Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 10935
Tenkte i disse corona-tider å lage en tråd som kanskje kan inspirere andre som har lyst til å gjøre noe lignende i fremtiden. Bodde en stund i Thailand, har reist til Vietnam og Kambodsja flere ganger.

Thailand:

Fikk kultursjokk når jeg kom meg til Bangkok første gang. Skulle egentlig reist med en kompis men han ble tatt for å selge dop, så jeg reiste alene. Faren min fortalte meg "hvis du gjør noe dumt i Thailand så bare forsvinner du, og ingen kommer til å finne deg igjen". Jeg hadde skikkelig noia. Det hjalp heller ikke at jeg leste at politiet uten videre kan stoppe deg på gata og be om urinprøve. Jeg røyka hver dag før jeg dro til Thailand. Det regnes som besittelse hvis du har spor av THC i pisset. Nei, du kan ikke alltid betale deg ut. Hvis du har uflaks kan de gjøre deg til et eksempel. Det finnes et par steder i Thailand hvor politiet er kjent for å være korrupte og se mellom fingrene på hasj røyking, men det er alltid en risiko ved det. Unngå alt av drugs når du er i byene (Bangkok, Pattaya, Chiang Mai, Phuket).

Møtte ei dame fra Tinder, hun viste meg rundt i Bangkok. Var innom noen markeder, templer, båt-tur på Chao Phraya elven som renner gjennom byen. Drakk oss dritings på Khao-San Road; backpacker gata, med barer, hostels, og sinnsykt mye folk. Skjønte etterhvert at det faren min sa var feil og at det egentlig var trygt, fortsatte turen alene. Ble dopa ned et par ganger, men det gikk greit ellers.

Var i Ayutthaya og så elefanter, og en del stilige templer. Dette er Thailands svar på Angkor Wat (Kambodsja). Går fint an å ta en dagstur hit fra Bangkok. Dro videre til Chiang Mai, mye mer avslappende enn Bangkok. Var på sightseeing, diverse templer.

Dro til Phi Phi Islands (kjent fra filmene "The Beach" og James Bond). Nydelig landskap og krystallklart vann. Det er et utkikkspunkt hvor du kan se utover havet og hele øya. Var med på en båt-tur og snorkling, fullt av fisker med helt fantastiske farger i vannet. Var også i Phuket og noen andre øyer. Full-moon party på Koh Phangan, det var crazy. Ble tilbudt masse dop av folk jeg mistenker samarbeidet med politiet, takket pent nei. Koh Chang er også helt fantastisk og er den beste øya hvis du ikke vil fly videre fra Bangkok.

Noen måneder senere fikk jeg besøk av han kompisen min som egentlig skulle blitt med når jeg reiste første gang. På dette tidspunktet hadde jeg flytta inn sammen med ei dame i Bangkok. Vi dro til Pattaya, og det ble mye fyll. Vi to, x'en min og en svenske var inne på noen strippeklubber og nattklubber. Satt en gammel mann inne på det ene stedet med fem horer som klådde på han. Pattaya er et skittent sted, mye kriminalitet, horer, etc. Stranda der er skitten den og, anbefaler ikke.

Kompisen min tok helt av og gikk rundt og prøvesmakte på "kokainen" han ble tilbudt. Han sa det bare var hvit heroin og fake varer å få tak i. Han endte opp med å slåss med flere folk, blandt annet en pedofil engelskmann som holdt hender med en liten Thai-gutt. Han sov ikke om natta så han var ute alene når alt det her skjedde. Visstnok hadde han også løpt fra politiet en gang.

(Alle stedene jeg var: Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Pattaya, Ayutthaya, Rayong, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Lanta, Koh Phi Phi, Koh Samet, Koh Chang)


Kambodsja:

Vi reiste videre til Phnom Penh. Her ble det mye fyll og røyking, vi var på en del nattklubber. I Kambodsja er cannabis semi-legalt. Her kan du alltid bestikke politiet med noen få dollar. Politiet bryr seg vanligvis ikke, dette vet jeg av personlig erfaring. Bare ikke gjør noe annet dumt, så får du være i fred.

Øl og sprit var mye billigere enn i Thailand, men maten var dyrere og langt i fra like bra. Vi møtte noen latinas, turister de og. Dro på nattklubb og avslutta kvelden med gang-bang på hotellrommet (vi tæppa hver vår dame samtidig, men i forskjellig seng). De tok MDMA men jeg turte ikke, hadde ikke test-kit. Var på killing fields, S-21 fengselet og et par andre steder.

Etterhvert dro vi til Koh Rong. Beste øya og strendene jeg har vært. På denne øya er det ingen veier og biler, den eneste måten å komme seg rundt er båt. Fantastisk vann og veldig chill sted. Bedre enn i Thailand og mye mindre folk. Husker det var flere kilometer med strand og de eneste som var der var meg og kompisen min. Du kan røyke weed i alle barene og restaurantene. Det meste av weeden i Kambodsja er billig og dårlig, men det er mulig å få tak i bedre greier.

Jeg har vært i Siem Reap alene, Angkor Wat er fett, men det koster over 70 dollar for et 3-dagers pass. Du trenger hvertfall tre dager her etter min mening.

(Alle stedene jeg var: Phnom Penh, Siem Reap, Sihanoukville, Koh Rong)

Vietnam:

Første gang jeg var i Vietnam var vi (jeg og x'en min) bare en natt i Saigon, så dro vi til Da Lat; en liten by oppe i fjellene. Det var overraskende kaldt der, og ingen kunne snakke engelsk. Egentlig er det en ganske fin by men det ødela litt av opplevelsen. Til og med på det ene hotellet vi var kunne dem ikke noe engelsk.

Så dro vi til Mui Ne, ved kysten. Vi var ganske slitne så vi booka et 5-stjerners hotell ved stranda. Kosta bare 400 kroner per natt - for to personer. Vietnam er nok det billigste landet jeg har vært. Var bare på hotellet hele tida og slappa av.

