kan ikke straffe meg hvis jeg ikke ser innkallelsen.

Hadde også laget til mange slags sykdommer og vansker.

Hvis de dro meg inn ville jeg krevd en stilling innenfor strategi eller ledelse langt borte i fra fronten.

Men et ikke slik det fungerer. Loven har ikke tilbakevirkende kraft. Og jeg har selvbestemmelserett.

Med slike holdninger dere har, er det ikke tvil hvem som overlever lengst i en krig. Bare dumme folk eller de med dødsønske som er i front.
Vis hele sitatet...
Hadde du vært villig til å gå til krig for å kjempe om å bevare retten til å være militærnekter?
Trådstarter
19 1
Sitat av Opponent Vis innlegg
Hvordan erfaring har du med å leve alene i villmarka? Vært på telttur?
Vis hele sitatet...
Har blandt annet gått norge på langs uten etterforsyninger.

Sitat av j0n Vis innlegg
Hadde du vært villig til å gå til krig for å kjempe om å bevare retten til å være militærnekter?
Vis hele sitatet...
Poenget er jo at jeg ikke går til krig. Er imot krig. Er for fred. Det kalles en ideologi. Hvis alle var som meg ville det ikke blitt krig.
Sist endret av JoakimD; 3 uker siden kl. 18:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Har blandt annet gått norge på langs uten etterforsyninger.



Poenget er jo at jeg ikke går til krig. Er imot krig. Er for fred. Det kalles en ideologi. Hvis alle var som meg ville det ikke blitt krig.
Vis hele sitatet...

Det kalles for å være pasifist.
Det finnes uansett mange plasser for selv pasifister i forsvaret, det være seg feltprester, arbeidere med klesvask, velferdstjening, kokker å alt annet som IKKE kriger, da kan du værtfall støtte opp dem som faktisk må gå i krig.
Men går det nå først til hælvette så er ingen av oss pasifister mere enten du vil eller ikke.

Newsflash Alle er ikke som deg.
Hva ville du gjort om jeg kom bort til deg å klabba til deg så nesa knakk? hadde du vært pasifist å snudd det andre kinnet til å ikke gjort noe som helst? fordi du er mot vold å krig men bare for fred? Verden er desverre ikke så sort/hvit. Tenk i litt større bildet.
Ett angrep på Norge ville være ett angrep på DEG også!
Sist endret av Eyeamare; 3 uker siden kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av David01 Vis innlegg
Det kan dokumenteres veldig grundig at AP, SV og Rødt har hatt et veldig tilbakelent forhold til forsvarspolitikken.
Og det har blitt snakket åpent fra partiene om å ruste ned Forsvaret og trekke Norge ut av NATO.
Nå snakker ingen av partiene på venstresiden om dette lenger fordi de skjønner selv hvor alvorlig destruktiv denne politikken er for Norge.

Høyre og FrP (Anders Langes parti) har helt siden den kalde krigen hatt det programforpliktet at Forsvaret skal rustes opp for å være reellt motstandsdyktig mot en annen makt.

Og i nyere tid:
Det var Høyre/KrF-regjeringen i 2000 som gikk inn for å ruste opp ubåtkapasitetene og det ble fordømt fra blant annet SV.

Det var Høyre/FrP-regjeringen (2013-2017) som gikk inn for å fornye hele luftforsvaret med 52 F-35 maskiner.

Anne Grete Strøm-Erichsen (forsvarsminister for Ap 2005-2013) er den ene og alene forsvarsministeren som har klart å legge ned 8 militærleire på 8 år.

Det var dessuten under høyrebølgen og Høyre-regjeringen på 80-tallet som sørget for at Norge fikk farge-TV (vi var siste landet i Europa, og Ap-regjeringen hadde før dette stemt forslaget ned i Stortinget).
Dessuten så stengte matbutikkene kl.17, og dette var bestemt ved forskrift til lov, også dette ble myknet opp av Høyre-regjeringen.

Arbeiderpartiet og venstresiden har gjort mye bra for velferden i Norge, men forsvarspolitikk er noe av det de har vært aller dårligst på.

Du kan se oversikt over alle Stortingsvedtak fra 1945 til i dag på Stortinget.no og her kan man filtrere hvilke partier som har stemt for og mot de ulike reformene.

Jeg stemmer ikke på Høyre/FrP selv, men jeg er likevel ikke så forutinntatt at jeg tror at Arbeiderpartiet er de som er å takke for at Norge er som det er.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke helt du forstår hva det er jeg prøver å få fram
Jeg driter fullstendig i hvem som har lyst til å kaste bort penger på et forsvar vi ikke har menneskekapasitet til å overholde
Jeg snakker om at AP representerer Arbeider folket
Og for 80 år siden så stemte ikke arbeiderene på Høyre
Det var det de rike som gjorde, og tror du at de rike gikk ut i krig, nei
De som forsvarte Norge og gjorde motstand mot tyskerene i 2 verdenskrig var arbeidere

DET er det som er poenget mitt
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Jeg har en skriftlig avtale med Forsvaret. Den kommer jeg til å kjempe for. Ville gjort meg ekstremt vanskelig hvis de prøvde seg på noe annet.

Jeg klarer meg fint i villmarken, hadde gått i skjul ved første innkallelse. De kan ikke straffe meg hvis jeg ikke ser innkallelsen.

Hadde også laget til mange slags sykdommer og vansker.

Hvis de dro meg inn ville jeg krevd en stilling innenfor strategi eller ledelse langt borte i fra fronten.

Men et ikke slik det fungerer. Loven har ikke tilbakevirkende kraft. Og jeg har selvbestemmelserett.

Med slike holdninger dere har, er det ikke tvil hvem som overlever lengst i en krig. Bare dumme folk eller de med dødsønske som er i front.
Vis hele sitatet...
Med mindre du allerede har militær utdanning så får du ikke tildelt noen stilling innen ledelse, og bemerk deg ordet TILDELT.

Forsvaret kan med hjemmel i lov TILDELE deg en stilling. Du kan ikke kreve noen ting.

Og du har ingen «skriftlig avtale» med Forsvaret. Du har fått et brev om at du ikke er skikket til tjeneste i verken fred, krise eller krig.

Men med hjemmel i loven så kan «din skikkethet til tjeneste endre seg», og det er en vurdering som Forsvaret ved FPVS avgjør, og ikke du selv.

Dagens lov er en forlengelse av Vernepliktsloven og Militærnekterloven fra 1953.
Og jeg tviler på at brevet ditt er fra før 1.juli 1953.

For å være helt ærlig så høres det ut som at du tror du har mye mer personlig makt over Forsvaret enn det du har.
Du fremstår som en barnslig unge.

Jeg håper virkelig vi aldri kommer i en situasjon der det blir nødvendig å mobilisere soldater, men om vi gjør så håper jeg du blir straffet hardt og strengt.
Og du hadde hatt veldig godt av å få en reality check siden du innbiller deg at du nærmest er hevet over loven.
Trådstarter
19 1
Sitat av David01 Vis innlegg
Med mindre du allerede har militær utdanning så får du ikke tildelt noen stilling innen ledelse, og bemerk deg ordet TILDELT.

Forsvaret kan med hjemmel i lov TILDELE deg en stilling. Du kan ikke kreve noen ting.

