Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1490
Noen som bruker BitchX her?
Gjorde litt før.. husker ikke så mye, men det er vel en grunn til at jeg bytta?
Gjorde også det før når jeg hadde problemer med x-windows...

...men nå har jeg problemer med hele linux burken.

Og Bx gjennom (windows-)telnet er jo heller ikke så morsomt dah...

Finens det ikke Bx for windows også nå dah?
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Jo det er det. Derfor jeg postet. Men den er i en DOS box. Hadde vært ganske artig og porte den til windows(32-bit)sånn at man kunne kopiert limt OSV. Skjønner?noen som har intresse kunnskap til no sånt?zeth du skiftet sikkert pga at det ikke finnes støtte for Norske bokstaver. Dette er noe man også skulle ha fikset
Sist endret av nidaroz; 4. mars 2004 kl. 18:17.
rekylvinyl.no
bruker Bx i ny og ne. har 2 boxer uten X, så da gjør Bx nytten.
skjønner ikke helt vitsen med en porting til win 32-bit, Bx her jo herlig stabilt, men mister jo den med en gang man rør den sammen med windows. ellers har vi jo mirc men høres jo ut som et artig prosjekt
metrom
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Nja jeg har gidd faen i prosjektet intil videre(pga mangel på programerings kunnskaper :P ). Kjører bitchX gjennom rootshell.be nå. Men har tenkt og bygge en IRC klient basert på bitchX kommandoer og shortcuts BitchX er genialt stabilt og kjapt. Det var mye bedre og kjøre igjennom et shell.
Sist endret av nidaroz; 4. mars 2004 kl. 18:16.
BitchX er digg det, jeg bruker det for det meste. Men er i mIrc en gang i blandt også =\. hehe. =).

n|dar0z>>
Dem har jo BX for windows også da, vist du absolutt vil sitte der. Men jeg vet ikke helt hvordan det er å kjøre BX i windows. hehe. Urhm, du får norske bokstaver i bx da. =).

nidaroz's Avatar
Trådstarter
har kjørt bx i windows å det sux0r...støtter ikke norske bokstaver i MS versjonen...kjører bx i et shell nå...fordi BSD versjonen støtter norske bokstaver....
jøss, hehe. sikker på at den ikke støtter no-latin1, spacet. jaja, nei da vet jeg ikke. hehe. men at bX stinker i windows tviler jeg ikke på akkurat. hehe =). *le*.
nidaroz's Avatar
Trådstarter
=)ø og æ funka til meg..men i kanaler blir det sånn mongo tegn....samma faen mye mer stabilt og kewlt og kjøre i shell...dessuten for jeg litt nix erfaring ved og rote rundt i shellet og stresse....
Noen som bruker epic her?
Synes den funker ganske bra i kombinasjon med lice.
Fungerer i allefall fint gjennom et ssh-vindu.

http://www.epicsol.org/
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Hmm har hørt opp lice før....fant det aldrig....spurte her oxo men ingen hadde hørt om det og anbefalte meg bitchX...noe jeg aldrig har angret på! kan ikke du si litt va epic er da?
Her er linken til lice: http://lice.codehack.com/

Epic er en irc klient for linux (bombe..) som man kan kjøre gjennom vanlig telnet/ssh.
I kombinasjon med Lice, så blir epic ganske brukervennlig dersom du gidder å lære deg alle binds som finnes (evt. binde dine egne hurtigtaster).

Du må nesten teste det selv...
nidaroz's Avatar
Trådstarter
tusen takk gull hår kødda!
En frekk kommentar til nå, så fjerner jeg ftp'en

hehe, kødda jeg og
nidaroz's Avatar
Trådstarter
He he
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jepp, kjører BitchX og det rocker

Kom over denne tråden når jeg var og leita etter scripts...