Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3683
Visste ikke om jeg skulle poste her eller på offentlige institusjoner.

Jeg og en kompis var hjemme hos meg og jeg fikk en tlf fra en bekjent (kunde). Han sa han skulle komme til meg og ringe når han var utenfor.

Når han sa det så regna jeg med han skulle ta bussen og gå resten av veien. Når jeg møtte han var det en annen dude der, de kom med hans bil. Viste seg at han som ringte meg hadde haiket nede i sentrum. Dette var etter midnatt i en helg

Jeg tenkte ikke noe særlig over det med en gang (var stein og småfull) men kompisen min sa etter de hadde gått at det må ha vært sivilsnut som kjørte han.
"Hvem er det som gidder å kjøre noen gratis midt på natta i en helg?" sa kompisen min.

Dette er mange måneder siden og har ikke fått noe razzia eller andre problemer. Han karen som kjørte spurte meg om jeg selger noe annet enn hasj/weed, jeg svarte nei.

Er det mulig at han bare har gitt f fordi det ikke er snakk om hardere stoffer?

Eller at jeg ikke blir prioritert men at de kan ha det loggført/notert?

Vet jeg er en idiot som møtte folk der jeg bor.
Det var antageligvis ikke snut. Hvorfor skulle snuten gidde å la en fyr haike? Når det er sagt hvem faen haiker i 2020?
En ting er nå å haike, folk finner på rare ting spesielt etter midnatt fredag el lørdag. Men å haike også be om å bli kjørt hjem til dealer'n sin for å plukke opp knark, vel akkurat det er veldig spesielt. En skulle jo tro at kjøperen hadde såpass omløp at han ikke sa til sjåføren hva han skulle der. Men det må han jo ha gjort når sjåføren begynte å spørre ut selger. Folk er rare.
Tannlegen
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Hvorfor skulle snuten gidde å la en fyr haike? Når det er sagt hvem faen haiker i 2020?
Vis hele sitatet...
Vet ikke akkurat hvor i sentrum han haiket men har en følelse av at det var et av de mer belasta områdene. Regner med at karen har sagt det rett ut at han skal bli kjørt et sted for å kjøpe noe for han andre virka ikke overraska når jeg fant fram greiene.

Er enig i at det ikke er vanlig å haike men han jeg snakker om her er litt spesiell.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Eller at han var ute etter andre stoffer enn cannabis
Tannlegen
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Det var antageligvis ikke snut. Hvorfor skulle snuten gidde å la en fyr haike? Når det er sagt hvem faen haiker i 2020?
Vis hele sitatet...
Sitat av _abc_ Vis innlegg
En ting er nå å haike, folk finner på rare ting spesielt etter midnatt fredag el lørdag. Men å haike også be om å bli kjørt hjem til dealer'n sin for å plukke opp knark, vel akkurat det er veldig spesielt. En skulle jo tro at kjøperen hadde såpass omløp at han ikke sa til sjåføren hva han skulle der. Men det må han jo ha gjort når sjåføren begynte å spørre ut selger. Folk er rare.
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp.

En ting jeg kanskje ikke fikk frem i posten min var at jeg var dum nok til å ta med begge to inn der jeg bor, han som ringte meg hadde vært der før.

Det eneste som tilsier at han ikke var sivil er at jeg nesten et år etterpå ikke har fått razzia eller noe.
Du burde sile kundene dine, en som ikke klarer å holde kjeft, ikke engang til en helt random ukjent sjåfør burde du vel ikke ha særlig kontakt med?

Tviler på at du hadde sivilsnut på besøk, om det var tilfellet hadde de nok banket på hos deg for lenge siden.
Du har bare noia og han som kjørte bilen var bare nysgjerrig fordi han trenger noen å kjøpe kola og pepper av.
Tannlegen
Trådstarter
Satser på at dere har rett men får nok aldri vite 100%. Det finnes politifolk som ikke bryr seg stort om cannabis.

Hadde dog overraska meg om de ikke ville ta pusherne.
Politi jobber alltid 2 sammen, av hensyn til egen sikkerhet, så det virker usannsynlig.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei du er paranoid. Helt usannsynlig. Mange bruker dop og mange gir faen, han som kjørte ville vel ha en smakebit sjæl kanskje, eller bare ga helt faen.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Du har bare noia og han som kjørte bilen var bare nysgjerrig fordi han trenger noen å kjøpe kola og pepper av.
Vis hele sitatet...
Co-signer denne. Det var garantert ikke sivilsnut.
Tannlegen
Trådstarter
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Politi jobber alltid 2 sammen, av hensyn til egen sikkerhet, så det virker usannsynlig.
Vis hele sitatet...
Gjør de virkelig det, alltid? Jeg tviler ikke på at det er det vanligste at de jobber to sammen. Spesielt vanlig uniformert politi som kjører patruljebil er alltid to.

Har opplevd at det kom en snut inn i i rommet helt ut av det blå mens jeg satt og røyka. Det var ikke i min leilighet, han kom fordi han skulle snakke med kompisen min om noe. Han kom alene men er jo selvfølgelig mulig at det satt en snut i bilen utenfor.

Merkelig nok sa han ikke noe på at jeg satt og røyka joint, tok ikke greiene mine en gang. Ingenting
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Gjør de virkelig det, alltid? Jeg tviler ikke på at det er det vanligste at de jobber to sammen. Spesielt vanlig uniformert politi som kjører patruljebil er alltid to.

Har opplevd at det kom en snut inn i i rommet helt ut av det blå mens jeg satt og røyka. Det var ikke i min leilighet, han kom fordi han skulle snakke med kompisen min om noe. Han kom alene men er jo selvfølgelig mulig at det satt en snut i bilen utenfor.

Merkelig nok sa han ikke noe på at jeg satt og røyka joint, tok ikke greiene mine en gang. Ingenting
Vis hele sitatet...
Jeg jobber ikke i politiet og kjenner ikke til de spesielle reglene når de opererer sivilt, så jeg kan ikke gi noe garanti om at sivilpoliti alltid opererer i par, men de er på jobb og har rett på sikkerhet. Da virker det veldig usannsynlig at en skal haike med en fremmed til en dealer og potensielt sette seg i en farlig situasjon uten backup. En annen grunn til at de jobber sammen er at de kan risikere å bli beskyldt for ting. De fungerer som vitner for hverandre, sånn at de kan støtte hverandres forklaring dersom det kommer sinnsyke beskyldninger. Nei, slapp av
Tannlegen
Trådstarter
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Jeg jobber ikke i politiet og kjenner ikke til de spesielle reglene når de opererer sivilt, så jeg kan ikke gi noe garanti om at sivilpoliti alltid opererer i par, men de er på jobb og har rett på sikkerhet. Da virker det veldig usannsynlig at en skal haike med en fremmed til en dealer og potensielt sette seg i en farlig situasjon uten backup. En annen grunn til at de jobber sammen er at de kan risikere å bli beskyldt for ting. De fungerer som vitner for hverandre, sånn at de kan støtte hverandres forklaring dersom det kommer sinnsyke beskyldninger. Nei, slapp av
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig sant det du sier der. Tror jeg kan ta det rolig.
Hvis en kompis trenger å kjøres for å hente noe så pleier jeg stort sett å spørre hva de selger når jeg allikevel er der i tilfelle de har noe jeg har lyst på. Tipper noe lignende har skjedd her
▼ ... flere år senere ... ▼
Man vet jo aldri hva snuten kan finne på da selvom de ikke busta Wouwse. Her må man nok være litt flinkere til å sile ut hvem man selger til som han abc nevnte. Bare for ordens skyld.