Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 834
Jeg går fast på seroquel, bruker det som sovemedisin. Men det hindrer meg i å ta mdma fordi det kræsjer og gir ingen effekt, utenom at jeg bare blit dårlig. Derfor lurer jeg på om noen vet hvor lenge jeg blir nødt til å ta pause fra seroquel for å oppnå effekt av mdma? Setter stor pris på svar
3 måneder.

Du vil få et mer presist svar, hvis du oppgir dose osv.
Sist endret av Superspurv; 10. februar 2022 kl. 20:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
3 måneder.

Du vil få et mer presist svar, hvis du oppgir dose osv.
Vis hele sitatet...
Går kun på 50mg
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde gå fint så lenge du ikke tar det sammen med hverandre? Seroquel sitter ikke lenge i kroppen mtp halveringstid.

Hvor får @Superspurv 3 måneder ifra?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde gå fint så lenge du ikke tar det sammen med hverandre? Seroquel sitter ikke lenge i kroppen mtp halveringstid.

Hvor får @Superspurv 3 måneder ifra?
Vis hele sitatet...
Pleier aldri å ta det sammen. Tar jo bare seroquel om natten når jeg skal sove, men likevel om jeg prøver å ta mdma så får jeg ingen effekt og blit bare dårlig. Bruker uansett å vente rundt et halvt år fra gang til gang, men likevel så får jwg ikke noe effekt. Husker ikke hva det var men det er noe med de to som kræsjer sammen
Jeg brukte høyere doser enn det og det gikk fint å ta mdma.

Seroquel i såpass lave doser er hovedsakelig et antihistamin så det skal ikke ha så mye å si.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Jeg brukte høyere doser enn det og det gikk fint å ta mdma.

Seroquel i såpass lave doser er hovedsakelig et antihistamin så det skal ikke ha så mye å si.
Vis hele sitatet...
Hm rart, da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke får noe effekt av det lenger? Gikk helt fint før, men etter jeg begynte på seroquel så har jeg ikke fått noe effekt når jeg har prøvd
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Seroquel er antipsykotika og gjør et eller annet med hjernen. Psykose og tripping går på mye av samme områdene i hjernen så det kan være den psykosedempende effekten som gjør at det dreper trippen, selvom doseringen du tar skal være under det som regnes som antipsykotisk dose.
Selvom det ikke er antipsykotisk dose så er det beroligende dose (jeg har utskrevet 25mg mot uro og angst, og 50mg for søvn) så det makes sense at det demper et eller annet i hjernen hvertfall.
Om du har godt forhold til legen din kan du spørre der, jeg spurte om exstacy når jeg gikk på antidepressiva og fikk da svar minst 3 mnd og god forklaring på hvorfor
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er hvertfall drit viktig at du ikke tar høyere dose mdma og mer mdma bare for å håpe å få en effekt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Seroquel er antipsykotika og gjør et eller annet med hjernen. Psykose og tripping går på mye av samme områdene i hjernen så det kan være den psykosedempende effekten som gjør at det dreper trippen, selvom doseringen du tar skal være under det som regnes som antipsykotisk dose.
Selvom det ikke er antipsykotisk dose så er det beroligende dose (jeg har utskrevet 25mg mot uro og angst, og 50mg for søvn) så det makes sense at det demper et eller annet i hjernen hvertfall.
Om du har godt forhold til legen din kan du spørre der, jeg spurte om exstacy når jeg gikk på antidepressiva og fikk da svar minst 3 mnd og god forklaring på hvorfor
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar!! Men har tydeligvis ikke så godt forhold med legen min med tanke på at jeg har tidligere nevt at jeg har prøvd det kun et par ganger og hun prøvde å sende meg på rehabilitering haha. Min lege er veldig for det «naturlige» så har i tillegg slitt veldig mye med å komme meg på de nødvendige medisinene jeg trenger å gå på. Tidligere i starten etter jeg startet på seroquel og ikke skjønte hvorfor det ikke funket var jeg jo dum nok til å ta mer enn det jeg burde. Så endte jo bare opp med å spy hele kvelden. Men som jeg har forstått det nå så er det egentlig ikke verdt det å gå uten søvn i tre måneder bare for å ha det litt ekstra bra en kveld. Men uansett, setter veldig stor pris på at du har svart
Jeg bruker 50-75mg seroquel på kveldene for søvn og har brukt mdma med ok effekt, men det er noe som mangler og effekten blir absolutt dempa. Prøvd å slutte på seroquel flere ganger, helt faens umulig for meg ass. Får fullstendig grisenoia for kveldene og nettene, som jo var grunnen til at jeg begynte med det i første omgang. Det har hjulpet meg men skulle ønske jeg ikke trengte det
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg bruker 50-75mg seroquel på kveldene for søvn og har brukt mdma med ok effekt, men det er noe som mangler og effekten blir absolutt dempa. Prøvd å slutte på seroquel flere ganger, helt faens umulig for meg ass. Får fullstendig grisenoia for kveldene og nettene, som jo var grunnen til at jeg begynte med det i første omgang. Det har hjulpet meg men skulle ønske jeg ikke trengte det
Vis hele sitatet...
Seroquel er helt jævlig å gå av. At det skrives ut for søvn som godteri er helt sinnsykt. Forsøkte å gå av i flere år. Måtte gå cold turkey grunnet noen nevrologiske plager som viste seg å ikke være relatert til seroquel, men ble kvitt faenskapet om ikke annet.

