Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2025
Jeg stjeler penger fra jobb. Til sammen er det ca 700kr på 2 uker. Imorgen så blir jeg å ta 200-400kr. Dette er fordi jeg mangler penger til rus. Jeg skammer meg mye og stresser med å bli tatt. Jeg dropper for for lite penger og beholder resten. Ingen har merket noe til nå og jeg er ganske sikker på at ingen blir å finne ut av det. Jeg vet at jeg har et problem og mister respekt for meg selv. Penger og jobb er ikke på sit beste nå så jeg ser ikke så mange muligheter. Kan ikke låne penger heller. Jeg sa opp jobben min pga dette og ser etter ny jobb der jeg vil starte på nytt å prøve å ikke ødelegge for meg selv. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette men jeg har sliter med skyldfølelse og vil høre hva dere ville gjort i min situasjon.
Jeg tviler på at du har ett eneste snev av skyldfølelse, du planlegger jo allerede å gjøre det igjen for summen av å selge to blader med =Oslo.
Det jeg ville gjort i din situasjon er å ikke sette ett bomskudd i LÅRET men trøkt dritten i ræva og holdt meg uten rusmidler til jeg evnet den enkle oppgaven det er å oppdrive 200kr uten å stjele det fra den skjerma bedriften du har praksisplass hos. (!!!)

Jeg håper du troller, hvis ikke så håper jeg du får alvorlig hjelp.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kommer til å bli oppdaget og stor gjeld og erstatningsansvar setter deg ikke akuratt i noe mindre knipe.
Jeg stjal også, 1000kr tilsammen fordelt på en sommer! Følte meg helt sjef, helt frem til de fant det ut og jeg fikk sparken og fikk "grått" meg til å ikke bli anmeldt, du har kanskje ikke like flaks som meg som "kun" mista jobben.
Jeg bare lurer på hvordan du får tak i så mye penger uten at det oppdages allerede dagen etter. Med mindre sjefen din er helt døll, blir du sikkeret spanet på allerede.
Jobbet i butikk der akkurat dette som du skriver skjedde. Vi oppdaget det etter 2-3 dager. Etter 2 dagen med en differanse på 400-500kr merket vi at det var noe ugler i mosen. Han ble tatt noen dager etterpå og kommer nok aldri til å få en jobb som innebærer slikt ansvar igjen.

Edit: han hadde også lånt diverse elektroniske dubeditter til flere tusen av jobben, men nektet levere tilbake.
Sist endret av Emilher1; 13. mars 2023 kl. 10:40.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Du får sparken pronto
Skjønner at du er rusavhengig, men her bør du STOPPE OPP OG TENKE GRUNDIG.

Hvor mye koster det per dag for deg å ruse deg?

Bedrifter øremerker alle transaksjoner. Tror du at du ikke kommer til å bli oppdaget? Som andre sier her så er de trolig på sporet av hva du holder på med allerede.


Så spør deg selv dette spørsmålet: er et par dager med subsidiert rusbruk verdt smellen som kommer når du blir tatt? Blir garantert politianmeldelse, tvungen tilbakebetaling (om mer mangler, kommer de til å holde deg ansvarlig for dette også!!), pluss brente broer for fremtidig jobb. Hva velger du; noen dager med rus, eller ei jævlig mørk fremtid som endre stien resten av livet ditt?


Uavhengig om du er narkoman eller ikke, er det DITT ANSVAR.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 13. mars 2023 kl. 14:02.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av freakcj123 Vis innlegg
Jeg stjeler penger fra jobb. Til sammen er det ca 700kr på 2 uker.
Vis hele sitatet...
Bli en bedre skurk.

Er ikke så lenge du kan holde på med å ha masse diff i kassa før du får problemer.
Få sparken over et par tusenlapper er for teit.
Når regnskapsføreren begynner å jobbe, så kommer det frem

Gleder meg til den dagen du sitter på forumet her og sutrer over at du mista jobben din

Istedenfor å være en lowlife tyv, selg dop eller ræva de, så du kan finansiere rusbruket ditt uten at det går uttover andre som faktisk stoler nok på deg til at de gir deg en jobb
Om du allerede har sagt opp jobben, vil du også bare få mindre penger fremover.