Og du har ingen «skriftlig avtale» med Forsvaret. Du har fått et brev om at du ikke er skikket til tjeneste i verken fred, krise eller krig.

Men med hjemmel i loven så kan «din skikkethet til tjeneste endre seg», og det er en vurdering som Forsvaret ved FPVS avgjør, og ikke du selv.

Dagens lov er en forlengelse av Vernepliktsloven og Militærnekterloven fra 1953.
Og jeg tviler på at brevet ditt er fra før 1.juli 1953.

For å være helt ærlig så høres det ut som at du tror du har mye mer personlig makt over Forsvaret enn det du har.
Du fremstår som en barnslig unge.

Jeg håper virkelig vi aldri kommer i en situasjon der det blir nødvendig å mobilisere soldater, men om vi gjør så håper jeg du blir straffet hardt og strengt.
Og du hadde hatt veldig godt av å få en reality check siden du innbiller deg at du nærmest er hevet over loven.
Vis hele sitatet...
Militæret kan ikke bestemme hva jeg skal gjøre. Jeg er et fritt menneske. De kan prøve å få meg inn til tjeneste, men jeg kommer til å gjøre det særdeles vanskelig for dem.

Derfor laget jeg denne guiden. Jeg bruke denne oppskriften i 2010 for å unngå militæret. De skrev et brev til meg om at jeg ikke blir innkalt selv hvis det blir krig. Da må de forholde seg til denne avtalen.

Hvis de skal tildele som du skriver, så får de tildele meg noe skikkelig. Helst noe hvor jeg kan reise bort i fra Norge og drive ledelse fra trygg distanse.

Men i utgangspunktet er planen min å klare meg selv.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Militæret kan ikke bestemme hva jeg skal gjøre. Jeg er et fritt menneske. De kan prøve å få meg inn til tjeneste, men jeg kommer til å gjøre det særdeles vanskelig for dem.

Derfor laget jeg denne guiden. Jeg bruke denne oppskriften i 2010 for å unngå militæret. De skrev et brev til meg om at jeg ikke blir innkalt selv hvis det blir krig. Da må de forholde seg til denne avtalen.

Hvis de skal tildele som du skriver, så får de tildele meg noe skikkelig. Helst noe hvor jeg kan reise bort i fra Norge og drive ledelse fra trygg distanse.

Men i utgangspunktet er planen min å klare meg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg håper for Norge sin skyld at du ikke skal «drive» noe ledelse.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Militæret kan ikke bestemme hva jeg skal gjøre. Jeg er et fritt menneske. De kan prøve å få meg inn til tjeneste, men jeg kommer til å gjøre det særdeles vanskelig for dem.

Derfor laget jeg denne guiden. Jeg bruke denne oppskriften i 2010 for å unngå militæret. De skrev et brev til meg om at jeg ikke blir innkalt selv hvis det blir krig. Da må de forholde seg til denne avtalen.

Hvis de skal tildele som du skriver, så får de tildele meg noe skikkelig. Helst noe hvor jeg kan reise bort i fra Norge og drive ledelse fra trygg distanse.

Men i utgangspunktet er planen min å klare meg selv.
Vis hele sitatet...
Enig! Jeg håper jeg blir tildelt jobben som Forsvarssjef, eller hvert fall får en plass i generalstaben.

Jeg vil jo ha noe skikkelig, og da kan jeg sitte trygt i en bunker og lede hele krigen selv.

Du burde bruke denne oppskriften hvis du blir stoppet i fartsmåling av politiet også.

Si at du er er fritt menneske, det er din bil, og politiet skal ikke bestemme hva du skal gjøre

Jeg heier på deg!

Og du er et skikkelig forbilde for norsk ungdom! Sånne som deg trenger vi flere av!
Trådstarter
19 1
Sitat av Opponent Vis innlegg
Jeg håper for Norge sin skyld at du ikke skal «drive» noe ledelse.
Vis hele sitatet...
Har erfaring fra det. Jobbet som lærer. Har også enormt mye erfaring fra villmarken.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Har erfaring fra det. Jobbet som lærer. Har også enormt mye erfaring fra villmarken.
Vis hele sitatet...
Cannon fodder er best nytte av deg da, håper du ikke jobber i læreryrket mere å lærer kidsa den mentaliteten din for da er vi alle sammen fucked!
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Militæret kan ikke bestemme hva jeg skal gjøre. Jeg er et fritt menneske. De kan prøve å få meg inn til tjeneste, men jeg kommer til å gjøre det særdeles vanskelig for dem.

Derfor laget jeg denne guiden. Jeg bruke denne oppskriften i 2010 for å unngå militæret. De skrev et brev til meg om at jeg ikke blir innkalt selv hvis det blir krig. Da må de forholde seg til denne avtalen.

Hvis de skal tildele som du skriver, så får de tildele meg noe skikkelig. Helst noe hvor jeg kan reise bort i fra Norge og drive ledelse fra trygg distanse.

Men i utgangspunktet er planen min å klare meg selv.
Vis hele sitatet...
De kan ikke tvinge deg i militæret, de kan heller ikke tvinge deg til fengsel. Men det kommer de til å gjøre likevel.

Det er ulovlig å drepe mennesker. Helt frem til de gjør det.
At du ser på et brev som sier at du ikke er skikket til å gå i førstegangstjeneste er ikke helligere enn bibelen. Det trodde jeg selv de på spekteret ville forstå?
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Jeg har en skriftlig avtale med Forsvaret. Den kommer jeg til å kjempe for. Ville gjort meg ekstremt vanskelig hvis de prøvde seg på noe annet.

Jeg klarer meg fint i villmarken, hadde gått i skjul ved første innkallelse. De kan ikke straffe meg hvis jeg ikke ser innkallelsen.

Hadde også laget til mange slags sykdommer og vansker.

Hvis de dro meg inn ville jeg krevd en stilling innenfor strategi eller ledelse langt borte i fra fronten.

Men et ikke slik det fungerer. Loven har ikke tilbakevirkende kraft. Og jeg har selvbestemmelserett.

Med slike holdninger dere har, er det ikke tvil hvem som overlever lengst i en krig. Bare dumme folk eller de med dødsønske som er i front.
Vis hele sitatet...
Du prater jo bare rundt deg selv. Har du fått vedtaket på brev eller har begge parter skrevet under på en kontrakt?!?!

Selvbestemmelses rett og alt det ryker ut i en unntakstilstand. Selv under corona fikk vi en meget begrenset selvbestemmelsesrett

Bare slutt, for det du sier stemmer ikke. Blir det krig, og norge trenger folk. Så blir du hentet eller satt inn. Så du mener du kan rømme til skogs der det … IKKE er krig? Hører du selv hvor dumt det høres ut? Tror du våre fiender finner frem gategps og går kun på opplyste fortau?


Jeg har forresten både et håndkle og en bru du kan kjøpe

Sitat av JoakimD Vis innlegg
Kjenner folk som har nektet. Ble truet med rettsak. Etter mye frem og tilbake måtte han i siviltjeneste. Så nei, er ikke så lett.
Vis hele sitatet...
Tull, i dag holder det å svare «jeg vil ikke i millitæret» på sesjon del 1. de kommer ikke til å sjekke om du har to bein engang
Sist endret av 420master; 3 uker siden kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
19 1
Sitat av 420master Vis innlegg
Du prater jo bare rundt deg selv. Har du fått vedtaket på brev eller har begge parter skrevet under på en kontrakt?!?!

