Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 790
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Istedenfor og okkupere andres tråder stater jeg en egen.

Jeg har vært opioidavhengig en stund med bruk av oxy, morfin og subutex, mye med sprøyte. Har stort sett kvitta meg med sprøyta Og har tramadol jeg kan ta frem til avrusing og behandling jeg venter på nå. Vett at det kan ta litt tid før jeg kommer inn.

Forrige uke sprakk jeg og kjøpte to subutex på 8 mg. Tok en tirsdag og en torsdag. Ingenting onsdag, og fredag, 600 mg tramadol lørdag, ingenting i går, og tok nettopp 600 mg tramadol. Kjenner ikke på noe abstinenser. Men skulle gjerne hatt noen oppturer før jeg kommer på avrusing. Sikkert ikke lurt, men får jeg det ikke på tramadol så kommer det til og friste og kjøpe oxy.
Skal i langtidsbehandling i over et år så det er sagt.

Veit noen hvor lenge jeg må være uten tramadol, evt hvor små doser før jeg kan ta en større dose for litt eufori? Veit at subutexen forrige uke kan ha ødelagt en del for det formålet. Men tok det i sprøyte og da er vel halveringstida på subutexen kortere?

Takker for svar mine medfreaks ;-)
Hvor lenge du må vente for å få en tilfredsstillende rus fra tramadol er vanskelig å si nøyaktig, men det er nok flere uker det er snakk om.

Det sakt så vil jeg bare informere om at tramadol er notoriske for å gi anfall. Du burde egentlig ikke ta mer enn 400mg om dagen. Om planen er å ta mer enn 600mg tramadol for å prøve å få en rus så vil jeg faktisk heller råde deg til å kjøpe dop eller oxy, enda så dårlig ide det egentlig er. Men det er en bedre ide enn å risikere ett anfall som kan være dødelig...
Sist endret av Alge; 13. mars 2023 kl. 09:39.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!
Tenker jeg da legger meg på 50 mg tramadol om dagen for å unngå abstinenser og heller prøve og ta litt mer om et par uker.

Ja tok jo tilsammen 16 mg subutex forrige uke, sist torsdag, vil jeg få noe abstinenser av dette? Abstinenser på subutex kommer vel etter 4-5-6 dager? Hjelper tramadol mot dette?
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må forøvrig si at jeg er overrasket over hvor lite abstinenser jeg har opplevd etter det harde bruket jeg har hatt…
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forresten jeg mente 300 mg ikke 600. Blir 6 kapsler, så gikk litt i surr. Finnes det folk som ikke får abstinenser etter opiatmisbruk? Om jeg trapper rolig ned på tramadol før rusbehandlingen F eks
Sitat av hurmulhei Vis innlegg
ser etter ordning
Vis hele sitatet...
Vurdert å bare begynne i lar?

Lavterskel-LAR

For nokre rusmiddelavhengige pasientar kan det vere vanskeleg å delta i LAR slik det ordinære tilbodet er organisert. I dei største byane er det difor etablert eit lavterskeltilbod som pasienten kan oppsøke utan tilvising frå lege eller andre.

Lavterskel-LAR-einingar er innretta slik at pasienten kan få tilbod om opptrapping. For nokre rusmiddelavhengige pasientar kan det vere vanskeleg å delta i LAR slik det ordinære tilbodet er organisert.

I dei største byane er det difor etablert eit lavterskeltilbod som pasienten kan oppsøke utan tilvising frå lege eller andre. 

https://www.helsenorge.no/rus-og-avh...ehandling-lar/


https://www.med.uio.no/klinmed/forsk...ar-i-norge.pdf
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar

Jeg bor langt inni landet og langt fra noen stor-by. Vil gjerne av alt av rus. Har slutta med hasj GHB og elvanse. Nå gjenstår opioider og benzo. Tar lite benzo og det er ikke min greie så det skal nok gå greit. Er verre med opioider. Men nå er det kun tramadol men kan trappe meg ned.
Noen med erfaring med å trappe seg ned på tramadol når man har brukt en del subutex og oxy?
Har 60-70 tramadol på 50 mg. Vil så gjerne ut av dette dritet og helst komme av før jeg skal i behandling. Trapper jeg ned til 50 mg og så tar det annenhver dag så unngår man vel det meste av abstinenser?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Hvor lenge du må vente for å få en tilfredsstillende rus fra tramadol er vanskelig å si nøyaktig, men det er nok flere uker det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Glem det. Det spørs selvfølgelig hvor kraftig eufori han er ute etter, men for en gladfølelse og mild eufori trenger han ikke vente mer enn 2 døgn (helt uten). Bare ett døgn vil gi litt glede.

Etter personlig erfaring så får jeg eufori så fort jeg begynner å bli ganske abstinent. At abstinensene forsvinner gir i seg selv en liten eufori. Det skal sies at jeg mikrodoserer (ish) for det meste, og er ikke vandt til veldig kraftig rus.
Bare gå så lenge du klarer uten tramadol! Det er kjipt, men se det som en investering i rusen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar

Trapper jeg ned til 50 mg og så tar det annenhver dag så unngår man vel det meste av abstinenser?
Vis hele sitatet...
Ja, da er du veldig langt på vei.
Sist endret av Skinny; 13. mars 2023 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker :-)
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har hørt at det finnes en sprøyte man kan ta en gang i måneden eller noe som er det samme som naltreksone altså at man ikke kan ta opioider. Noen som veit hva denne sprøyta heter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har hørt at det finnes en sprøyte man kan ta en gang i måneden eller noe som er det samme som naltreksone altså at man ikke kan ta opioider. Noen som veit hva denne sprøyta heter?
Vis hele sitatet...
Buvidal heter denne
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk, men var ikke buvidal jeg tenkte på. Naltrekson er noe man kan ta i tablettform, og da får man ikke effekt om man tar opiater. Naltrekson inneholder ikke noe opiat-greier. Vil helst være av opiater og holde meg unna. Må bare bli fri fra tramadol først. Syns å ha hørt at man kan få injeksjoner med naltrekson som virker en hel måned. Det hadde vært ypperlig i mitt tilfelle men finner det ikke på felleskatalogen