Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1265
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt 20-30 mg oxynorm i 3-4 uker. Fikk resept fra lege da jeg hadde sinnsyke smerter pga prolaps i nakke.
Nå er jeg mye bedre og vil stoppe med oxynorm.
Har nå igjen en del 5 mg tabletter.
Hvordan bør jeg trappe ned på best mulige måte?
Forsøkte å kutte brått i går, men ble så deppa og uvel… Forslag?
Etter så kort tid på så ville jeg bare gått så lenge jeg orka med ubehag og så tatt en 5 mg pille, så går du litt lenger og litt lenger så helt av. Litt ubehag vil det bli, sånn er det bare. Evt kan du spørre lege om noen paralgin forte for å ta edgen. Vær glad det ikke er verre enn det er, jeg gikk på rundt 400mg på det verste og gikk cold turkey av det. Morro det
Spør legen om seponering.

Det er slik det skal gjøres om du er vanlig pasient som ikke er med i noe program som f eks behandling av noe slag.

Eller at han vet om tidligere rusbruk. Men nedtraping skal legen ordne for deg. Han burde faktisk gjort det uten at du trenger å be om det.
Sist endret av Naturgrønn; 11. februar 2022 kl. 00:06.
Man kan bli noe avhengig av å gå på opiater i 4 uker. Men her er daglig dose såpass lav at jeg ville gjort som Nodsquad sier. Jeg ville bare stoppet. Holdt meg hard og kun tatt en 5mg eller kanskje to hvis du ikke får sove den andre natten.
Kun ta en liten dose hvis du blir søvnløs lenge. Og kun på natta. Men du skal ikke bli veldig dårlig.
Den deppa og uvel følelsen du nevnte... den kan være hard. Selv om man ikke har gått på store doser kan den første gangen du er abstinent virke overvelmende. Og det er det jeg tror du har kjent på her.
Men som NodSquad sa, vær glad du ikke har gått på skikkelig store doser i et par år.
Stå på. Dette klarer du.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for fornuftige og gode svar.
Har gjort som NodSquad foreslo nå. Forsøker å holde ut så lenge som mulig, så tar jeg en 5 mg når det blir for ille.
Overrasket over hvor raskt man blir avhengig av denne pilla.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for fornuftige og gode svar.
Har gjort som NodSquad foreslo nå. Forsøker å holde ut så lenge som mulig, så tar jeg en 5 mg når det blir for ille.
Overrasket over hvor raskt man blir avhengig av denne pilla.
Vis hele sitatet...
Burde ikke komme som noen overraskelse så mye omtale akkurat den typen legemiddel har fått, men ja, det kommer snikende og kan rett og slett sende deg ut på en årelang om iiie livslang reise i et helvete jeg ikke unner noen. Jeg har vært heldig, men fytte griseballer det har vært og er tøft til tider.

Egentlig burde du kanskje bare hoppe tvert av cold turkey bare for å få kjent litt på det slik at du får en viss formening om hva det er du har der. Men det kan også knekke enhver til å gjøre mer risikoatferd så enten gjør som jeg sier eller så må du snakke med utskrivende lege og få en nedtrappingsplan der, noe jeg tviler på blir særlig mye mer enn ti tabletter pluss at du får et notat om at du har fått problemer med legemiddelet og det kan lage problemer senere i livet.

Lykke til videre
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mitt beste råd til deg er å snakke med legen hvis du sliter!
Men her er noen personlige råd som jeg bruker selv og det hjelper:

* Hold deg langt unna senga på dagtid! Kom deg ut eller være opptatt med noe, hva som helst.

* Ta deg en varm dusj før leggetid. Hver kveld.

* Bytte putetrekk, dynetrekk og sengetrekk før leggetid. UNDERVURDERT.
-Disse to "teknikkene" blir brukt av de som er på avrusning fra heroin. (jeg har aldri rørt heroin, men jeg vet bare)

* Drikk veldig mye vann gjennom hele dagen. Ha en vannflaske ved siden av deg, drikk og fyll på. Bare gjør det.

* Å sove blir vanskeligste utfordringen her. Å føle seg uvel, deppa og jævlig vil du klare å komme deg gjennom, føles ikke slik men du kommer til å klare det! Det å få sovet vil være soleklart helvete !!!! Derfor som de andre sier, ta en 5mg før leggetid, men vær veldig trøtt i tillegg. Hjelper på!

* Palargin Forte kan hjelpe sammen med den 5mg-en hvis ikke pillen hjelper alene.


Jeg går selv på 20mg Oxycontin og 40mg Oxynorm daglig på grunn av kraftige smerter. Har 3 prolaps i ryggen. Er veltrent og veier 78kg men prolapsen kom likevel den. Jeg har tidligere tatt samme mengde opiat i 6 måneder. Klarte å slutte med disse teknikkene jeg skrev ovenfor.
Jeg skal slutte igjen om 3 uker, og da skal jeg gjøre det samme som sist. For da blir det operasjon i Tyskland og aldri mer opiat.... håper jeg

Lykke til ! !