Selvbestemmelses rett og alt det ryker ut i en unntakstilstand. Selv under corona fikk vi en meget begrenset selvbestemmelsesrett

Bare slutt, for det du sier stemmer ikke. Blir det krig, og norge trenger folk. Så blir du hentet eller satt inn. Så du mener du kan rømme til skogs der det … IKKE er krig? Hører du selv hvor dumt det høres ut? Tror du våre fiender finner frem gategps og går kun på opplyste fortau?


Jeg har forresten både et håndkle og en bru du kan kjøpe



Tull, i dag holder det å svare «jeg vil ikke i millitæret» på sesjon del 1. de kommer ikke til å sjekke om du har to bein engang
Vis hele sitatet...
Jeg vet om folk som har nektet når de kommer inn i militæret. Har blitt rettsak. Så det er reelt.

Når jeg var på sesjon i 2010 var det stor fare for å komme inn. Har venner som sa de ikke ville inn, men som ble plassert til noe drittarbeid.

Jeg fikk brev fra militæret ja. Der står det tydelig at jeg slipper selv om det blir krig. Hvis de ønsket, kunne de holdt døren på gløtt og skrevet at jeg ikke kommer inn MED MINDRE DET BLIR KRIG.

Jeg akter å forholde meg til dette løftet jeg fikk fra militæret. Noe annet vil bli useriøst og ulovlig.

Det er mye jeg kan gjøre for å være vanskelig hvis jeg må det. Nå være grenser hvor mye tid de vil bruke på meg.

Forstår ikke hva du mener med håndkle og bro.

Det finnes områder i naturen som ikke er interesse av soldater. Jeg kan gjemme meg ser lenge.

Nei ingen kan tvinge meg til å ofre mitt liv i krig. Det går bare ikke. Jeg kommer til å gjøre alt for å passe på meg selv.

Jeg merket ikke til noen begrenset selvbestemmelse i koronatiden. Men var svært lite korona der jeg bor.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Det er mildt sagt provoserende å høre folk si at de ikke ville forsvart Norge ved et angrep. En ting er diskutable konflikter i andre land som ikke truer oss, men å ikke stå opp for Norge hvis vi angripes? Da fortjener du å miste statsborgerskapet og gapestokk etter min mening.

Jeg har ikke vært i krig men avtjente førstegangstjeneste i 2.Bataljon som infanterist. Jeg er stolt av å ha gjort det. Det burde jeg ikke være og det burde være selvsagt at man gjør det. Men pinglefaktoren er høy nå i landet.

Grunnene man hører er egentlig «jeg er en liten guttunge som er redd for min egen skygge“.

Alt man får som norsk statsborger er grunn nok. Gratis utdanning, helse osv. Visse egenandeler kanskje, men sliter du får du hjelp.

Jeg trengte hjelp en gang, og jeg er jævlig takknemlig for sikkerhetsnettet vi har. Skulle bare mangle at jeg stod opp for landet hvis det trengte kanonmat.
Vis hele sitatet...
Jeg skyter ikke eller skader andre mennesker, uansett om det er for norge. Jeg driter vel i om norge går under eller ei hbis jeg ligger som en hullette gulost ute i banen.

Jeg støtter ikke krig, hadde alle gjort som meg så hadde ikke krig eksistert.

Å hjelpe til i en krig, hva slags gevinst vil det gi meg egt?
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Jeg vet om folk som har nektet når de kommer inn i militæret. Har blitt rettsak. Så det er reelt.

Når jeg var på sesjon i 2010 var det stor fare for å komme inn. Har venner som sa de ikke ville inn, men som ble plassert til noe drittarbeid.

Jeg fikk brev fra militæret ja. Der står det tydelig at jeg slipper selv om det blir krig. Hvis de ønsket, kunne de holdt døren på gløtt og skrevet at jeg ikke kommer inn MED MINDRE DET BLIR KRIG.

Jeg akter å forholde meg til dette løftet jeg fikk fra militæret. Noe annet vil bli useriøst og ulovlig.

Det er mye jeg kan gjøre for å være vanskelig hvis jeg må det. Nå være grenser hvor mye tid de vil bruke på meg.

Forstår ikke hva du mener med håndkle og bro.

Det finnes områder i naturen som ikke er interesse av soldater. Jeg kan gjemme meg ser lenge.

Nei ingen kan tvinge meg til å ofre mitt liv i krig. Det går bare ikke. Jeg kommer til å gjøre alt for å passe på meg selv.

Jeg merket ikke til noen begrenset selvbestemmelse i koronatiden. Men var svært lite korona der jeg bor.
Vis hele sitatet...
At du ikke merket noe til begrenset selvbestemmsele i koronatiden betyr ikke at det faktisk ikke var tilfellet.
Jeg fikk samme brev som deg og det er på ingen måte en kontrakt som er bindende. En avtale eller kontrakt har stort sett underskrifter som må signeres og det måtte iallfall ikke jeg. Fikk beskjed om at jeg under ingen omstendigheter hadde noe å bidra med, men som folk nevner så er det nok lite verdt om det faktisk blir krig. Lite sannsynlig at jeg blir sendt med våpen mellom henda men det er andre ting man kan bli satt til også.
Forsvaret kan også ta bilen din under krig f. eks. De har nok rom til å gjøre ganske mye som de vil. At du er uenig er greit nok men å tro du slipper unna fordi det sto det på en papirlappe under fredstid er noe naivt.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Ceaucescu vibber. "vi anerkjenner ikke denne domstolen!"
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Jeg vet om folk som har nektet når de kommer inn i militæret. Har blitt rettsak. Så det er reelt.

Når jeg var på sesjon i 2010 var det stor fare for å komme inn. Har venner som sa de ikke ville inn, men som ble plassert til noe drittarbeid.

Jeg fikk brev fra militæret ja. Der står det tydelig at jeg slipper selv om det blir krig. Hvis de ønsket, kunne de holdt døren på gløtt og skrevet at jeg ikke kommer inn MED MINDRE DET BLIR KRIG.

Jeg akter å forholde meg til dette løftet jeg fikk fra militæret. Noe annet vil bli useriøst og ulovlig.

Det er mye jeg kan gjøre for å være vanskelig hvis jeg må det. Nå være grenser hvor mye tid de vil bruke på meg.

Forstår ikke hva du mener med håndkle og bro.

Det finnes områder i naturen som ikke er interesse av soldater. Jeg kan gjemme meg ser lenge.

Nei ingen kan tvinge meg til å ofre mitt liv i krig. Det går bare ikke. Jeg kommer til å gjøre alt for å passe på meg selv.

Jeg merket ikke til noen begrenset selvbestemmelse i koronatiden. Men var svært lite korona der jeg bor.
Vis hele sitatet...
https://history.howstuffworks.com/hi...lyn-bridge.htm

Dette er broa jeg vel selge deg, det er referansen og poenget er at du fremstår uvirkelig naiv som mener det brevet betyr noen ting som helst under en unntakstilstand grunnet krig og invasjon. Håndkle er en referanse som sikter til at du ikke er helt tørr bak øra.

