Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 963
Hei Freaks! Jeg fikk en fyr fra Stavanger til å bestille frø fra Nordland Seeds for meg, siden jeg er litt redd for å gjøre det selv. Han jobber i Posten og bestilte frøene til en butikk i nærheten som også tar imot post. Jeg er ganske bekymret for å bli involvert i dette, og jeg har allerede stilt spørsmål på ung.no. De foreslo å kontakte Posten, men fyren fra Stavanger brukte en annens navn og konto. Jeg lurer på om jeg får hentekode eller noe sånt. Det er ingen sporingsinformasjon på pakken, men det har gått 11 arbeidsdager siden han bestilte. Vanligvis skal frøene komme til Norge innen 5-7 dager. Lurer på om pakken har blitt stoppet, eller om Posten holder på den. Fyren fra Stavanger sa at jeg kanskje burde dra til butikken og spørre, men jeg er litt usikker. Noen som har noen tips?
Tusen takk på forhånd!
Som dere kanskje allerede skjønner, bor jeg sammen foreldre, og planlegger å dyrke utendørs (ikke noe ulovlig, bare planter).

PS: Hvis dette ikke er riktig sted å skrive, så hadde det vært fint å få en pekepinn om hvor jeg bør henvende meg. Og forresten, når jeg snakker om frø eller "seeds", så handler det om solsikkefrø– jeg driver ikke med eller oppfordrer til noe ulovlig.

Takk på forhånd!
Solsikkefrø kan du kjøpe på butikken i Norge.

Ellers er det ikke særlig lurt å bestille i noen andres navn, da du muligens må vise legitimasjon for å hente pakken. Du må i det minste signere for den. Og hvordan skal du få hentemelding når det ikke er sendt til deg?

Solsikker vokser raskt, så det kan du få til i år.
Er det derimot snakk om cannabis er du for sent ute, og bør legge dem på.frys frem til neste sommer.
Sist endret av SkammeligNykter; 9. august 2023 kl. 17:19.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Denne type solsikke frø er auto, spesielt laget for nordisk-scandinavisk miljø. Den kan man plante så sent som slutten av august!

han får koden og sender den til, meg. Vanligvis når jeg henter ting hos posten pleier jeg bare å måtte signere og gi kode
Sist endret av sjokotroll; 9. august 2023 kl. 18:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Northern lights? Tror nok uansett det er for sent i år, ihvertfall hvis du skal få noe særlig yield. Planter du nå, er den jo ferdig i oktober.

Ville nok ihvertfall kjøpt inn litt coco og en bøtte om du skal plante ute i skogen. Og passet på å plante et sted med mye sollys, og samtidig lite vind. Fort at den blåser over og knekker i høstvinden
Sist endret av SkammeligNykter; 9. august 2023 kl. 18:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ha is i magen og vent.

Om du driver å dukker opp på butikken, eller spør og graver etter informasjon rundt pakken retter du unødvendig oppmerksomhet mot deg selv.

Om pakken aldri kommer? Tja da har du tapt litt cash.. Om du fortsetter å grave og spørre etter en pakke med ulovlige solsikkefrø så kan det koste deg mye dyrere enn summen på frøene.
Sist endret av Expialidocious; 9. august 2023 kl. 20:50.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Takk for mange gode råd folkens, tenkte å dyrke brennesle i hytt og pine rundt. Hjelper dette med vind og er det andre ting man kan gjøre for å minske kraftig vind? (tenkte kanskje grønn presenning festet i trær).

Og ja det er en variant av northern lights men denne er spesifikt for utendørs. Snakket med folk som har klart å høste i november! Er enig med å vente til neste sesong uavhengig, men tenkte å sette ut en nå som jeg skulle selv pollinere med hjelp av tiresias mist eller sølvvann(colloidal silver) for å ta ha flere hundre frø til neste sesong som jeg kunne spredt over alt, tenkte det var bedre å ha bare en plante ute når jeg skulle lage frø hvis ikke hadde den nok ødelagt de andre. Uansett takk for svar folkens!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bestilte frø i forrige uke.
4 typer, a 5 stk kom i dag.