Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1245
Hei, folkens! Ny bruker her, glemte forrige passord. Håper alle har en strålende morgen og kan bidra litt til en som sliter skikkelig nå...

Som sagt så skal jeg starte prosessen med LAR her jeg bor i Bergen. Jeg er fortvilet, føler meg på en måte misbrukt av systemet ang. flere episoder men det er en annen historie . Sliter med dype relasjonsproblemer, tillit og ptsd , ADHD etc+ en jævlig personlighetsforstyrrelse... Jeg vil bare ha smertene vekk!

Jeg skal til legen forhåpentligvis i dag, sov 4, omtrent 5 timer før jeg våkna og hev i meg siste rest med cider. Jeg har hatt en veldig omfattende misbruk pga. Psykiske lidelser, personlighetsforstyrrelse mm.

Brukt Sub, Metadon, Morfin og annet som kokain , alkohol og tobakk/snus psykedelisk , mefedron pluss min kjære amfetamin nesten hver dag i 5. år etter et omfattende traume. Sjonglerer nesten 30 stoffer hver dag, if anyone can believe... En venninne av meg er bekymret og mener jeg tar mitt eget liv pga. All rus etc. Jeg er enig men jeg klarer ikke slutte 😭 og jeg har 0 familie kun en mor som er veldig syk av kreft mm. Som jeg tar meg av, en stor påkjenning men vi er der alltid for hverandre!

Jeg ringte mental helse telefonen i kveld på Lyrica , Xanor og cider ofc, snakket ang. Jeg er PISSELEI AV Å STÅ OG ORDNE SMACK på korskirken etc, andre stoffer.. Etc.

Hvordan er LAR egentlig? Funker systemet greit nok til at en 20-somwthing kan få skikkelig dose metadon? Jeg blir syk utpå kvelden av å skyte sub og jeg er så lei av det....

Er nesten 26. Har holdt på i 11 år nå, faen.... Prøvde å legge meg men trengte å skrive dette her, for jeg ligger med feber drømmer og klarer ikke å sove lengre... Sinnsyke mareritt. Er ofte jeg har så intense flashbacks de ødelegger hele dagen og da er det lett å sluke et brett og drikke for å drukne PTSD, og for ADHD som jeg bruker illegal amf for etc.


Det er en ukes ventetid her i Hordaland, på å komme inn i LAR.. jeg skal legge alt på bordet og få et rusteam etc. Og psykolog som støtter meg håper jeg . Må ringe legen kl. 08. Klarer faen ikke å sove .. oppdaterer tråden hvis noen er intr. I å høre historien og bakgrunnen etc om hva som har hendt og skjer videre ... Jeg er så forbanna ensom , null venner. Full isolasjon med mindre jeg er såpass fakka at jeg gir en god F.

Sorry for rant , kan noen være til hjelp og tilgjengelig for en som sliter for harde livet og skal ha tryggheten ved å alltid ha Sub/Metadon å helle i meg / skyte rektalt mtp. sub. Jeg er så lost.

Tusen hjertelig takk for ALLE SOM LESER OG GIDDER Å SVARE , JEG ELSKER DETTE FORUMET OG PLEASE 🥺 NÅ MÅ TING SNU!

Gitt opp og begynne i LAR, WHAT A LIFE , RIGHT? nah. Jeg skal bare ikke være i akkutt withdrawal syndrome hele dagen. PEACE ✌️ OUT , JEG ER PÅ SISTE TRINN TIL Å BRYTE SAMMEN, jeg håper dette vil hjelpe... Det vet jeg . Men i mellomtiden må jeg ordne illegalt .. fuck.. jaja, please gi meg noen erfaringer og råd ang. Lege, rusteam og LAR please . PEACE ☮️ OUT!

