Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 605
Den som bare er der
Heisann. Trenger sårt noe råd på en søndag der alt er stengt ned.

Har dessverre falt forfristelsen av å skyte amf for noen uker siden.

Jeg har forsøkt og bommet gang på gang på årer som en idiot. Hvertfall første gang jeg prøvde alene. Så armene ser ikke ut.

I dag, (begyntet nok i går kveld) så har jeg smerter i håndledd. Det kjennes ut som jeg har betennelse. Dette har jeg opplevd før så den biten er ikke no jeg bekymrer meg om.

Men! Det som jeg er veldig redd for, er at hvis jeg bøyer venstre arm og knytter neven, får jeg en intens prikking. Kjennes ut som det kommer fra midt i hånden. Det skjer ikke i høyre hånd. Det er også en svak i prikking i begge armene.

Verdt å nevne ar at jeg har spillt MYE gitar i det siste. Gjerne sessions som varer i 5-6 timer.

Er det mulig det er en nerve i klem? Er dette farlig som kan skade armene permanent?
Jeg skal få det sjekket av lege i morgen, tror du det kan gå bra å vente eller burde jeg gå til legevakt?

Har ingen kuler eller bobler på utsiden, men føler ut som det er trykk på innsiden av armen. Endrer seg minimalt om armen er hevet eller ei.

Takker inderlig for de som har råd og tips. Det må ikke skje at jeg får skader som kan hindre min lidenskap for gitar og musikk.
Sist endret av RavnX; 2 uker siden kl. 15:55.
Hvor lenge har du hvert uten speed nå?

Denne prikkingen i midten av en av hendene er veldig vanlig at folk opplever på speed. Hva det kommer av vet jeg ikke. Det er kun et fenomen som går igjen for veldig mange.

Det går imidlertid tid over med litt hvile og mat.
Sist endret av DrPerception; 2 uker siden kl. 16:36.
Den som bare er der
Trådstarter
Okei, takker for svar det er betryggende.

Jeg har sovet i natt. Men har skutt to ganger i dag. Men så langt vekk fra hånden så mulig.
Først av alt; Det er lørdag, ikke søndag..

Freak.no er ikke kvalifisert helsepersonell, om du er oppriktig bekymret så drit nå i det minste i å skyte mer før du har fått sjekket dette med skikkelig helsepersonell. Vil anta det finnes en akutt-klinikk i området du bor i, du kan i det minste ringe til dem og høre hva de tenker, i verste tilfelle får du dra ned på klinikken og få sjekka ut at alt er i orden..
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Først av alt; Det er lørdag, ikke søndag..

Freak.no er ikke kvalifisert helsepersonell, om du er oppriktig bekymret så drit nå i det minste i å skyte mer før du har fått sjekket dette med skikkelig helsepersonell. Vil anta det finnes en akutt-klinikk i området du bor i, du kan i det minste ringe til dem og høre hva de tenker, i verste tilfelle får du
dra ned på klinikken og få sjekka ut at alt er i orden..
Vis hele sitatet...
Ja, nei, forstod det fort etterpå at det var lørdag. Poenget mitt var vel at det ikke er noen åpne legesenter her.

Det er en grunn for at jeg spør om råd og tips og sier at jeg skal få lege når det åpner. Ønsker bare å høre om andre har opplevd lignende og om dette er akutt eller ikke, Og hvis det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe til i mellomtiden.

Jeg er helt idiot, så jeg kommer til å skyte mer. Så bare kom med moralprek. Det hjelper kjempemye.
Vel, om du er helt idiot er det jo ikke mere å si om denne saken da, du får nå ha lykke til, om hånda faller av eller ikke
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Vel, om du er helt idiot er det jo ikke mere å si om denne saken da, du får nå ha lykke til, om hånda faller av eller ikke
Vis hele sitatet...
Takker for hjelpen.
Det er slitsomt for armene å skyte. Du sitter å stikker deg selv med nåla å plages og ikke treffer. I tillegg spiller du masse gitar. Selvfølgelig er armene dine kjørt.
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av Opponent Vis innlegg
Det er slitsomt for armene å skyte. Du sitter å stikker deg selv med nåla å plages og ikke treffer. I tillegg spiller du masse gitar. Selvfølgelig er armene dine kjørt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke overrasket, heller overrasket at det ikke er verre.

Jeg er ute etter alvorlighetsgrad og om jeg kan gjøre noe selv for lindring. Mat, drikke og søvn er ett selvfølge.
Sist endret av RavnX; 2 uker siden kl. 17:22.
Dette er egentlig ikke ment som moralpreken, men jeg vil bare si fra at hvis du har lidenskap for gitar så burde du ta speeden på andre måter. Du kan evt plugge det i bakenden, jeg tror det minner mye om å skyte i åra.
Jeg skøyt opiater før (jeg har slutta med å skyte, tar opiater på andre måter nå), og fortsatt kan jeg kjenne at jeg mister følelsen i fingertuppene av og til pga dårlig blodgjennomstrømming i armene
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av Anita83 Vis innlegg
Dette er egentlig ikke ment som moralpreken, men jeg vil bare si fra at hvis du har lidenskap for gitar så burde du ta speeden på andre måter. Du kan evt plugge det i bakenden, jeg tror det minner mye om å skyte i åra.
Jeg skøyt opiater før (jeg har slutta med å skyte, tar opiater på andre måter nå), og fortsatt kan jeg kjenne at jeg mister følelsen i fingertuppene av og til pga dårlig blodgjennomstrømming i armene
Vis hele sitatet...
Jeg vet jeg må slutte, men det skjer dessverre ikke i dag.

Det hørtes veldig skummelt ut. Er det relativt normalt? Med speed og?

Plugging funker godt det altså, men har gjort det så mye og lenge nå at jeg tenkte det var på tide å oppgradere.
Aner ikke om det er normalt, men om man skyter i armene gang på gang så vil jeg jo tro at det går utover blodgjennomstrømningen til hendene hos mange