Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4655
Skal bygge min første pc, har kikket rundt og kommet frem til denne builden:
https://www.prisjakt.no/list.php?l=592873

Mtp. b450 så venter jeg på en bios fix før jeg kjøper, så jeg slipper å styre med det selv. Samme med rx5700 så venter jeg på en custom versjon som har cooler istedenfor blower da jeg har skjønt at dette er anbefalt.

Noen innspill på hva jeg kunne ha byttet ut?
Skal brukes til lett gaming i 1080p 144hz, mest csgo.

Setter pris på alle tips
Blir ikke 550w litt lite da? Ellers ser det nå bra ut. Har kun hatt en AMD fx4100 (om jeg husker rett) før, hadde den oppi 5ghz lett. Lette å overclocke og billige cpuer. Har ikke erfaring med amd GPUer, men vurderer veldig sterkt en rxVega64 8GB til høsten da jeg bare har et gtx1050ti nå som bokstaveligtalt suger pikk.
Sitat av sebba2 Vis innlegg
Blir ikke 550w litt lite da?
Vis hele sitatet...

Holder plenty med 550w på den builden. Under tung load vil den nok ikke pushe 400+ watt engang, så er grei margin også
Solid build det der. Er vel ryktet at custom GPU'er kommer slutten av august, litt ut i september.
Les deg opp på AMD Ryzen og RAM. Her er det alfa omega at du kjøper riktig RAM så du får det beste ut av CPU'en.

Ryzen er kresen på RAM timings. Hvis du ikke vil tune RAM'en selv så er ofte brikker med Samsung B-die bra rett ut av eska.
Om jeg var deg hadde jeg kjøpt en mindre ssd og brukt pengene spart der på en stor hdd.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Om jeg var deg hadde jeg kjøpt en mindre ssd og brukt pengene spart der på en stor hdd.
Vis hele sitatet...
Why tho. Han har 1 TB med lagring som holder for det meste. Uansett så har hovedkortet kun én m.2 sokkel, da blir det bedre å kjøpe en stor m.2 disk nå, for så senere supplementere med en HDD.

Kjøper han en 256 eller 512 GB ssd nå, så kan det være han vil oppgradere ssden i etterkant og da har han ikke plass på hk'et til begge evnt. SSD priser er jo latterlige lave for tiden så syntes 1 tb kjøpet er helt kurant imo