Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2961
Har 2 spørsmål om fengsel. Si en med sterk astma og COPD(Kols) blir satt i fengsel vil den personen da miste retten til Resepten sin (Astma Spray? klassifisert som et "B Prep"?)


Nr 2. Har alle som ønsker Lov til å velge å Sultestrike / Tørstestrike seg selv til døde Uten at betjentene eller fengsels legen påtvinger behandling for å hindre dødsfall til den som starter slikt?

Har aldri vært i fengsel og har ingen planer om å havne i fengsel har vært nære på et par ganger men har alltid lurt på dette da jeg har hørt at man mister alt av resepter og at fengsels leger gjerne er ganske kjipe uten noe medmenneskelighet,

Håper Noen kan svare på dette! Best wishes Freak er min favoritt go to info site!
Ang. astma medisinen så mister du den ikke. Påvirker deg den på noen måte annet enn å hjelpe lungene dine så tar ikke legen dem ifra deg.

Jeg gikk på Valium, men i fengsel ble det nedtrapping over 6 uker.


En eldre dame, venninne, som var sterkt avhengig av Klonazepam(Rivotril). Fastlegen hennes hadde skrevet notat i journalen eller lignende(Det som leger kan se i deler av journalen(eller hva det er) uten din tillatelse. Dette var ikke skrevet i sammenheng med at hun skulle til soning. Legen i fengselet tok de fra henne og hun ble så syk at jeg tror hun havnet på psykiatrisk etter en uke uten søvn(Usikker).

Det er ikke legen som er kjip, det er administrasjonen i fengselet/krim.omsorgen som er kjip.
Hørte av en betjent som fortalte om innsatte som fikk Valium i fengsel der fengselet selv hadde satt en stopper for det.

At de har lov å gå over leger sånn, eller legen som bare hører blindt på dem? Det jeg tror det handler om er at medisin ikke skal deles.



Sultestreike har du rett til, men fengselet er også anvarslig for deg og din helse, så når det går så langt at du blir syk så er det rett til legevakt/sykehus samt. besøk av lege. Hvor ofte kommer anpå hvor man sitter inne.
Sist endret av Naturgrønn; 19. juni 2021 kl. 07:42.
Alt du har på resept som du trenger for å overleve eller ikke bli sykere vil du fortsette å få i fengselet, men medisiner med ruspotensiale blir man som regel nektet å fortsette på og de kan kreve du tar andre erstatninger. For eksempel truxal istedet for valium, trampalgin istedet for tramadol osv..
Min erfaring er at fengselslegen er en stor kjip kødd med respektløs og nedlatende holdning som ikke engang gidder å lytte til de medisinske behovene man har , men en av de beste legene jeg har møtt som fri fortalte han hadde vært fengselslege tidligere så det kan hende jeg bare var uheldig med han jeg hadde med å gjøre i fengsel.

Hvis du sultestreiker eller det på noen annen måte er fare for liv å ha deg der så vil du bli overført til sykehus under tvang. Men man kan ikke vri seg unna en straff på den måten, da er det en uke med næring og veneflon på sykehuset og tilbake i fengsel.