Jeg kom tilbake til Saigon noen måneder senere og da ble jeg der for å fikse visum til Thailand. Digger den byen der. Bodde i Pham Ngu Lao, backpacker/party området. Kosta 5-6 kroner for en halvliter på barene, og noen av dem er åpne hele natta. Veldig god mat der også, men litt mindre variert enn i Thailand. Røyka litt weed men var litt mer forsiktig enn i Kambodsja. Etter det jeg har forstått så gir politiet litt faen i turister som røyker (men for vietnamesere så er det strengere).

(Saigon, Da Lat, Mui Ne)

Laos:

Her var jeg desverre bare i hovedstaden, Vientiane. Liten by sammenlignet med Bangkok & Saigon. Var på noen templer, leide sykkel. Kosta noen få kroner å leie sykkel for en dag. Trafikken er mye roligere enn andre steder jeg var, så jeg sykla veldig mye.

Var en natt jeg var drita og ikke orka å gå hjem, var heldigvis en transvestitt på scooter som spurte om å bli med meg hjem. Jeg takket ja og h*n kjørte meg til hotellet, når vi kom dit sa jeg bare at jeg ombestemte meg

Var synd at jeg gikk glipp av Vang Vieng og Luang Prabang, men sånn er det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Fet rapport. Godt å høre at noen tar nevene fatt mot pedoturistene. Går ut ifra at dere handla riktig og ikke banka opp en tilfeldig hvit stefar elns.
Kan du fortelle mer om hva som skjedde når du ble dopa ned? Hvis du vil dele det.
Ja høres litt spesielt ut å bli "dopa ned ett par ganger, men det gikk greit ellers" Var det noen hensikt med at du blei dopet ned. Ofte ender jo sånt i ran, voldtekt eller drap med mindre man lukter lunta og rekker å reagere. Antar at noe manglet når du våkna?
Høres spennende og veldig fristende å reise så mye på én gang - og oppleve så mye. Sikkert en veldig gøy opplevelse! Men bortsett fra pedofili-greiene, så høres den kompisen din litt sketchy ut.
Sist endret av Antidote; 17. juni 2020 kl. 07:36.
Hørtes ut som en fet tur - særlig siden jeg bokstavelig talt selv ikke har vært mer enn ca 1,7 km fra her jeg sitter siden verden corona-stengte.

Noe jeg alltid har lurt på:

Hvordan går man frem for å bestikke seg ut av en situasjon? Tenker på faren for at vedkommende (politiet e l) farer opp og gjør situasjonen mye verre fordi du prøvde deg. Dette er jo ting som kan bli nyttig å vite en vakker dag...
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Hvordan går man frem for å bestikke seg ut av en situasjon?
Vis hele sitatet...
Vent med det til de foreslår det, ev. ta initiativ ved å spørre hva boten blir.
FTPBVtj
WouwseP's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Fet rapport. Godt å høre at noen tar nevene fatt mot pedoturistene. Går ut ifra at dere handla riktig og ikke banka opp en tilfeldig hvit stefar elns.
Kan du fortelle mer om hva som skjedde når du ble dopa ned? Hvis du vil dele det.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg håper (og tror) også det. Jeg var på hotellet sammen med x'en min når det der skjedde. Kompisen min fortalte meg at han hadde sett en gammel gris som holdt hender med en thai-gutt på cirka 10 år. Han gikk bort og spurte "what's going on here?" eller noe i den duren. Grisen svarte "it's not your business". Så spurte kompisen min gutten om han kjente han grisen, han var bare helt stille og så ned i bakken.... Så jeg er ganske sikker på at han var pedofil.

De begynte å slåss, var andre thai-folk som så det og de blandet seg inn, men de hjalp han gamle mannen. Helt sykt.

Dopa ned #1

Var på Khao-san Road etter stengetid. I Thailand har de ganske strenge skjenketider for alkohol (barer stenger 02:00, butikker og 7/11 kan selge fram til midnatt). Jeg var allerede dritings men ville ha mer alkohol, alt var stengt.

Var noen thaier på gata som som bydde meg på en øl og å sitte med dem. Dum og dritings som jeg var så sa jeg, ja. Heldigvis så kom jeg meg ganske fort videre derfra etter jeg var ferdig med den ølen de ga meg. Jeg er sikker på at de må ha putta noe i den, for jeg følte meg ikke vanlig "full" en time etterpå.

Jeg fant en taxi men han greide ikke å finne veien til hotellet mitt. Endte med at han slapp meg av rundt Sukhumvit (en av hovedveiene i Bangkok), og jeg ble sittende ute på gata. Til slutt kom det en hyggelig franskmann forbi og spurte om det gikk greit med meg, han var kjent i byen og hjalp meg med å komme meg hjem.

Dopa ned #2

Tidlig på dagen, i nærheten av Nana Plaza. Dette er horestrøket i Bangkok, og det er en del sketchy folk der. Jeg satt på en utendørs bar i et lite smug. Etterhvert var det en eldre kar som begynte å prate med meg, han sa han var fra Irland og at han bodde i Bangkok.

Nå tenker dere kanskje: Lærte du ikke etter første gangen?

Det var først og fremst det at han karen her var (hvit) utlending som gjorde at jeg stolte på han. Han insisterte på å kjøpe øl til meg. Jeg tror han må ha jobba sammen med de i baren. Noen timer senere så våkna jeg hjemme sammen med x'en min og lurte på hva faen som hadde skjedd

Hun hadde funnet meg liggende ute på gata ved Nana Plaza, jeg hadde "mista" alt jeg hadde på meg av cash, og kortet mitt. Tidligere den dagen hadde jeg sendt mld til x'en min om hvilket område jeg var, det var sånn hun fant meg.

