Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 874
Er Boarding School og Internat skole det samma?

Noen som har erfaringer? Tenker Drottningborg.
Det er det samme.

Har ikke testa det selv.
Datteren min gikk på internatskole.
Veldig givende tid for henne. Trygt godt miljø og masse aktivitet.
Og veldig bekymringsfritt for meg som forelder pga de trygge rammene
Jeg går på Drottningborg nå, og det anbefales på det sterkeste.
Hva ligger i at det er en kristen skole?
Skolen er basert på kristne verdier, f. eks. at man skal være gode mot hverandre, det er kristne møter og bibelgrupper som er helt frivillige og kristendomskunnskap er et eget fag. Flertallet av elevene er nok kristne, men det er også elever som ikke er kristne og de tas godt imot.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hva ligger i at det er en kristen skole?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å sette ord på det. Har selv noe familie som har gått på en "kristen" VGS. Jeg har ikke den erfaring at de pusher på noe kristendom, men at miljøet er generelt bedre der enn på 'vanlige' skoler. Familiemedlemmet som gikk på den aktuelle skolen er ikke kristen, men hadde en god opplevelsen av VGS årene.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Sitat av frisbee313 Vis innlegg
Jeg går på Drottningborg nå, og det anbefales på det sterkeste.
Vis hele sitatet...
Hvilken klasse? Kan lowkey hendes at vi møttes på lørdag
Jeg sendte PM med klassetrinn. Jeg unngår å dele for mye privat informasjon åpent på forumet.
Om du går på VGS, så anbefaler jeg virkelig A+ World Academy eller Class Afloat. Førstnevnte er støttet av lånekassen, og da seiler du med Fullriggerskipet Sørlandet rundt omkring, til karibien, ned til sør-afrika. Du bor med lærerne, små klasser, førsteklasses utdanning. Det er litt av en kul opplevelse der du seiler skipet, klatrer i riggen, står ved roret og lærer deg gode rutiner og å jobbe i gruppe. Du skriver en slags "bachelor" som du får utdelt og drar på eksursjoner i alle landene du besøker (sånn 20-25 havner i løpet av semester).

https://www.aplusworldacademy.com/