Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2282
Jeg har hele livet hatt en stemme i hodet den har aldri gjort meg noe vondt men muntret meg opp og motivert meg
Vi snakker jeg følte meg utvalgt tror 100% egt jeg snakker med gud men den rasjonelle delen i meg har alltid veid imot men så har stemmen hatt mye rett typ når noe går til jeg skal gjøre store ting liksom nå er de stemme borte hvis jeg hører noe ber de meg dra hjem men er kanskje 2 mnder siden jeg hørte noe og nå har jeg forfallt som person fungerer ikke hatt skal utredes og er skeptisk til å fortelle om dette da de for det første er vekke og tror i en utredning det er en avsporing

Prøvde nå ut til de etter jeg skrev dette og fikk svar jeg nedgradert men skjebnen er satt

Jeg må jo være gæren siden jeg tror jo på dette
Sist endret av Slu rev; 11. februar 2024 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stemmen du tenker med? Det er vanlig. Det kalles verbal tenking.
Trådstarter
12 2
Jo men stemmen jeg tenker med snakker med nye stemmer igjen som jeg ikke føler jeg kontrollerer men de de har jo alltid bare vært en støtte
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Har det jeg også. De representerer oftest folk jeg kjenner, eller en tilnærming av noen jeg innbiller meg snakker til meg.

F.eks noen i en youtube kommentar
hatt skal utredes
Vis hele sitatet...
Håper det går bra med hatten./joke

Hva har denne stemmen bedt deg gjøre tidligere? Er det sånn at stemmen befaler og du gjør det stemmen sier?

Har du fungert bra i skole, jobb og sosialt mens du stemmen har vært tilstede?

Bygger stemmen deg opp eller river deg ned?
Sist endret av _abc_; 11. februar 2024 kl. 09:03.
Trådstarter
12 2
Er jo merkelig stemmene sier sjebnen min er satt jeg ikke treneger å bekymre meg så finner jeg ut idag helt på bunnet kansje jeg får får 1,7 mill i erstatning
Jeg ville tatt det opp med fastlegen. Mest sannsynlig får du henvisning til psykolog.
Er en del av befolkningen som hører stemmer uten at det er psykisk sykdom. Men hva tror du den er? Hatt den hele livet?
Høres ut som en mild form for Schizofreni. Og gale folk vet som regel ikke at de er gal, de tror de er helt normal.
Ville ikke bekymret meg for mye hvis jeg var deg.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Er en del av befolkningen som hører stemmer uten at det er psykisk sykdom. Men hva tror du den er? Hatt den hele livet?
Vis hele sitatet...
Hvor normalt / unormalt er det?

For jeg som har en indre stemme + andre fremmede stemmer (f.eks når jeg tenker på hva andre ville sagt om xyz), føles det merkelig å tenke på at folk flest IKKE har en indre stemme. Det høres rett og slett hjernedødt ut for meg?
De aller fleste har en indre stemme.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Høres ut som en mild form for Schizofreni. Og gale folk vet som regel ikke at de er gal, de tror de er helt normal.
Ville ikke bekymret meg for mye hvis jeg var deg.
Vis hele sitatet...
Folk med scizofreni er ikke gale, du er med på å stigmatisere psykisk sykdom når du snakker på den måten. De sliter, de er ikke gale.
Min definisjon på galskap er når man har vrangforestillinger og hallusinasjoner som man fullt ut tror er 100% ekte.
Høres ikke ut som du er gal, nei. Høres mer ut som du overtenker for mye og tror at ting som er 100% normalt er unormalt og tegn på psykisk sykdom. Du ville ikke engang tenkt tanken at du er gal, visst du hadde vært gal. Det er derfor det kalles galskap, fordi man tror at ting som er helt ute på jordet er ekte og normalt.
Som visst du hadde trodd at verden ble styrt av flyvende aper.

Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Folk med scizofreni er ikke gale, du er med på å stigmatisere psykisk sykdom når du snakker på den måten. De sliter, de er ikke gale.
Vis hele sitatet...
Galskap er et veldig nedsettende ord, men jo. Visst den med schizofreni tror at vrangforestillingene og hallusinasjonene er ekte, så er personen per definisjon gal.

Wikipedia sin definisjon på galskap: https://no.wikipedia.org/wiki/Galskap
Galskap kan også ha sine positive sider, som du kan se.
Sist endret av einsteindragon; 12. februar 2024 kl. 12:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan er denne indre stemmen? Usikker på om jeg har den. Altså, jeg kan jo tenke. Men "tenkestemmen" kan ikke høres, eller beskrives.
Det er ofte bare lydløse stikkord som flakser rundt i hodet.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Hvor normalt / unormalt er det?

For jeg som har en indre stemme + andre fremmede stemmer (f.eks når jeg tenker på hva andre ville sagt om xyz), føles det merkelig å tenke på at folk flest IKKE har en indre stemme. Det høres rett og slett hjernedødt ut for meg?
Vis hele sitatet...
Rundt 1 av 10 sier Google. Det trenger ikke være psykisk sykdom. Har du traumer? Kan komme av det. Fysiske problemer kan også skape det. Best å sjekke ut.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Folk med scizofreni er ikke gale, du er med på å stigmatisere psykisk sykdom når du snakker på den måten. De sliter, de er ikke gale.
Vis hele sitatet...
Kanskje les gjennom meldingen min to ganger før du kommer med slike påstander