Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1066
Jeg har behov for en ny IP adresse, da den er bannet på ulike tjenester. Altibox sier i avtalen at jeg skal ha dynamisk IP adresse. Reiste vekk i 1 uke og skrudde av modemet, men når jeg kom hjem var IP adressen fortsatt den samme. Kan jeg kreve at Altibox gir meg en ny IP adresse siden det i avtalen står at den skal være dynamisk?
Nei-dette er vel bara att altiboks har en viss tid på sine dhcp-lease. Ikke noe som binder dem til at hver gang modem skrus av skal altid ny ip umidelbart deles ut.
Sikkert knytta til MAC på modemet. Kast modemet i bakken til det ikke fungerer lengre og be om nytt.
Eller skaff deg VPN..
Sist endret av Hager; 24. mai 2023 kl. 22:26.
Med mindre de "sier i avtalen" nøyaktig hvor dynamisk den skal være så har du uansett ingen sak
Er ikke VPN en enkel løsning da?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nei, det kan du ikke. Statisk betyr statisk over tid, at du faktisk er tildelt en fast adresse. At du har lyst til å bli utestengt og prøve å omgå det med strømbryteren er ikke ISP sitt problem.
Bytt leverandør
Siden du er sperret, burde du kanskje også endre holdning/oppførsel i framtiden.