Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1294
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For litt siden spiste jeg sopp med noen kamerater, og vi ble ganske trippa. Spiste rundt 3-4 gram og var ganske far out, spesielt etter vi røyket grønt.

Vi hørte på musikk, og jeg ble overbevist om at musikken «snakket» til meg, dvs tekstene fortalte veldig spesifikke ting om livet mitt. Navnet mitt ble nevnt, ting jeg har opplevd osv. Etter hvert skulle vokalisten røpe universets hemmeligheter og til slutt orker jeg ikke høre mer, så vi satt på noe instrumentalt i stedet. Holdt på å freske ut der jeg satt, hehe.

Har flere opplevd noe slik? Jeg hørte på de samme sangene dagen etter og selvsagt sang de ikke om meg, men jeg «hørte» det klokkeklart under trippen, selv om det kun var i hodet mitt.

Var mye annet mindfuck som også skjedde den kvelden, og det er ingen tvil om sopp er svært kraftige greier.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, ikke uvanlig med hørselshallusinasjoner når man er rusa. Det gjelder ikke bare sopp, men også andre psykoaktive planter som cannabis. Det kan oppleves givende og føles som du har overnaturlige evner men det det er en rusutløst psykose og bør være en advarsel for deg om at du bør være forsiktig i fremtida. I værste fall kommer du ikke ut av det en dag og ender i en langvarig og mye værre psykose.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yes, sopp er heftige saker som kan vri og vrenge sinnet på en særdeles overbevisende måte. Det er en grunn for at psykedelika tidligere ble kalt 'psychotomimetic'. Psykedelika øker 'suggestibility', så det blir enkelt å tilegne stor mening til ellers trivielle ting, slik som du gjorde med den sangen.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, ikke uvanlig med hørselshallusinasjoner når man er rusa. Det gjelder ikke bare sopp, men også andre psykoaktive planter som cannabis. Det kan oppleves givende og føles som du har overnaturlige evner men det det er en rusutløst psykose og bør være en advarsel for deg om at du bør være forsiktig i fremtida. I værste fall kommer du ikke ut av det en dag og ender i en langvarig og mye værre psykose.
Vis hele sitatet...
Nåja, en rusutløst psykose er det ikke, med mindre det vedvarer lengre enn virkningen av soppen. Det er en psykedelisk oppfatning av virkeligheten og skiller seg ganske markant fra en ekte psykose.
Anonym bruker
"Full Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke unormalt, soppen snakket til meg når jeg hørte på E.Grieg, kunne også kommunisere med telepati med min venn. Om det er mulig? Kanskje? Vi vet alt for lite til å komme med ett svar på det.
Hehe ja, det kan hende... Det er freaky, men samtidig veldig givende. Det er det som er greia med LSD/sopp, du får deg en lærepenge, enten god eller konstruktiv.
Husker hørte og så på denne musikkvideoen av Electric Light Orchestra og følte at jeg var på scenen med dem, og at de var vennene mine som snakket om livet mitt. Var særdeles positivt for trippens del.

https://www.youtube.com/watch?v=aQUlA8Hcv4s
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Freaky kan man trygt si at det var, hehe. Følte samtidig jeg var «Gud» som underbevisst kontrollerte alt som skjedde.

Jeg har aldri vært så trippa før, og vet ikke om jeg orker å bli det igjen heller. Men jeg er glad jeg fikk oppleve det, for tidligere har vært bare sett litt bølgete mønster og vært fniste.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Freaky kan man trygt si at det var, hehe. Følte samtidig jeg var «Gud» som underbevisst kontrollerte alt som skjedde.

Jeg har aldri vært så trippa før, og vet ikke om jeg orker å bli det igjen heller. Men jeg er glad jeg fikk oppleve det, for tidligere har vært bare sett litt bølgete mønster og vært fniste.
Vis hele sitatet...
Det er det som er greia med psykadelika... En veldig fin greie, egentlig. Man lærer ordentlig mye om både seg selv og universet, og samtidig så orker man det ikke en gang til (på veldig lenge).
Selv om jeg gjennom jobben har sett folk som gjør det ukentlig i flere år, og mildt sagt bærer preg av det, dessverre. Det tipper jo over til slutt, om man misbruker det.

Poenget er at det er vanskelig å misbruke det, siden man får en ordentlig finger i trynet hvis man er på ordentlig trip.

Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Det er det som er greia med psykadelika... En veldig fin greie, egentlig. Man lærer ordentlig mye om både seg selv og universet, og samtidig så orker man det ikke en gang til (på veldig lenge).
Selv om jeg gjennom jobben har sett folk som gjør det ukentlig i flere år, og mildt sagt bærer preg av det, dessverre. Det tipper jo over til slutt, om man misbruker det.

