Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1616
No førstegangs tips
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hopp inn i det uten forventinger. Ikke ta det på kvelden.
Sånn kan det gikk:/
Alexboi2055's Avatar
15 6
Vær med folk du stoler på. Ikke ta det alene første gangen pga badtrip. Lurt å ha en tripsitter, å det har mye å so om hvor stor dose du tar. Tok 150ug 1 gangen å blei helt fjern��
Sjekk ut veggmalingene ved studentbygget på tøyen, om du er fra oslo. Du vil se noen ting som du ikke kan se uten syre
Ikke ta det under noen form for nedtur på et annet stoff eller mens du er fyllesyk.
F.eks dagen etter en bytur hvor du har inntatt Kokain/Amfetamin og alkohol

Sørg for at du er 100% ledig så du slipper å plutselig få besøk av muttern o.l.

Vær gjerne ute i skogen. Alene eller med én eller noen få venner du stoler fullstendig på.
Gjør det i alle fall ikke i en kåk med masse folk og stæsj der du plutselig får jævlig noia for snuten.

Ta gjerne en liten uke i forkant der du får alle gjøremål overstått (regninger, skole/jobbrelaterte saker, rydding) og lever sunt mtp. mat og trening.
Sørg for at du er på et fredelig sted i hodet, det er utrolig kjipt å begynne å stresse med diverse midt i trippen

Vær forberedt på å kjenne på mye følelser!

Ha gjerne Seroquel eller f.eks Valium tilgjengelig slik at du kan roe deg ned om det plutselig blir for intenst.

God tur!
Sist endret av krystallkongen; 17. april 2021 kl. 15:19.
I den andre tråden din sier du at du er 13 år gammel, så om du hadde vært litt lur så legger du det på hylla til du er mye eldre.
Syre anbefales å vente med til man er tilnærma ferdigutviklet i hjernen, noe som ofte sies å være rundt 25 års alderen.
sunnny01's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Hopp inn i det uten forventinger. Ikke ta det på kvelden.
Vis hele sitatet...
Hvorofr ska ikke jeg ikke ta det på kvelden?

Sitat av pensl Vis innlegg
I den andre tråden din sier du at du er 13 år gammel, så om du hadde vært litt lur så legger du det på hylla til du er mye eldre.
Vis hele sitatet...
var 13 når eg tokk 0.75 gram mdma. Blitt eldre nå.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ikke ta det under noen form for nedtur på et annet stoff eller mens du er fyllesyk.
F.eks dagen etter en bytur hvor du har inntatt Kokain/Amfetamin og alkohol

Sørg for at du er 100% ledig så du slipper å plutselig få besøk av muttern o.l.

Vær gjerne ute i skogen. Alene eller med én eller noen få venner du stoler fullstendig på.
Gjør det i alle fall ikke i en kåk med masse folk og stæsj der du plutselig får jævlig noia for snuten.

Ta gjerne en liten uke i forkant der du får alle gjøremål overstått (regninger, skole/jobbrelaterte saker, rydding) og lever sunt mtp. mat og trening.
Sørg for at du er på et fredelig sted i hodet, det er utrolig kjipt å begynne å stresse med diverse midt i trippen

Vær forberedt på å kjenne på mye følelser!

Ha gjerne Seroquel eller f.eks Valium tilgjengelig slik at du kan roe deg ned om det plutselig blir for intenst.

God tur!
Vis hele sitatet...
kan ikke ta noe som vises i urin atm, lurer på om eg skal sette syre på hyll til jeg er litt mere klar
Sist endret av sunnny01; 17. april 2021 kl. 16:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Hvorofr ska ikke jeg ikke ta det på kvelden?
Vis hele sitatet...
Det varer i opp til 12 timer. Søvnmangel er dårlig for psyken i seg selv, så faren for negative effekter øker.
Du bør ikke ta syre i det hele tatt når du er 13 år. Men om du likevel tenker å gjennomføre så anbefaler jeg deg å lese denne: Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?
Anonym bruker
"Snakkende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
No førstegangs tips
Vis hele sitatet...
Vent til du er rundt midten av tjueåra, da kan du sannsynligvis få det lovlig hos en behandler. Ellers, dropp det. Hjernen din er ikke ferdig utvikla og sjansen for at du får en badtrip med kjipe ettervirkninger er sannsynligvis større enn for at det går bra.
Er du under 20 synes jeg det blir for ungt. Jeg skjønner det er spennende og du har sikkert hørt av andre at man får «helt lættis» og ser drager og troll og alt mulig rart. Det er ikke noe leketøy. Det er ikke bare sånn at du ser masse rart og det er gøy. Det gjør noe med deg, det endrer måten du tenker på og for en hormonell tenåring så vil jeg klassifisere det som risikosport og skulle bruke et slikt stoff. Du er mest sannsynlig ikke veldig kunnskapsrik om emnet. Tipper du ikke har lest annet enn hva andre har sagt det var for dem.