@TrashMazta: Ja, fikk opplevd mye fett. Nikita har rett i det h*n skriver. Eventuelt kan du si til dem "I have a gift for you" og smile til dem. Jeg har aldri havna i den situasjonen at jeg har måttet gjøre det, men har hørt det fra andre.
Sitat av nikita Vis innlegg
Vent med det til de foreslår det, ev. ta initiativ ved å spørre hva boten blir.
Vis hele sitatet...
Enig med forrige taler her. Nok av unge europeere som har havnet i skikkelig trøbbel fordi de har fått det for seg at alle politifolk i land med lave lønninger er korrupte. En god fremgangsmåte er og spørre hva boten vil bli, og om du kan betale direkte til dem så du slipper og bli sittende på politistasjonen. Er også et greit tips og ha tilsvarende en tusenlapp på et trygt sted, og ikke vise at du har mer cash eller kort. Møter du først på en korrupt politimann (som det finnes mindre av en man skulle tro) Er de gjerne meget skruppeløse og skal ha en god del tusen baht av deg hvis de først tar risikoen det innebærer og la seg bestikke.
FTPBVtj
WouwseP's Avatar
Trådstarter
Du er inne på noe, men det er jo dumt hvis den tusenlappen ikke er nok til å smøre dem. Du må forresten alltid ha amerikanske dollar eller lokal valuta. De vet mest sannsynlig ikke hva norske kroner er verdt.

I Kambodsja kan du løse problemet med noen få dollar, hvis de i det hele tatt gidder å stoppe deg. Khmerer (kambodsjanere) har lov til å ha noen få planter hjemme. De putter noen ganger cannabis i mat, dette har de gjort i flere hundre år. Det er i det øyeblikket at du røyker det at det blir "ulovlig" , men det er ikke noe politiet bryr seg noe særlig om.

Jeg kjenner en kar som ble tatt for organisert salg der borte, han greide også å betale seg ut. Når jeg skriver organisert så mener jeg at han var sjef for et nettverk.

I Laos må du mest sannsynlig ut med noen hundre dollar hvis du først blir tatt. Her tror jeg også du alltid kan betale deg ut.

Edit: Jeg ser nå at du skrev tusenlapp tilsvarende lokal valuta, sorry.
Sist endret av WouwseP; 17. juni 2020 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
FTPBVtj
WouwseP's Avatar
Trådstarter
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Jeg kjenner en kar som ble tatt for organisert salg der borte, han greide også å betale seg ut. Når jeg skriver organisert så mener jeg at han var sjef for et nettverk.
Vis hele sitatet...
Oppdatering 2022:
Gikk visst dårlig med han til slutt Ser ikke ut som det går an å betale seg ut den gangen her. Er mulig politiet håndhever lovene mer enn de gjorde før, vær forsiktig.

Thailand har vel "legalisert" nå men tviler på at det kommer oss utlendinger til gode, tror bare det er thaiene som nå har lov til å ha et par planter hjemme. Tror ikke det er like strenge straffer der lenger.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Oppdatering 2022:
Gikk visst dårlig med han til slutt Ser ikke ut som det går an å betale seg ut den gangen her. Er mulig politiet håndhever lovene mer enn de gjorde før, vær forsiktig.

Thailand har vel "legalisert" nå men tviler på at det kommer oss utlendinger til gode, tror bare det er thaiene som nå har lov til å ha et par planter hjemme. Tror ikke det er like strenge straffer der lenger.
Vis hele sitatet...
I følge wikipedia så er det de facto avkriminalisert i Thailand fra Januar siden cannabis planten er fjernet fra narkotikalisten der.

Men om loven har tredd i kraft enda, det er et annet tema
▼ ... mange måneder senere ... ▼
FTPBVtj
WouwseP's Avatar
Trådstarter
til de som måtte se tråden i ettertid så vil jeg fraråde alt som har tilknytning mellom elefanter og turistattraksjoner i sør-øst Asia. Det kalles "crushing" på engelsk

Har aldri gjort noe annet enn å gi de mat så har ikke dårlig samvittighet men fy faen så trist. Var på Tiger Kingdom i Phuket, usikker men velger å la tvilen komme de til gode.

Når jeg sier til kjente at jeg har vært der forveksler de alltid Tiger kingdom med "Tiger Temple" som det er sterke bevis på drev med dyreplaging og alt mulig faenskap

Kan bekrefte (andrehånds) at det er mulig å få tak i grei lovlig weed også for utlendinger.
Sist endret av WouwseP; 18. november 2022 kl. 05:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
FTPBVtj
WouwseP's Avatar
Trådstarter
Bare gode minner. Nesten.

Dyreplageri ja. Desverre kan det være noe sant i det. Kan ikke si noe på det.
Det er sant det de sier at i Kambodsja kan du sprenge en ku med RPG for 1000 dollar. Hvertfall der jeg var, i phnom penh. Har testa diverse i Thailand også, det var bra kvalitet for det her var snuten sine våpen.
Kan si rett ut nå - det er ikke noe ulovlig i det hele tatt. Var faktisk connecta med snuten i bangkok, gjennom `familien`som ja. Gikk rett til helvete. Den `plugen` er også ikke lenger reliable

Jeg kommer alltid til å elske landet

Men ja skytebanen i Phnom Penh
RPG/Missil + 1000 for kua. Var det de sa var prisen men som på mye annet kan man sikkert prute ned prisen hvertfall ned mot halvparten'ish av hva de ber om. Ikke på streetfood og ikke på shopping center i bangkok eller offisielle ekte merkebutikker. Det er unntakene, kanskje flere.
Uansett- Var ikke interessert. Testa AK og Uzi og en til jeg ikke husker, de ba om 150, fikk for 100. De skal også leve, det er greit.
Jeg gadd ikke, var alene. Bedre standard i statene og hjemme.
Sprenge kuer? Ikke prøv det i India sier jeg da.

