Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 921
Skulle gjerne hatt en side som har intervjuer med aktører av forskjellig grad, nyheter fra industrien og sånt og ikke bare anmeldelser. Kjenner til montages.no og den er fin men blir litt for sært og snevert.

Indiewire.com er en annen god, men lite europeisk og asiatisk i forhold til usask.

Takk og god aften.
Jeg bruker Reddit til det aller, aller meste, også film.
Prøv /r/movies, /r/entertainment for eksempel, var bare de jeg kom på i farta, men du finner fort mer spesifikke subreddits om du sjekker det ut.
BRAND ∞ STRONG
Hvis du tenker på anmeldelser så syns jeg NRK (Filmpolitiet) er en av de beste norske, både på serier og film.
IMDb har mye bra stoff, men de gaper også over så godt som alt så det blir ganske overflatisk.
Leser ikke så "dypt" ned i film lengre og har ikke så mye å anbefale.

Cinemateket i Oslo hadde veldig mye film litteratur før i hvert fall, men har ikke vært der på mange år så
mye mulig det har endret seg. De er midlertidig stengt, men åpner opp igjen i April i Dronningens Gate 16, 0105 Oslo
Du finner Cinemateket i Bergen og Trondheim også men der jeg ikke vært
Jeg har blitt helt ekstrem på og reddite ting jeg lurer på når jeg ser en serie eller film. Har akkurat sett Fauda på Netflix som jeg forøvrig anbefaler sterkt. Handler om en Israelsk anti-terror enhet kalt Duvdevan. Det er en ekte enhet og skaperne har begge tjenestegjort der. De spesialiserer seg på undercover operasjoner siden det er en forutsetning at de snakker flytende arabisk.

Man får også se det fra Palestinsk og Hamas side, og selv om det naturligvis er uenighet om hvor «ekte» det er, så har jeg lært så mye om konflikten der nede og ikke minst arabisk/palestinsk kultur og språk.

Jeg liker historie, spesielt krigshistorie og jeg erklærer meg herved som ekspert på andre verdenskrig og Vietnamkrigen. Men nå er jeg i gang med Israel og alt det der jeg har utsatt og utsatt. Helt sjukt fauda der nede, som betyr kaos på arabisk.

Jeg jobber på en vgs og jeg visste det var en del av det men ble overrasket over hvor åpenlyst og hvor mye jødehat og hvor mye stygt og «rasistisk» eller hva ordet blir som blir sagt om jøder.

Snakket med et par kurdere som snakket om ønske om en egen stat, mens de i neste setning sier de hater jøder og håper de blir drept alle sammen.

Så jeg prøver da å få dem til å skjønne likheten mellom dem og ønske om et samlet Kurdistan og Israel og hvordan jødene har blitt behandlet. De kan godt være uenig og sinna på hva staten Israel har gjort, men de kan ikke dra alle jøder under samme kam. Vet ikke hvor mye som gikk inn men prøver.

Poenget var ihvertfall at Reddit er en kjemperessurs for diskusjon om filmer og serier. Alt fra små detaljer til heile sjiten osv.

Jeg fåkke sove og er overtrøtt så det her ble langt, men shalom, salam og gute nacht
op-5.no/ er jo kremen av skriving på norsk om film og TV. Det er Aslak Nore og Asbjørn Slettemark som står bak, sistnevnte anmelder vel for Aftenposten.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bruker også Reddit og IMDB
Så lenge ikke Morten Ståle Nilsen har skrevet den, så kan jeg lese om samme film flere steder, men som oftest treffer Filmpolitiets anmeldelser med mine synspunkt på samme film.