Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2620
Hei, jeg har funnet kjærligheten og tenker å gifte meg senere i år , jeg er 25 år gammel og kona er nå 20 år jeg har det økonomiske kravet i orden men ser at for at hun kan komme så må hun være 24, dette blir alt for vanskelig i og med at vi må vente i 4 år vet om turist visum men er ikke praktisk ettersom vi vil bo sammen. Trenger virkelig noe råd her og all hjelp settes det stor pris på.

takk
Flytt ned til henne. Problem solved.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Du får flytte ned til Filipinene eller Thailand. Er vel greit nok å bo der ei stund.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Du får flytte ned til Filipinene eller Thailand. Er vel greit nok å bo der ei stund.
Vis hele sitatet...
Litt dumt om kona er fra Colombia eller et annet land =P
Eller finne deg ei som er over 24. Er vel ikke noe problem om dama er fra Filippinene eller Thailand
Kan du fjernjobbe? Da kan du jo enten flytte til kona eller dere kan flytte til et tredjeland som har andre regler. Hørte at noen benyttet spania som "transitland", at de ordnet papirer og opphold i spania og bodde der og da ble det etterpå andre regler når de flyttet til norge. Dette er bare noe jeg har hørt så du får sjekke opp selv.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Flytt ned til henne. Problem solved.
Vis hele sitatet...
uaktuelt landet er mexico

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kan du fjernjobbe? Da kan du jo enten flytte til kona eller dere kan flytte til et tredjeland som har andre regler. Hørte at noen benyttet spania som "transitland", at de ordnet papirer og opphold i spania og bodde der og da ble det etterpå andre regler når de flyttet til norge. Dette er bare noe jeg har hørt så du får sjekke opp selv.
Vis hele sitatet...
har ikke mulighet til å fjernjobbe men har ikke noe problem med å flytte til et annet land men da må det i såfall være et eu land, dette hørest ut som et bra forslag det med spania skal sjekke det opp.

takk
Sist endret av thenorwegiandud; 29. april 2023 kl. 17:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du bør vurdere å bytte jobb slik at du kan fjernjobbe. Flytter dere til mexico lever dere som grever på en ordinær norsk lønn. Da kan dere spare opp penger til egenkapital til bolig i norge, og samtidig ha veldig god råd mens dere bor i mexico.

Orker du ikke det så sjekk ut andre EU land og tenk på oppholdet som transit og et verktøy til målet.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du bør vurdere å bytte jobb slik at du kan fjernjobbe. Flytter dere til mexico lever dere som grever på en ordinær norsk lønn. Da kan dere spare opp penger til egenkapital til bolig i norge, og samtidig ha veldig god råd mens dere bor i mexico.

Orker du ikke det så sjekk ut andre EU land og tenk på oppholdet som transit og et verktøy til målet.
Vis hele sitatet...
skjønne, er utdannet bygg ingeniør er ikke akkuat mulig å ha det som fjernjobb siden mye av jobben går ut på å være ute på felt, må nok endre karriere hvilke fjernjobber kan jeg evnt ta og betaler bra
Om du kan Programmering kan du jobbe online og få langt over 500k om du er god.
Sitat av Uncharted Vis innlegg
Litt dumt om kona er fra Colombia eller et annet land =P
Vis hele sitatet...
Kunne vært verre. Afghanistan er ett.
Hvorfor må det være EU? Er Mexico så ille?
Sitat av knarknytern Vis innlegg
Hvorfor må det være EU? Er Mexico så ille?
Vis hele sitatet...
Er ikke Mexico det farligste landet i verden pga karteller rog mord?
Aner ikke, kanskje han ikke liker taco? Spøk til side, mexico er fett, et deilig land men de har mange utfordringer i mexico. Feks kriminalitet som i enkelte områder er sånn at bandene bokstavelig ruler sitt område. Og da snakker vi ikke et kvartal eller to, det kan være mange kvadratkilometer eller mil der vanlige folk kun ferdes i dagslys og selv da er det en viss risiko. Er jo ikke slik overalt i mexico, men han vil sikkert at hun skal få et tryggere liv.
Sitat av knarknytern Vis innlegg
Hvorfor må det være EU? Er Mexico så ille?
Vis hele sitatet...
Ja det må være Eu er mye problemer i mexico som blant annet kidnapping

Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Om du kan Programmering kan du jobbe online og få langt over 500k om du er god.
Vis hele sitatet...
Har bachlor i bygg ingeniør har veldig lite vilje til å begynne å studere igjen, kom gjerne med flere forslag

takk
Sist endret av thenorwegiandud; 29. april 2023 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Turistvisum til hun er gammel nok.
https://www.s-fu.no/aktuelle-saker/

Hørt mye bra om denne gjengen med advokater, spesielt når det gjelder familiegjenforeninger.
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
Hei, jeg har funnet kjærligheten og tenker å gifte meg senere i år , jeg er 25 år gammel og kona er nå 20 år jeg har det økonomiske kravet i orden men ser at for at hun kan komme så må hun være 24, dette blir alt for vanskelig i og med at vi må vente i 4 år vet om turist visum men er ikke praktisk ettersom vi vil bo sammen. Trenger virkelig noe råd her og all hjelp settes det stor pris på.

takk
Vis hele sitatet...
Hun kan reise hit 90 dager uten visum om hun er fra mexico. Det betyr hun kan bo med deg disse 90 dagene og gjøre hva hun vil. Blir hun stoppa i kontroll ringer politiet til deg og du bekrefter bare hun er kjæresten så går det i orden. Skjønner ikke hvorfor dere ikke starter slik og så reiser 90 dager ut av landet etterpå og så tilbake osv. Dette bygger historikk slik at senere vil UDI lettere innvilge en søknad om andre typer visum.