Thailand/ganjasituasjonen - Blir visst ulovlig der igjen nå. Okei....? Bestem dere a
Neida hehe . Helt greit spør du meg. Kanskje.... en dag. Er ikke keen på å la barn være rundt så mye sånt. La de være barn tenker jeg. Ikke at jeg mener det skal være helt `nazi` angående cannabis, eller drugs generelt. Trenger bare ikke ha det rett i trynet
Beklager at jeg har vært en lat jævel siste tida - har slitt med helsa og diverse. Forhåpentligvis går det seg til.

PS noen steder i vietnam Ben Thanh market eller hva det heter, i Ho Chi minh. Der kunne vi prute de ned til 15-25 prosent av hva de ba om.
Det hjelper ofte å ha med en som er local. Det er ikke noe hemmelighet. Hvis du har ei dame og alt du spanderer er en middag og taxi pluss et par drinker - så er det kanskje verdt det. Om du ikke er vant til sånne steder. Bangkok, uoffisielt - 20. millioner. Hvis du søker opp, ser det står forskjellige, alt fra 4 til 22 millioner. Ingen vet. Mange er ikke registrerte der. Både thaier og utlendinger. Den føles større enn både LA og London og Paris. Det er min erfaring hvertfall. New york /Tokyo/Manila/Sao Paulo/Lagos/Mexico city føles nok enda mer ut som big city enn Bangkok.

Ho chi minh, vet ikke - 10 mill? 20 mill?




















Der kunne vi pr

Og det finnes (fantes?) visstnok en bar i Phnom Penh hvor det bodde en ape som satt og drakk sammen med bargjestene- sjimpanse gjetter jeg. En ape som er alkoholiker? Jeg har hørt det fra flere men har ikke sett med egne øyne. Vet ikke hva jeg hadde følt om jeg så det. Altså på en måte er det jævla trist - samtidig så er det så absurd at jeg muligens ikke hadde greid å la være å le. Har litt erfaring med de småapene i Thailand og Kambodsja men det er noe annet enn sjimpanser. De er nok en del mer intelligent enn de agressive småjævlene. Har sett de hoppe inn i båter og stjæle frukt og mat, var ei stakkars dame som satt der og skrek av frykt,

Angående weed og Kambodsja:
Jeg leste den saken og lurte på hvordan faen greide du å bli tatt der?

Det var faktisk en nordmann som greide å bli tatt for besittelse av noen gram cannabis i Siem Reap for noen år tilbake. Dette var mens jeg var der. Han her sov på gata og bodde på gata. Det er derfor de gadd å ta han. Pluss at han ikke hadde penger til å betale snuten. Tror han ble sittende 3-4 uker mens han venta på å bli deportert. Sånn jeg forstod det så satt han altså i en celle i Kambodsja i 3 kanskje 4 uker....
Jaja. Noengang sett "A prayer before dawn"?
Skal ikke røpe detjaljene hans men kan gi hint: Han har fornavn, mellomnavn, og etternavn. Mellomnavnet er spansk, fornavnet og etternavnet er norske. Var i kontakt med han, kun over nett. Var ikke vanskelig å finne han, de la ut fullt navn og bilde på fyren, i en avis i kambodsja.
Khmer` et eller annet .com.

Damer... I Thailand og Asia og utlandet:
Gratis damer? Beste stedene er Utrecht (studentby)og Bangkok. Leeds skal visstnok være rimelig enkelt å dra damer på byen, de nesten kaster seg etter deg, sier r**Chiang mai og nordvest thailand tror jeg er ganske bra. Tsjekkia. Brasil. Colombia. Venezuela (hvis du tør)


Hvis du spør en av de norske karene på 60+ med svær ølmage - de mener helt sikkert at jeg bullshiter her hehe. Det kan hende de ljuger for seg selv, det kan også hende de oppriktig tror de har rett. Det er en forskjell der borte - på å være la oss si 20år, kanskje 25-30. Kontra en gubbe på 60 år. Eller en veldig overvektig kar på 50. De kan sikkert få gratis fitte i utlandet de også men jeg tror ikke det er like enkelt nei

Jeg sier til damene jeg møter "I got nothing but love for you honey, im waiting for my money being sent from abroad". Ikke bokstavelig nødvendigvis. men jeg vet hvordan man dealer med sånt.

Mor - var verdens mest lojale og rettferdige person. Det var drama men det er ferdig. Alle kan drite seg ut. Noe vi også faktisk gjorde - alle sammen. Vi delte husleia 50/50 når jeg var der, jeg spanderte en date her og der, ja, har spandert flybillett et par ganger, sånne ting - ingenting utover det. Hu lånte meg nesten 1500 euro da jeg bodde i nederland, under covidtiden. Hadde ikke sett hverandre på et års tid

min påstand:
Du trenger ikke penger i Bangkok for å dra thaidamer. Øvre middreklasse. Hi-so damene er vanskeligere, de vil gjerne ha karer fra Sørkorea, eller bare en superrik utlending . Nå generaliserer jeg. Vet om noen få thaijenter som liker mulatter, og mørke karer. Men ikke vanlig (tror jeg). Mange av de liker sørkoreanere og japanske menn. Og en del av de liker hvite karer.

De henger på thong lor i Bangkok. Det kan være allrigh å dra med en thai du kjenner fra før. Ellers


Sannsynligvis nekter de å innse sannheten:



Hvertfall hvis du er mann 18-20

Masse andre byer sørover i Nederland som også kan være bra. Frankrike har nok værst språkbarriere i EU. Det hjelper litt om du kan andre språk - imen kke allverdens. Ville heller satsa på Italia/Spania/Østeuropa i såfall.