En update; Jeg skal aldri legges inn igjen på Blå Kors/ Skuteviken etc!! De plassene gjør meg sinnsyk og piner deg, jeg trenger ekte real life erfaringer og få alt kaos i hodet og de traumene som sitter i kroppen bort. Jeg er fullstendig hooked på opiater og stimulanter .. Jeg har godt med cash, dealer mye stoffer og har ca. 30K liggende . Så er vanskelig å ikke bare ringe nå og ordne brus etc. Jeg venter til i ettermiddag etter legebesøk og søknad til LAR er levert Stolt, heh. Ligger å svetter noe enormt i sengen, fyfaen. Hater å snakke om dette det er "too close to my chest & locked up" hvis dere skjønner men jeg er rådvill og skal begynne på metadon og i lar om en uke. Må bare ringe legen. Han har foreslått at jeg begynner i LAR ca. 3-4 ganger allerede pga. Urinprøver ... Jaja, jeg skal være sterk og ikke minst ikke skyte meg selv med .22'en som ligger med all cash i safe'n.

Love u all ! Take care!!
Sist endret av FortviletLAR; 25. oktober 2022 kl. 07:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Heisann. Nå er ikke jeg i LAR selv da jeg ikke har vært spesielt fan av opiater, men jeg følte uansett for å komme med noen råd til deg siden jeg har noen av de samme psykiske plagene som du har.

Først så vil jeg nevne at det har kommet nye retningslinjer til LAR i år sånn at du kan ha krav på 12 eller 24 timers morfin preparater. Om du får benzo i tillegg kommer sikkert litt an på hvilken lege du får i LAR, men noen jeg kjenner til får dette også. Videre kjenner jeg til mye yngre mennesker enn deg som er i LAR så alder tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for, for i mine øyne fyller du fint de kravene som er.

Mitt neste råd er så søke deg inn i rusomsorgen. Jeg er helt enig med deg i at Blåkors er et dårlig sted, men det finnes andre steder hvor de har kompetanse på traumer, ADHD og personlighetsforstyrrelser. Tyrili f.eks samarbeider visst nok med andre steder om de mangler kompetanse, samtidig som det er ganske så fritt om jeg har forstått det riktig. Selv valgte jeg Vitalis Helse i Kragerø, hvor jeg er innlagt akkurat nå, som også er et veldig fritt sted samtidig som de har psykologer med god kompetanse på alt fra komplekse traumelidelser til personlighetsforstyrrelser. Vil også legge til at her hos Vitalis så er det en flott gruppe pasienter for tiden sånn at det er ganske så god harmoni på avdelingen. De har også en avdeling som heter Holmen gård om dyr og natur er din greie.

Jeg mistet min mor til kreft når jeg var barn, så jeg har en far som fortsatt lever - og jeg har inntrykk av at han er glad for at jeg har kommet meg inn i behandling og er langt unna de gamle miljøene jeg holdt til i og mitt råd til deg er å prøve på noe av det samme. Du vil forhåpentligvis få flere svar her i forhold til hvordan LAR fungerer i praksis, men jeg tror det smarteste er å få tatt problemene ved roten sånn at du slipper å kontinuerlig måtte gjenoppleve traumer.

Kan også legge til at når du har tatt urinprøver i 3 mnd så kan du starte opp med ADHD medisinering hvis det er ønskelig, og det er heller ingen problemer å være innlagt mens du er i LAR.

Og hvis rutiner og autoritet er det du trenger så har jeg skjønt at Phoenix Haga eller Veksthuset kan passe godt - for hos mange kan dette også være en trygghet etter mange år med rusmisbruk.
Tusen takk for svar ! Jeg setter stor pris på det, snart legetime . Kl 11.15.... Gruer meg som en bikkje pga. Abstinenser og shit. Men jeg kommer aldri til å legge meg inn noe sted igjen . Vært gjennom de rundene der og det hjalp ikke shit for min del, men men. Glad du virker ha nytte av det!

Er så lost ang. LAR fytti helvete .. Håper jeg fortsatt får Stesolid'ene mine for epilepsi'en.... Legen min har kuttet reseptene til alt tvert og gitt meg et helvete så er egentlig rimelig fuckin pissed på jævel-legen...

