Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  364 96686
Freakforum i media med en trist sak.. Hvil i fred

-Hvordan skyte heroin, spurte Pål(21) på et av Norges største nettforum. Det refereres selvfølgelig til denne tråden.
Sist endret av Sinken; 1 uke siden kl. 15:29.
Noen som kan legge ut hele artikkelen for oss som ikke har dagbladet+?
Fulgt tråden siden den ble laget, trist historie.
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Noen som kan legge ut hele artikkelen for oss som ikke har dagbladet+?
Fulgt tråden siden den ble laget, trist historie.
Vis hele sitatet...
Du finner teksten i tråden til Bloodshot.
Det er også trykket i papiravisen til Dagbladet i dag
Alge faen!
Alge's Avatar
I virkeligheten ante ikke foreldrene hva som var i ferd med å skje. De visste heller ikke at han skrev om misbruket sitt på nettet, før Dagbladet viste dem BloodshotEyes sine innlegg fra Freak Forum
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk Dagbladet greie på at bloodshotEyes fra tråden "Hvordan skyte heroin" var "Pål"??
Chaotic Neutral
voktern's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Hvordan fikk Dagbladet greie på at bloodshotEyes fra tråden "Hvordan skyte heroin" var "Pål"??
Vis hele sitatet...
Tipper de har tatt kontakt med ham for lenge siden og spekulert i hans fremtidige historie.
nysgjerrig
Mekkelek's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Freakforum i media med en trist sak.. Hvil i fred

-Hvordan skyte heroin, spurte Pål(21) på et av Norges største nettforum. Det refereres selvfølgelig til denne tråden.
Vis hele sitatet...
(nå har ikke jeg lest artikkelen, men antar at den for det meste er sitater og omskriving av tråden) sjukt at de skal ta betalt for noe som ligger gratis ute, eneste nye de kommer med er personalia..
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
(nå har ikke jeg lest artikkelen, men antar at den for det meste er sitater og omskriving av tråden) sjukt at de skal ta betalt for noe som ligger gratis ute, eneste nye de kommer med er personalia..
Vis hele sitatet...
Les artikkelen før du synser om hva den inneholder. Som nevnt ligger hele artikkelen på side 5 i tråden til BloodShotEyes.

Artikkelen er velskrevet, lite moraliserende og har med gode skildringer fra foreldrenes opplevelse av situasjonen. Den gir et relativt bredt bilde av situasjonen han befant seg i, og hvordan den så ut for de som sto han nærmest. Alt i alt en god artikkel, og mer tilgjengelig for Ola Nordmann (selv bak en paywall) enn en tråd med hundrevis av innlegg på et obskurt nettforum.
Sist endret av Nether; 1 uke siden kl. 19:03.
Gyps africanus
vidarlo's Avatar
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er i essens det pressa gjer. Og det er det journalistikk i stor grad går ut på. Det finst såklart saker der dei må grave, men i 90% av tradisjonelle nyhende ("Fly styrta i Nepal") er det stortsett snakk om å viareformidle opplysninger.
Alge faen!
Alge's Avatar
Sitat av voktern Vis innlegg
Tipper de har tatt kontakt med ham for lenge siden og spekulert i hans fremtidige historie.
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke helt hva du mente jeg? At de har kontaktet "Pål" før han døde for å så skrive en artikkel nå som han er død?
Sist endret av Alge; 1 uke siden kl. 23:12.
Det er mulig dere har sett denne men det er jo forjævlig det som skrives om oss på din side.

https://www.dinside.no/okonomi/der-s...terer/61923992

Vi er jo fremstilt som samfunnets kriminelle skjøtere og lovløse banditter. Det er drøyt fordi den dukker opp med engang man skriver freak på Google...
Chaotic Neutral
voktern's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Skjønte ikke helt hva du mente jeg? At de har kontaktet "Pål" før han døde for å så skrive en artikkel nå som han er død?
Vis hele sitatet...
Ja. Akkurat så kynisk er jeg, så det ville ikke overasket meg om noen andre var likedan.
Hei!

Pleier ikke å diskutere metode offentlig, men lite «spennende» metode i denne saken - fikk kontakt med Pål mens han levde, diskuterte fram og tilbake om sak - så lot jeg det ligge bl.a pga private anliggender. Etter en stund fant jeg ut at han var død. Etter hvert kontaktet jeg da foreldrene hans. Så har vi laget saken sammen.

(Vil på generell basis anbefale å lese saker man synser om. Tilgang på DB+ en kort periode koster noen få kr. Og nei, jeg har ikke skrevet saken uten samtykke og så talt ned til han døde, som noen spør om her.)

Hilsen Torgeir Krokfjord / Dagbladet
Kult at du svarer her inne Krokis!
Sitat av krokis Vis innlegg
Hei!

Pleier ikke å diskutere metode offentlig, men lite «spennende» metode i denne saken - fikk kontakt med Pål mens han levde, diskuterte fram og tilbake om sak - så lot jeg det ligge bl.a pga private anliggender. Etter en stund fant jeg ut at han var død. Etter hvert kontaktet jeg da foreldrene hans. Så har vi laget saken sammen.

(Vil på generell basis anbefale å lese saker man synser om. Tilgang på DB+ en kort periode koster noen få kr. Og nei, jeg har ikke skrevet saken uten samtykke og så talt ned til han døde, som noen spør om her.)

Hilsen Torgeir Krokfjord / Dagbladet
Vis hele sitatet...
Hei Torgeir!

Utav ren nysgjerrighet lurer jeg på om du gjorde deg noen betraktninger rundt det å legge artikkelen om "Pål" bak betalingsmur? Jeg har full forståelse for at journalistikk ikke er gratis, likevel er svært mange (faktisk de aller fleste) av deres artikler åpen for alle lesere.

Jeg må innrømme at Dagbladet ikke er min foretrukne nyhetsformidler, men jeg gikk likevel inn på nettavisen nå for å se hvilke andre artikler som blir lagt bak betalingsmur. I skrivende stund er dette et lite utvalg saker:

- En pensjonert dame på 65 snakker ut om kjærlighetssorg
- En sak som omhandler mildt sagt kontroversiell "forskning" om stoffskifte
- Tips til å unngå samlivsbrudd, rett før et samlivsbrudd
- En sak om et treningsarmbånd man visstnok ha
- En sak med tittelen "Slik er penisen min"
- En sak der Mike Tyson snakker ut om at han ikke ønsker å dø som et monster
- Tips til å gå ned 10kg før sommeren

Saken om "Pål" kan vel ikke kalles annet enn en tragedie, beskrevet i real-time på et offentlig nettforum, av og om en ung manns undergang - ispedd en sørgende og fortvilet families betraktninger. Sett i lys av betalingssakene nevnt over, hvilke tanker gjør du deg rundt det faktum at også saken om "Pål" ble vurdert til å havne bak samme betalingsmur?

Sitat av Riksgrns80 Vis innlegg
Det er mulig dere har sett denne men det er jo forjævlig det som skrives om oss på din side.

https://www.dinside.no/okonomi/der-s...terer/61923992

Vi er jo fremstilt som samfunnets kriminelle skjøtere og lovløse banditter. Det er drøyt fordi den dukker opp med engang man skriver freak på Google...
Vis hele sitatet...
Den saken er over 10 år gammel.
Dessuten finnes det mange kriminelle, lovløse banditter her inne.
Sist endret av Sjølvaste; 1 uke siden kl. 03:44.