Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 10768
Anbefaler denne spesielt dere som begynte å bli rampete rundt millenniumskiftet. Det var som en nostalgisk reise for min del, litt overdrevet så klart.

Handler om et par kællær fra Sarpsborg som spiser mye hyppere.

Prekææs
Psykedelisk bakverk
Mest relaterbare serien jeg har sett, virkelig en reise i tid!
Jeg likte serien, bra skuespill. Sjekk på slutten av siste episode, da sitter han på freak.no og spør om noe, haha.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Anbefaler denne spesielt dere som begynte å bli rampete rundt millenniumskiftet. Det var som en nostalgisk reise for min del, litt overdrevet så klart.

Handler om et par kællær fra Sarpsborg som spiser mye hyppere.

Prekææs
Vis hele sitatet...
Diggggga den. Du ser at han som skapte serien faktisk har levd det livet hehe. Utrolig skuespill også.
Sist endret av something; 11. desember 2022 kl. 13:53.
Synes den var jævlig kul! Kan man håpe på sesong 2?
Digger serien der hahaha. Spesielt når han forklarer makkarunken og sitter som gollum med ringen.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Første rollen jeg har likt Jakob Oftebro. Jeg vet ikke hvor mange fester jeg har vært på med den musikken og rølpinga.

Prekæs
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Første rollen jeg har likt Jakob Oftebro. Jeg vet ikke hvor mange fester jeg har vært på med den musikken og rølpinga.

Prekæs
Vis hele sitatet...
Du vet serien er bra når du basically kjenner nedturen av å se på hvor mye makka det blir sniffa
Den var veldig reel .den trigget faktisk min ptsd fra oppveksten. Mye det som stemmer helt overens med åssen jeg hadde det back in the day på 542 kjøret..
Som 2000 barn… så var jeg ikke gammel nok til å møte 542.. så kan ikke relatere til perioden.. men det virker jo som at det er ille deilig.
Sist endret av HallaKompis; 11. desember 2022 kl. 15:00.
Skikkelig walk down memory lane denne serien ja. Mye knallhard Tidy <3 og trashy eurodance gjør soundtracket så tidsriktig som man kan få det

Relaterbar som faen, får nesten lyst på ett godt gammeldags mæckers nach i 5 dager igjen
Følte mye nostalgi og elsket filmingen og skuespillet. Såg hele sesong 1 i går, var klistra til TVen hele tiden omtrent, håper på sesong 2, virker litt som det blir.
Absolutt et gullkorn! Ikke ofte serier går inn på meg på den måten. Oftebro leverer ekstremt bra i den rollen her, hatten av til Dennis Storhøie også!

Selvom det er hinting til en ny sesong, så gjenstår det jo egentlig å se hvor bra denne serien slår an. Den appellerer ikke til så veldig mange, og jeg hørte om den først her på freak. Håper jeg tar feil da. Rå serie.
Forresten var det noen som la merke til freakforum i serien der? Tommy eller va han heter skal gå på pisseprøve å google ghb eller noe og så kommer han innpå en tråd på freak som sier at det ikke vises på urinprøver.
Ja, freakforum vises på slutten av siste episode.
Jeg likte realismen og fikk litt flashback til tia jeg var inne i miljøet.Siden det står sesong 1, kan vi da regne med en sesong 2? Noen som vet?
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Jeg likte realismen og fikk litt flashback til tia jeg var inne i miljøet.Siden det står sesong 1, kan vi da regne med en sesong 2? Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Tja. En ny sesong blir jo allerede hintet til i slutten av siste episode da Tommy ringer Monica angående GHB

I tillegg sier skuespillerne dette i et intervju:

"Responsen fra folket har vært utrolig positiv, så jeg ser ikke helt hvorfor det ikke skulle blitt en sesong to. Det hadde vært sykt fett i alle fall. Jeg har lyst til å se hvor veien går for de karakterene her, fordi det ender såpass sykt, sier Repshus før Øvrevik skyter inn:

– Ja det må jo bare bli en sesong to. Synes jeg i hvert fall."

https://www.tv2.no/underholdning/god...grat/15342445/
Ser de lager en «veg» tag på en vegg, forøvrig samme taggen som var bombet over hele Bergen omtrent i samme skala som «BA» for ti års tid siden.
VEG er østens stolthet, mye oppe i Bergen sammen med BA og RW. Sikkert glade i hverandre!