ØNSK MEG LYKKE TIL I MIN SØKEN ETTER SJELEFRED OG SAFT (Nordic Drugs)

Hei og hopp, humøret er bedre - legen min var veldig villig til å skrive meg inn i LAR sitt system, jeg leverte UP & der er det kun kokain, Lyrica, Xanor og muligens noe annet jeg vetta faen men jeg fikk 50 Paralgin'er & en 50-pkn med Stesolid som fornyer seg hver 2. uke igjen helt frem til jul!

ENDELIG FÅR JEG METADON SOM SLUKER DEMONENE MINE !! Må bare vente én uke og når man har ventet 5 år er det ubetydelig.

Nå venter jeg bare på å bli kalt inn til samtale , noe jeg gleder meg til!

Jeg skal være rusfri så lenge jeg får riktig dose Metadon & endelig få tilbake resepten min på 70 mg Vyvanse & 30 mg Dex-Amf!

Håper ingenting ødelegger dette, jeg ser endelig en lys fremtid for meg selv i NÆR FREMTID!

Tusen takk til tasmus82, som lista opp Rehab-sentre, men jeg føler miljøet der er kunstig , jeg må oppleve LAR Medisinene "in the streets - in real time" , noe jeg tror mange burde gjøre for å face omverdenen iallefall interagere med den fysisk og ikke ha kun tlf kontakt osv..

Tusen takk til alle som leser tråden og jeg skal oppdatere ASAP jeg får innkalling osv., Så kan jeg hjelpe andre Freaks til å kanskje bli "lovlig frisk" & fungerende vhja. LAR

SEE YA!

Ingen som er i / har erfaring med LAR her som vil dele sine erfaringer med å få gjennom Metadon'en sin med et akseptabelt nivå mg , fortsette på Stesolid / kanskje til slutt få Rivotril & Div. annet som Adhd-medisinen jeg håper å få tilbake.. ?

Vær så snill, er i Bergen og vet det at de har mildnet regler ang. Behov for Morfin & Metadon + andre medikamenter men fortsatt kjørt hardt på i år ang. det å nekte folk med sidemisbruk og tvinge de over til daglig hente ordning.

Alt jeg ønsker er 60-130 mg Metadon og ADHD medisin..
Sist endret av FortviletLAR; 25. oktober 2022 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner meg igjen i det du sliter med (unntatt rusen). Nå er jeg klar over det selv men ingenting av det jeg har testet har funket. Økt sovemedisin betraktelig mye pga indre uro og nå en form for traume, sorg.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke å gi opp å begynne i LAR, det er nå du har sjansen til å virkelig komme deg videre og starte et bedre liv. Ja det blir vanskelig i starten og ja enkelte LAR ansatte kan være kjipe men stort sett er de der fordi de har empati for deg og kunnskapen og lysten til å hjelpe deg!
Men til syvende og sist handler det om DIN vilje og ditt valg, om du vil ha selvdisiplin og følge nedtrappingsplanen eller om du sprekker og fucker det opp. Hvis siste så kommer du aldri til et bedre sted i livet så vær målrettet og hold ut så om noen år så kommer du til å takke deg selv og være glad for at du var hard og målretta! PS kutt kontakt med alle du kjenner som ruser seg om det så gjør deg venneløs så er det helt NØDVENDIG
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner meg igjen i det du sliter med (unntatt rusen). Nå er jeg klar over det selv men ingenting av det jeg har testet har funket. Økt sovemedisin betraktelig mye pga indre uro og nå en form for traume, sorg.
Får lyst å bare drite i alt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke å gi opp å begynne i LAR, det er nå du har sjansen til å virkelig komme deg videre og starte et bedre liv. Ja det blir vanskelig i starten og ja enkelte LAR ansatte kan være kjipe men stort sett er de der fordi de har empati for deg og kunnskapen og lysten til å hjelpe deg!
Men til syvende og sist handler det om DIN vilje og ditt valg, om du vil ha selvdisiplin og følge nedtrappingsplanen eller om du sprekker og fucker det opp. Hvis siste så kommer du aldri til et bedre sted i livet så vær målrettet og hold ut så om noen år så kommer du til å takke deg selv og være glad for at du var hard og målretta! PS kutt kontakt med alle du kjenner som ruser seg om det så gjør deg venneløs så er det helt NØDVENDIG
Vis hele sitatet...

