Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1013
leter etter filmer/serier innenfor ran, salg av narkotika eller slik som Exit serien er laget som er på nivå med Nokas, Snabba cash, Gryn, Breaking bad. Ikke interessert i filmer eldre enn 2010. Så heat, pusher 1,2 og 3 er jeg ikke interessert i å se. Ozark har jeg sett. Har sannsynligvis sett alle filmer/serier innenfor denne sjangeren om de er kjente. Men tenker USA må ha litt flere siden Norge og Svergie har laget super bra filmer og serier innen denne sjangeren. Så ergo må det være noen jeg har misset fra USA, om de da ikke er helt talentløse til å lage slike filmer/serier da. Har nylig sett bullshit serien, og danskene er milevis unna svenskene og nordmennene til å lage slikt innhold.
The gentleman som nylig kom i serieformat?
Ser at du ikke er ute etter noe eldre enn 2010, men "hvite penger, svarte løgner" var veldig bra. Tror den er fra tidlig 2000-tallet.

Edit: faen, "svarte penger, hvite løgner" heter dne såklart :P
Sist endret av Husemann; 2 uker siden kl. 20:13.
tvært du setter utløpsdato for hva du vil se så misser du ut muchomucho massemasse bra.
Filmer:

Filmen Hell or High water er en av mine favoritter fra 2010 tallet, den handler om ran.

The Wrath of Man er en Statham film om ran, ikke noe terningkast seks akkurat for min del men litt ut av den vanlige Statham boksen.

Arkansas fra 2020 mener jeg var bra, husker ikke så mye av den men var da krim.

Logan Lucky 2017 var en veldig alright heist-film.

Blue Ruin er en ukjent thriller jeg syns var meget god.

Baby Driver er kul, fikk lyst på WRX sti.

The Gentlemen, filmen. Alle andre Guy Ritchie filmer. Uncut Gems. Layer Cake (gammel, jævlig bra).

Serier:

The Gentlemen serien som nevnt, er selvsagt, ligger på netflix.

Jeg vil hjertelig anbefale Justified. Begynner å bli noen år gammel nå men er krem TV, litt undervurdert.

The Old Man var bra, gikk under radaren.

Slow Horses, britisk lettbeint spion serie, relativt undervurdert.

Black Bird på Apple, jævlig bra seriemorder serie.

The Fall, irsk seriemorder.

Gått litt utenfor kriteriene her nå kanskje.

The Money Heist har jeg ikke sett, trukke den er for meg men hadde hype og handler da om ran.

Noe av dette burde falle i smak.
Sist endret av UncleSam; 2 uker siden kl. 20:59.
Eldre enn 2010, men definitivt bra og verdt det.

https://m.imdb.com/title/tt0454848/?..._Inside%2520ma
Kodenavn Hunter.

Vanvittig bra serie med Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp og Mads Ousdal.
Jævlig spennende.
Har mange bra filmer jeg vil anbefale som er før 2010, men siden du vil ha etter 2010 vil jeg anbefale Another round. Det er ikke en krim, men den ligner litt på exit.
Du har sett Johan Falk-filmene regner jeg med?
Sitat av NoillStress Vis innlegg
The gentleman som nylig kom i serieformat?
Vis hele sitatet...
Kommet halvveis. Ganske så bra manus, skuespillere, lokasjoner samt bra klippet og filmet. Vil gi den en solid terningkast 5 til nå. På nivå med Breaking bad.
I Dine Hender på Netflix.

Ellers kan du sjekke ut Dopesick som nå ligger på NRK,handler om legemiddelindustrien i USA og hvordan dem øste ut med piller til fattige og gjorde dem avhenginge, Michael Keaton har hovedrollen....
Sist endret av Bjørneboe; 1 uke siden kl. 09:14.
Denne er fra 2002, men du burde absolutt se City of God. Så den her om dagen, aldri har en film påvirket meg så mye som den der. En av de beste men samtidig fæleste filmene jeg har sett. Handler om en guttegjeng i favelaen i Rio og livene deres.
Sist endret av HeiG2006; 1 uke siden kl. 10:45.
Gomorrah serien. En av di beste krimseriene laget noensinne
Hvis du liker Ozark, så tipper jeg du også liker Bloodline hvis du ikke har sett den. Anbefales.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 1 uke siden kl. 16:57.
Sitat av CiroDiMarzio Vis innlegg
Gomorrah serien. En av di beste krimseriene laget noensinne
Vis hele sitatet...
Veldig bra den.
Suburra er annen god Italiensk serie om Mafia, dop og politikk.
Åja, zerozerozero på HBO! Den er knall.
DNA toucher borti mye, ligger på nrk.
Også var det en om en albansk familie, mc gjenger og slikt i Sverige. Knallgo serie , tror den het noe sånt som til døden. Men husker ikke

Edit: innan vi dør, det het den, knallbra
Sist endret av tearz83; 1 uke siden kl. 13:04.