Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2347
Hva er den mest plagsomme effekten dere opplever?

Del gjerne andre uønskede effekter også . Men vil gjerne høre dere opplever som værst.

For meg har det endra seg etter jeg har økt doseringene. Nå er det rett å slett vanskelig å urinere. Bruker ofte 5 minutter eller kanskje og opp mot 10 på å få ut alt.. problemer forverres i takt med mengden av inntak. På morgenen f.eks når det har gått x antall timer etter at inntak er dette dog ikke et problem.
Anonym bruker
"Ergerlig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Havarert egenproduksjon av testosteron og TREG mage.

Fatigue. Latskap.

Fanget i en loop som består av å bli dårlig, så bli «god»(baseline) når man tar dosen. En totalt meningsløs avhengighet. Umulig å ruse seg uten å ta en dose som er stor nok til å drepe 5 voksne.

For hver eneste positive egenskap finnes det sikkert 10 negative.

Skulle ønske jeg aldri begynte.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mitt største problem, er å spise for mange piller. Klarer ikke å holde meg til det legen sier. Så går jeg fri 5-10 dager før tiden, og må gjennom abstinensene, som er ekstremt ille. Tenker at ved neste resept, skal jeg i alle fall holde meg til dosen, men skjer det? Aldri
Så er det selvfølgelig problemene med å klare å tisse. Klarer ikke tømme blæren, så man går masse på do. For ikke å snakke om treg mage. Går kanskje å bæsjet hver 10-12 dag.
Har mange ganger vurdert, og nesten gjennomført slutt. Men så gir jeg opp etter en stund. Kroppen vil ha...
Urinretensjon og Forstoppelse. Men også vansker med å sove.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mitt største problem, er å spise for mange piller. Klarer ikke å holde meg til det legen sier. Så går jeg fri 5-10 dager før tiden, og må gjennom abstinensene, som er ekstremt ille. Tenker at ved neste resept, skal jeg i alle fall holde meg til dosen, men skjer det? Aldri
Så er det selvfølgelig problemene med å klare å tisse. Klarer ikke tømme blæren, så man går masse på do. For ikke å snakke om treg mage. Går kanskje å bæsjet hver 10-12 dag.
Har mange ganger vurdert, og nesten gjennomført slutt. Men så gir jeg opp etter en stund. Kroppen vil ha...
Vis hele sitatet...
Jeg får utlevert spesielt A og B-preparater via min kommunes rus- og psykiatritjeneste. Slik kan jeg ikke misbruke og gå tom lenge før tiden.
Kanskje noe du også kan vurdere?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Havarert egenproduksjon av testosteron og TREG mage.

Fatigue. Latskap.

Fanget i en loop som består av å bli dårlig, så bli «god»(baseline) når man tar dosen. En totalt meningsløs avhengighet. Umulig å ruse seg uten å ta en dose som er stor nok til å drepe 5 voksne.

For hver eneste positive egenskap finnes det sikkert 10 negative.

Skulle ønske jeg aldri begynte.
Vis hele sitatet...
Feel the same. Det jeg mest angrer på her i livet er at jeg tok rusdose med kodein for ca. 8 år siden.
Samtidig er opiater og opioder det eneste jeg får skikkelig angstdemping av.
Sist endret av einsteindragon; 30. desember 2023 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
At jeg hver dag forventer en slags rus og at den hver dag uteblir. Like skuffet hver dag Har gått på det i 2 tiår. Savner at det gav meg noe, for det var potente greier de første årene. Er samtidig pisse redd for å slutte for dermed å få tilbake det sinnsyke rus suget som totalt styrte livet mitt i mange år.
Anonym bruker
"Ergerlig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mitt største problem, er å spise for mange piller. Klarer ikke å holde meg til det legen sier. Så går jeg fri 5-10 dager før tiden, og må gjennom abstinensene, som er ekstremt ille. Tenker at ved neste resept, skal jeg i alle fall holde meg til dosen, men skjer det? Aldri
Så er det selvfølgelig problemene med å klare å tisse. Klarer ikke tømme blæren, så man går masse på do. For ikke å snakke om treg mage. Går kanskje å bæsjet hver 10-12 dag.
Har mange ganger vurdert, og nesten gjennomført slutt. Men så gir jeg opp etter en stund. Kroppen vil ha...
Vis hele sitatet...
Kjenner mange som holder på sånn.. men jeg forstår det bare ikke. Har selv brukt veldig lenge, men allikevel så kan jeg helt fint klare å tenke mer enn en dag om gangen.

Er det ingen grep du kan ta for å unngå dette? Feks ved å ikke hente ut alt på en gang, eller la familie/GOD venn passe på medisinen? Eventuelt hjemmesykepleien om du er villig til det(kjipt å ikke ha muligheten til å misbruke medisinene at all da, men ikke alle klarer den kontrollen).