Oslo og hele østlandet er forsåvidt blandt de beste stedene. Men det her kommer også an på selvtilliten din og hva slags type du er - hele dating greia er litt opp ned, f.eks i Bangkok.Det føles ut som at det er overflod av damer. Både gatehorer, luksushorer, vanlige som jobber på kontor og tjener 25-40k baht /mnd

Når jeg bodde der så hadde jeg en regel: minim 30k i måneden. baht altså.
Praktisk talt samme som damene her hjemme heheh

Bare godt råd: I Bangkok/Thailand/Asia
Drit i thaicupid og thaifriendly eller hva det heter, bare drit
Det beste er å gå på gata og snakke med damer f2f. Unna de værste horestrøka. Finn ut hvor de 'normale' folka henger
Men om du insisterer på datingapper så hold deg til FB/Insta/Line, kanskje tiktok + alle de tradisjonelle appene fra her hjemme.

Tyskere er ofte ganske sære. Ikkeno personlig. Det kan forsåvidt nederlendere være også, spesielt i Amsterdam. Egentlig ikke rart, tross alt.
Glemmer aldri konings tag (kings day) i Utrecht. Var vel 2021? Langt uti coronatidene. De ga fullstendig faen der - altså, sammenligna med Amsterdam på den tida.

Faen folkens jeg må nok skrive en bok snart, håper noe her ga mening og eller positivt bidrag. See ya

Alle snakker engelsk btw, I nederland. Og det er veldig blanda, masse forskjellige mennesker med ulik bakgrunn. Portugal er bra. Hvis du finner deg til rette med bra folk. Men det er noe helt annet enn Nederland angående språk og engelsk. Ikke så ille som Frankrike, langt ifra. Just sayin, ta det med en klype salt når du hører at "spanjoler/portugisere/italienere er jo flytende i engelsk alle sammen". De er ikke det. De unge er ofte bedre. Og de er ikke så ille generelt, noen av dem - som franksmennene.

^ Belgia er sikkert ikke dumt.
Hvis tyskland: ville heller satsa på Hamburg, Dusseldorf, Cologne sånne steder. Drit i Duisburg og Essen. Frankfurt har mest shady rykte hører jeg. Ikke vært på gata der - det er vel som Rotterdam tipper jeg.Bare vært på flyplassen. Har kjørt gjennom
Berlin kan jeg ikke kommentere - har bare vært der med dame.

Sorry skrev feil!
På slutten: Har kjørt gjennom Dresden på vei til Berlin. Fy faen det så trist ut
Fra Praha til Berlin så kjørte vi gjennom den byen. Tror det er riktig navn, må sjekke^

Muslimske land, og Afrika : Er ikke noe ekspert der. Men kan si såpass at jeg vet det lønner seg å være connected. Det er sant at det kan være barriere i.f.t. religion men det vil variere litt fra land til land og familie til familie.

Vet om flere muslimske damer som er/har vært sammen med kristne/buddhister & ateister. Haram, ja, men vi er ikke dommere. Om de har møtt familien deres er en annen sak. Det disse karene ofte har til felles - de viser respekt. Thats it.
^Både i Norge og EU ellers

Nederland: Leiden er vel også studentby. Vet ikke om Utrecht eller Amsterdam er størst. Amsterdam er ikke stedet for å finne damer der nede, det er min erfaring der. Ved mindre du skal ha horer da.

Det er rart det der med intimsoner basert på hvor du befinner deg. Jeg føler når du kommer ut av Amsterdam så slipper man mer inn på folka. `Slippe inn på`: mener ikke på noen sexuell eller søkende måte

Eindhoven, Tilburg, Den Haag, Delft, Amersfoort, Den Bosch, Nederland: Alle unge folk snakker engelsk. De aller fleste mellom 40-80 gjør også det.
Tsjekkia (Praha) - mye bedre enn F/Portugal/Spania/Italia.
Tyskland - de fleste snakker flytende-brukbart engelsk men de er et hakk eller to under nederland.
Thailand (Bangkok/Pattaya/Phuket/Chiang Mai)) - Varierer. De yngre: 18-40 er generelt mye bedre enn de eldre. Spesielt kanskje i Bangkok, men også i Phuket, Chiang Mai og andre større byer. Så finnes det en relativt stor middelklasse. Det er faktisk ikke bare slum

Og nei^ Jeg går ikke bevisst etter 18 åringer. Har egentlig en grense på 20, min
Jeg er heller ikke i 30 åra. Tror dere forveksler meg med en annen, sorry.
Riktignok: Det er minst en som har gjenkjent hvem jeg er utfra brukeren, det er helt cool (yo lever du?)
Men dere andre har bomma, må dere ha gjort.

Jeg sier ikke at jeg har gjort det men jeg sier heller ikke at jeg ikke har gjort det.
Jeg kan ha justert den aldern til en viss grad.
Det er ikke av særlig betydning for leseren her om jeg er 25. eller 34.



Pleier ikke være noe problem å ha kule samtaler og holde de gående med thaier. Her bør du ha ganske høy standard hvis du spør meg:
De fleste av de pleier å streve med aksenten deres, men i varierende grad. Skal sies.

Det finnes vitser om hvor gode nederlendere er i engelsk. hehe
Nederlandsk er heller ikke spesielt vanskelig for oss som kan norsk fra før. De har noen lyder som er litt køddene å få til i starten (hvertfall for meg som østlendinge/Oslogutt.) Det får jeg komme tilbake til

R:I:P: Dirty old Sailors Phnom Penh)


Snx

Kompis, Bodd i Thailand, Brasil, Colombia + flere:
"De i Brasil vil bare knulle deg, de i Thailand og Asia vil gjerne ha seriøst forhold og gifte seg med deg"
Det her er litt generaliserende spør du meg, men vil si han har rett - til en viss grad hvertfall.

Jeg møtte noen gubber fra sveits i Thailand. Sa de bodde i Brasil før, de her flytta til Thailand nettopp pga de ble rana stadig vekk i Brasil.