Poenget er at det er vanskelig å misbruke det, siden man får en ordentlig finger i trynet hvis man er på ordentlig trip.
Vis hele sitatet...
edit: Det er ikke for alle. Det er kraftige greier, som du sier. Overnaturlige krefter, kan andre kalle det
Sist endret av instinktinnsikt; 30. juni 2020 kl. 22:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke uten grunn at det kalles magic mushroom, det er naturmagi, jeg ser hvor alt av urfolkskunst kommer fra når jeg spiser sopp. Det er en helt annen måte å være på i verden enn hva vi er vant med i vesten, ikke-symbolsk men basert på direkte erfaring av mysteriene.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Det er kraftige greier, som du sier. Overnaturlige krefter, kan andre kalle det
Vis hele sitatet...
Jeg var veldig åpen for alt det der, overnaturlige evner, telepati, spesielt utvalgte, universet som kommuniserer osv men med årene har jeg innsett at det bare er hjernen som spiller en et puss. Hjerneforskning og psykologi forteller oss at alle mennesker vil føle seg spesielle på et vis, mange får det behovet dekket fra jobb eller kjæreste eller fra et talent, mens andre henger seg opp i konspirasjonsteorier og er sikre på at de har funnet sannheten og at alle andre ikke skjønner, eller blir tilhengere av alternativ tro og overtro og ønsker så hardt å være spesiell at hjernen finner opp signaler som gjør at man føler seg utvalgt og med spesielle evner. Det ekke min konklusjon men noe jeg så i en veldig interessant dokumentar en gang.

Overtro i Nigeria er at ens barn er hekser og må drepes, fordi bestemor får vondt i benet pga alderdom og de er overbevist om at det er barnet sin feil som satt på fanget. Overtro er en primitiv tolkning av eksistensen og den vestlige overtroen med at man kobler det at musikken eller TVen snakker til en som en spesiell personlig beskjed er også en feiltolkning og primitiv forståelse av hjernen. Det er veldig gøy å leke med og tro at universet kommuniserer med en på den måten, men det er bare hjernen som er på ville veier.
Da mener jeg ikke den indre følelsen av å være connected til ting, men det å høre stemmer og oppfatte stemmene og signalene anderledes enn de er. Hjernen får noe av de samme vrangforestillingene ved sosial angst der man kan tro folk snakker om en i koder, eller i psykose hvor man hører stemmer som snakker til en. Jeg har hatt en del tripper i livet hvor jeg var sikker på at jeg fikk sinnsyke downloads fra universet og at det var helt banebrytende og historisk kvantefysisk sprang, det var så "viktig" at jeg noterte alt og låste det inn i skrivebordsskuffen på soverommet men da jeg tok mot til meg å finne frem dette big time world changer ufo secret god sent info noen år senere så var det ingenting som var mulig å tolke ut fra notatene. Det var en 17 sider lang grøt av usammenhengende ord som helt obviously var mer psykotiske enn banebrytende hvertfall haha..
Kan og fortelle det at alle i alternativmiljøet jeg har kjent som har innbilt seg de har spesielle evner har alle tippa helt over på et punkt.

Sopp kan være givende og jeg tror det gir en genuin connection til andre molekyler og levende organismer, eller hvertfall en forståelse om at andre ting også lever og føler, selvom man ikke akuratt kan føre en ekte samtale med en maur eller blomst selvom det føles sånn ut under trippen. Men at man plutselig blir en mottaker for personlige beskjeder fra Gud gjennom en sang det er nok bare hjernen som spiller en et puss. Hjernen er utrolig fascinerende men sånn overtro har jeg lagt vekk etter å ha sett hvor kort veien fra "overtro" til psykisk sykdom er.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var veldig åpen for alt det der, overnaturlige evner, telepati, spesielt utvalgte, universet som kommuniserer osv men med årene har jeg innsett at det bare er hjernen som spiller en et puss. Hjerneforskning og psykologi forteller oss at alle mennesker vil føle seg spesielle på et vis, mange får det behovet dekket fra jobb eller kjæreste eller fra et talent, mens andre henger seg opp i konspirasjonsteorier og er sikre på at de har funnet sannheten og at alle andre ikke skjønner, eller blir tilhengere av alternativ tro og overtro og ønsker så hardt å være spesiell at hjernen finner opp signaler som gjør at man føler seg utvalgt og med spesielle evner. Det ekke min konklusjon men noe jeg så i en veldig interessant dokumentar en gang.