I en unntakstilstand er ikke det brevet ditt verdt arket det er skrevet på engang.

Igjen, du er uvirkelig naiv om du tror du klarer å være vanskelig når MP står på døra for å ta deg med. De diskuterer ikke. De ber deg pakke. Nekter du får du håndjern på å bært inn i en humvee uten at du engang rekker å få et sukk for deg. Og hvis du på så barnslig vis unndrar militæret sine krav.

Det eneste du kunne nevnt som du ikke har gjort, er at situasjonen spiller gjerne en liten rolle. Du kan bli beskyttet internasjonalt hvis du velger å flykte.

Hvis noen på uriktig grunnlag prøver å ta landet vårt som Tyskland prøvde på i sin tid, eller Russland gjør i Ukraina i dag. Så har du ingenting du skulle ha sagt:

Men om vi prøver å ta over sverige for eks fordi vi føler at det er et land vi vil ha. Og invaderer Sverige med all makt til vår rådighet vil du kunne bli beskyttet i andre land.

I norge er det vel i dag noen få millitærnektere fra Russland. Vi har noen fra Ukraina også men de blir fort stemplet som forrædere av eget land


Unektelig naivt å tro at det brevet er et løfte. Kan garanter deg 500% at setningen «Vi lover at…» ikke står på det brevet

Du vil være pliktig å kjempe for fedrelandet ditt. Så jo, du kan faktisk tvinges.
Sitat av 420master Vis innlegg
https://history.howstuffworks.com/hi...lyn-bridge.htm

Dette er broa jeg vel selge deg, det er referansen og poenget er at du fremstår uvirkelig naiv som mener det brevet betyr noen ting som helst under en unntakstilstand grunnet krig og invasjon. Håndkle er en referanse som sikter til at du ikke er helt tørr bak øra.

I en unntakstilstand er ikke det brevet ditt verdt arket det er skrevet på engang.

Igjen, du er uvirkelig naiv om du tror du klarer å være vanskelig når MP står på døra for å ta deg med. De diskuterer ikke. De ber deg pakke. Nekter du får du håndjern på å bært inn i en humvee uten at du engang rekker å få et sukk for deg. Og hvis du på så barnslig vis unndrar militæret sine krav.

Det eneste du kunne nevnt som du ikke har gjort, er at situasjonen spiller gjerne en liten rolle. Du kan bli beskyttet internasjonalt hvis du velger å flykte.

Hvis noen på uriktig grunnlag prøver å ta landet vårt som Tyskland prøvde på i sin tid, eller Russland gjør i Ukraina i dag. Så har du ingenting du skulle ha sagt:

Men om vi prøver å ta over sverige for eks fordi vi føler at det er et land vi vil ha. Og invaderer Sverige med all makt til vår rådighet vil du kunne bli beskyttet i andre land.

I norge er det vel i dag noen få millitærnektere fra Russland. Vi har noen fra Ukraina også men de blir fort stemplet som forrædere av eget land


Unektelig naivt å tro at det brevet er et løfte. Kan garanter deg 500% at setningen «Vi lover at…» ikke står på det brevet

Du vil være pliktig å kjempe for fedrelandet ditt. Så jo, du kan faktisk tvinges.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal de kunne tvinge deg? Javel så hentes man ut av bolig og kjørt en plass, skal de lime fast våpen og gi deg støt for å få deg til å trekke av?
Trådstarter
19 1
Sitat av 420master Vis innlegg
https://history.howstuffworks.com/hi...lyn-bridge.htm

Dette er broa jeg vel selge deg, det er referansen og poenget er at du fremstår uvirkelig naiv som mener det brevet betyr noen ting som helst under en unntakstilstand grunnet krig og invasjon. Håndkle er en referanse som sikter til at du ikke er helt tørr bak øra.

I en unntakstilstand er ikke det brevet ditt verdt arket det er skrevet på engang.

Igjen, du er uvirkelig naiv om du tror du klarer å være vanskelig når MP står på døra for å ta deg med. De diskuterer ikke. De ber deg pakke. Nekter du får du håndjern på å bært inn i en humvee uten at du engang rekker å få et sukk for deg. Og hvis du på så barnslig vis unndrar militæret sine krav.

Det eneste du kunne nevnt som du ikke har gjort, er at situasjonen spiller gjerne en liten rolle. Du kan bli beskyttet internasjonalt hvis du velger å flykte.

Hvis noen på uriktig grunnlag prøver å ta landet vårt som Tyskland prøvde på i sin tid, eller Russland gjør i Ukraina i dag. Så har du ingenting du skulle ha sagt:

Men om vi prøver å ta over sverige for eks fordi vi føler at det er et land vi vil ha. Og invaderer Sverige med all makt til vår rådighet vil du kunne bli beskyttet i andre land.

I norge er det vel i dag noen få millitærnektere fra Russland. Vi har noen fra Ukraina også men de blir fort stemplet som forrædere av eget land


Unektelig naivt å tro at det brevet er et løfte. Kan garanter deg 500% at setningen «Vi lover at…» ikke står på det brevet

Du vil være pliktig å kjempe for fedrelandet ditt. Så jo, du kan faktisk tvinges.
Vis hele sitatet...
Forsto ikke referansene. Men uansett.

Lurer også på hvordan noen skal tvinge meg til å løpe rundt med våpen.

Hvordan skal de tvinge meg til å gjøre en god jobb?

Hva hvis jeg plutselig blir syk og trenger en sykemelding?

Finnes mange måter å gjøre seg vanskelig på. Tviler på de gidder å bruke tiden sin på meg. Er vel viktigere ting å tenke på.

Og dette gjør jeg fordi jeg har et løfte om å ikke bli innkalt. Jeg er egentlig ikke noen pasifist. Hadde gjort mye mot noen andre hvis de var ute etter familien min. Ellers er jeg en fredelig person.

Trur uansett du tar feil. Jeg har papirene i orden på at jeg slipper militæret, til og med i krig. De hadde ikke trengt å skrive det hvis de tenkte det kunne bli behov for meg.

Hadde sikkert vært en god leder eller skarpskytter.

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Forsvaret kan også ta bilen din under krig f. eks. De har nok rom til å gjøre ganske mye som de vil. At du er uenig er greit nok men å tro du slipper unna fordi det sto det på en papirlappe under fredstid er noe naivt.
Vis hele sitatet...
Hahaha ja lykke til. Skal love deg at den plutselig ikke fungerer. Jeg har behov for bilen. Har barn å transportere.
Sist endret av JoakimD; 3 uker siden kl. 19:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Forsto ikke referansene. Men uansett.

Lurer også på hvordan noen skal tvinge meg til å løpe rundt med våpen.

Hvordan skal de tvinge meg til å gjøre en god jobb?

Hva hvis jeg plutselig blir syk og trenger en sykemelding?

Finnes mange måter å gjøre seg vanskelig på. Tviler på de gidder å bruke tiden sin på meg. Er vel viktigere ting å tenke på.

Og dette gjør jeg fordi jeg har et løfte om å ikke bli innkalt. Jeg er egentlig ikke noen pasifist. Hadde gjort mye mot noen andre hvis de var ute etter familien min. Ellers er jeg en fredelig person.

