Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1973
Hei! Det har gått en vandrer i mange år Om en person som tok syre og trodde han ble en blodappelsin, hvorpå han prøvde å skrelle seg selv, med føle konskevenser.

Noen påstår det er umulig å begå selvmord på syre.

Spørsmål: finnes det noen forskning som viser at dette ikke er mulig atferd?

(Og har denne historien noen røtter i sannhet som dere vet om?
Har du ikke hørt om mannen som var på LSD å ble satt på glattcelle å trodde han var en appelsin , han bråkte så mye at arrestforvaltern sa "Er du ikke stille nå så skreller jeg deg"
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror "alle" har hørt en variant av den historien og personlig tror jeg den kommer fra et sted og ikke bare er en røverhistorie.
Det er fullt mulig å få lignende oppførsel og innbilninger på ekstremt høye doser syre, hey når folk tror de er supermann og kan fly og hopper ut vindu og dør, og tror de er jesus og mener de healer alle de tenker på så hvorfor ikke en appelsin liksom
hvem er det som faktisk tror de kan fly og hopper ut vinduet på LSD da, har det faktisk skjedd. Det var det samme de sa om PCP / "englestøv", man tror man får vinger og prøver og fly hva faen for slags bullshit er det. De som tror det hadde trodd de fikk vinger av redbull også
Uvaksinert 👍
Finnes det noe troverdig dokumentasjon på at noen faktisk har trodd de kan fly og hopper i døden?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Asså, man kan tro mye rart på syre om man ikke har psyken til det. Han duden som trodde han var en blodappelsin hadde sikkert vært våken 2 uker på pepper forkant. Kanskje han hadde spist blodappelsin hver dag.
Dette var en kompis av en kompis. Og en kompis av en annen kompis. Og en tredje.

Tror faktisk alle har en kompis som kjenner han.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er totalt piss, det er mange varianter av denne myten og vi hadde en tråd om appelsinmannen for noen år siden også.

Jeg hørte myten når jeg gikk på ungdomsskole, rundt 98' og alle visste det var noe piss som politiet hadde snakka om for å skremme ungdommen fra å prøve dop.

Historien er visst internasjonal og originalen er visst at fyren tror han var et glass med appelsinjuice: Orange juice LSD man.


Det er tilfeller der folk har tatt livet sitt under påvirkning av psykedeliske stoffer, det er veldig sjeldent, men å si det er umulig blir feil.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6016861/
Sist endret av Dodecha; 24. september 2021 kl. 21:20.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
hvem er det som faktisk tror de kan fly og hopper ut vinduet på LSD da, har det faktisk skjedd. Det var det samme de sa om PCP / "englestøv", man tror man får vinger og prøver og fly hva faen for slags bullshit er det. De som tror det hadde trodd de fikk vinger av redbull også
Vis hele sitatet...
Mener jeg har kommet over 1 tilfelle av en person som hoppet i døden på syre, men han hadde da altså ganske mange andre substanser i blodet. Og jeg liker egentlig det Bill Hicks sa om syre og flyvning.

"Always that same LSD story, you've all seen it. 'Young man on acid, thought he could fly, jumped out of a building. What a tragedy.' What a dick! Fuck him, he’s an idiot. If he thought he could fly, why didn’t he take off on the ground first? Check it out. You don’t see ducks lined up to catch elevators to fly south—they fly from the ground, ya moron, quit ruining it for everybody. He’s a moron, he’s dead—good, we lost a moron, fuckin’ celebrate. Wow, I just felt the world get lighter. We lost a moron! I don’t mean to sound cold, or cruel, or vicious, but I am, so that’s the way it comes out. Professional help is being sought. How about a positive LSD story? Wouldn't that be news-worthy, just the once? To base your decision on information rather than scare tactics and superstition and lies? I think it would be news-worthy. 'Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves' . . . 'Here's Tom with the weather."
Ja denne hørte jeg selv på ungdomsskolen..

Dette med å bli til objekter er ikke helt ukjent og har skjedd meg under salvia påvirkning. Da var det mer i form av at jeg ble ett bord. Og ett hjørne i ett rom.

Det var ingen frykt eller frukt tho..bare aksepten av at nå er jeg ett bord. Til jeg landa
Anonym bruker
"Irritert Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan se det for meg. Sitter i fosterstilling i et hjørne med en ostehøvel og skreller i full panikk. Må ha vært jævlig om det er sant.
Exen sa til meg engang at jeg hadde drept henne, mens vi begge var påvirket av LSD. Det er en følelse jeg aldri glemmer.
Har også hørt versjonen med glass appelsinjuice opp gjennom, ligger nok mye skremsel bak.

Det med å hoppe ut av vindu på lsd vet jeg om en i regionen som har gjort, men om det var fordi han trodde han kunne fly er jeg usikker på.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt sånn som han kompisen til fattern i militæret som fisket i do eller spiste nugatti fra doskålla for å dimme.Alt er BS.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ja denne hørte jeg selv på ungdomsskolen..

