Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2018
Jeg har alltid slitt med nerver for små ting som jeg gjerne kunne tenke meg og ikke ha, noen legemiddler/rusmiddler som man blir roligere av? Som man ikke blir ruset av på noen annen måte så klart
Dersom du sliter med nerver er rusmidler noe av de siste du burde gjøre.


Du kan heller finne ut av hvorfor du føler der du føler.
Da kan du gjøre noe med det.

Rusmidler er som på pisse på seg for å bli varm. Funker i øyeblikket, men du blir kaldere etterpå.
Hmmm. Er jo en del urtegreier men vet ikke om de funker. Styrketrening er en vinner men krever jo litt egeninnsats.
Være i naturen.
Sitat av Knakke Vis innlegg
Jeg har alltid slitt med nerver for små ting som jeg gjerne kunne tenke meg og ikke ha, noen legemiddler/rusmiddler som man blir roligere av? Som man ikke blir ruset av på noen annen måte så klart
Vis hele sitatet...
Slette sosiale medier og-eller være mindre på telefonen.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
God bønne sjølvsagt!
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
God bønne sjølvsagt!
Vis hele sitatet...
Nja... Den der kan slå skikkelig begge veier, spess vist det er snakk om sosiale angst
Ro ned rusbruk.
Kom deg ut i skogen.
Tren moderat, om du er utrent gå tur med eller uten sekk. Følg råd for god søvnhygiene.
Spis sunt. Ta gjerne en tur til legen og ta blodprøver for å se om du har vitaminmangel, men omega 3 og multivitamintilskudd med 20mcg vitamin D (vær forsiktig med fettløselige vitaminer og jern uten å snakke med legen din).

Omgå kun personer som gir deg positive vibber.
Nervene kommer fra et sted og det å forbedre seg selv og bygge god selvfølelse gjennom å gjøre ting som er vanskelig er effektivt. Start i det små.

All the love
Aldri bruk alkohol til det er mitt første råd, ellers som nevnt over er det små ting som kan gjøre underverk.

Gå turer, opplev dagslys, trening og ikke minst en hobby.
Dette høres så banalt ut, men er faktisk det som fungerer.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
De fleste rusmidler virker underverker der og da, men du ender opp med å betale med renter senere.

YankeenAtion og klokkeradio er inne på det beste alternativet. Hvis dette er uoppnåelig så er lege og profesjonell hjelp det beste neste steg.
Sist endret av Bombasa; 1 uke siden kl. 21:39.
Hold deg langt unna rusmidler. Masse gode tiltak som blir nevnt her.
Også legger jeg inn et godt ord for meditasjon.

Også er det veldig krevende å jobbe med årsakene. Men, det er noe som vil være formålstjenlig på alle måter. Å "løse" det med rusmidler av et eller annet slag er å flykte fra årsaken frem til rusmiddelet slutter å fungere. Og da er det videre til et annet rusmiddel eller noe annet dødfødt. For, du kommer til å stå i akkurat samme situasjon som nå hvor den eneste bærekraftige løsningen er å jobbe med årsakene til at det er som det er.
Får litt "jeg har fentlig forlengst bestemt meg, men tenker likevel å lage en tråd om det" vibes av denne tråden.

Majoriteten av de som bruker rus gjør det jo for å slappe av, senke skuldrene litt og dempe nerver. Finnes jo mye rart der ute, men kanskje du skulle startet å prøve noe som regnes som kosttilskudd og ikke rusmiddel i første omgang? Ashwaganda er jo veldig i vinden for tiden og har vært det en stund, mange mener de får en ganske god effekt av dette. I mitt tilfelle har det bare vært placebo og �� oil. Brukte det i en 2mnd tid i relativt høye doser. Har også brukt mye annet men uten effekt, eneste unntak jeg kan legge til av kosttilskudd er ren GABA i høye doser, virket som en veldig svak/dårlig valium men er det eneste som har hatt ble for seg å bruke penger på.
Beste er jo noen behandling for angsten, eksponering osv. Men siden du spørte om rusmidler er jo alkohol og benzodiazepiner det mest effektive mot angst, ikke at det er noen god langtidsløsning. Absolutt ikke noe du bør ta hver dag hvertfall, et helvete å slutte med. Anbefaler å prøve andre løsninger, og ta medisiner KUN sjeldent når det virkelig trengs
Betablokkere
Vival 2mg? Kan bli litt slakk, men er vel ikke så¨ille. Veldig vanedannende tho.
Men for all del ikke et "NULL-RUS middel)