Trur uansett du tar feil. Jeg har papirene i orden på at jeg slipper militæret, til og med i krig. De hadde ikke trengt å skrive det hvis de tenkte det kunne bli behov for meg.

Hadde sikkert vært en god leder eller skarpskytter.



Hahaha ja lykke til. Skal love deg at den plutselig ikke fungerer. Jeg har behov for bilen. Har barn å transportere.
Vis hele sitatet...
Enten så er du rett og slett dum, eller så troller du.

Personlig tror jeg på en kombinasjon.

Nå takker jeg for meg i denne diskusjonen, for du kan kverulere på denne hellige papirbiten din i det uendelige.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Hahaha ja lykke til. Skal love deg at den plutselig ikke fungerer. Jeg har behov for bilen. Har barn å transportere.
Vis hele sitatet...
Det er en mulighet for at barna dine ikke har noe plass å trenge transport til om Norge skulle blitt invadert. Sånn i værste fall.

Sitat av JoakimD Vis innlegg
Forsto ikke referansene. Men uansett.

Lurer også på hvordan noen skal tvinge meg til å løpe rundt med våpen.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange andre oppgaver i krig enn å skyte på fienden.
Sist endret av NokErNok; 3 uker siden kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av David01 Vis innlegg
Enten så er du rett og slett dum, eller så troller du.

Personlig tror jeg på en kombinasjon.

Nå takker jeg for meg i denne diskusjonen, for du kan kverulere på denne hellige papirbiten din i det uendelige.
Vis hele sitatet...
Hehe. Apropo hellige papirbit, så tror må vel TS tro på Bibelen Koranen og mein Kampf samtidig, fordi det står jo i disse bøkene at det er sant.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Hehe. Apropo hellige papirbit, så tror må vel TS tro på Bibelen Koranen og mein Kampf samtidig, fordi det står jo i disse bøkene at det er sant.
Vis hele sitatet...
Vi kan jo le av denne papirbiten til vi blir grønne, men det dere sier er at, enten så lyver de så det tyter ut av øra, eller så er de så dumme at de burde bli satt til å spikre paller..

Hvorfor i det hele tatt legge ved, på papiret(jeg har samme papir) at man er utelukket for innkallelse til krig om de ikke mener det de skriver?

Jeg mener hva er hensikten og tanken bak å skrive det?
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Hvordan skal de kunne tvinge deg? Javel så hentes man ut av bolig og kjørt en plass, skal de lime fast våpen og gi deg støt for å få deg til å trekke av?
Vis hele sitatet...
Tvang i den forstand at enten blir du med, ellers blir du faktisk stilt for krigsrett. Nei, de kan selvfølgelig ikke line fast et våpen i henda dine.

Sitat av JoakimD Vis innlegg
Forsto ikke referansene. Men uansett.

Lurer også på hvordan noen skal tvinge meg til å løpe rundt med våpen.

Hvordan skal de tvinge meg til å gjøre en god jobb?

Hva hvis jeg plutselig blir syk og trenger en sykemelding?

Finnes mange måter å gjøre seg vanskelig på. Tviler på de gidder å bruke tiden sin på meg. Er vel viktigere ting å tenke på.

Og dette gjør jeg fordi jeg har et løfte om å ikke bli innkalt. Jeg er egentlig ikke noen pasifist. Hadde gjort mye mot noen andre hvis de var ute etter familien min. Ellers er jeg en fredelig person.

Trur uansett du tar feil. Jeg har papirene i orden på at jeg slipper militæret, til og med i krig. De hadde ikke trengt å skrive det hvis de tenkte det kunne bli behov for meg.

Hadde sikkert vært en god leder eller skarpskytter.



Hahaha ja lykke til. Skal love deg at den plutselig ikke fungerer. Jeg har behov for bilen. Har barn å transportere.
Vis hele sitatet...
Du er virkelig ikke den djupeste skjea i knivskuffen er du vel?

Det har blitt sagt uendelige ganger, su må gjerne leve i den rosa drømmeskya di å tro du er fritatt fra millitæret i alle settinger. Men det er du ikke.

Er det feil av meg å håpe det faktisk blir unntakstilstand i det landet her? Så man får sett ansiktsuttrykket til jokke når MP står på døra?

Det har blitt dokumentert og kildehenvist til deg flere ganger i posten. Fortsett gjerne å tro, men du tror likevel feil.

Unger? I den situasjonen landet står i, når tjenesteudyktige menn blir hentet i krig. Hvor i alle dager tror du de ungene skal? På skolen? Fotballtrening?

Og ja, de gidder ikke bruke lang tid på deg. De plukker deg opp og bærer deg til bilen om det blir nødvendig.

Noe inni meg lurer egentlig på om du i det hele tatt er gammel nok for førstegangstjeneste
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Vi kan jo le av denne papirbiten til vi blir grønne, men det dere sier er at, enten så lyver de så det tyter ut av øra, eller så er de så dumme at de burde bli satt til å spikre paller..

Hvorfor i det hele tatt legge ved, på papiret(jeg har samme papir) at man er utelukket for innkallelse til krig om de ikke mener det de skriver?

Jeg mener hva er hensikten og tanken bak å skrive det?
Vis hele sitatet...

De mener vel det de skriver, men unntakstilstand er unntakstilstand. Litt slik som at en livstidsdom er en livstidsdom i enkelte land, helt frem til de innser at de har gjort en feil og reverserer avgjørelsen.
Sitat av 420master Vis innlegg
Det har blitt dokumentert og kildehenvist til deg flere ganger i posten. Fortsett gjerne å tro, men du tror likevel feil.
Vis hele sitatet...
Eneste kildehenvisninga jeg fant i tråden var henvisning til egenerklæring og militærnekt, men ikke noe om militærnekt i unntakstilstand/krig som det virker som TS er mest opptatt av.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
De mener vel det de skriver, men unntakstilstand er unntakstilstand. Litt slik som at en livstidsdom er en livstidsdom i enkelte land, helt frem til de innser at de har gjort en feil og reverserer avgjørelsen.
Vis hele sitatet...
Men det spesifiserer jo krig, er ikke det en unntakstilstand?

Sitat av 420master Vis innlegg
Tvang i den forstand at enten blir du med, ellers blir du faktisk stilt for krigsrett. Nei, de kan selvfølgelig ikke line fast et våpen i henda dine.
Vis hele sitatet...
Vel, så om man da nekter og vi ikke ender opp med å måtte ta lynkurs i russisk, så vil man på et tidspunkt(i fredstid) bli stilt for retten. Jeg vil jo da tro, at et skriftlig papir om at du ikke er skikket for militærtjeneste, selv under krig, vil stå rimelig sterkt i retten

Bare så det er sagt, jeg vet ikke hva jeg ville gjort i den gitte situasjon. Mest sannsynlig hadde jeg tatt et valg der og da ut ifra situasjonen jeg befant meg i, om det var å gå i front for å prøve å beskytte barn og ektefelle eller rømme til skogs med de, vet jeg faktisk ikke, men syns det er en interessant problemstilling som er verdt å diskutere
Sist endret av Kloakk; 3 uker siden kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
§ 16.Verneplikt i krig eller når krig truer
I krig eller når krig truer, kan Kongen gi forskrift om at

a. verneplikten inntrer fra fylte 18 år og varer til fylte 55 år
b. vurderingen av hvem som er skikket til tjeneste, skal gjøres på andre måter enn det som følger av §§ 9 og 10
c. de som tidligere ikke er funnet skikket til tjeneste, kan vurderes på nytt

d. norske statsborgere som ikke oppholder seg i Norge, kan kalles inn til sesjon
e. alle som kan kalles inn til tjeneste i Forsvaret, kan bli ilagt reiseforbud.


https://lovdata.no/lov/2016-08-12-77/§16
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Men det spesifiserer jo krig, er ikke det en unntakstilstand?