Overtro i Nigeria er at ens barn er hekser og må drepes, fordi bestemor får vondt i benet pga alderdom og de er overbevist om at det er barnet sin feil som satt på fanget. Overtro er en primitiv tolkning av eksistensen og den vestlige overtroen med at man kobler det at musikken eller TVen snakker til en som en spesiell personlig beskjed er også en feiltolkning og primitiv forståelse av hjernen. Det er veldig gøy å leke med og tro at universet kommuniserer med en på den måten, men det er bare hjernen som er på ville veier.
Da mener jeg ikke den indre følelsen av å være connected til ting, men det å høre stemmer og oppfatte stemmene og signalene anderledes enn de er. Hjernen får noe av de samme vrangforestillingene ved sosial angst der man kan tro folk snakker om en i koder, eller i psykose hvor man hører stemmer som snakker til en. Jeg har hatt en del tripper i livet hvor jeg var sikker på at jeg fikk sinnsyke downloads fra universet og at det var helt banebrytende og historisk kvantefysisk sprang, det var så "viktig" at jeg noterte alt og låste det inn i skrivebordsskuffen på soverommet men da jeg tok mot til meg å finne frem dette big time world changer ufo secret god sent info noen år senere så var det ingenting som var mulig å tolke ut fra notatene. Det var en 17 sider lang grøt av usammenhengende ord som helt obviously var mer psykotiske enn banebrytende hvertfall haha..
Kan og fortelle det at alle i alternativmiljøet jeg har kjent som har innbilt seg de har spesielle evner har alle tippa helt over på et punkt.

Sopp kan være givende og jeg tror det gir en genuin connection til andre molekyler og levende organismer, eller hvertfall en forståelse om at andre ting også lever og føler, selvom man ikke akuratt kan føre en ekte samtale med en maur eller blomst selvom det føles sånn ut under trippen. Men at man plutselig blir en mottaker for personlige beskjeder fra Gud gjennom en sang det er nok bare hjernen som spiller en et puss. Hjernen er utrolig fascinerende men sånn overtro har jeg lagt vekk etter å ha sett hvor kort veien fra "overtro" til psykisk sykdom er.
Vis hele sitatet...
Hjernen spiller deg et puss i normal tilstand også (rasjonaliteten osv.), forskjellen er at med psykedelika kan man se at hele sulamiten er illusjon, og da er man i samme territorium som f.eks. buddhist monker og lignende spirituelle tradisjoner, samsara er ordinær-tilstanden. De gjør det gradvis da, med meditasjon hovedsaklig. Med DMT er det som å få hele universet skutt inn i skallen, forberedt eller uforberedt. Ville greier, magi. Verden er mystisk, men vi har ulike spill vi spiller som hindrer oss fra å se det.

Soppen er mer "jordlig" og shamanistisk, og tar i min erfaring deg tilbake til tidligere tider i menneskets historie, tilbake til jungelen, det åndelige og naturmystikken, setter deg i kontakt med det åndelige. Det sagt, så er det sagt så mye tull om det åndelige at de fleste tror det bare er vas. Det er noe man erfarer, ikke som en går på seminar for å lære om.
Sist endret av Hans Høyhet; 1. juli 2020 kl. 03:54.
Når jeg leser slike tråder som dette så vurderer jeg sterkt å bare skrinlegge alt av psykedelia, fordi jeg har virkelig ikke lyst til å bli en av disse hippie-typene som tror de forstår hemmeligheten bak universet og ikke lengre klarer å skille virkelighet og fantasi.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Når jeg leser slike tråder som dette så vurderer jeg sterkt å bare skrinlegge alt av psykedelia, fordi jeg har virkelig ikke lyst til å bli en av disse hippie-typene som tror de forstår hemmeligheten bak universet og ikke lengre klarer å skille virkelighet og fantasi.
Vis hele sitatet...
Du behøver ikke å bli det, selv om store doser åpner deg for muligheten. Har du et hode på skuldrene, kritisk tenkning og er godt forankret til bakken, så vil det gå bra med deg. Jeg har tatt mye psykedelika i både høye og lave doser, over lang tid, men har ikke blitt en hippie-type. Bare mer åpen og tilfreds i sjelen.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Når jeg leser slike tråder som dette så vurderer jeg sterkt å bare skrinlegge alt av psykedelia, fordi jeg har virkelig ikke lyst til å bli en av disse hippie-typene som tror de forstår hemmeligheten bak universet og ikke lengre klarer å skille virkelighet og fantasi.
Vis hele sitatet...
Om du ikke er av typen som tror på konspirasjonsteorier osv, ville jeg ikke bekymret meg. Sopp har definitivt fått meg til å tenke mer over hvor sykt universet og eksistensen generelt er, men jeg føler ikke jeg har kommet nærmere noe svar etter å ha trippa. Men jeg er mer åpen for å akseptere at det mye vi ikke skjønner.

Jeg er fortsatt langt fra noen new age hippe, ei heller religiøs. Men mer filosofisk føler jeg meg, og merker at jeg er mye mer fascinert av universets mysterier nå en før.