Det er ingen konkurranse i å ta mest mulig rusmidler fortest mulig for å være han litt «bad boy» duden på ungdomsskolen. Du risikerer å ikke være forberedt på hva du kan møte og måtte konfrontere. Det er en del du skal gjennom nå som ny tenåring som bare må gå sin gang. Rusmidler har ingen plass i den utviklingen.

Hvor farlig kan det være tenker du kanskje? Mest sannsynlig går det helt fint hvis du ikke tar en monsterdose, men hva hvis det skjer noe? Hva hvis du opplever noe du virkelig ikke ville tenke på eller ta stilling til nå? Når du vokser så blir man nysgjerrig. I din alder, jenter, kanskje noen drikker alkohol allerede, røyker kanskje litt hasj. Jeg vil si det er bedre å kanskje dra litt på fylla og kanskje røyke litt hasj i den alderen du er nå.

Jeg anbefaler det ikke, men jeg vil si det er bedre enn å begynne med lsd og sopp i så ung alder. Husk du skal leve et langt liv, du kan prøve syre når du vil. Bare hør på oss med erfaring, du er for ung nå.
Støtter alt NodSquad skrev ^

Om du absolutt skal ta det så ta en lav dose og hold deg med max 1-2 andre kompiser som du stoler 100% på. Sikre dere mot noiatriggere som for eksempel foreldre som plutselig kommer eller sender melding.
Vent til midten av tjueårene.
ikke gjør som noen anbefaler og gå ut. Hold deg inne, og helst i senga for og minimere risikoen for at du får psykisk overbelastning og får panikk. ha mat og drikke ved sengekanten, og ikke gå derifra uten at du må på do. Du begynner jævlig fort å stresse med selv de minste småting,nså unngå å sette degselv i en slik situasjon. Du kan ta både alene og med en(helst ikke mer enn en) tripsitter, det må du se selv, men han skal holde kjeft, ikke kødde og stresse deg. Han er den som henter ting om du trenger noe. Ha på musikk som er avslappende for deg. (Musikk+syre=en helt ny verden. Du kommer til og se hva jeg mener.) Ikke miks andre substanser, ikke engang cannabis dette er viktig første gangen, for selv om du liker grønt og er erfaren med det, så blir den helt annerledes på LSD, så ikke miks.ligg unna telefon og Facebook. Du kan gjerne finne noe og se på på YouTube om du ikke er typen til å ligge og meditere, men styr jævlig langt unna sosial kontakt med andre til du er ferdig. Dette skal være "Deg-tid"