Nei, det er ikke å gi opp - særdeles etter en 5 års-lang binge på alt fra A/B Prep til alskens pulver, piller, kapsler og alkohol / bol & andre stoffer.


Nei, det er en ny begynnelse - en fresh start fra en som må ha kjemisk støtte hver dag fra enten det éne ELLER det andre - Derfor er jeg så forbanna keen på å vite hva som er "next in line" når jeg forklarer at jeg elsker smack, drømmer om det og piller hver natt samt. Amfetamin osv.


Drømte om et stort skudd og massive hekkere amf i natt, våkna tidlig af og frøs som et helvete . Bor på en skikkelig dritt-plass (Nærmt flyplassen, Bergen - Sandsli og der er folk så forbanna rike og freshe i sine nye NF jakker, Gucci & MK-bags lulz 😆&#128514


Men faen jeg må begynne å røyke hasj igjen 😑 La egentlig hasj'en på hyllen men jeg måtte komme ned fra kokain-alkohol binge etter mnd'vis på minus på én måte , når ikke faste dealer har inne Rivo kun de nye brettene blåbær.. Som er obvious fakes, får såvidt roen av étt helt brett , før korona kunne jeg spise en 5-8 og det gnistra i hodet av blackout-tendenser (Blacker ikke ut, tho) Med hasj'en , selv om jeg blir såpass introspektiv, analyserende og får rett og slett svært lavt blodtrykk av dagens Kush og olje noe som er svært ukomfortabelt iallefall synes jeg den høye pulsen er shitty, resten er nice. Og tenk som jeg vanligvis piff'et Nepal hele dagen og butan-ekstrakt på bong og nå trekker en sjelden få ggr. i uken. Weird når man har røyka i 8 år daglig.. heh.


Blir egentlig rimelig provosert når du nevner nedtrapping. Selvdisiplin skjønner jeg, men nedtrappingsplan? Hva faen skal det være godt for! Jeg spiser et brett og drikker en 6-er , kanskje med guff eller brus men det er it liksom , sjeldnere og sjeldnere selv om epilepsi'en min krever Benzo og er greit miserabelt å gå uten 5 x 5 mg Stesolid / dagen.. Bruker heller Galenika produkter som Bensedin så lege / whatever tror jeg ikke selger videre steso'ene. Virker så jævla nedtur at du snakker om "nedtrapping" nettopp;

Fordi jeg har slutta med de fleste stoffer ! Jeg har ikke brukt guff eller smack på en måneds tid. Kanskje 3 uker jeg vet ikke. Kun når jeg ikke får adekvat hjelp av lege så må jeg hive i meg nøtter og alkohol som Lyrica / Xanor!!


Jeg får PF mot smerter ifbm. Tannbehandling. Så der trixer og mixer jeg så jeg supplerer helst med 200 mg XR Dolc. Kodein er pro-drug for Morfin uansett ! Prøvd å Supplert på med kun nøtter og alkohol men det fyller ikke opiat-reseptor'ene som dere vet. Jeg har full forståelse for farmakologi'en bak Subutex, men jeg har liten tro på den mtp. at tar jeg den som anvist, buccalt (under tunga, som med Rivvis'er) så blir jeg dårlig ca. midt på dagen ( Kl 16-19 ca) noe som topper seg utover kveldingen. Ødelegger mye av kvelden og natte-roen for å si det mildt her.

Du skrev; "Men til syvende og sist handler det om DIN vilje og ditt valg, om du vil ha selvdisiplin og følge nedtrappingsplanen eller om du sprekker og fucker det opp. Hvis siste så kommer du aldri til et bedre sted i livet så vær målrettet og hold ut så om noen år så kommer du til å takke deg selv og være glad for at du var hard og målretta!"