Betablokkere. SSRI. Går på zoloft selv, stanset tankekjøret konstant i huet. Ble roligere første dagen faktisk, kroppen sugde det til seg. Trengde det nok.
Sist endret av HiGH-T; 1 uke siden kl. 03:23. Grunn: Mere info
Sitat av klokkeradio Vis innlegg
Ro ned rusbruk.
Kom deg ut i skogen.
Tren moderat, om du er utrent gå tur med eller uten sekk. Følg råd for god søvnhygiene.
Spis sunt. Ta gjerne en tur til legen og ta blodprøver for å se om du har vitaminmangel, men omega 3 og multivitamintilskudd med 20mcg vitamin D (vær forsiktig med fettløselige vitaminer og jern uten å snakke med legen din).

Omgå kun personer som gir deg positive vibber.
Nervene kommer fra et sted og det å forbedre seg selv og bygge god selvfølelse gjennom å gjøre ting som er vanskelig er effektivt. Start i det små.

All the love
Vis hele sitatet...
Interessant det med vitamin d/fiskeolje, er det noe forskning på det som backer up? Synes faktisk jeg er noe mer roligere av og innta vitamin d, høyere doser.
Kosttilskudd jeg bruker mot angst, som fungerer ganske bra:

Magnesiumstilskudd, de fleste typer magnesium fungerer bra, bare sørg for å styre unna magnesiumoksid da kroppen såvidt tar det opp.

L-theanine, finnes naturlig i te og virker angstdempende. Mange tar det sammen med kaffe da det nøytraliserer uroligheten og angsten man kan få av koffein.

Valerian/baldrian, blir kalt naturens valium og det kan jeg skrive under på. Veldig beroligende og angstdempende, spesielt i kombo L-theanine og andre urter.

Kamille, sitronmelisse og pasjonsblomst er også bra.

Og selvfølgelig trening!
Moderate doser med phenibut vil være det beste

Men den supre medisinen her har jo såklart havna på narkolista i norge nå nylig

Hjelper på angst/uro,samtidig som det hjelper på depresjon/humøret noe veldig.
Sist endret av JayHova; 1 uke siden kl. 22:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Snakke med lege er vel det første du bør gjøre, ække så smart å spørre om sånt på et diskusjons forum har jeg funnet ut
Snakk med lege, fortell om problemene dine, så kan jeg banne på at de kommer til å fortelle deg som andre her inne har gjort at rus er siste tingen du burde begynne for å kurere angst e.l.

Rus funker fett det på et kortsiktig løp
Men Jævlig dårlig langsiktig
Sist endret av 1Rapper; 1 uke siden kl. 22:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Kosttilskudd jeg bruker mot angst, som fungerer ganske bra:

Magnesiumstilskudd, de fleste typer magnesium fungerer bra, bare sørg for å styre unna magnesiumoksid da kroppen såvidt tar det opp.

L-theanine, finnes naturlig i te og virker angstdempende. Mange tar det sammen med kaffe da det nøytraliserer uroligheten og angsten man kan få av koffein.

Valerian/baldrian, blir kalt naturens valium og det kan jeg skrive under på. Veldig beroligende og angstdempende, spesielt i kombo L-theanine og andre urter.

Kamille, sitronmelisse og pasjonsblomst er også bra.

Og selvfølgelig trening!
Vis hele sitatet...
Backer magnesium. Kan jeg spørre om du tar det på dagen?
kanskje utsikten fra 500moh, kanskje en sigg...


Garantert effekt hvis du mikser disse 2.
Å fete det ned på koffeinbruken har funket fjell på nervene for min del,drikker 2 kopper til frokost,thats it!

Når det kommer til alkohol kan det nok hjelpe å kutte ned på det,spess vis man er litt frynsete i nervene eller passiv aggressiv,spesielt vis man drikker alene,jeg merker jeg får en heftigere angst dagene etter vis jeg drikker meg full alene,nesten mer angst 2 dager etter en dagen derpå.
Sist endret av Bjørneboe; 1 uke siden kl. 13:34.