Vel, så om man da nekter og vi ikke ender opp med å måtte ta lynkurs i russisk, så vil man på et tidspunkt(i fredstid) bli stilt for retten. Jeg vil jo da tro, at et skriftlig papir om at du ikke er skikket for militærtjeneste, selv under krig, vil stå rimelig sterkt i retten

Bare så det er sagt, jeg vet ikke hva jeg ville gjort i den gitte situasjon. Mest sannsynlig hadde jeg tatt et valg der og da ut ifra situasjonen jeg befant meg i, om det var å gå i front for å prøve å beskytte barn og ektefelle eller rømme til skogs med de, vet jeg faktisk ikke, men syns det er en interessant problemstilling som er verdt å diskutere
Vis hele sitatet...
Krig på fremmed jord er ikke nødvendigvis unntakstilstand. Blücher ved Oscarsborg festning er derimot unntakstilstand.
Sist endret av frilansloser; 3 uker siden kl. 04:41.
Sitat av j0n Vis innlegg
§ 16.Verneplikt i krig eller når krig truer
I krig eller når krig truer, kan Kongen gi forskrift om at

a. verneplikten inntrer fra fylte 18 år og varer til fylte 55 år
b. vurderingen av hvem som er skikket til tjeneste, skal gjøres på andre måter enn det som følger av §§ 9 og 10
c. de som tidligere ikke er funnet skikket til tjeneste, kan vurderes på nytt

d. norske statsborgere som ikke oppholder seg i Norge, kan kalles inn til sesjon
e. alle som kan kalles inn til tjeneste i Forsvaret, kan bli ilagt reiseforbud.


https://lovdata.no/lov/2016-08-12-77/§16
Vis hele sitatet...
Riktig, så da KAN man vurderes på nytt og man KAN bli ikke skikket, også da, men da er det jo greit.

Det er hipp som happ og ingen vet om dette papiret er verdt noe eller ei, var en moro diskusjon så lenge det varte
Trådstarter
19 1
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Riktig, så da KAN man vurderes på nytt og man KAN bli ikke skikket, også da, men da er det jo greit.

Det er hipp som happ og ingen vet om dette papiret er verdt noe eller ei, var en moro diskusjon så lenge det varte
Vis hele sitatet...
Da kan jeg gjøre veldig mye for å bli vurdert til ikke skikket på ny altså.

Jeg står uansett først i kø for å teste brevet mitt i en rettsak.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Da kan jeg gjøre veldig mye for å bli vurdert til ikke skikket på ny altså.

Jeg står uansett først i kø for å teste brevet mitt i en rettsak.
Vis hele sitatet...
Når det står i loven at du kan bli vurdert pånytt tolker jeg det som at det brevet er ikke stort verdt og du kommer tvilsomt noe vei i en rettsak. Kravene for å ikke være skikket om man skal bli vurdert på nytt antar jeg er strengere.
Sitat av JoakimD Vis innlegg
Da kan jeg gjøre veldig mye for å bli vurdert til ikke skikket på ny altså.

Jeg står uansett først i kø for å teste brevet mitt i en rettsak.
Vis hele sitatet...
Utfra måten du fremstår på så tror jeg du ikke trenger å bekymre deg. Kos deg i skauen.
Trådstarter
19 1
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Utfra måten du fremstår på så tror jeg du ikke trenger å bekymre deg. Kos deg i skauen.
Vis hele sitatet...
Takk. Kan fake ganske mange greier. Umulig de velger meg i krigen.
Dette er hysterisk morsom lesing. Trolling eller ei, ei celle venter på deg
Du blir enten fengsla eller satt til å fylle lastebiler med forsyninger til fronten.

Rettssak du lissom, haha. Du er uansett en skam for landet og fortjener ikke passet ditt hvis du ikke vil forsvare det ved angrep på Norge og fullskala mobilisering.

Allikevel trenger du ikke holde på lenge siden NATO strengt tatt skal stille opp, men vi får nå se da.

Uansett: du er en skrulling og/eller ganske dum. Trenger ikke krige, men bura inne vil du bli. Så får vi bare håpe de har gjeninnført noe dødsstraff for desertører eller hvertfall livstid i fengsel.

En ting som er latterlig er at folk faktisk er så latterlige at de faktisk seriøst prøver å latterliggjøre de som faktisk ville forsvart landet. Minner om de som gjorde narr av de som jobbet hardt på skolen, fordi det var «nerd» å få gode karakterer.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Dette er hysterisk morsom lesing. Trolling eller ei, ei celle venter på deg
Du blir enten fengsla eller satt til å fylle lastebiler med forsyninger til fronten.

Rettssak du lissom, haha. Du er uansett en skam for landet og fortjener ikke passet ditt hvis du ikke vil forsvare det ved angrep på Norge og fullskala mobilisering.

Allikevel trenger du ikke holde på lenge siden NATO strengt tatt skal stille opp, men vi får nå se da.

Uansett: du er en skrulling og/eller ganske dum. Trenger ikke krige, men bura inne vil du bli. Så får vi bare håpe de har gjeninnført noe dødsstraff for desertører eller hvertfall livstid i fengsel.

En ting som er latterlig er at folk faktisk er så latterlige at de faktisk seriøst prøver å latterliggjøre de som faktisk ville forsvart landet. Minner om de som gjorde narr av de som jobbet hardt på skolen, fordi det var «nerd» å få gode karakterer.
Vis hele sitatet...
Sorry, skjer dette i denne tråden? Hvor og hvordan?

Ikke at OP ikke kan ta seg verdens største bolle, uansett hvor mye sympati jeg har med pasifisme og medisinske hensyn. Jeg bare spør.
Slektsgenerasjonene før deg snur seg sikkert i grava nå Joakim Pasifist, Pyse, Motstander av konflikt eller ei, bidra der du kan, med det du kan? Eller gjem deg i skogen, like mye nytte gjør du uansett.
Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Dette er hysterisk morsom lesing. Trolling eller ei, ei celle venter på deg
Du blir enten fengsla eller satt til å fylle lastebiler med forsyninger til fronten.

Rettssak du lissom, haha. Du er uansett en skam for landet og fortjener ikke passet ditt hvis du ikke vil forsvare det ved angrep på Norge og fullskala mobilisering.

Allikevel trenger du ikke holde på lenge siden NATO strengt tatt skal stille opp, men vi får nå se da.

Uansett: du er en skrulling og/eller ganske dum. Trenger ikke krige, men bura inne vil du bli. Så får vi bare håpe de har gjeninnført noe dødsstraff for desertører eller hvertfall livstid i fengsel.

