Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6619
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Først og fremst takk til alle de som har hjulpet med identifisering og råd til første trip. Jeg setter stor pris på at dere har hjulpet til å gjøre dette til en trygg og behagelig opplevelse.

Dosering: 1,6g
Inntak: Blandet med appelsinjus og styrtet.

Rapporten
Jeg har forberedt meg på dette i lang tid og dermed bygget opp en viss forventning og spenning til selve dagen. På grunn av litt forsinkelser fikk jeg ikke startet før litt sent på dagen, men det ble veldig fint uansett.

Jeg hadde med meg en god kamerat som skulle være sjåfør, selskap og tripsitter. Selvfølgelig edru.
Turen gikk til en nærliggende (liten) fjelltopp langs kysten med kjempegod utsikt. Turen er kort slik at det aldri skulle være lang vei tilbake.
Etter ankommet fjelltopp rigget vi oss til og brygget ble drukket opp rundt kl. 16.30.

Det er alltid spennende å vente på noe nytt. Man sitter liksom og "kjenner" etter og "leter" etter effekt. Etter 20 minutter kjente jeg fortsatt ingenting, men tenkte at det bare er å være tålmodig; ved inntak av 1,6g må jeg jo få effekt!

Ca. 40 minutter etter inntak kom første tegn til at noe var på gang.
Musklene i kroppen begynte å bli "tunge", spesielt i armer og bein. I tillegg kunne jeg kjenne en rar følelse rett inn i solar plexus, kroppens kjerne. Ingenting av dette var ubehagelig, men jeg hadde også en svak kvalme som ikke ga seg før etter ca. 2 timer.

Ca. 1-1,5 time etter inntak begynte effekten å påvirke hjernen. Synet ble annerledes. På dette tidspunktet synes jeg det var vanskelig å beskrive hva som foregikk. Kameraten min kunne ikke se noe på meg, men jeg kjente tydelig effektene selv. Hittil har samtalen mellom oss godt i ett og jeg har ikke problemer med å ordlegge meg eller å henge med i relativt dype samtaler om livet, filosofi og vitenskap. Kameraten min sier at jeg snakker og oppfører meg akkurat som vanlig.

Ca. 2 timer etter inntak når jeg en tydelig peak. Jeg synes fortsatt det er vanskelig å beskrive hva jeg føler. Det føles på mange måter som å være skikkelig høy på weed (litt som ved edibles). Forskjellen er at jeg ikke er trett eller sløv, men heller energisk og våken. Men "hodefølelsen" er nesten identisk som ved høyere doser weed dersom det gir mening.

Kan også nevne at de første to timene har jeg hele tiden kjent på en svak "uro" inni meg. Det kan kanskje sammenlignes med paranoia på weed, men var likevel ikke helt det samme. Jeg kan se for meg at folk som ikke er psykisk sterke og ikke klarer å beherske sine egne følelser, lett kan la seg rive med av denne følelsen og dermed få en "bad trip".
Jeg er flink til å roe meg selv ned og prøvde heller å "nyte" uroen dersom dere skjønner hva jeg mener, det fungerte bra for meg og det gikk raskt over.

På dette tidpspunktet er solnedgangen over og det begynner å bli kalt. Vi kjører hjem. Turen til bilen gikk uten problem, til tross for litt ulent terreng. Kjøreturen hjem er absurd og føles veldig rar og avkoblet.

Trygt hjemme setter vi oss i sofaen, prater litt videre før kameraten min drar hjem en halvtime senere.
Det var helt ok for meg at han gikk. Jeg har allerede begynt å kjenne at peaken er nådd og effekten er avtakende, ikke økende.

I tillegg nevner jeg at jeg hele tiden har følt meg selv 100% i kontroll over situasjonen. Det som overrakser meg mest er at det var veldig enkelt å "skru" av effekten ved behov om dere forstår hva jeg mener. Det var lett å ta seg sammen og dermed redusere effekten betraktelig for å deretter slappe av slik at effekten kommer tilbake. Dette var en stor forskjell fra weed hvor det etter min mening er nesten helt umulig å "grounde" seg selv ved store doser.

Ønsker også å nevne det største ubehaget jeg har hatt hittil. De første 3-3,5 timene av trippen (før kameraten min gikk) har jeg hatt veldig frekvent deja vu. Dette får jeg også på weed, og jeg hater det!
Jeg er hele tiden klar over at det er deja vu, og lar meg ikke "lure", men det er likevel enormt ubehagelig.
Jeg tenker at dette kan ha sammenheng om at vi har snakket om mange ting/samtaler som vi allerede har hatt før, men følelsen av at "dette har skjedd" før er likevel så prominent at jeg noen ganger må spørre meg selv om dette virkelig er første gang jeg prøver flein.
Andre som har denne opplevelsen av flein og weed som har tips til hvordan dette kan takles?

...rapporten fortsetter: Kamerat har gått. Jeg er sulten, men bestemmer meg for å legge meg i senga med musikk før jeg eventuelt lager meg noe mat. Dette var den beste opplevelsen med hele trippen og jeg angret nesten på at jeg ikke gjorde dette helt fra begynnelsen av. Denne opplevelsen var fantastisk. Helt våken med øyene lukket og god musikk i bakgrunnen fikk jeg endelig visuelle opplevelser som mønster, farger og andre ting som jeg ikke klarer å beskrive.
Jeg spurte meg selv om dette var et produkt av fantasi eller sopp, men må konkludere med at fantasien min i alle fall ikke er så kreativ til vanlig.
Jeg fikk også flere svake rykninger i ben og armer og en fantastisk stor glede kombinert med kåthet.
Jeg ble fnisete og glad, hadde det helt perfekt.

