Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4834
Hva er reglene for dyrking til EGET forbruk for:
-Tobakk
-Hasj
-96
Sist endret av bobbo; 10. mai 2004 kl. 17:02.
Tobakk er så vidt jeg vet lovlig å produsere til eget bruk; planten er i hvertfall fullstendig lovlig å dyrke.

Hasj er åpenbart ulovlig.

Hvordan dyrker du 96%? Destillering av alkoholholdig drikke er ulovlig.
De to siste er vel forbudt etter det jeg vet, samme om det er til eget forbruk eller ikke.
bobbo's Avatar
Trådstarter
Hvor får jeg da tak i tobakk? ER dette vanskelig/mye arbeid...aktuellt med nåtidens blodpris på tobakk
vel, du har jo liv til å dyrke, men tia du bruker på det er verdt mer (hvis ikke du er en helt meningsløs snylter) enn det en pakke koster uansett.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
http://www.gnosticgarden.com selger frø, men det ser ut som siden er nede nå.
Masse firma som selger frø til tobakk; søk etter Nicotiana tabacum (ekte tobakk) og Nicotiana rustica (bondetobakk).

Frø finner du for eksempel her og en kort forklaring om hvordan du gjærer din egen tobakk finner du her.
Opprinnelig postet av bee
Hvordan dyrker du 96%? Destillering av alkoholholdig drikke er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Brygging av øl er fullt lovlig, så lenge det er til eget bruk. Les mer her:

96% er derimot betegnet som et narkotisk stoff, ergo er det ulovlig.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Han sa aldri at brygging var ulovlig, han sa at destillering var ulovlig.

96% regnes ikke som narkotika, men er ulovlig. Forsøk på innførsel, produksjon og lignende av 96% (alt over 60% faktisk) straffes i samme grad som innførsel av stoffer som står på narkotikalisten gjør, men alkohol står altså ikke på narkotikalisten.
skal du lage din egen tobakk så blir den jo helt annerledes en den du kjøper i butikken.. den i butikken har jo mange forskjellige stoffer i seg, som "svekker" nikotin smaken, og mye annet dritt..
tror den du dyrker selv blir ganske sterk på lungene..
Opprinnelig postet av bee
Hvordan dyrker du 96%? Destillering av alkoholholdig drikke er ulovlig.

Opprinnelig postet av trigger
Brygging av øl er fullt lovlig, så lenge det er til eget bruk. Les mer her:

96% er derimot betegnet som et narkotisk stoff, ergo er det ulovlig.
Vis hele sitatet...
Egentlig forklarte Tias det helt greit; så da står det bare igjen for meg å si: Naut!
Den tobakken du dyrker selv er kansje værre på lungene enn normal, men det er fordi den ikke inneholder like mange kjemiske(farlige) stoffer som normalt. Den er vel egentlig faktisk litt sunnere vil jeg tro, den du dyrker selv.
Jeg kjøpte tobakksplante på plantasjen en gang, funka fett den!
Noen som vet grensa for pot, når det er til eget forbruk? vekt, antall osv. har hørt noe om at du kan ha 8 stk. til eget, stemmer det?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Lucif3r
Noen som vet grensa for pot, når det er til eget forbruk? vekt, antall osv. har hørt noe om at du kan ha 8 stk. til eget, stemmer det?
Vis hele sitatet...
Hva er det du preiker om? Cannabis er på narkotikalisten og enhver kontakt med stoffet, kjøp, salg, oppbevaring eller dyrking er ulovlig. I Norge er det nulltoleranse for slikt.
Hmm.. Eg antar Lucif3r sporr om forskjellen mellom aa ha til eget bruk, eller ha nok pot paa deg til aa bli misstenkt for salg? Eller kanskje ikkje.. Menmen.

Synes aa ha hoyrt at da varierte fraa sak til sak, men at 3-4 gram er ein god regel.

Correct me if I'm wrong.
Tror grensen for eget forbruk greiene på canabis er 5g.
Vet ikke hvor mange planter det tillsvarer da.
Opprinnelig postet av Tias
Hva er det du preiker om? Cannabis er på narkotikalisten og enhver kontakt med stoffet, kjøp, salg, oppbevaring eller dyrking er ulovlig. I Norge er det nulltoleranse for slikt.
Vis hele sitatet...
Arganath er inne på noe ja, er noe fint noe som heter proff paragraf, den vil jeg gjerne holde meg unna... den grensa er "søkt", har kompiser som har sluppet med nesten hekkeren til eget forbruk, den nulltoleransen blir mer tolerant hele tida, kan regla, satt oppp 8 planter hos en nabo av meg,+ 10 kloner da, dumme som de var inviterte de jo nesten snuten, og de lot seg ikke be to ganger, 5000 i bot, ikke så verst, det jeg lurer på er, når blir dette et år i fengsel????????
Ignorance is a bitch!!!!!!!!!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, jeg missforsto spørsmålet.

Jeg tror du skal ha jævlig mye pot for å måtte gå i buret. Han der som de beslagla med 2200 planter her om dagen, jeg lurer på hvilken straff han får?
Kan bli interresant å se hva de finner ut av i den saken ja noen som har artikkelen??
Jeg vurderer å dyrke litt hasj selv når jeg flytter på hybel..
Er skogen et ideelt område for hasjdyrking?
Har testa skogen, og med mindre de har stått på hybelen din i en måneds tid først vil de med stor sikkerhet bli spist av store skumle snegler... de elsker nemlig å ruse seg, et triks er å grave ned en ølboks i nærheten, da de foretekker øl og gjerne drikker seg ihjel... den andre løsninga er å plante de høyt oppe i en dal der det ikke er snegler og mere sol.....

Edit toppen av trær er genialt...
Ok, toppen av trær?

Hadde vært litt morro å prøve seg litt, hvor mye får du ut av en plante egentlig?
Står de ute kan du få endel. inne er det alt fra 50-200 ute kan du få en halv kilo, er jo ikke så lang sommer så det bør suppleres med lys både før og etter sommeren...
Hadde helt serriøst tenkt å dyrke i toppen av et tre!
Skulle lage en liten plattform og sette opp en stige. Det ble ikke noe av, men det er en fet ide hvis man orker. Stress å klatre opp med vann da
hahaha... Dette virker jo nesten søkt . Men funker virkelig det trikset med å grave ned en ølboks? Åpnet ølboks da antar jeg...
Hørtes ikke ut som at det er en god utvikling her i landet, når noen kan ha 8 hasjplanter i hagen uten at noen bryr seg...
Funker det med øl, grunnen er også gitt , imponert over at du fant ut at du måtte åpne den helt sel
Er ingen som kan ha pot planter i hagan uten at folk bryr seg, heller ingen som har sagt det, om dette hadde vært en dårli utvikling er en anna sak....

Tias kan anbefale å plante i et tre, kan gjerne lage ei hytte med plastvegger(drivhus) vann drar du opp etter tau, men du trenger som regel ikke vanne så mye....
Hvis noen av dere har dyrket egen tobakk, hvordan blir smaken? Siden tobakk som blir solgt i butikk er tilsatt tjære og parfyme.
Tjære er ikke noe man kan tilsette det er noe som skapes når tobakken brenner.