Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 715
Sugen på lystgass og vurderer å gå til innkjøp av dispenser og patroner, men kan noen forsikre meg om at vedlagt lenke til dispenser vil fungere med vedlagt lenke til patroner?

https://www.barlife.no/flodesifon-easy-whip-isi.html

https://www.barlife.no/gaspatroner.html

Fant ut nå at disse varene vil bli sendt fra Danmark og må dermed gjennomgå toll. Stemmer det?
Sist endret av K-Uche; 22. januar 2020 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp deg en lystgassåpner på eBay til 2 dollar. De er små, kan ha den i lommen.

+ kjøp lystgass fra Norge. Finnes mange sider. Søk på kremsifron.
Upendo!
Trådstarter
Jeg foretrekker dispenser uten egentlig å ha prøvd lystgassåpner på eBay. Det er slik at en fyller ballong med lystgass, korrekt? Frister ikke veldig da man bare kan fylle på med 1 ballong såvidt jeg husker, men kan noen bekrefte at den ovenstående dispenseren vil fungere med patronene?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lystgassåpnern jeg snakker om er uten tvil bedre. Putter en ballong rundt åpnern. Den fungerer som en ventil også, kan åpne og stenge når du vil.

Men ja. Bilde fungerer
Upendo!
Trådstarter
Hvorfor er den bedre?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fordi den koster en brøkdel av prisen + tar en brøkdel så stor plass. Ser ikke poenget med å ha den noe større enn en patron.
https://www.ebay.com/itm/Bottle-Open...Sm5r7RXS48QzcA
Upendo!
Trådstarter
Men du kan kun fylle den med 1 ballong. Det er en prosess.
Sist endret av K-Uche; 22. januar 2020 kl. 20:11.
ikke kjøp "cracker", mye bedre med maskinen. Da kan man fylle opttil 3 patroner(har ikke prøvd flere, pga trykk). Jeg har fått låne en sånn maskin de fleste gangene jeg har prøvd. Nå kjøpte jeg meg en slik åpner/cracker. 4 patroner senere var gjengene ødelagt. Fikk heller ike skrudd sammen uten hansker, pluss at man lett holder hånda slik at den dekker ballongsidenog da fryser man for å si det mildt. Og poenget med flere patroner er at det blir et helt annet "nivå" av effekt.

Tror også at man kan trekke inn steve-o style uten ballong rett fra maskinen når den har varmet seg litt i lufttemperatur, men ville ikke anbefalt dette.
Sist endret av Bluesky_; 22. januar 2020 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke en stor fordel og også fylle ballongen med 50% ren oksygen?
Anonym bruker
"Tilfreds Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke en stor fordel og også fylle ballongen med 50% ren oksygen?
Vis hele sitatet...
Nei, høres stress ut og ser ikke poenget. Er du bekymret for å ikke få nok oksygen bare tar du noen pust med ren luft etter du har trukket inn lystgassen. Bare husk å ikke holde pusten for lenge. Vanligvis sliter jeg med å holde pusten i 30sek+, men virker som lystgass fjerner denne sperren og jeg kan holde pusten mye lenger uten å føle behov for å puste.

Jeg sipper rett fra flaska, la den varme seg litt (type 30 sek- 1 min) og tar lange forsiktige drag, ellers kan det bli kaldt.
Ja den du linker til vil funke. Men en «cracker» fra ebay vil gjøre samme nytten, da en patron bare har nok gass til en ballong.