My bad - seff, på MBK og sånne shopping centere så kan du prute - på veldig mye, om ikke alt. Samme med Chatuchak market og nightmarket i ''bangkok (Jeg vet om hvertfall ett som ikke er kjent blant de fleste utlendinger som er der. Srianakhalin night market sånn ish. Det uttalles nesten rett ut - ,en ikke sikkert jeg skrev det helt korrekt.

Det er også noen utesteder og nattklubber som det bare henger thaier - mellom Udom Suk road og Nightmarket srianakhalin. Jeg sier ikke at Ratchada night market er tourist trap men der er det minst like mange utlendinger som det er thaier. Prisene er ikke veldig ulike dog. Har faktisk ikke vært på det floating market stedet som er kjent. Selvom jeg bodde der i cirka 3 (4?on and off mellom EU i perioder) år.

Chinatown, Yaowarat. Burde dra både på dagtd og på kveldstid. Har ikke prøvd haifinnesuppe. Mye annet bra der. Nå skal jeg gi dere et tips til: Drit i de turistbåtene i Bangkok, ved chao phraya elven. Det der er på grensa til å være turistfelle. De små båtene som går på de mindre elvene koster vel bare 20 baht, kanskje mindre? Tror det kosta 10-15 baht da jeg bodde der. Og det er mye finere båttur. Det går gjennom de smale elvene, kan til tider minne litt om Venezia og de kanalene (Amsterdam? Nei men det minner litt om det). Wat saket tror jeg det stedet heter - det er et tempel i Bangkok. Rett ved så ligger det en holdeplass for de båtene som thaiene bruker. Da betaler du 15, eller 20 baht. I stedet for 180ish. Takk meg senere. Sistnevnte er greit som nødløsning men hvertfall vær klar over alternativet.

Taxier pleide ikke gidde slå på meter, i Phuket - aldri. Ikke i Pattaya heller tror jeg
I Bangkok kunne du glemme det - etter midnatt, bare fixed prices. Hele veien, turistområdet fra Khaosan til Phrom Phong/Sukhumvit. De gidder ikke skru på - hvertfall den gangen var det sånn. Spiller ikke noe rolle om du er thai eller farang. Har sett thaier prøve, ja.

Der jeg bodde ved Srianakhalin/Udom suk road den veien der. Der var det aldri problem å få taxi til å bruke meter, uansett tid på døgnet. Punnawithi-On Nut, det er ikke noe stress. Det finnes noen barer rundt der som holder lenge åpent
Sist endret av WouwseP; 2 dager siden kl. 06:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
FTPBVtj
WouwseP's Avatar
Trådstarter
Hvis du vil ha en supermodell , og er villig til å betale for det pga du ikke gidder kaste bort tida eller pga du eventuelt er blandt de som `Jeg betaler ikke for å knulle de - jeg betaler de for å gå``
Da - prøv de stedene som ligger rundt Huay Kwang MRT stasjonen. Tror også de har stort marked der men vet ikke hvordan det funker nå. Tror også de har flytta gamle Ratchada nattmarkedet.

Huay Kwang: Vet det ligger en som heter Poseidon der. Men skal visst finnes andre som er bedre. Har ikke personlig erfaring hverken her eller med andre prostituerte i Asia - bortsett fra å prate helt normalt og si hei, til et par stk. Ble frista - kun en gang, i Bangkok. Sinnsykt pen, mørk - hun sa det ikke rett ut men jeg antok hun var hore - vi befant oss tross alt i soi 4 i Bangkok. City of angels.

Patpong (Bangkok): Scams, utpressing, dopa ned, hvis du ikke er forsiktig, Hvertfall det ryktet sier, jeg vet ikke personlig
Pattaya: `En Bøtte med Aids`. Billige utpulte horer og gamle svin. Bangkok er for det meste noe helt annet. Til og med de værste stedene i Bangkok er llitt bedre enn det der vil jeg si. Det er kanskje en grunn til at nesten alt koster halv pris i pattaya vs Bangkok. Da betaler jeg heller litt mer

Sugejobb - Sexmassasje. Dra til Pattaya eller Phrom Phong området i Bangkok.
Derimot
Hvis du vil ha bra massasje i Bangkok, på et vanlig massasjested og ikke et sted for sexturister:
'Chiang mai'@ On Nut,Bangkok. Det ligger BTS stasjon på On Nut. Uttales ikke nøtt, "nuut". lol
Eventuelt noen av de andre som ligger ved markedet rett ved BTS stasjonen der. Eventuelt prøv noen av de andre som som ligger rundt Ekamai, Thong lor, On nut, Punnawithi, Udom suk. De tre siste der har mye bra på dagtid, det er nesten ikke et hvitt ansikt å se. Be prepared. Det er null stress. Hjelper å kunne telle og snakke basic - sier seg selv.

Er ikke umulig du kan få happy ending i de delene der av byen heller. Det sier jeg ikke. Men har aldri blitt tilbudt det. Prøvde derimot massaje i soi 4 en gang - kjerringa ble pissesur når jeg sa nei til sex/extra. Det var første uka, første gangen faktisk. Området har noe å si, spesielt i Bangkok

Anbefaler Koh Tao, Koh Phi Phi, Koh Phangan. Koh Chang og Koh samet er bra alternativ om du ikke vil reise mer enn 4-5 timer med minibuss fra Bangkok. Koh Lipe skal være bra men har ikke vært der + tror du må søke om tillatelse elns

Koh samui er overrated spør du meg. Ikke at stedet suger - det er bare kommers. Og Koh Tao/PhiPhi/Phangan er mye bedre. Båtturen fra Samui til Phangan - 30 minutter tror jeg. Mange som tar alle de tre, Phangan, Tao, Samui. Du kan med god samvittighet droppe Samui hvis ikke du har interesse for Yoga elns.
Phiphi og Phuket blir på andre siden i vest. Phi Phi er verdt det, ja. Phuket blir nei fra meg

Området rundt Khaosan og Chaophraya elva, det er absolutt worth it å utforske på dagtid. Kan være sinnsykt varmt til tider.