En ting som er latterlig er at folk faktisk er så latterlige at de faktisk seriøst prøver å latterliggjøre de som faktisk ville forsvart landet. Minner om de som gjorde narr av de som jobbet hardt på skolen, fordi det var «nerd» å få gode karakterer.
Vis hele sitatet...
Du har på ingen måte noe innsyn i hvem som har en celle i møte, og ingen kan tvinge noen til å fylle en lastebil.

En skam for landet? Hvilken jævla verden lever du i? Skam, skam for hva da? At man ikke vil gi seg selv livsvarige traumer med å ta livet av et annet mennesket?
Det vil vel ta NATO 3 til 5 uker før det ankommer landet og med det latterlige forsvaret vi har her til lands så vil vel joakims deltagelse endre absolutt ingenting ja bortsett fra hans egen død.


Og det å ønske at Norge innfører dødstraff for de som ikke vil delta i krig, uavhengig av alvorlighetsgraden sier så absolutt mer om deg enn trådstarter. Jeg forstår at du har absolutt ingenting å tape, ingen vil savne deg, ingen trenger deg, vel da er det enkelt å være kanonføde så du kan fortelle deg selv at du deltok...

Men seriøst, verken du eller trådstarter sitt liv betyr noe som helst i det store bildet, hva du sier, hva han mener, det er sandkorn på en strand, ubetydelig...

Og det er faktisk ganske latterlig om noen tror at deres deltagelse i en invasjon ville spilt en rolle, klart de kan få liker klikk og upvote for å si de ville stilt i front under en okkupasjon, men yo, de dagene før NATO ankommer er kanonføde, har man hode skrudd fast på riktig plass er det suicidalt og idiotisk å prøve å holde en hvilken som helst front...

Det du trenger, er å faktisk pule dama di å få en føkkings kid, noe du faktisk, er villig til å dø for, og ikke en jævla status hvor du føler du får upvote for å påstå ting som du neppe ville stått inne for, og med historikken din her på forumet, så hadde du kanskje skadeskutt en russer før du lå kald og blå og uavhengig av hvor villig du er til å gå i front, ha absolutt ingen påvirkning på utfallet av ett invadert Norge...
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Du har på ingen måte noe innsyn i hvem som har en celle i møte, og ingen kan tvinge noen til å fylle en lastebil.


Men seriøst, verken du eller trådstarter sitt liv betyr noe som helst i det store bildet, hva du sier, hva han mener, det er sandkorn på en strand, ubetydelig...

...
Vis hele sitatet...
Først og framst, ordrett kopiering av Eirik Bertrand her, anbefaler at du hører mer på han, klok fyr som garantert hadde vært uenig med deg.

Helt for pasifisme og et ønske om å ikke være i front men å ikke skulle bidra med noen ting sier vel hvor mye du gir deg faen i alle andre enn deg selv.


og ja, skam til de som ikke ønsker å stille opp for landet sitt, skam til de som ikke ønsker å gi tilbake til Norge når det kommer til det. Militærtjeneste er en måte å takke og avtjene landet for alle godene man har, og for å bidra til fellesskapet.


Er faen ikke verre enn å slutte å bryte loven ved å lyve på sesjon/helseærklæring, si ifra om at man er pasifist og gjøre kokketjeneste, sanitet eller noe mer enn å sutre.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Du har på ingen måte noe innsyn i hvem som har en celle i møte, og ingen kan tvinge noen til å fylle en lastebil.

En skam for landet? Hvilken jævla verden lever du i? Skam, skam for hva da? At man ikke vil gi seg selv livsvarige traumer med å ta livet av et annet mennesket?
Det vil vel ta NATO 3 til 5 uker før det ankommer landet og med det latterlige forsvaret vi har her til lands så vil vel joakims deltagelse endre absolutt ingenting ja bortsett fra hans egen død.


Og det å ønske at Norge innfører dødstraff for de som ikke vil delta i krig, uavhengig av alvorlighetsgraden sier så absolutt mer om deg enn trådstarter. Jeg forstår at du har absolutt ingenting å tape, ingen vil savne deg, ingen trenger deg, vel da er det enkelt å være kanonføde så du kan fortelle deg selv at du deltok...

Men seriøst, verken du eller trådstarter sitt liv betyr noe som helst i det store bildet, hva du sier, hva han mener, det er sandkorn på en strand, ubetydelig...

Og det er faktisk ganske latterlig om noen tror at deres deltagelse i en invasjon ville spilt en rolle, klart de kan få liker klikk og upvote for å si de ville stilt i front under en okkupasjon, men yo, de dagene før NATO ankommer er kanonføde, har man hode skrudd fast på riktig plass er det suicidalt og idiotisk å prøve å holde en hvilken som helst front...

Det du trenger, er å faktisk pule dama di å få en føkkings kid, noe du faktisk, er villig til å dø for, og ikke en jævla status hvor du føler du får upvote for å påstå ting som du neppe ville stått inne for, og med historikken din her på forumet, så hadde du kanskje skadeskutt en russer før du lå kald og blå og uavhengig av hvor villig du er til å gå i front, ha absolutt ingen påvirkning på utfallet av ett invadert Norge...
Vis hele sitatet...

Eneste stedet Russerne strategisk sett ville invadert Norge er via Nord.
Der vil de møte på helvete av et motstand fra Telemark bataljonen, som vil tape, men sinke russerne fra å nå kritisk infrastruktur i landet og viktige byer som feks Oslo. Innen dem når Oslo så er Nato allerede på plass. (Nato's mobiliserings tid er på noen dager til et par uker)
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Du
En skam for landet? Hvilken jævla verden lever du i? Skam, skam for hva da? At man ikke vil gi seg selv livsvarige traumer med å ta livet av et annet mennesket?
Det vil vel ta NATO 3 til 5 uker før det ankommer landet og med det latterlige forsvaret vi har her til lands så vil vel joakims deltagelse endre absolutt ingenting ja bortsett fra hans egen død.


...
Vis hele sitatet...

Totalforsvaret til Norge er STERKT! Ikke mange som tør å angripe Norge nå, da vi har et greit forsvar med Nato i ryggen. Tror du krigskunst er så enkelt som at norge blir innvandert på 3 uker, også skal fienden kjempe mot nato fra lille norge?


Derimot dersom alle har din tankegang om at man bør sitte hjemme, for dø skal vi uansett, så mister vi totalforsvar og er ubrukelig som Nato-medlemmer, da skal du ikke se langt før kidsa dine er russisk.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Du har på ingen måte noe innsyn i hvem som har en celle i møte, og ingen kan tvinge noen til å fylle en lastebil.

En skam for landet? Hvilken jævla verden lever du i? Skam, skam for hva da? At man ikke vil gi seg selv livsvarige traumer med å ta livet av et annet mennesket?
Det vil vel ta NATO 3 til 5 uker før det ankommer landet og med det latterlige forsvaret vi har her til lands så vil vel joakims deltagelse endre absolutt ingenting ja bortsett fra hans egen død.

Og det å ønske at Norge innfører dødstraff for de som ikke vil delta i krig, uavhengig av alvorlighetsgraden sier så absolutt mer om deg enn trådstarter. Jeg forstår at du har absolutt ingenting å tape, ingen vil savne deg, ingen trenger deg, vel da er det enkelt å være kanonføde så du kan fortelle deg selv at du deltok...

