Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 953
jeg sliter med at (nesten) alle filmer og filmklipp som spilles via nettverk fra en annen maskin (pc) lagger eller hakker. Det kan flyte greit i ca 5 sekunder eller noe mer før det kommer et realt hakk. Svært irriterende.
maskina mi er en ibook 64 800mhz med 640mb ram. (ikke har jeg masse programmer kjørende heller. (mp3 osv funker fint) (har prøvd med både mplayer og vlc

Kan også nevne at xboxen min spiller de samme filene uten problemer gjennnom den samme switchen og fra samme pc
Du overfører vel ikke andre filer gjennom nettverket samtidig? Da kan det nemlig hende at du treffer på "spikes", eller "klumper" i linja, etter som den overfører med ustabil hastighet.
Hvilke tjenester går på tjeneren som deler filmen? Husk at Windows sier "her er jeg" nesten hele tida.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
er det 100mbit nettverkskort og 100mbit hub/switch du har?
Aslevik's Avatar
Trådstarter
det er 100mbit over hele fjøla.
pcn som deler filmen er en winxppro maskin med minimalt av tjenester. (men jeg skal sjekke det ut nøyere)

har hatt problemene uten at det har vært overført andre filer i nettet ja.
Problemet ligger vel i selve pcen/*edit: Macen * og ikke serveren(som sagt, X-boksen klarer å spille av filmene uten problemer)

Nå har jeg ikke så mye peil. på mac og nettverk på den plattformen, men muligens det er noe med selve videospilleren du bruker? *You never know*
Sjekk med andre nøyaktige overføringsmetoder at du faktisk får god nok hastighet mellom mac'en og pc'en til at filmen streamer smooth.
Hvordan åpner du fila? Via smb:// , ftp:// eller http:// ??

Regner med at du ikke bruker afp:// på en pc

Hva med buffer i avspilleren?
Aslevik's Avatar
Trådstarter
bruker smb
buffer i spilleren har jeg ikke sjekka ut.
takk for innspill

afp er appletalk greier?
får vel ikke det på pc uten å eh.. gjøre noe mer?
Du må vel kjøre et program/tjeneste i Windows for å få Apple File Protocol.

Men det har vel ingen hensikt.
rekylvinyl.no
Vil anbefale deg å bruke stor buffer i VLC og mplayer2.

Selv bruker jeg ca. 20 sek buffer (på et 54mbits trådløst nettverk).

Har forøvrig bedre erfaring med mplayer2 enn VLC på slik "buffer-streaming".