OT: Artig serie, hadde vært kulere om den var ispedd flere ekte klipp fra perioden slik at den i større grad hadde "lagra" dette sted- og tidsspesifikke minnet enda bedre.
Sitat av something Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Jeg satt å prøvde å bla på waybackmachine for morroskyld. Klarer ikkje å huske at freakforum noen ganger har sett slik ut som det ble fremstilt på TVen. Og ikkje fant jeg det heller.

Men for nostalgiens skyld så skal jeg legge ut screenshots av hvordan det så ut på 2000-tallet (2002 & 2008)



Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av googlyeyes Vis innlegg
VEG er østens stolthet, mye oppe i Bergen sammen med BA og RW. Sikkert glade i hverandre!

OT: Artig serie, hadde vært kulere om den var ispedd flere ekte klipp fra perioden slik at den i større grad hadde "lagra" dette sted- og tidsspesifikke minnet enda bedre.
Vis hele sitatet...
FOS, THS, PTR, ALL, FUCKERS( litt senere, og fortsatt aktive).

Jeg prøvde meg og men eide ikke kunstnerisk ånd i det hele tatt. Kunne ikke tegne en dårlig sirkel en gang. Så ble alle tatt og måtte gå med avisa en mnd tid. Men så var det plutselig schwære bøter og faktisk fengsel som noen fikk oppleve og da var det bare å henge tusjen på knaggen

«Visuell hip hop, det som pynter opp»
Sist endret av NodSquad; 13. desember 2022 kl. 08:01.
Hva er referansen til veg? Var det en aktiv writer på den tiden? Eller er det noe annet?
Ser den titt og stadig rundt i Oslo
Veg er et graffiti crew fra Østfold. Vært aktive lenge og har malt mye rundtomkring i landet
Kids in Crime: jævla bra serie, veldig relaterbart! Hatten av for skuespillerene, de gjør en amazing jobb her!
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Anbefaler denne spesielt dere som begynte å bli rampete rundt millenniumskiftet. Det var som en nostalgisk reise for min del, litt overdrevet så klart.

Handler om et par kællær fra Sarpsborg som spiser mye hyppere.

Prekææs
Vis hele sitatet...
er du fra fredrikstad eller sarpsborg? høres sånn ut
Hvem er målgruppen for denne serien? Har ikke sett den enda, men hvis den bare handler om ungdommer som spiser piller som godteri, så står jeg kanskje over.
Jeg er 30 år og likte den selv om det handler om 17-18 åringer som flytter for seg selv og driver med nark og piller og lager masse drama. Var kult å se tilbake på stilen som var på 2000-tallet også.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvem er målgruppen for denne serien? Har ikke sett den enda, men hvis den bare handler om ungdommer som spiser piller som godteri, så står jeg kanskje over.
Vis hele sitatet...
Det at serien handler om ungdommer betyr ikke nødvendigvis at den er lagd for ungdommer. Tenker meg målgruppen er de som husker 2000-tallet, altså unge voksne og oppover.

Utrolig bra serie, liker hvordan den er filmet, og musikken er knall! Anbefales. Ekstra morsomt hvis man har litt kjennskap til miljøet.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av faasah Vis innlegg
er du fra fredrikstad eller sarpsborg? høres sånn ut
Vis hele sitatet...
Nei jeg er IKKE derfra. Men lar ikke en mulighet til ågjøre narr av hvordan de preeekær der nede

Jeg var 14 i 2000 og det er oss som er målgruppa
Montages har laga en liten podkast om serien:

https://montages.no/2022/12/filmfrel...kids-in-crime/

God lytting
Så hele serien inatt etter å ha lest dette innlegget. Bra serie, mye nostalgisk ved den. Takk for tipset!
Sakset fra Sarpsborg Arbeiderblad :

« Avisen kjenner til flere konkrete samtaler mellom filmselskapet Einar Film Drama som står bak serien, og personer i ulike lokalmiljøer i Sarpsborg.

SA har også vært i kontakt med personer som hevder å å ha vært i dialog med filmselskapet, og som har fått spørsmål om å bidra med informasjon i forarbeidsfasen.

Serieskaper Kenneth Karlstad syns det er gøy med rykteflom, og at serien skaper engasjement blant folk. Karlstad ønsker imidlertid ikke å kommentere SAs opplysninger.

– Vi får se, sier Karlstad lurt til SA.»

Blir jækla morro det her, guttær
Veldig bra serie som føles ekte og minner meg om 542 tida
Kan røpe at «krykke-hendelsen» var værre i virkeligheten. Hehe

De første episodene skildret livet i Sarpsborg på en troverdig og realistisk måte.