Selv har jeg alltid så mye til overs at jeg både kan selge litt om jeg skulle villet det, samtidig som jeg kan bruke en god, god del mer enn jeg trenger. Har (u)heldigvis en resept med veldig høye doser av ett kraftig opiat.. innimellom sper jeg på med å røyke ca 1g heroin om dagen, da legger jeg av litt ekstra medisin utenom..
uff nei, dritt liv, men det hjelper veldig med stabiliteten med tilgang. Mange ender opp med å bruke mer bare pga stresset når man begynner å gå tom.
Sitat av BadtotheBone Vis innlegg
Hva er den mest plagsomme effekten dere opplever?

Del gjerne andre uønskede effekter også . Men vil gjerne høre dere opplever som værst.

For meg har det endra seg etter jeg har økt doseringene. Nå er det rett å slett vanskelig å urinere. Bruker ofte 5 minutter eller kanskje og opp mot 10 på å få ut alt.. problemer forverres i takt med mengden av inntak. På morgenen f.eks når det har gått x antall timer etter at inntak er dette dog ikke et problem.
Vis hele sitatet...
Definitivt et problem, ja… jeg kan ikke lenger stå og urinere. Pro tips er å sørge for at du er velhydrert, og SITTE ned og slappe fullstendig av når du skal urinere. Lek med telefonen og prøv å ikke fokusere så mye på pissinga eller sitt og trøkk, det funker ikke. Slapp bare av så sildrer det fint ut etterhvert. Når det er gått en tid så lærer du deg teknikker som gjør at du urinerer på nogenlunde normal tid
Bruker kun oxy i lavere doser(20-30mg).

Null negative effekter for meg, annet enn at man ikke kan ta det daglig.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukt opiater på resept kontinuerlig i nesten 20 år.

Det mest plagsomme er lite energi og søvnløshet, og at jeg blir lettere irritert. Forstoppelse synes jeg i grunn ikke er plagsomt. Synes egentlig det nesten er en fordel å slippe å gå så ofte på do. Spiser blant annet fiber og yoghurt, og det hjelper nok godt slik at det ikke føles som å presse ut en stor ananas.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det mest plagsomme er lite energi og søvnløshet, og at jeg blir lettere irritert. Forstoppelse synes jeg i grunn ikke er plagsomt. Synes egentlig det nesten er en fordel å slippe å gå så ofte på do. Spiser blant annet fiber og yoghurt, og det hjelper nok godt slik at det ikke føles som å presse ut en stor ananas.
Vis hele sitatet...
For meg er det omvendt. Blir full av energi. Søvnløshet er derimot et problem, går fint 3-4 dager uten søvn når jeg konstant bruker spesielt oxy.
Anonym bruker
"Troende Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BadtotheBone Vis innlegg
Hva er den mest plagsomme effekten dere opplever?

Del gjerne andre uønskede effekter også . Men vil gjerne høre dere opplever som værst.

For meg har det endra seg etter jeg har økt doseringene. Nå er det rett å slett vanskelig å urinere. Bruker ofte 5 minutter eller kanskje og opp mot 10 på å få ut alt.. problemer forverres i takt med mengden av inntak. På morgenen f.eks når det har gått x antall timer etter at inntak er dette dog ikke et problem.
Vis hele sitatet...

Mest plagsomme er vell å miste kona og barnet siden Jeg/Vi ¿? elsker en kjemisk interaksjon mellom stoff som festes til spesifike reseptorer mer en noe ekte man til slutt går glipp av

Men ja, tror at det jeg hater med opiater, er når nesen klør så sinnsykt uten stopp.
Anonym bruker
"Klok Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med han over meg. Håper på effekt hver jævla fuckings dag selvom fornuften vett at det ikke vil gi noen funk. Har vært avhenigig av opioider i godt over et tiår. Klarer ikke å ha det i hus uten å ta det daglig.

For å ikke snakke om svettinga… jeeez som jeg svetter når jeg går på opiater! Vanskelig å få orgasme, komme på do, opioider har kosta meg hundretusenvis av kroner uten å gi meg noe særlig. Men sliter noe sinnsykt med å slutte. De gangene jeg prøver så går det under en uke, og jeg tenker «NÅ må jeg jo få litt effekt!». Så sprekker jeg og er pån igjen.

Om noen har råd til å komme seg vekk fra dette dritet så gjerne kom med råd. Har prøvd rusavvenning og intensiv gruppeterapi innlagt uten hell
Håper folk som vurderer å leke med disse stoffene leser denne tråden ��
Sist endret av BadtotheBone; 6. januar 2024 kl. 19:55.
Anonym bruker
"Klok Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samma her TS.
Man får muligens en god opplevelse et par ganger, men deretter er livet ødelagt. Jeg var selv en av dem som klarte seg godt, fra et godt hjem, og skulle bare prøve en gang eller to. 13 år etter sitter jeg jeg her griseavhengig og håpløs. Hadde aldri trodd det, som med alle andre som bare skal prøve opioider en gang eller to.
Kodein har sluttet å funke for meg, etter to års bruk av og på..tar det likevel i håp om en rus. Blir skuffa mer eller mindre hver dag. Holder meg til doseringen fra lege