Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1438
Hei, jeg lurer egentlig på hvilken av desse så har størst påkjenning på hjerte?
Vet at dette er sikkert veldig invuduelt. Vet amf'en spiker dopaminet ganske mye mer, hva va er kraftigst stimulant?

Men la oss ta 2 spørsmål her:
Først, linje for linje. 1 god linje med cola vs 1 god linje med amf? Hva er værst? Amfen varer jo veldig mye lengre.

La oss ta en kveld på byen, men kan også ta senarioet uten alkohol i bilde.
Si man tar 4 linjer med amf på en kveld eller en sesh kontra ofte 8-10+ linjer med cola på en kveld.

Hva er egentlig værst for hjerte?

Skjønner at genetikk kan spille inn her i forhold til hva kroppen håndterer og ikke.

Takker for svar!
Kokain er verre
Kokkain for meg
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har blodtrykksmåler (bruker den om jeg skal redosere på amf å se om jeg tåler mere hehe) og ser at blodtrykket er endel høyere når jeg har tatt kokain. Jeg skal ta ganske mye amfetamin for at det gjør store utslag på blodtrykket. Pulsen kan øke fra 80-110 ved høy dose amf, usikker på pulsen på kokain.
Men om man googler litt er det vell ganske kjent at kokain er ikke bare litt men ganske hardt for hjertet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei det er ikke individuellt. Kokain er det verste for det kardiovaskulære systemet uten tvil.

En undersøkelse viser at 46% av unge mennesker med smerter i brystet ved akuttmottak i Canada var kokainbrukere.

Amfetamin har sine risikoer det også, men når det kommer til skade på hjertet er kokain desidert verst


kilde.

kilde 2
Sist endret av Dodecha; 13. desember 2022 kl. 14:25.
Jeg fikk ventrikkelflimmer etter colabruk. Ikke store mengden heller,
brukte det et par ganger i året. Overlevde med et nødskrik og fikk innoperert ICD (hjertestarter). Så etter den episoden tar jeg cola nøyaktig null ganger i året.
Okey, takker for veldig gode svar her!
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er vitsen å ta det når det går hjertet? Hva er det med de stoffer som er så gøy?
Der er ikke gøy. Det oppskrytt og har du anlegg for det som du ikke vet med mindre du har gen-testet deg så kan man i verstefall ende opp som meg.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holder meg til alko og cannabis. Har aldri prøvd de greiene og vil aldri det. Merker det ikke er verdt det. Sikkert digg, men avhengighetsskapende og farlig.
Amf er snillere må jeg påstå.. jeg får hjertebank av brus uansett hva, men med speed så skjer ikke det før kroppen min savner søvn og jeg evnt snorter 1 for mye.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del er amfetamin helt klart verst. Sånn 4-8 timer etter siste stripe føles det som om jeg har et stramt bånd rundt hjertet, men opplever ikke det med kokain.

Jeg kan bli litt «mye» på amf, så godt mulig nervene spiller inn da.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er vitsen å ta det når det går hjertet? Hva er det med de stoffer som er så gøy?
Vis hele sitatet...
Du lurer på hvorfor stoffene som får alle problemer til å gli vekk midlertidig , får deg til å føle deg som en verdensmester og gir deg helt avsindig selvtillit er gode å ta?

Nei si det du..


Angående risikoen, det er ikke akkurat slik at du tar ei stripe så kjennes det ut som hjertet skal sprette ut av brystkassen.

Spesielt kokain har blitt mye renere de siste årene, fra rundt 2005 da man hadde rundt 40 prosent renhet har man nå rundt 75% i følge rusmiddelanalyser. Det er ikke uvanlig at folk overdoserer noe, man blir overmodig og tar for store eller flere striper etter hverandre.

For de av oss som bruker det sjeldnere er det en ting jeg har lært meg, less is more. Ta en stripe og vent, kjenn på effekten en time eller mer helst før man velger å ha i seg mer.
Er man uforsiktig er det lett å få lyst å bare ta mer og mer, plutselig sitter man der med stramt bryst og dødsangst.

Party with moderation dudes and dudettes.
Sist endret av Dodecha; 14. desember 2022 kl. 15:59. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er vitsen å ta det når det går hjertet? Hva er det med de stoffer som er så gøy?
Vis hele sitatet...
Stoff er gøy, stoff demper, stoff fyller tomrom. Det "fikser" alt du ikke klarer selv på 1-2-3.
Dette er ironi.