Skybar/Bangkok - Above 11. Det er nice. Har ikke vært på den fra Hangover, vurderer neste gang. Den har nice location.

Siste: Her er link til den massasje sjappa som er bra - ikke sexmassasje. Du finner de eller andre steder også men gjenkjenner de kanskje ikke. Jeg ser det med en gang. Fra utsiden, om det er sexmassasje sted eller vanlig massasje sted. I Bangkok vet jeg det sånn ish. Hvertfall hører man ting.
https://www.facebook.com/ChiangMaiMassageSukhumvit79
Sukhumvit 79, On Nut, Bangkok. Det er et marked med frukt og mat og massasje steder. Ganske smal sidegate. Spør om Chiang mai massage ved BTS. Eventuelt sitt på Corner Bar eller hva det heter. Rett ved On nut BTS. Hvis du tåler varmen. De hadde sinnsykt gode coconut shakes der da jeg bodde der for noen år siden. Det er også en dame som selger Biffnudler og en spesialrett, `sen lek tom yum`. . Sen lek er en type nudler. Jeg er faktisk ikke spesielt glad i tom yum ellers, men det der var skikkelig godsaker. Ser henne - gammel dame, 60 ish - søt thai bestemor. Den stilen

Ikke glem å putte oppe i knuste peanøtter, litt chili, kanskje en halv teskje sukker - ggenerelt men spesielt nuddelretter. De har ofte vogner eller boder hvor de selger maten fra - også har de små spann med nøtter, sukker, eddik, chili etc. Dette kan du stort sett ta så mye du vil av.

Det er ikke hollywood nei. Noengang prøvd å kaste bajda samtidig som du jobber i service - og har en høygravid utlandsk dame i leiligheten?

Just for fun - kanskje noen kan bekrefte/avkrefte etterhvert. Om det er samme fortsatt

Priser/Thailand, diverse-random.

Fruktshake, Smoothies med melk/fløte og isbiter. Mango, Coconut, MÅ prøve de to hvis du skal dit.
30-60 baht i BKK. Langs BTS Linjene sånn ish, er bare to stykker fortsatt vel
30-50 i Pattaya/Chiang Mai, Bangkok helt i utkantene.
50-ish i Phuket.
50-150 baht Phiphi,Phangan, Samui, etc. Over 100 så snakker vi enten bar/resort
Koh Chang og Koh Samet er kanskje et hakk billigere enn de i sørthailand - sånn generelt.

fotassasje 1 time
BKK - 200 pleide jeg betale hjemme. Kan være 300-500 tror jeg, noen steder i byen er dyrere.
Pattaya 150-200
øyene i sør/phuket 250-350


300-400 i Bangkok for Oljemassasje 1 time, Rayong, koh chang og koh samet var ikke så mye dyrere egentlig
200-300 i Pattaya/Chiang mai ---...----
350-500 - Phuket, øyene i sør

Det er basicly hele kroppen. Med OLje. De kødder ikke med sex eller happy ending etc hvis du går på sånne steder som den jeg linka til. Jeg kan forklare senere hvordan man ser forskjell på de stedene som er sexmassasje vs ikke sexmassasje steder. Jeg klarer det ikke i Norge/Europa. Men der borte klarer jeg det lett hver gang. Kommer tilbake til det
^Du ligger på en benk, med håndkle og eventuelt undertøy

Det er nesten en uskreven regel at du må gi tips akkurat her. Ved mindre du ikke er fornøyd - da trenger du ikke gi noe. Alt fra 50- 100 baht er innafor spør du meg, tar du den ræva krona tatt i betraktning.


Prøv `Mango smoothie/Mango shake` og ` Coconut smoothie.

Kan sikkert fikse gratis prøvetime på en gym i Bangkok. Hadde antagelig fått det uansett - om du møter opp. De hjelper deg med Student visa, kallte det ED-visa , vet ikke om det fortsatt er status.
^Du må trene. Muay Thai 3-4 timer i uka minst, og det er jævlig varmt. Anbefaler helt ærlig heller å sjekke ut de stedene i Sør-thailand. Jeg vurderer det sjæl. Nærme sjøen.
Allikevel, Bangkok er en dritfet by da. Når du knekker koden.

Edit: Udomsuk road i bangkok. Har bodd i den ene høyblokka Kosta 6500 baht for for meg og x. Ikke inkludert strøm, aircon, vann.
De fleste mener det nok ikke vondt... men der blir du sett på som et romvesen nærmest. Hvis du er utlending. Hvit eller Svart. Alle som åpenbart ikke er thai blir sett rart på til tider. På sånne steder. Noen folk stirrer, ja.
On nut der bor det faktik en del utlendinger nå til og med den gangen. Jeg bodde i The base on nut.
77?79? ved Big C. Husker ikke nummer. Det var nice Svømmebasseng med den jævla utsikten fra 8 etasje. Bodde i 19 etasje, soveromsutsikten - kan gjette

Tar tilbake at Phuket ikke er verdt det. Var der bare to dager. Kanskje tre? Og har ikke sett så veldig mye mer enn walking street og ankomstterminalen for båtene fra phiphi. Husker jeg så pingpong show. Aldri igjen. For noe rør

Det du må vite i så fall, Phuket:
Det er kjent greie med taximafia og tuktuk mafia der. Tror ingen bruker taxameter i det hele tatt. Hvertfall ikke hvis du har med deg noen som kan snakke thai flytende. Kanskje ikke da heller. Så det beste er nok å leie scooter. Vet ikke om de sjekker lappen. Tror de sjekker i thailand. I Kambodsja/Filippinene/Laos/Vietnam/Myanmaar, der tror jeg fort du kan slippe unna å vise noe license. Hvertfall Filippinene og Kambodsja. Bare betal snuten 10 USD eller 500 pesos hvis du blir stoppa - uansett årsak. Hvis han ikke er fornøyd - gi han samme beløp en gang til

