Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1088
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Jeg får sobril av psykiateren, ikke fast men ca en pakke på 50 tabeletter hver 3-4 måned.
Jeg har fått beskjed av både fastlegen og psykiateren at jeg kan kjøre bil etter inntak, så lenge jeg ikke bruker mere enn 2 tabeletter på 15mg pr døgn (ved behov).
Men ser på nettet at det står at man må gå fast på sobril og på samme dose i 7 dager før man kan kjøre bil...?..
Isåfall har jeg kjørt ulovlig i ca 5 år, på sobril.. har bestilt legetime for å sjekke dette grundig ut på nytt.
Har behov for sobril av og til når det skal være store forsamlinger osv på jobben, og ellers.

Er legen og psykiateren sin vurdering her feil? Eller kan de overgå vegtrafikkloven, ved å bruke egen vurdering?
Det er fast bruk som gjør at du kan kjøre med døgndose på 30 mg sobril, sporadisk bruk som du går på er det vel 8 timers ventetid før kjøring... Ingen lege kan bare bestemme noe annet
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Det er fast bruk som gjør at du kan kjøre med døgndose på 30 mg sobril, sporadisk bruk som du går på er det vel 8 timers ventetid før kjøring... Ingen lege kan bare bestemme noe annet
Vis hele sitatet...
Ok, da er det veldig rart at begge to sier jeg kan kjøre på det. Skal ta det opp med legen👍
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, da er det veldig rart at begge to sier jeg kan kjøre på det. Skal ta det opp med legen👍
Vis hele sitatet...
Legen min bryr seg heller ikke om at jeg må bruke valium fast (10mg) i døgnet mtp kjøring. Han sier jeg fint kan ta 10mg og kjøre på det og han sa heller ikke noe da jeg fortalte om at jeg tok 15mg og kjørte bil. Kanskje gammeldags han da. Men egentlig skal du bruke det 7 dager først ja for en tilvenningsperiode.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legen min bryr seg heller ikke om at jeg må bruke valium fast (10mg) i døgnet mtp kjøring. Han sier jeg fint kan ta 10mg og kjøre på det og han sa heller ikke noe da jeg fortalte om at jeg tok 15mg og kjørte bil. Kanskje gammeldags han da. Men egentlig skal du bruke det 7 dager først ja for en tilvenningsperiode.
Vis hele sitatet...
Psykiateren min er i 60 åra og legen min er 73år. Gammeldagse er begge to, og mye mere liberale enn nyutdannede leger. Men de må jo gi rett info ang dette, til pasientene sine. Kan ikke bare si joda du kan kjøre så lenge du max tar 2 tabeletter på 15mg. Står på sobril pakken 1 tabelett 3 ganger dagelug ved behov ved akutt angst.
Kjipt og miste lappen i en evt kontroll og spyttprøve pga feilinformasjon fra psykiater og lege.. har nå legetime 2 august og skal da sjekke grundig opp i dette, samtidig som jeg skal ha legens utsagn om dette skriftelig og legge det i bilen fast
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legen min bryr seg heller ikke om at jeg må bruke valium fast (10mg) i døgnet mtp kjøring. Han sier jeg fint kan ta 10mg og kjøre på det og han sa heller ikke noe da jeg fortalte om at jeg tok 15mg og kjørte bil. Kanskje gammeldags han da. Men egentlig skal du bruke det 7 dager først ja for en tilvenningsperiode.
Vis hele sitatet...
Har legen din sagt at du kan kjøre på valium? Regner med du ikke går på det dagelig heller?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
samtidig som jeg skal ha legens utsagn om dette skriftelig og legge det i bilen fast
Vis hele sitatet...
tenk om legen tar fra deg lappen for å ha kjørt ulovlig ruspåvirket i 5 år?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av magnet Vis innlegg
tenk om legen tar fra deg lappen for å ha kjørt ulovlig ruspåvirket i 5 år?
Vis hele sitatet...
Det hadde han ikke gjort, han vet at han selv har sagt at det er greit og kjøre på det, og det opptil flere ganger.
Psykiateren har også sagt det samme, jeg har reine urinprøver over to år og stikkprøver innimellom. Alle er rein.

Grunnen til at jeg tar dette alvorlig er nettopp for og følge reglene, synd at ikke legen vet bedre, dersom det han og psykiateren sier er feil.