Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 713
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Kjøpte elsparkesykkel. Orker ikke å dra det med inn til butikken nei. Hvordan låse den ute mens jeg går inn til bøtikken? Hvordan bør jeg egentlig generelt sikre sparkesykkelen? Burde jeg ha sånn skjult gps tracking og greier?
Sånn bøylelås eller tykk kjetting, de med wire anbefales ikke da går fortere å klippe igjennom men vil de ha den så går det fort uansett egentlig, gps skader ikke men hadde holdt meg unna apple sin løsning da man isk kan lett se det selv dog kan det med tracker å ved å åpne den på ett "trygt" sted, ellers forsikring greit å ha , gjerne flere låser en bare en å, vet adder grovt med vekt men sånn er "sikkereheten"
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Ser jo at mange sparkesykler er låst med sånn billig wire lås. Rart at de ikke blir bøffa med en gang. Jeg ville aldri turt å gjøre det da. Tenker å kjøpe sånn bøyelås ja, men har sett flere videoer på tuben at de fleste bøyelås er scam som blir klipt opp lett, så hva bør jeg kjøpe?
Hvis noen vil stikke av med el-sparken din så gjør de det uansett hvilken lås du bruker. Jeg bruker vanlig billig sykkellås og det har funka bra så langt.
Er veldig vanskelig å sikre og uansett lås kan man ta den fra hverandre klippe ledningene og sette den sammen igjen relativt enkelt. Jeg tror det er mer fornuftig med en gps tracker som du skjuler feks inni styret. Har ikke noe å anbefale men er på utkikk etter No lignende selv så gjerne kom med tips. Denne bør ha eget batteri så den har strøm selv om hovedbatteriet tas ut.

Det beste er forresten kanskje kombinasjon av lås og gps for da blir den ikke stjelt like ofte som ulåst naturligvis
Sist endret av Bluesky_; 1 uke siden kl. 00:53.
For min del gikk det fint å kjøpe en billig scooter, da gir jeg litt mer faen når låsen en dag er klipt.
Sist endret av Maiskolben; 1 uke siden kl. 01:06.