Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3232
Hei

Har bestilt tur med min mor, men tenkte ikke over hele navnet hennes når jeg bestilte.
La oss si hun heter Berit Kari Hansen Hole, men det eneste som står på billetten er Berit Hole, altså mellomnavnene hennes er ikke med.

Noen som har noen erfaring om dette vil bli et problem?
Er til usa
Har aldri hatt med mellomnavn på flybillett.
Jeg har reist ganske mye, dog aldri til USA men har hvertfall aldri opplevd noe problemer med det.

Vil du være sikker så ring flyselskapet å spørr.
Sist endret av Mrlarsen; 15. april 2019 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde det samme problemet, bare at det ble bestilt i mellomnavnet og ikke etternavnet.

For å gjør en lang historie kort, så ringte jeg flyselskapet (Norwegian) å fortalte de problemet. Dama i andre enden var meget behjelpelig å fikk lagt inn etternavnet mitt.

Det var noe hun sa som jeg ikke husker. Men jeg fikk det hvertfall gratis, men vær forberedt på å betale en liten sum!

Uansett, lykke til og god tur!
Sist endret av Fullfartlangsom; 16. april 2019 kl. 01:09.
Lurt å ringe og informere om dette. Gikk gjennom en del lok en gang fordi jeg satt mellomnavnet mitt i etternavnsfeltet og ikke fornavnsfeltet. Visse ting kan folk bli veldig firkanta på. Dette var dog i Asia - men USA er notorisk strenge de.
Kan se for meg at flyr du med noe billig så kan de slå seg vrang. Jeg mener, selvsagt min egen feil, jeg måtte betale ekstra for bagasje inn på flyet når billetten kun var med liten sekk og ikke trillebag.
Sitat av Fullfartlangsom Vis innlegg
Hadde det samme problemet, bare at det ble bestilt i mellomnavnet og ikke etternavnet.

For å gjør en lang historie kort, så ringte jeg flyselskapet (Norwegian) å fortalte de problemet. Dama i andre enden var meget behjelpelig å fikk lagt inn etternavnet mitt.

Det var noe hun sa som jeg ikke husker. Men jeg fikk det hvertfall gratis, men vær forberedt på å betale en liten sum!

Uansett, lykke til og god tur!
Vis hele sitatet...
Da var du nok heldig. Det jeg leser på Facebook-sida deres er at det koster skjorta å bytte bare én bokstav i navnet.
Navne-endring koster 900 kr på Norwegian.

Hvor viktig det er at hele navnet er 100% riktig spørs hvor man skal. Om landet har veldig streng immigrasjon og/eller strenge visumregler.
Her er det bare og ringe og gi beskjed. Er større sannsynlighet at hun ikke får være med USA flyet fra Norge engang.
Vi fikk påpakk for å ha en bokstav feil i mellom navnet på jentungen.
Jeg reiste til USA i november uten mellomnavn i billetten. Gikk helt fint. For å toppe det hele var jeg også registrert som kvinne (noe jeg ikke er) på billetten (hipp hurra for SAS IT), noe som heller ikke var noe problem.

Gjorde en del undersøkelser i forkant av turen vedr. dette, og så lenge første fornavn og siste etternavn er korrekt går det normalt bra. Det er en god del personer som har for lange/mange navn til at alle kan stå på en flybillett, så det er ganske vanlig.
Dice's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar!

Har kontaktet både United Airlines, og Lufthansa som er selskapene vi flyr med. De kan ikke endre navnet fordi da vil systemet sende avbestillingsmelding til det andre luftselskapet, veldig kronglete. Det vi derimot har gjort er å legge til tilleggsinformasjon på billettene i noe som heter OSI/Other Significant information med fulle navn. Ifølge selskapene skal dette være nok. Dette var dog kun nok siden vi har riktige for- og etternavn, hadde vi hatt en feilskriving hadde det vært værre.

Krysser fingrene for at det går veien, selskapene sa det skulle gå greit, men at vi kunne bli utsatt for nærmere sikkerhetsundersøkelser etc. på flyplassen, og at det var lurt å ha med flere typer ID i tillegg til pass.

Igjen takk for all hjelp!
Gjorde også en slik tabbe da jeg skulle fly til London en gang. Har to etternavn og la inn begge som etternavn, det ene burde stått på linja for fornavn (som mellomnavn). Tenkte ikke over dette før jeg fikk opplyst ved utreise at dette kunne være kjempestrengt i enkelte land, blant annet på Heathrow. Jeg risikerte å måtte kjøpe ny billett i verste fall fikk jeg opplyst. Ringte SAS etter et par dager i London, de sa at reisen var startet og kunne ikke endres. Dermed tok jeg sjansen, og gjorde all innsjekk elektronisk. I passkontrollen er de gjerne ikke observante nok med alle utenlandske navn så jeg gikk gjennom.

Sjekket inn i skranke ved utreise, var slik det ble oppdaget. Ellers ville nok ingen reagert der heller.
Men søker man litt finner man historier om folk som har blitt nektet ombordstigning pga en bokstav feil blant annet så det er i utgangspunktet strengt.