Men seriøst, verken du eller trådstarter sitt liv betyr noe som helst i det store bildet, hva du sier, hva han mener, det er sandkorn på en strand, ubetydelig...

Og det er faktisk ganske latterlig om noen tror at deres deltagelse i en invasjon ville spilt en rolle, klart de kan få liker klikk og upvote for å si de ville stilt i front under en okkupasjon, men yo, de dagene før NATO ankommer er kanonføde, har man hode skrudd fast på riktig plass er det suicidalt og idiotisk å prøve å holde en hvilken som helst front...

Det du trenger, er å faktisk pule dama di å få en føkkings kid, noe du faktisk, er villig til å dø for, og ikke en jævla status hvor du føler du får upvote for å påstå ting som du neppe ville stått inne for, og med historikken din her på forumet, så hadde du kanskje skadeskutt en russer før du lå kald og blå og uavhengig av hvor villig du er til å gå i front, ha absolutt ingen påvirkning på utfallet av ett invadert Norge...
Vis hele sitatet...
Her har du et finfint eksempel på akkurat det jeg snakker om. Hva tror du jeg tror? At jeg vil vinne medaljer og få en egen parade til ære for meg og mitt bidrag i form av en sannsynlig pøl av blod i en gjørmete skyttergrav?

Det har faktisk noe å si, for hvem ellers skal gjøre det. Tror du noen vil hjelpe oss hvis vi ikke gidder å forsvare landet selv engang? Jeg vet kanskje ikke hva jeg går til, da jeg bare har skutt mot pappskiver og lekt krig i førstegangstjeneste, men jeg vet jeg ville gått dit uansett, hadde det vært reelt. Så kan du furte over tastaturet ditt på alle «upvotesene» mine. Du gir meg bare en god latter blandet med himling med øya.

Hva jeg betyr for andre eller ikke betyr vet du seff ingenting om, men jeg velger å gjøre det samme som deg, og anta at du frenetisk tastet i affekt her og prøvde å drite på opplevelsene jeg har hatt i livet og har delt her ja.

Det var seff bare for kp og anerkjennelse. Du gjennomskuer meg, uff nå ble jeg jaggu satt på plass.

Hvis du nekter å delta når landet trenger deg til å forsvare det, som da også vil gå utover dine nærmeste, din familie og alle andres. Ja da kan du stilles på rekke og bli skutt for det er et svik som ikke kan tolereres.

Dette er ved ANGREP på VÅRT LAND. Ikke en eller annen fjern krig USA vil ha oss med på. Hvordan skal du kunne se noen i øynene igjen hvis du feiga ut da det gjaldt som mest? Dør du så vil du bli husket som en som stilte opp.

Dør jeg og ikke du så kan du komme tilbake her og le av meg. Så å forsvare Norge betyr ingenting for deg? Helt seriøst?

Du kan vel skrive en sang om det?
Sitat av gooos1 Vis innlegg
Totalforsvaret til Norge er STERKT! Ikke mange som tør å angripe Norge nå, da vi har et greit forsvar med Nato i ryggen. Tror du krigskunst er så enkelt som at norge blir innvandert på 3 uker, også skal fienden kjempe mot nato fra lille norge?


Derimot dersom alle har din tankegang om at man bør sitte hjemme, for dø skal vi uansett, så mister vi totalforsvar og er ubrukelig som Nato-medlemmer, da skal du ikke se langt før kidsa dine er russisk.
Vis hele sitatet...
Totalforsvaret til Norge? Hva mener du med det? Jeg snakker om de ukene før NATO kan bidra, og om du utelukker NATO's bistand, vel så ja, Norges forsvar er søppel og ubrukelig frem til NATO dukker opp..

Og hvor får du det fra at jeg har sagt man skal sitte hjemme? Jeg sier at å umiddelbart, melde seg til front, mens vi venter på NATO's støtte er idioti.

Som jeg skrev tidligere, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i en gitt situasjon, men om jeg skal spå i krystallkula, så hadde jeg tatt kone og kids og gjømt meg til fjells til NATO gjorde sin ankomst.

Og ja, dø skal vi så absolutt uansett, men jeg har sett, møtt, og oppsøkt døden, det skremmer meg ikke, å dø for ingenting derimot, vel det tar jeg mest mulig avstand fra.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Totalforsvaret til Norge? Hva mener du med det? Jeg snakker om de ukene før NATO kan bidra, og om du utelukker NATO's bistand, vel så ja, Norges forsvar er søppel og ubrukelig frem til NATO dukker opp..

Og hvor får du det fra at jeg har sagt man skal sitte hjemme? Jeg sier at å umiddelbart, melde seg til front, mens vi venter på NATO's støtte er idioti.

Som jeg skrev tidligere, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i en gitt situasjon, men om jeg skal spå i krystallkula, så hadde jeg tatt kone og kids og gjømt meg til fjells til NATO gjorde sin ankomst.

Og ja, dø skal vi så absolutt uansett, men jeg har sett, møtt, og oppsøkt døden, det skremmer meg ikke, å dø for ingenting derimot, vel det tar jeg mest mulig avstand fra.
Vis hele sitatet...
Ingen som melder seg til frontlinjen, man blir kalt inn til oppgaver der forsvaret ser deg skikket, og stiller opp der.

Gjem deg med kjærringa og barna du, hadde alle gjort som deg så hadde det somsagt ikke kommet noe nato for å hjulpet oss i det hele tatt, egoist.

Og nei, det kalles ikke idioti, idioti er det du driver med. Det du kaller idioti kalles for patriotisme, stolthet for fedrelandet, og et ønske om å beskytte barna dine, ikke gjemme deg med dem.

vet ikke hvordan jeg skal forklare det på en fornuftig måte, må man skrive det på kølla for at det skal være lesbart for deg?

Vi må ha et forsvar og forsvare oss det vi makter for å kunne være en ressurs og forbli natomedlemmer, nato er ikke noe dugnad, det er et samarbeid som gir ganske god garanti for at vi ikke blir invandert med det første, men det kan fort endre seg etter valget i USA i 25’
Sist endret av gooos1; 3 uker siden kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Og ja, dø skal vi så absolutt uansett, men jeg har sett, møtt, og oppsøkt døden, det skremmer meg ikke, å dø for ingenting derimot, vel det tar jeg mest mulig avstand fra.
Vis hele sitatet...
Off, den tapte du så det sang Jølsrud Siterer du en film eller noe her eller?

Ikke vær så hårsår, det kommer sikkert snart noen andre og gir deg kp fordi de misliker «meg» her også. Da kan du også få like høy «status» som meg med alle de enormt betydningsfulle upvotesene mine.

Vet du, det var faktisk også derfor jeg fikk et rusproblem og masse issues som jeg har skrevet om her. For statusen…på et nettforum.

Dø for ingenting? Uenig, og tør påstå at du driter deg ut nå
Jeg er foreberedt til å kjempe mot Nord-Koreanere på norsk jord fordi jeg har gaymet mye homefront i mine yngre dager

Kondolerer hvis du er øst-asiater i Norge under 3. verdenskrig ja. Blir mye kinahat under putlers invasjon.