Edit:vent... Er du 13??? Da er det viktig å vente. Ikke gjør det. Jeg sletter ikke tipsene mine, men jeg fraråder deg på det sterkeste å gjøre dette i så ung alder.
Sist endret av Mokkasinen; 17. april 2021 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kvalm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et tips er å være forberedt på alt, altså ha hodetelefoner lett tilgjengelig, ha mat lett tilgjengelig, sånne ting. Det er stress å være frustrert under trippen fordi du ikke finner det du vil ha. Og så bestemmer du deg for at okei, dette legger jeg fra meg her, så leter jeg etter det andre. Og når du finner det andre ... ehh faen, jeg vil hente det ene jeg la igjen... og så fortsetter du i en sirkel.
Du er alt for ung til å eksperimentere med rus, ender som regel ikke bra når en starter i den alderen. Ville lagt den ideen på hylla i noen år.
Anonym bruker
"Snakkende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
ikke gjør som noen anbefaler og gå ut. Hold deg inne, og helst i senga for og minimere risikoen for at du får psykisk overbelastning og får panikk. ha mat og drikke ved sengekanten, og ikke gå derifra uten at du må på do. Du begynner jævlig fort å stresse med selv de minste småting,nså unngå å sette degselv i en slik situasjon. Du kan ta både alene og med en(helst ikke mer enn en) tripsitter, det må du se selv, men han skal holde kjeft, ikke kødde og stresse deg. Han er den som henter ting om du trenger noe. Ha på musikk som er avslappende for deg. (Musikk+syre=en helt ny verden. Du kommer til og se hva jeg mener.) Ikke miks andre substanser, ikke engang cannabis dette er viktig første gangen, for selv om du liker grønt og er erfaren med det, så blir den helt annerledes på LSD, så ikke miks.ligg unna telefon og Facebook. Du kan gjerne finne noe og se på på YouTube om du ikke er typen til å ligge og meditere, men styr jævlig langt unna sosial kontakt med andre til du er ferdig. Dette skal være "Deg-tid"

Edit:vent... Er du 13??? Da er det viktig å vente. Ikke gjør det. Jeg sletter ikke tipsene mine, men jeg fraråder deg på det sterkeste å gjøre dette i så ung alder.
Vis hele sitatet...
En såpass introspektiv plan er kanskje ikke optimalt for nybegynnere? Selv om det er min foretrukne metode nå var det utrolig gøy å dra på oppdagelsesferd i byen på en tom hverdagskveld de første par gangene.

Har aldri brukt tripsitter (eller hørt om noen som gjør det). Man er i ekstrem psykisk utakt med edru mennesker under påvirkning av LSD, så de bør ha god erfaring, og selv da vil jeg påstå at det fort kan skape mer trøbbel enn nytte. Ha en god venn tilgjengelig på telefon som kan komme å trøste om det føles tryggere.

Om du er teit nok til å gjennomføre dette har jeg et par konkrete tips:

- lag en ferdig spilleliste som varer 8+ timer med musikk du vanligvis liker
- ha lettfordøyelig mat og kaloririk drikke leytt tilgjengelig
- bytt sang, rom eller gå ut på balkongen om du havner i en kjip tankespiral så forsvinner den fort
- ha to pakker sigg om du vanligvis røyker
- vit at du verken kommer til å dø eller forbli trippa, du vil IKKE tilbringe tiden din på legevakta i denne tilstanden, alt du får er trøst av en fremmed som helst skulle brukt tiden sin på faktisk syke mennesker
Anonym bruker
"Harm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man stole på selgerne når de sier hvor mye uq det er i lappene man kjøper? Eller pleier det å stå på lappene hvor mye uq det er i dem?
Anonym bruker
"Kvalm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man stole på selgerne når de sier hvor mye uq det er i lappene man kjøper? Eller pleier det å stå på lappene hvor mye uq det er i dem?
Vis hele sitatet...
Står ingenting om det, du må velge om du skal stole på selgeren. Ta kun en lapp, du.
Lappene er generellt sett gjerne svakere enn oppgitt, mens det vel ofte var motsatt før.

Om det er en del mer enn oppgitt, er det veldig sjelden mer enn 300 mic, dett gir i så fall en heftig tripp uten at du mister virkelighetskontakten helt.

Du skal vel ikke ta flere lapper ? Det er særlig da en bør vite styrken noenlunde.
Hvis det er gammagoblin eller andre veldig kjente produsenter fra darkweb vil du vel kunne stole på mengden. Bare ikke begynn å del opp enkelt lapper. Det kan bli unøyaktig
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje litt sent nå, du har kanskje allerede gjort det, men om lappen smakte surt så er den POTENSIELLT farlig, og bør spyttes ut. Jeg kaller den ikke farlig, men da er det ikke ekte LSD du fikk men falsk, jeg kan lite om det temaet, men den typen som smaker skikkelig bittert er visst noe du kan ta skade av. Jeg kom på det nå. Er sikkert noen her inne med mer kunnskap som kan belyse ytterligere