Phuket er nok det mest pricy stedet i hele landet. Og er det verdt det? Jeg tviler. Men åpen for å gi det en sjanse til. Husker allerede i 2018-2019, det kosta 200 baht for en local pils på walking street Patong. Da er du ikke langt unna norske priser lenger: Har vært på horehus i Soi cowboy og pattaya, kosta 180-200 baht for en liten pils på gogobars i Bangkok. Har kikka litt ja, aldri dratt med noen tilbake på rommet. Har gjort sånt i Europa ja
Sist endret av WouwseP; 2 dager siden kl. 10:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jævela gøy tråd å følge med på!

Skumleste du har opplevd under reising?
FTPBVtj
WouwseP's Avatar
Trådstarter
Kult spørsmål. Det skal jeg prøve svare på. Litt fra her og der, rundt om kring.
BTW - Sorry for noen små skrivefeil og/eller surr angående priser + Et par steder. Skjerpings herfra. men får samtidig delvis ha meg unnskyldt - har synsplager og jævlig tørre linser (har ikke briller lenger). Sitter her og svetter i varmen i Oslo. Det renner svette nå ja. Toppetasje leilighet.

#1 København, tenårene, var alene, fattern sendte meg dit mens han ble på hotellet. Eller så bare `lånte` jeg kortet hans, usikker. Den følelsen jeg fikk inne i meg, den er nok den ekleste jeg har hatt noensinne. Noe sted.

Var i Christiania, cirka 16-17 år. Satt inne på woodstock, det er vel det den heter den skitne baren. Kom en gammel halvfeit sliten kar med langt skjegg. Han tok og satte seg ved samme bord som meg. Var kontaktsøkende. Det merka jeg. Husker ikke de to-tre første setningene vi sa til hverandre. Men jeg husker den her som kom like etter. Det var kanskje tredje eller fjerde setning han sa til meg. Tror vi snakka på engelsk faktisk. Han snakka ikke vanlig dansk, hvis jeg husker riktig. Mulig han her er fra grønland elns. Vet de pleier henge der ved woodstock. Husker det nå ganske klart. Den setningen hvertfall, den sa han på engelsk

Han sa. Eller spurte, rettere sagt =
If you had to choose one option; Would you rather choose to die very very fast? Or would you prefer to die very slowly?

Da ble jeg fuckings satt ut. Skulle ønske jeg kunne skrive her at jeg knocka han på impuls. Eller at jeg bare tok ryggsekken og gikk min vei, bestemt - rett ut fra stedet Åååneida. Sa nok bare noe sånt som "WHAT THE FUCK IS THIS - why do you ask me stuff like that? Are you crazy, like for real dude? Shit ain't normal" Ikke ordrett men noe i den duren
Så, han svarte meg`Just asking/It's just a question."

Vet ikke om det kommer fram hvor ekkel situasjon det der var. For å si det sånn. Var på alerten. Var fullt av folk der inne da men ingen gadd å steppe inn. Skitne folk som henger der men ble nesten kompis med en av bartenderne, danske, vi trengte ikke bruke engelsk nei, men må be dem snakka langsomt til meg. Svensk er null stress for meg, kan nesten snakke det på kommando sjæl.

Den andre gangen som jeg var i lignende situasjon så håndterte jeg det bedre. Skal være obs sånne psychos, hvis du er ung og uerfaren, kanskje litt naiv ( Annet eksempel, se nedenfor- #4). Har lært å deale med sånne, uten å bruke vold. Det vil si - det er plan C. Hvis man er trengt opp i et hjørne. Eller man blir jaga selv eller ser andre bli jaga på gata. Da er det fullt innafor. Jeg har ikke skills når det gjelder å deale med folk med kniv. Det er svakheten min ift sånt.


Til slutt så svarte jeg han "If I had to choose? Rather go fast. Who would want a slow death?"
Husker ikke mer.
Fyren ga fra seg det inntrykket at han var klin Hadde det vært i dag så hadde det vært noe annet - jeg haddenok ikke blitt så populær hvis jeg ga han en albue der og da. Inne på stedet. Ikke at noen bryr seg om han idioten, men de er ikke glad for folk som benytter seg av vold mot andre folk der inne
Fortsatt småekkelt å tenke på. Sånne folk er grunnen til at man trener krav maga/thaiboxing/BJJ. Hadde det der vært i dag så er jeg usikker om jeg hadde klint til eller om jeg hadde avventa hans neste trekk. Det siste er som regel det smarte valget i en sånn situasjon, men det finnes unntak. Blir du trengt opp i et hjørne eller omringa - ikke nøl et sekund. Kun selvforsvar her i gården. Og ringen.

(Fuck christiania btw! Ta og kjøp hasjen deres et annet sted. For de som bor der sin skyld. Ikke min eller din egen. Nørrebro og Malmø er visst koslig har jeg hørt. Og Helsingborg - men der finnes det kanskje bare kokain - null tjall. Hehe)
Imponerende at det var det skumleste. Tror jeg lager en tråd i løpet av uka eller om noen andre gidder om skumle situasjoner folk har opplevd på reise. Der har jeg personlig veldig mange historier.
Sitat av Martan Vis innlegg
Imponerende at det var det skumleste. Tror jeg lager en tråd i løpet av uka eller om noen andre gidder om skumle situasjoner folk har opplevd på reise. Der har jeg personlig veldig mange historier.
Vis hele sitatet...
Fortjener en egen tråd. Har hatt en del livsfarlige opplevelser i utlandet selv. Alltid godt å komme hjem til Norge etterpå for å si det sånn.