Jeg håper virkelig at det strammes inn på reseptene for det er ren gift.

Husker jeg var på Aleris og legen der holdt på å falle av stolen når hun fikk vite at en overlege på DPS hadde tatt meg av vallergan for å sette meg på seroquel for søvn. Hun er den eneste legen jeg har hatt med å gjøre som hadde et negativt syn på seroquel.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg bruker 50-75mg seroquel på kveldene for søvn og har brukt mdma med ok effekt, men det er noe som mangler og effekten blir absolutt dempa. Prøvd å slutte på seroquel flere ganger, helt faens umulig for meg ass. Får fullstendig grisenoia for kveldene og nettene, som jo var grunnen til at jeg begynte med det i første omgang. Det har hjulpet meg men skulle ønske jeg ikke trengte det
Vis hele sitatet...
Jeg startet på seroquel for mange år siden, gikk på det i nesten to år, så sluttet jeg. Etter jeg slutta så ble døgnrytmen min halvveis grei igjen men sakt men sikkert falt den tilbake til det den var. Er redd for å slutte igjen fordi uansett hvor hardt jeg prøver å sove nå så går det ikke uten. Kan hende det er fordi jeg har adhd at søvnen min blir sånn i utgangspunktet, men nå som jeg er så i det virker det som jeg aldri kommer til å sove ordentlig uten sovemedisin

Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Seroquel er helt jævlig å gå av. At det skrives ut for søvn som godteri er helt sinnsykt. Forsøkte å gå av i flere år. Måtte gå cold turkey grunnet noen nevrologiske plager som viste seg å ikke være relatert til seroquel, men ble kvitt faenskapet om ikke annet.

Jeg håper virkelig at det strammes inn på reseptene for det er ren gift.

Husker jeg var på Aleris og legen der holdt på å falle av stolen når hun fikk vite at en overlege på DPS hadde tatt meg av vallergan for å sette meg på seroquel for søvn. Hun er den eneste legen jeg har hatt med å gjøre som hadde et negativt syn på seroquel.
Vis hele sitatet...
Husker jeg var 16-17 da jeg først startet pp seroquel, gikk på bup og fikk prøvd noen av venninnen min fordi jeg slet ekstremt med søvn. Nevnte på bup at jeg hadde søvnvansker og sa jeg hadde prøvd seroquel. De sa ingenting på det og satte meg på det med en gang. Etter jeg slutta et par år etterpå tok det mange år før jeg fikk overbevist legen min om å starte på det igjen (hadde prøvd alt annet og ingenting funka). Eneste som noen gang har funka for meg har vært seroquel. Funka bra å slutte på det den første gangen men nå klarer jeg ikke se for meg hvordan det er å sove uten
Sist endret av rockstarz; 11. februar 2022 kl. 00:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde gå fint så lenge du ikke tar det sammen med hverandre? Seroquel sitter ikke lenge i kroppen mtp halveringstid.

Hvor får @Superspurv 3 måneder ifra?
Vis hele sitatet...
Fra ca 200 andre liknende tråder på forumet her.

Farmakologi er mer enn bare halveringstid..



Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg spurte om exstacy når jeg gikk på antidepressiva og fikk da svar minst 3 mnd og god forklaring på hvorfor
Vis hele sitatet...
Sist endret av Superspurv; 11. februar 2022 kl. 11:38.