Tipper det var slikt i de fleste distriktene i Norge på den tiden også.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Det eneste jeg ville ihvertfall var å ha det fett.

Måtte se gjennom en gang til jeg, får helt gåsehud av soundtracket

Opps, glemte prekæææs
Sist endret av NodSquad; 17. desember 2022 kl. 16:32.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Håper det blir mer Jakob Oftebro. Han var født for å spille Freddy Helvete.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Håper det blir mer Jakob Oftebro. Han var født for å spille Freddy Helvete.
Vis hele sitatet...
Skal sikkert være et Ole anabole preg over han. Typisk steroidearmer fulle av vann
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvem er målgruppen for denne serien? Har ikke sett den enda, men hvis den bare handler om ungdommer som spiser piller som godteri, så står jeg kanskje over.
Vis hele sitatet...
For min del er serien mye mer en det, og jeg synes du skal gi den en sjangse. Jeg har verken kjørt på med illegale rusmidler eller vokst opp i Østfold, så det er slik sett ikke en nostalgitripp, men synes serien er utrolig god. Veldig gode skuespillerprestasjoner, karakterer med dybde, som alikevel er lekne. Forutsigbar handling, men alikevel fengslene. Alt i alt en veldig god drama/komi-serie. Du trenger ikke være gangster for å synes Sporanos er god Tror dette var den mest minneverdige serien jeg har sett de siste par årene, og jeg har sett alt for mange serier. Tror målgruppen for denne serien er veldig bred, og at alt fra ungdommer til pensjonister kan kose seg med den.
Ga den et redelig forsøk, kjente litt early 2000s vibe. Ikke gale til norsk produksjon å være men ble litt "repetitive" for min del og ble lei etter fire episoder.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Ga den et redelig forsøk, kjente litt early 2000s vibe. Ikke gale til norsk produksjon å være men ble litt "repetitive" for min del og ble lei etter fire episoder.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg oppsøkt profesjonell hjelp hvis du vokste opp på den tiden og ikke fant den å være noe annet enn et mesterverk, etter norsk produksjons standard.

Hold kjeften din nåru prekær te meg!
Sist endret av NodSquad; 4. juni 2023 kl. 12:53.
Apoptygma Berzerk <3
Serien er så bra at jeg har lyst til å spise den.

Når jeg ser på serien så føler jeg at den ble laget på 2000 tallet, og at det nesten er en dokumentar. Det er utrolig bra laget.
BRAND ∞ STRONG
Er ikke lov å linke til torrents her så vidt jeg vet, men kan noen komme med et hint hvis de har sett den noe sted?
Har ikke TV så jeg henter stort sett serier på nettet, men finner ikke denne.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er ikke lov å linke til torrents her så vidt jeg vet, men kan noen komme med et hint hvis de har sett den noe sted?
Har ikke TV så jeg henter stort sett serier på nettet, men finner ikke denne.
Vis hele sitatet...
Ligger på tv2 sumo
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Da ville jeg oppsøkt profesjonell hjelp hvis du vokste opp på den tiden og ikke fant den å være noe annet enn et mesterverk, etter norsk produksjons standard.

Hold kjeften din nåru prekær te meg!
Vis hele sitatet...
Så du mener jeg trenger psykiatrisk hjelp fordi jeg vokste opp på 2000tallet og en TV serie produksjon basert på denne tiden ikke falt i smak? Sier vel mer om din tilstand enn min gjør det ikke???
Sist endret av RankSolid; 6. juni 2023 kl. 17:12. Grunn: Skriveleif
Tror ikke han mente det sånn
Hadde vært interessant å fått ut navn og personlige historier om de som blir portrettert i denne serien. Ikke sett serien selv men oppvokst i Sarpsborg på samme tid og vært borti mordsaker og mye annet på den tiden.

Er ikke så interessert at jeg gidder å skaffe meg ett sumo abonnemang men synes generelt at det er en uting at ting bakover blir portrettert uten samtykke eller prat overhodet.

Folk blir levende i år 2000 igjen lokalt og mange har kommet ganske langt siden den gang og mange har funnet veien til sin grav også.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Så du mener jeg trenger psykiatrisk hjelp fordi jeg vokste opp på 2000tallet og en TV serie produksjon basert på denne tiden ikke falt i smak? Sier vel mer om din tilstand enn min gjør det ikke???
Vis hele sitatet...
Nei det var jo ment som en spøk da, og så så jeg du ikke hadde sett den ferdig så det sitatet til slutt gikk kanskje over hue påræ?

Jeg synes den var det beste på mange år som er norskprodusert. Prekææs