Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 946
Hei, jeg lurte på om alkohol og kokain virkelig er så farlig som det sies her og i media? Har noen kompiser som driver med begge.

Altså blandingen av begge samtidig
Sist endret av Ola Nordmann; 10. mai 2023 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei det er ikke så farlig som folk skal ha det til, Kokain og alkohol går ofte sammen
Det er hardere for hjertet enn begge deler hver for seg, men det skal ikke være så farlig media skal ha det til ved mindre man hjerteproblemer fra før av.
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Nei det er ikke så farlig som folk skal ha det til, Kokain og alkohol går ofte sammen
Vis hele sitatet...
Hvor farlig er det folk skal ha det til å være? Det er jo ikke til å stikke under en stol at det faktisk er en del farligere, selv om de ofte blir brukt sammen.

« cocaethylene produces euphoria and has a longer duration of action than cocaine.[6][7] Some studies[8][9] suggest that consuming alcohol in combination with cocaine may be more cardiotoxic than cocaine and "it also carries an 18 to 25 fold increase over cocaine alone in risk of immediate death".[7] Cocaethylene has a higher affinity for the dopamine transporter than does cocaine, but has a lower affinity for the serotonin and norepinephrine transporters.»

Wiki Cocaethylene, stoffet som oppstår av å blande kokain og ethanol.

Større kjangse for plutselig død, og en langt større belastning på det kardiovaskulære systemet. Jeg vil si at det er en uheldig kombinasjon.
Både alkohol og kokain for seg selv er to stoffer man skal være forsiktig med å bruke for ofte, men den påkjenningen man utsetter kroppen for ved å kombinere begge deler ville jeg vært ekstra forsiktig med.

Det går ofte mer alkohol og mer kokain når man drikker, selv om effekten blir kraftigere. Det er ikke uvanlig at hele dømmekraften hopper rett ut av vinduet. Prøver ikke å skremme noen fra å bruke det, men det kan lønne seg å gjøre det med måte, og prøve å holde på noen begrensninger.
Sist endret av DrDeath; 10. mai 2023 kl. 17:09.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor gamle er de du kjenner som gjør det?
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Nei det er ikke så farlig som folk skal ha det til, Kokain og alkohol går ofte sammen
Vis hele sitatet...
Det var godt å høre, da er det bare å kjøre på!
Trådstarter
2 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor gamle er de du kjenner som gjør det?
Vis hele sitatet...
18
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er mer at det er mye mer skadelig med kombinasjonen enn at det er mye farligere - selv om det er noe farligere og.
Anonym bruker
"Enig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper ikke dette er et spørsmål for at du er usikker om du vil prøve selv. Hold deg langt unna den dritten der! Da sparer du både helsa og pengeboken.

18 år er for ungt til å holde på med det.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt off topic men hvordan i helvete takler man nedturen på cola og alko uten benzo tilgjengelig? Jævligste nedturen HVER ENESTE FUCKINGS gang.. Aldri opplevd på noe sånt på amf.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt off topic men hvordan i helvete takler man nedturen på cola og alko uten benzo tilgjengelig? Jævligste nedturen HVER ENESTE FUCKINGS gang.. Aldri opplevd på noe sånt på amf.
Vis hele sitatet...
Som regel er jeg så sliten og ødelagt at det holder fint med joints og klemme dyna hele dagen. Samt at jeg blir superdøsig av å endelig få spist.

Nå er jeg ikke typen som holder på ørten dager i strekk da. Men nå sist fra lørdag til søndag kveld hold jeg og en kompis på. 2 bags og 30-40 halvlitere senere så var jeg så ødelagt at det ikke fristet med noen av delene lengre. Røykte noen joints og spiste etterpå og sov i altfor mange timer.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Selvfølgelig blir man dårlig form av å fks drekke og sniffe linjer fra la oss si 18-04. Ikke gjør man alltid produktive eller psykisk positive ting selv i den gode fasen av rusen. Og kokainen maskerte mengden alkohol man fikk i seg så man kan være dødelig fyllesjuk av den alene.

Kanskje la man seg for sent, for full, ikke spist noe ordentlig mat heller

Folk som tar amfetamin på dagtid for å jobbe lever jo relativt sett sunt sammenlignet med det

Alt er i hva man bruker det til.
For meg handlet kokainen om å være grenseløs, at jeg i mitt hode sorterte alle rusmidler så gode eller onde som resultatet de ga, og for mange gir det jo like mye mening å ruse seg sosialt som å ruse seg til jobb, det er den samme greia

Nå i dag ser jeg på kokain som noe jeg angrer på at jeg kastet vekk penger på i jakten på en lite tilgjengelig i ren form overpriset kortvarende trippel dopamin agonist

Også miljøene rundt det. Så mye maskert smerte og retningsløshet, så mye skin deep utseende og status orientert grupping og selvbekreftelse

Koke blir for meg en ung manns rusmiddel, et rusmiddel for den grenseoverskridende, for den selvdestruktive, den poserende og kanskje usikre. Som trenger noe uansett og det hadde vært noe annet om det ikke var cola
Krykke, rekvisitt, behov for statement

Dette tilkjennegir alle rusmidler i ulik grad så det er ikke personlig ment så la meg av slippe slike svar silvouplait

Slik jeg selv har vært men kanskje over årenes løp lært meg å utvikle meg 1% fra. We've all been there

Jaja
Sist endret av meaculpaUIO; 10. mai 2023 kl. 23:43.
Føler nedturen på kola er mye jævligere når man har drukket hvertfall. Fyllesjuken også for den saks skyld.
Sist endret av Revklo; 11. mai 2023 kl. 08:38.