Sier du selv opp jobben får du karantene på 18 uker før du kan få dagpenger.
4,5mnd uten penger er lenge.
Du må stoppe med stjelingen fort som faen om du ikke skal bli tatt.
Du trenger trolig attest fra denne arbeidsgiveren for å få ny jobb.
Denne attesten får du ikke om du blir tatt for å stjele.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fra en kompis til en annen kompis: Ikke gjør det.

Jeg underslo på et års tid et 6-sifra beløp.
La korta på bordet med en gang.
Grunnet lang saksbehandling hos Politiet (ca 1 år) og at jrg innrømmet alt, fikk jeg en god del strafferabatt, og endte opp med 75t samfunnstraff + erstatningsansvar (ofc)

Så, ikke gjør det. For meg var det avhengighetsskapende om man kan si det. Slutt før det er forsent.

Er det lett første gangen, så tenker du bare "Hey, dette gikk jo bra. Skader ikke å gjøre det en gang til".

Slutt, kompis.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fra en kompis til en annen kompis: Ikke gjør det.

Jeg underslo på et års tid et 6-sifra beløp.
La korta på bordet med en gang.
Grunnet lang saksbehandling hos Politiet (ca 1 år) og at jrg innrømmet alt, fikk jeg en god del strafferabatt, og endte opp med 75t samfunnstraff + erstatningsansvar (ofc)

Så, ikke gjør det. For meg var det avhengighetsskapende om man kan si det. Slutt før det er forsent.

Er det lett første gangen, så tenker du bare "Hey, dette gikk jo bra. Skader ikke å gjøre det en gang til".

Slutt, kompis.
Vis hele sitatet...
Tok det ett år før du ble innkalt til avhør? Kan du fortelle litt om saksgangen fra du ble anmeldt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fra en kompis til en annen kompis: Ikke gjør det.

Jeg underslo på et års tid et 6-sifra beløp.
La korta på bordet med en gang.
Grunnet lang saksbehandling hos Politiet (ca 1 år) og at jrg innrømmet alt, fikk jeg en god del strafferabatt, og endte opp med 75t samfunnstraff + erstatningsansvar (ofc)

Så, ikke gjør det. For meg var det avhengighetsskapende om man kan si det. Slutt før det er forsent.

Er det lett første gangen, så tenker du bare "Hey, dette gikk jo bra. Skader ikke å gjøre det en gang til".

Slutt, kompis.
Vis hele sitatet...
Da jeg fikk meg en ny jobb, startet mitt nye liv. Rusfri, ikke suicidal og vil ikke kalle meg direkte lykkelig, men tja, jo lykkelig. Ble letta og glad da jeg ble tatt.

Sitat av Hippahoppa123 Vis innlegg
Tok det ett år før du ble innkalt til avhør? Kan du fortelle litt om saksgangen fra du ble anmeldt.
Vis hele sitatet...
Sjef og regnsskapsfører ventet på meg dagen jeg kom på jobb. Hadde en dårlig følelse dagen jeg våknet.

La kortene på bordet. Ble anmeldt, og gikk i et år med angst og depresjoner til jeg ble innkalt. Gikk da 16 uker uten dagpenger (karantenetid). Turte ikke å søke etter ny jobb fordi om jeg da var i ny jobb og denne saken/avhøret hadde dukket opp.
La kortene på bordet, hadde fått meg ny fast jobb 1mnd før avhøret, og gått på urinprøver siden den dagen jeg ble tatt.

I retten 2mnd etter, la kortene på bordet der også, men pga mitt eget initiativ til å bli rusfri og gå på urinprøver 2 ganger i uken, samt at jeg hadde fått meg ny jobb som voksenlærling i et entreprenør firma slapp jeg fengsel og fikk samfunnstraff.
Sist endret av random119432; 13. mars 2023 kl. 15:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.