Jeg er målrettet. Disiplin kommer når jeg ikke fikler med sub i pumpen og deler den opp og får skikkelig metadon så jeg kan få fred! Skjønner du ikke? Og når du snakker om år så blir jeg også en blanding av oppgitt og forbanna . Klart ; jeg skal benytte meg av LAR i flere forhåpentligvis gode år og ha godt samspill mm. med tverrfaglig team, men ta det for faen med ro , jeg skal da for faen ikke bli helt "Adam Avholds" & det BØR behandlere ha respekt for etter et 25-år gammalt tøft som helvetes liv med alt jævelskap du kan tenke deg- fra andre & orkestrert av meg selv ! Pluss jeg har ingen venner, kun en speed-freak knulle-venninne eller 2-3 av de, orker ikke sitte dra striper guff med svette menn hahaha. De tidene med brekk og innkrevning, freelance for HA og slikt er over . Done & finished .


Derfor så skal jeg få gjennom både 60-130 mg Metadon og innen 4 mnd fra Metadon oppstart skal jeg ha vært av alt annet enn god brus en sjelden helg eller 2 og alkohol / Bensedin. De kan ikke henge seg opp i alko og Diazepam får jeg trossalt på resept så om det er blåhvaler eller norske hvite spiller ingen jævla rolle sånn jeg ser saken.


Kom gjerne med positive, konstruktive og morsomme (hvis det er mulig), innspill! Jeg skal oppdatere og forklare så godt som kan gjøres selve prosess , samspill og ikke minst utbytte når jeg kommer "inn døren" hos LAR og får mitt.

Takk til alle som leser og tusen hjertelig takk for innspill (Selv om enkelte svar her kan gjøre en små-ruset mann med "psykopatiske trekk" & bisarr tankegang litt pissed av&til ) Er faktisk true tho, fikk den merkelappen . Uansett ha en så fin morgen videre, jeg våkna av at jeg frøs og måtte inni ullgenseren og se nokke Family Guy og ta medisinen min.

Vi snakkes på , kjære "Freaks"
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg reagerte litt på det du sa om selvmordstankene dine. Du bør nok søke all den hjelpen du kan få for å trekke deg ut av den slumpen i liveet du sitter fast i, for om din alternative utvei er en .22 så risikerer du å bare gjøre deg selv hjerneskada om du treffer dårlig og dermed bare gjøre vondt verre. Livet er en gave til tross for all driten i det så prøv å få den hjelpen du trenger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg reagerte litt på det du sa om selvmordstankene dine. Du bør nok søke all den hjelpen du kan få for å trekke deg ut av den slumpen i liveet du sitter fast i, for om din alternative utvei er en .22 så risikerer du å bare gjøre deg selv hjerneskada om du treffer dårlig og dermed bare gjøre vondt verre. Livet er en gave til tross for all driten i det så prøv å få den hjelpen du trenger.
Vis hele sitatet...
Javisst, javisst helt enig der. Utenom å søke "all hjelp" for er man i posisjon hvor man gjerne har en del folk som kan ordne deg et lån av pumpe-haglen eller en .38 som jeg er så går man fullt ut og lager et stort splash kan man si, er bare det at en 22 piece er den eneste som ligger rundt meg for øyeblikket så neida , blir ikke noe særlig pang pang der annet enn på banen og litt i skogen når jeg evt. kjeder meg og trenger et lite kick og brekk fra virkeligheten så kan jeg ta bussen til skog og mark og "late som jeg skyter en jeg hater" heheheh. Skal ut nå og kjøpe noe på Meny og et par hard seltzer. Har aldri skjønt meninga med å gidde bøtte i seg 0,5 med øl som smaker blæh hver gang jeg tenker jeg får gi det en sjanse , men Mango IPA'en er god da, et par bokser hvertfall smaker nice der gjorde de en god jobb .

Min type suicidalitet går mer i bølger av ;

"Fuck, skal jeg sette en snøball med extra mye minus nå?"

Til ;

"I tilfelle shit show får jeg bare klamre meg til stålet å slå systemet / nav / person så jævlig i trynet de blir hjerneskada, bryr meg ikke da om jeg fakker meg selv med løpet i kjeften, fuck alle - lyst å knekke dere i tre og pisse på dere og le"
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvd ayahuasca?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøvd ayahuasca?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke i den formen. Kun DMT røykt som changa. Hvorfor burde jeg tenker du?