Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1236
Skriver for en kompis.

Kompisen min kjøpte en pc for 15k kr, han hentet den plugget den inn og fant ut at delene på annonsen ikke stemte med det som var i pcen.

Fyren på finn svarer ikke lenger og samtidig redigerte innlegget til de delene som faktisk var i pcen.

Er det mulig å få pengene tilbake eller er det noe kompisen min blir nødt til å leve med?

Tap på ca 5k kroner når det kommer til delene. Sniken på finn var så smart og skrev 3070 før han solgte pcen og etter så byttet han det til 2070. Jeg kan se hvordan en unnskyldning som "du måtte ha lest feil" kan bli brukt.
Bare å dra på døra å gjør det som trengs for å få tilbake pengene.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Bare å dra på døra å gjør det som trengs for å få tilbake pengene.
Vis hele sitatet...
Du oppfordrer til vold og drap?
Det første jeg ville gjort er vel og kontakte Finn og legge frem casen. Jeg regner med de har en redigeringslogg på alle annonser som kan avdekke svindelforsøk som dette. Da blir det jo ikke bare ord mot ord.
Tar du screenshot før kjøpet, har du bevis på varen.
Blitt svindla på Finn to ganger. Kontakta alt av familie, foreldre og sjefen på jobb.

Han pissa i buksa og overførte enhver krone.
Nå spørs det litt hvilken type denne svindleren er. Men om mulig reiser han på døra til selgeren og krever penger av han eller hever kjøpet. Å rapportere han til fin gjør at han i bestefall får stengt kontoen sin... Kontakt foreldre, arbeidsgiver venner osv
Finn lagrer alt, bare å spørre om alt av informasjon angående annonsen. De har også logg på sletta og redigert innhold.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du oppfordrer til vold og drap?
Vis hele sitatet...
Nei, Han foreslår å gjøre opp privat. Svindler man for 5k så fortjener man et hardt slag i tryne. Lett.
Jeg hadde smurt inn hele ytterdøra med dritt, uten å nøle.
Sitat av olaba Vis innlegg
Skriver for en kompis.

Kompisen min kjøpte en pc for 15k kr, han hentet den plugget den inn og fant ut at delene på annonsen ikke stemte med det som var i pcen.

Fyren på finn svarer ikke lenger og samtidig redigerte innlegget til de delene som faktisk var i pcen.

Er det mulig å få pengene tilbake eller er det noe kompisen min blir nødt til å leve med?

Tap på ca 5k kroner når det kommer til delene. Sniken på finn var så smart og skrev 3070 før han solgte pcen og etter så byttet han det til 2070. Jeg kan se hvordan en unnskyldning som "du måtte ha lest feil" kan bli brukt.
Vis hele sitatet...
Det kan være en fordel at annonsen ble endret i ettertid, det beviser svindel med intensjon. Redigeringslogg får du nok av Finn. Anmeld.
Sist endret av Ripen; 6. juni 2023 kl. 12:38.
Jeg tar alltid screenshot av annonsen før jeg går inn i handel. Samtlige bilder screenshottes også. Gjør det til neste gang.
Det er det som står i annonsen på tidspunktet handelen ble avtalt som er gjeldene.

Finn beskytter som regel svindlere, de legger iallfall godt til rette for de,, men om du har betalt med fiksferdig så vil du kunne få levere tilbake varen.
Finn har annonsen lagret, endringene også ta kontakt med Finn de kan utlevere den originale annonsen og det som sto i teksten før den ble endret. De gjorde de for meg da jeg hadde en tvist med huseier om hva som sto i annonsen 1 år etter jeg flyttet ut.
Møt opp på døra og knekk kjeven hans. Eneste som funker med slike
Enig i at han fortjener en på tryne. Men søker du opp slike personer å gir de bank så får du vel mer straff en han som svindlet deg.

Anmeld saken. Send kopi av anmeldelsen til finn, så blir han utestengt.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nei, Han foreslår å gjøre opp privat. Svindler man for 5k så fortjener man et hardt slag i tryne. Lett.
Vis hele sitatet...
Eh, jaa? Er ikke det vold da?

Om det er fortjent er en annen sak.