Etter en god time under dyna (fortsatt lys våken) stod jeg opp og mekket noe mat. Til maten så jeg en komedie på TV. Filmen var utrolig morsom (morsommere enn vanlig), men jeg synes likevel dette var bortkastet i forhold til å ligge i senga.

Etter filmen la jeg meg for natta. Det tok en stund før jeg sovnet. De visuelle effektene var nå svakere, men fortsatt tilstede og det var deilig å bare ligge i senga og slappe av.

Jeg tipper det gikk ca. 7 timer fra trippen startet til jeg sovnet for natta. Neste morgen var jeg helt fin, all effekt var borte. Ingen "hangover", men en ørliten "magefølelse/kvalme" som raskt gikk over.


Ting jeg forventet skulle skje, men som ikke skjedde

Som tidligere nevnt har jeg bygget opp store forventninger til trippen. Dette på grunn av andre rusrapporter, youtube og diverse lesing på nett om sopp, DMT, LSD, ayahousca o.l.

Her er en liste over ting jeg gledet meg til, men som ikke skjedde:
  • Visuelle effekter med øyene åpne
  • Sterke visuelle effekter med øyene lukket (jeg hadde kun svake)
  • Hallusinasjoner
  • Frakoblet virkeligheten
  • Føle seg som ett med naturen og alle andre levende organismer
  • Trippen føles som en reise
  • Trippen gir nytt perspektiv og ny mening med livet
  • Trippen gjør at man "vokser" som individ
  • Kjærlighet til livet og alt i livet
  • Følelse av at alt er knyttet sammen. Alt og alle er ett.

Jeg er ikke skuffet over trippen, men overrasket. Det var ikke i det hele tatt som forventet.
Jeg grubler fortsatt over opplevelsen selv noen dager etterpå og det er neppe noe jeg kommer til å glemme med det samme, så noe må det ha betydd.

Jeg sitter igjen med en veldig positiv opplevelse og ønsker å gjøre dette ved en annen anledning, men neste gang skal jeg vurdere å øke til 2-2,5g for en sterkere opplevelse.

Mange takk til dere som orket å lese gjennom alt. Håper det kan være nyttig og setter veldig stor pris på eventuelle tilbakemeldinger.
Godt skrevet rapport! Tror du kansje hadde litt for høye forventninger.

Sterke visuelle effekter med åpne øyne krever en ganske så "voksen" dose, med lukkede øyne opplever jeg 3 dimensjonale effekter på 2g+.
Å få en dyp meningsfull trip der man føler innsikt er ikke noe som er en selvfølge når man inntar psykadelika det kan skje men det trenger absolutt ikke det, selv på høye doseringer.

Merk deg at jo mer dosen øker jo mindre kontroll får du, du mister mer og mer virklighetsoppfatningen. På høye nok doseringer mister du faktisk kontakten helt med omverdenen og deg selv. Såkalt ego død.
Ja, veldig godt skrevet! Men, legg bort forventningene neste gang, de kommer bare i veien. Du har med urgamle og avanserte medisiner/verktøy å gjøre - de gjør som de vil med deg uansett
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forventinger er det dummeste man kan ha før en trip. Men skjønner at det er vanskelig å styre om man har planlagt og gldet seg til noe over lenger tid! Prøv med litt mer sopp neste gang,
Forventninger er generelt ikke spesielt nyttig uansett, tripp eller ei!
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg hører hva dere sier i forhold til forventninger og jeg er 100% enig, MEN... når man gjøre noe for aller første gang, og har gjort masse research, men egentlig ikke vet helt hva man går til, så er det klart at det er vanskelig å ikke la seg påvirke av andres historier. Dermed vil det ligge en slags forventning i grunn om man vil det eller ei.

Neste gang jeg prøver dette tror jeg det blir mye lettere å regulere forventningene

Jeg har planer om å bestille tur og delta på ayahousca retreat når (dersom) dette corona greiene blåser forbi og vi får lov til å reise igjen.
Jeg har ingen bekjente eller kontakter som driver med slikt her hjemme, så det er ikke lett for meg å delta på noe slikt her til lands.


Ellers lurer jeg på dette med kraftig deja vu som jeg opplevde på trippen og som jeg også frekvent opplever på høye doser weed. Er det andre som opplever dette? Er dette vanlig på sopp?

Lurer også på hvordan dere synes moderate doser (slik som jeg har tatt) sammenligner med weed? Jeg synes det var veldig sammenlignbart. Er dere er enig i dette?
Alt er vel sammenlignbart egentlig! THC er vel og et psykedelisk type stoff?
Det å høre på musikk med lukkede øyne er min go to på sopp. Spiste minimum 2g. Sist gang startet jeg med 2 men redoserte med 1,5 etter 45 min. Hadde kraftige visuals med øynene åpne også da.
Deja vu får jeg stort sett hver gang.
Sist endret av Syltelabb; 13. oktober 2020 kl. 14:55. Grunn: Skriveleif x2
hvis du ville "se" ting anbefaler jeg dmt, men det er rare greier. har eksperimentert med flein og syre i store doser, men aldri vært i nærheten av det samme