Glemte legge til at vis du gifter deg med henne mens hun er i norge på de 90 dagene kan du søke det andre visumet ( familie innvandring ) og bli frittatt fra regelen på 24 år gammel. Les mer her: https://udi.no/ord-og-begreper/krave...ringssoknader/

Kravet gjelder ikke hvis dere

dere giftet dere eller bodde sammen som samboere i Norge mens dere begge hadde oppholdstillatelse eller norsk/nordisk statsborgerskap.


Det vil si at kommer hun hit på de 90 dagene og dere gifter dere så kan hun bli til søknaden om familie innvandring er avgjort, at hun har 90 dager fri innreise er det samme som oppholdstillatelse og dere oppfyller derfor dette kravet da.
Sist endret av Doasi; 30. april 2023 kl. 17:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Doasi Vis innlegg
Hun kan reise hit 90 dager uten visum om hun er fra mexico. Det betyr hun kan bo med deg disse 90 dagene og gjøre hva hun vil. Blir hun stoppa i kontroll ringer politiet til deg og du bekrefter bare hun er kjæresten så går det i orden. Skjønner ikke hvorfor dere ikke starter slik og så reiser 90 dager ut av landet etterpå og så tilbake osv. Dette bygger historikk slik at senere vil UDI lettere innvilge en søknad om andre typer visum.

Glemte legge til at vis du gifter deg med henne mens hun er i norge på de 90 dagene kan du søke det andre visumet ( familie innvandring ) og bli frittatt fra regelen på 24 år gammel. Les mer her: https://udi.no/ord-og-begreper/krave...ringssoknader/

Kravet gjelder ikke hvis dere

dere giftet dere eller bodde sammen som samboere i Norge mens dere begge hadde oppholdstillatelse eller norsk/nordisk statsborgerskap.


Det vil si at kommer hun hit på de 90 dagene og dere gifter dere så kan hun bli til søknaden om familie innvandring er avgjort, at hun har 90 dager fri innreise er det samme som oppholdstillatelse og dere oppfyller derfor dette kravet da.
Vis hele sitatet...
takk for svar, jeg har vært og sett men er og litt misvisende står at de som er spesielt de fra disse landene må være 24 men det står at listen ikke er uttømmede vet ikke om dette gjelde mexico og

dere begge har bakgrunn fra land/områder/folkegrupper der norske myndigheter har erfaring med at det skjer tvangsekteskap, for eksempel
Afghanistan, Albania, Algerie, Bangladesh, Egypt, Eritrea, Etiopia, India, Irak, Iran, Jemen, Jordan, Kambodsja, Kasakhstan, Kina (kun uigurer og tibetanere), Kosovo, Libanon, Libya, Marokko, Myanmar, Nepal, Pakistan, Palestina, Russland (kun tsjetsjenere), Somalia, Sri Lanka, Sudan, Syria, Tadsjikistan, Tunisia, Tyrkia, ​​​​​​​Usbekistan og Vest-Sahara.

. Vær oppmerksom på at denne listen av land ikke er uttømmende. Den kan endre seg etter tid hvis UDIs erfaringer endrer seg. De landene som vi har få søkere fra står ikke oppført her.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
Hei, jeg har funnet kjærligheten og tenker å gifte meg senere i år , jeg er 25 år gammel og kona er nå 20 år jeg har det økonomiske kravet i orden men ser at for at hun kan komme så må hun være 24,..
Vis hele sitatet...
Vil den aldersgrensen gjelde også hvis dere er gift?
Altså hvis du stikker til Mexico og gifter deg og tar henne med tilbake.
Jeg synes det er helt bak mål at kjærester/koner må gjennom så mye statlig og så mye regler man må forholde seg til.

Jeg kjenner ikke til virkeligheten til de som jobber med dette men det må nesten være veldig mange saker om misbruk gjennom proformaekteskap eller noe.

Det burde være enkelt og tillitsfullt for de som har lang fartstid i landet.

Om det kun er strenge regler pga flyktning strømmer vi har hatt så synes jeg det bør utarbeides ett eget enkelt regelverk for kjærester/koner.

Jeg sto i en UDI sak selv når flyktningstrømmen sto på som verst/best fra Syria og det tok 2 år for å fornye ett EØS visum fra UK når personen hadde mistet permanent opphold pga over 2 år i UK.

EØS visum er klart det enkleste og man får status som gift med EØS Borger som skal gi personen helt like arbeidsrettigheter som vi har. Jeg har aldri spekulert i EØS visum selv men gift med EØS borger visum skal i utgangspunktet være en enkel og grei sak.

Kan legge til at i UK så brukte de 1-2 uker å behandle EØS Visum søknad etter ett hyggelig besøk på ett kontor uten ett eneste kritisk spørsmål. UK er ikke ett alternativ for det formålet.

Kjenner ikke til hele Europa og immigrasjon men også blitt med en person i Spania som var gift med en person som ikke befant seg i Spania. Ikke ett eneste kritisk spørsmål og var kun en formalitet.
Sist endret av Kjartan27; 1. mai 2023 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.