Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2546
Heisann,
er det noen som vet om noe potetgull som ikke er ihjelsaltet? Syntes nesten alt av potetgull i butikken har altfor mye salt, får jo vondt rundt kjeften etter å ha spist en pose.
Takker for tips
Helt enig med deg, pringles spesielt..
Kjøper det billige FirstPrice potetgullet. Det er godt.
Enig at det generelt er for mye salt i potetgull,feks sørlands chipsen....som jeg derfor aldri kjøper.
Holder meg stort sett til Maarud varianter jeg.
Jeg foretrekker oftest sørlandschips (den med urter & cremé fraiche). Men jeg har alltid trodd man får vondt fordi selve potetgullet kan rispe opp innsiden av munnen litt når man tygger?
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Jeg foretrekker oftest sørlandschips (den med urter & cremé fraiche). Men jeg har alltid trodd man får vondt fordi selve potetgullet kan rispe opp innsiden av munnen litt når man tygger?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at det er saltet som skraper deg opp. Vet ikke hvordan noen klarer det når de spiser vanlig, men skjer ofte med meg da jeg liker å sleike av saltet før jeg spiser flaket.
Nå er det da ikke meningen at man skal "spise en pose" i slengen heller.
Sjekk porsjonsmålingen bak på posene. Du skal bare ta noen flak i gangen.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Nå er det da ikke meningen at man skal "spise en pose" i slengen heller.
Sjekk porsjonsmålingen bak på posene. Du skal bare ta noen flak i gangen.
Vis hele sitatet...
... den mengden selvdisiplin som kreves for å kun spise noen flak av gangen er ikke verdt innsatsen.
Sitat av ReppYepp Vis innlegg
Enig at det generelt er for mye salt i potetgull,feks sørlands chipsen....som jeg derfor aldri kjøper.
Holder meg stort sett til Maarud varianter jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg er også glad i sørlandschips pga smaken men opplever det samme som deg med sår kjeft. Har også bare antatt at det var harde og sprø chips som gjør det da det bare skjer med sørlandschips.
Hvorfor ikke lage chipsen selv, har gjort det noen ganger. Tar jo litt tid, siden man må skjære opp poteten i skiver og bløtlegge for å få ut stivelsen, så steker man de i ovnen på brett eller bruke frityr. Da kan man ta på akkurat så mye krydder man vil.

Tips: bruk Mandolin som er mye bedre enn osthøvel, pluss at man ta de i micro hvis man har stekefunksjon på den.
Steker man i ovn, ta på krydder før steking
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Nå er det da ikke meningen at man skal "spise en pose" i slengen heller.
Sjekk porsjonsmålingen bak på posene. Du skal bare ta noen flak i gangen.
Vis hele sitatet...
Nettopp, her må vitterlig TS gå i seg selv og tenke over denne atferden som ligner en villmanns. Selv spiser jeg 5 flak potetgull på lørdag kveld. Kombiner dette gjerne med maks 1 time «skjermtid» om dagen. Resten av tiden burde man være ute og spise rips.

Hva med tortilla chips forresten?
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
[...] Men jeg har alltid trodd man får vondt fordi selve potetgullet kan rispe opp innsiden av munnen litt når man tygger?
Vis hele sitatet...
Det skjer liksom..? Og så går det flere måneder uten at det skjer i det hele tatt. I alle fall for meg. Så blir det after og shit. Nei fysj. Tygg forsiktig eller noe.
Sist endret av Supermegafon; 2. mars 2019 kl. 09:38.
Kan hende jeg ikke forsto ironien her, men RapTour tenker nok på en kjøkkenmandolin .