Dette med å bli til objekter er ikke helt ukjent og har skjedd meg under salvia påvirkning. Da var det mer i form av at jeg ble ett bord. Og ett hjørne i ett rom.

Det var ingen frykt eller frukt tho..bare aksepten av at nå er jeg ett bord. Til jeg landa
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det helt kan sammenlignes.
Salvia er et helt annet univers, virkestoffet salvinorin A, er ikke i de to tradisjonelle gruppene av psykedeliske stoffer: hverken et fenetylamin eller tryptamin.

Min egen erfaring, som mange sier seg enig i: salvia gjør ting med deg og viser deg ting som hadde skremt vettet ut av deg om det hadde skjedd på LSD/sopp. Men med salvia så bare aksepterer du at du er en stol, en blomst, et hjørne på et rom, det er bare så absurd merkelig at jeg noen ganger har brutt ut i hysterisk latter.
Tror det er meget vanskelig å få vite nøyaktig hva som er årsaken når en person tar et fatalt valg under tripp.

Det er ikke akkurat slik at man skriver ned hva man tenker og opplever på en forståelig måte før man tar et helt absurd valg forårsaket av sanseinntrykk som ikke er reelle.
Sist endret av krystallkongen; 25. september 2021 kl. 19:44.
Noen mora min kjenner trodde de var en appelsin, men det var under salvia rus
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I utgangspunktet er "Magiske sopp" veldig sikre. Se bl.a. til dette stolpediagrammet fra en studie bestilt av Britiske myndigheter og publisert i The Lancet i 2010:



Men det er ikke til å stikke under en stol at man kan ha veldig utfordrende opplevelser under påvirkning av Psilocybin, så man må selvfølgelig utvise en stor grad av forsiktighet i forbindelse med set og setting.


Fra en annen studie:

Acute and enduring adverse effects of psilocybin have been reported anecdotally, but have not been well characterized. For this study, 1993 individuals (mean age 30 yrs; 78% male) completed an online survey about their single most psychologically difficult or challenging experience (worst “bad trip”) after consuming psilocybin mushrooms.

Thirty-nine percent rated it among the top five most challenging experiences of his/her lifetime. Eleven percent put self or others at risk of physical harm; factors increasing the likelihood of risk included estimated dose, duration and difficulty of the experience, and absence of physical comfort and social support.

Of the respondents, 2.6% behaved in a physically aggressive or violent manner and 2.7% received medical help. Of those whose experience occurred >1 year before, 7.6% sought treatment for enduring psychological symptoms. Three cases appeared associated with onset of enduring psychotic symptoms and three cases with attempted suicide.

Multiple regression analysis showed degree of difficulty was positively associated, and duration was negatively associated, with enduring increases in well-being.

Difficulty of experience was positively associated with dose.

Despite difficulties, 84% endorsed benefiting from the experience.

The incidence of risky behavior or enduring psychological distress is extremely low when psilocybin is given in laboratory studies to screened, prepared, and supported participants.
Har hørt mye rart. Kompisen til ei venninne så seg selv i speilet og trodde det var noen som prøvde å etterligne han. Han kastet seg selv på speilet for å slåss med "etterligneren" og endte opp med sår på hele kroppen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I utgangspunktet er "Magiske sopp" veldig sikre. Se bl.a. til dette stolpediagrammet fra en studie bestilt av Britiske myndigheter og publisert i The Lancet i 2010:

Vis hele sitatet...
Så Subutex er altså på samme nivå som LSD og sopp?

Og butan lenger ned en ketamin? Sniffe lightergass liksom
Sist endret av Bluesky_; 27. september 2021 kl. 17:44.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Så Subutex er altså på samme nivå som LSD og sopp?

Og butan lenger ned en ketamin? Sniffe lightergass liksom
Vis hele sitatet...
Ser du på subutex, lsd og sopp så er det lett å se at subutex er endel mere skadelig. Det måles jo på en god del forskjelling ting der også.
Anonym bruker
"Sprudlende Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja, man kan absolutt skade seg selv på syre, å påstå noe annet er tull. Man kan i verstefall drepe seg selv ja, dersom man får en type vrangforestilling f.eks, handler impulsivt og ikke evner å tenke logisk. Det hender.

Har selv opplevd en "bad trip" på LSD, hvor jeg var loopet i helvete/i en simulering med djevelen/Ondskapen selv i det som føltes ut som en bokstavelig evighet, eneste logiske flyktvei ut var å drepe seg selv. Endte opp blodig på en vei og ble hentet av politiet og ambulanse. Var helt normal, dog traumatisert, når trippen tok slutt. Folk har hoppet fra bruer, ut i trafikken osv. Dette skjer, og det virker til å være en stigma rundt dette og faren rundt psykedelia, i en tid hvor mikrodosering er hipt og LSD kurerer depresjon.

I realiteten er dette verktøy som kan ha enorme konsekvenser, på godt og vondt. Man skal ikke undervurdere eller ta lett på dette. Om man planlegger å innta slike stoffer, bør man lese seg godt opp på det, og ikke ignorere/se bort ifra de negative effektene dette kan ha på psyken din, men være klar over at det er en risiko i bildet.