Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2545
Hei

Er for tiden uten arbeid og mottar svimlende 1500 kroner uka i dagpenger. Dette fordi jeg hadde heller lite arbeidsinntekt 2020, 2019 og 2018. 2021 var derimot langt bedre, men jeg får ikke bruke dette som grunnlag før ligningsåret er klart. Er det samme som når man mottar skattemeldingen?
Årsmeldingen/Lønnssammenstilling burde vell holde den burde du ha mottatt nå. Du har ikke vurdert og jobbe i år 22 også? Eller jobbet du bare sånn at du igjen kunne få mere for og sitte hjemme?
Dette skurrer vel litt da Dagpenger regnes fra A-meldte inntekt?
https://www.nav.no/arbeid/no/arbeids...fa-i-dagpenger
NAV ser på inntekter du har hatt de siste 12 månedene eller i gjennomsnitt av de siste 36 månedene. Vi tar ikke med inntekter over 638 394 kroner (6G) per periode på 12 måneder.
Vis hele sitatet...
Ref lenke i foregående post.
Nå har jeg hatt heller lite lønnsinntekt, så jeg har ikke rett på noe fra NAV. Inntekten har for det meste vært lottinntekt, og da er det garantikassen for fiskere som gjelder. I den forskriften står det skrevet: "Dagpengegrunnlaget fastsettes ut fra vedkommendes utbetalte inntekt fra fiske og fangst i det siste ferdiglignede kalenderåret før han eller hun søker om stønad, eller får fastsatt nytt dagpengegrunnlag.". Skatteetaten tolker det slik at året er ferdiglignet når skattelistene er klare. Altså i desember.


Sitat av 5FDP Vis innlegg
Årsmeldingen/Lønnssammenstilling burde vell holde den burde du ha mottatt nå. Du har ikke vurdert og jobbe i år 22 også? Eller jobbet du bare sånn at du igjen kunne få mere for og sitte hjemme?
Vis hele sitatet...
Åjoda. Allerede vært 3 uker i arbeid. Og siden du tydeligvis ikke er av typen som tror sæørlig godt om andre, så kan jeg vel også ta meg bryderiet med å opplyse om at alle riktige instanser ble informert om det.