Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1428
Hei. Var ute natt til 11. mai med noen venner. Drakk en god del med alkohol og da dro vi til en nachspiel hos en kompis av en kompis av meg. Jeg ble tilbydd adhd medisin og jeg tok det uten å tenke meg om. Etter det husker jeg bruddstykker, men ingenting rett etter jeg inntok adhd medisinen. Jeg slåss med en fyr, var ekkel mot damer og ble tatt av purken for ordensforstyrrelse og tydeligvis prøvde jeg meg på innbrudd hos naboen, men heldigvis tok han meg på fersken og ble geleidet ut. Var også våken hele natta og halve dagen. Jeg har jo erfaring med diverse drugs, men det var lenge siden sist. Jeg har ikke adhd, men gikk jeg helt helt bananas av adhd medisinen?
God del alkohol og stimulanter kan jo endre folk , gir jo for en del litt ekstra selvtillit og litt faen tankegang den komboen
Man kan enklere drikke mer på stimulanter og generelt sett blir man mer ekstrem på slike måter du snakker om når man kombinerer stimulanter og alkohol. Tror det er så enkelt
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
God del alkohol og stimulanter kan jo endre folk , gir jo for en del litt ekstra selvtillit og litt faen tankegang den komboen
Vis hele sitatet...
Det stemte på en prikk det. Vanligvis er jeg en rolig fyr og liker å ha det chill vibe med andre folk, er ikke noen slåsstype eller bråkmaker.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Man kan enklere drikke mer på stimulanter og generelt sett blir man mer ekstrem på slike måter du snakker om når man kombinerer stimulanter og alkohol. Tror det er så enkelt
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig. Husker på nachspiel var det en god del sterk brennevin og jeg hadde shottet 1 før jeg fikk blackout, mulig at jeg hadde drukket mer inntil jeg slåss med fyren utpå byen noen timer senere.

Jeg knakk finger, forslått knokkel og skrubbsår på knærne, kjente ingenting der og da, men dagen etter kjente jeg det veldig godt.
Husker du hva den het og hvor sterk den var?
Høres nesten ut som du har fått rivotril
Sist endret av Opponent; 1 uke siden kl. 17:50.
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av MOIST Vis innlegg
Husker du hva den het og hvor sterk den var?
Vis hele sitatet...
Nei desverre, fikk det av en som har resept, men husker at det var rød og blå pille. Vet ikke hvor sterk, men den var veldig kraftig ja.

Sitat av Opponent Vis innlegg
Høres nesten ut som du har fått rivotril
Vis hele sitatet...
Har prøvd rivotril flere ganger før og det er ikke samme. Adhd medisin holdt meg våken hele natta.
Sist endret av Tokis; 1 uke siden kl. 17:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rød og blå pille kan være elevanse.
Det er i så fall et medikament som bruker litt lengre tid enn ritalin på å gi effekt. Og når det gir effekt så er effekten betraktelig lengre og mer stabil enn ritalin.
Ritalin har vel en oppgitt effekt på 3-8 timer (avhengig av hvilken variant av ritalin det er). Ved normal bruk av medikamentet inntreffer effekten etter 1-2 timer. Ved alternativt inntak vil effekten komme ganske umiddelbart og trolig vare i en kortere periode.
Elevanse og aduvanz må gjennom leveren før effekten kommer og det er ikke noe mening med å innta preparatene på andre måter enn å svelge pillene. Det er individuelle forskjeller på når effekten føles og oppnås, men virketiden er oppgitt til å være 13-14 timer.

Med alle medikamenter vil det være store individuelle forskjeller. De opplyste 3-8 timene og 13-14 timene er resultatet på gruppenivå. Det vil være de som kjenner en effekt betraktelig kortere og det vil være de som føler effekt betraktelig lengre.
Alle disse medikamentene er sentralstimulerende og folk som deg som ikke har adhd vil ofte kunne kjenne ruseffekt av slike medikamenter.
I tillegg så er det forskjell på om du har fått en 10mg, 20mg, 30mg, 40mg, 50mg ,60mg, 70 mg pille.
Skulle du ha fått en 10mg pille ritalin av en kompis tidligere, som er et metylfenidathydroklorid, vil det være både et annet medikament og en komplett annen effekt enn å få en 70mg elevanse pille som er lisdexamfetamin.

Det er ganske så tjukt i huet å ikke sette seg inn i hva du putter i munnen og tro at du vet hva som vil skje og hvordan det vil fungere.
Høres sånn ut, trolig 70mg (den sterkeste av de) også. Selv halvparten kunne vært for mye. Håper du har lært litt av episoden i hvert fall.
Det er det samme som å skylde på kebaben når du kaster opp etter å ha drukket tre flasker rødvin og en halvflaske whisky.
Jeg tror det har ganske lite med pillen å gjøre. Som andre sier så høres det ut som du har fått en 70mg aduvanz/elvanz og den bruker ca 2 timer på å kicke skikkelig inn. Du sier så at du blacker ut omtrent rett etter du inntok pillen.. Den har på det tidspunktet ikke begynt å fungere engang.

Her er det nok mengden alkohol som er forklaringen. Om det så var slik at medisinen begynte å funke med engang så skulle en faktisk tro at du ble mer tilstede, ikke mindre. Stimulanter pleier somregel dempe effekten av alkohol og gjøre en mer tilstede
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av SaySo Vis innlegg
Rød og blå pille kan være elevanse.
Det er i så fall et medikament som bruker litt lengre tid enn ritalin på å gi effekt. Og når det gir effekt så er effekten betraktelig lengre og mer stabil enn ritalin.
Ritalin har vel en oppgitt effekt på 3-8 timer (avhengig av hvilken variant av ritalin det er). Ved normal bruk av medikamentet inntreffer effekten etter 1-2 timer. Ved alternativt inntak vil effekten komme ganske umiddelbart og trolig vare i en kortere periode.
Elevanse og aduvanz må gjennom leveren før effekten kommer og det er ikke noe mening med å innta preparatene på andre måter enn å svelge pillene. Det er individuelle forskjeller på når effekten føles og oppnås, men virketiden er oppgitt til å være 13-14 timer.

Med alle medikamenter vil det være store individuelle forskjeller. De opplyste 3-8 timene og 13-14 timene er resultatet på gruppenivå. Det vil være de som kjenner en effekt betraktelig kortere og det vil være de som føler effekt betraktelig lengre.
Alle disse medikamentene er sentralstimulerende og folk som deg som ikke har adhd vil ofte kunne kjenne ruseffekt av slike medikamenter.
I tillegg så er det forskjell på om du har fått en 10mg, 20mg, 30mg, 40mg, 50mg ,60mg, 70 mg pille.
Skulle du ha fått en 10mg pille ritalin av en kompis tidligere, som er et metylfenidathydroklorid, vil det være både et annet medikament og en komplett annen effekt enn å få en 70mg elevanse pille som er lisdexamfetamin.

Det er ganske så tjukt i huet å ikke sette seg inn i hva du putter i munnen og tro at du vet hva som vil skje og hvordan det vil fungere.
Vis hele sitatet...
Godt forklart av forskjellige typer medisiner for adhd. Det må være elevanse 70 mg som jeg inntok. Jeg undervurderte hvor sterk den var og tenkte at det var like svak som solbril eller lignede. Egentlig bruker jeg kun cannabis og alkohol stort sett øl. Jeg bruker ikke å gjøre sånt, ta imot pille ukritisk ikke engang når jeg er brisen, men da var jeg stupfull den gangen.