Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502894
Et lite selvoppgjør må til, da jeg erindrer å ha formulert noen lite treffende responser i rødspritsusen. Ironisk nok har jeg akkurat funnet rødspriten her jeg "bor", den var
faen meg mye sterkere enn den jeg har tømt hjemme hos mor. Oppsig.

Hehe, sorry, skal slutte å mase om rødsprit. Men dere gjør det så artig med de fordømmende responsene deres, mine to favoritting å provosere med er definitivt å skyte smack og å chugge rødsprit. Visste dere at jeg har fått meg mitt eget nr nede på sprøyterommet? Har dere vært der? Er faen meg akkurat som broadway hva innredning angår; store opplyste speil for alle - og som en jævla Michellin-restaurant når det kommer til betjening. Kommer pene sykepleiere(?sosialarbeidere?) løpende med stasebånd, askorbin og skikkelig peis-lighter - og seff sprøyte etter ønsket størrelse. Er du lur nok til å si at stakkaren du er med skal hjelpe deg, kan du bokstavlig talt bare brette opp skjorten og slå deg ned i stolen - for så å stenge ute verden og drømme deg vekk; til du ikke lenger trenger det

Anyways, I digress...

Først og fremst må jeg korrigere min påstand om at "alt går etter planen"; for det gjør det jo faen ikke. Det går etter den reviderte planen; som hadde siste revisjon sånn i forrigårs, så ja, jeg gir meg på den. For å vise at det er litt konsekvent tankeprosess i bunn av denne smørja, skal jeg prøve å invitere dere litt med på nevnte revisjon:

- Det overordnede målet pr nå, er å komme meg av de to virkelige djevlene mine - dem som hverken har med rødsprit eller nåler å gjøre: Smack & Speed. For meg spiller det ingen trille om det er i dropp, på folie, i sprøyte eller i strek det kommer. Det som har spilt noen rolle for meg, er om jeg har fått i meg de to hjørnesteinene mine gjennom hele mitt voksne liv. Uten begge to, har jeg aldri jobbet, vært i møter med viktige folk, tatt viktige telefoner - jeg har ikke fungert.
Hele veien har jeg tenkt at dette er noe jeg må jobbe meg rundt; så lenge pengene er der er jo alt vel og bra?

Ok, jeg skal være helt ærlig med dere. Litt ærligere enn jeg hadde tenkt. Faktum er at jeg ikke har noen tro på dette med å bli nykter, men jeg har en tro på at det å slutte på kommando for å få det jeg vil, vil skrive meg inn i historien som en bemerkelsesverdig narkis. Og hvis jeg skriver meg inn i historien, skal jeg definitivt klare å lage noen overskrifter, og det er tross alt det eneste jeg har bedt om i over et år nå. Jeg trenger publisitet, slik at nedslagsfeltet mitt blir bredt nok til at jeg treffer også noen av de investorene som plasserer seg litt i utkanten av skalaen - dem som er villig til å satse på "én som meg", om så bare på pur faen.

For dere virker det sikkert helt fjernt at noen skal investere i meg, men slapp av: Det er ingen av dere som faktisk forstår hva det er jeg har skapt, hvor lang jeg har kommet eller hvor mye det jeg holder på med er verdt. Noen som derimmot har denne innsikten; som jobber med å saumfare verden for lovende virksomheter, landet dog nylig på at min person var verdt å avvike sine egne kriterier for å invitere til Silicon Valley.

Om så du sitter med en mastergrad i maskinsyn og kunstig intelligens; du er enda en lekmann i verden. Please try me

Dere vet jo tross alt at jeg er en eksepsjonelt intelligent fyr; right? Nå forteller jeg dere at jeg har brukt 80 timer av hver éneeste uke, de to siste årene; hva blir det? 5 årsverk? På å lære meg det eneste systemet konkurransedyktig autonomi kan utvikles med. Ikke bare er jeg intelligent og har kompetansen - jeg har også personligheten til en resultatorientert leder som aldri ville lært seg én setning med C++ kode om ikke han måtte.
Hva faen tror dere resultatet blir? Jeg har et internasjonalt profesjonelt nettverk som sikkert tror jeg er dau, fordi jeg alltid har vært konsekvent på at jeg skal ha Norske investorer med meg i ryggen når jeg gjør dette - enda det Norske kompetansevakuumet gjør det praktisk umulig å fortsette arbeidet herfra. Først gikk jeg for korrupsjonssak for mediedekning, men til tross for dialog i over 3 måneder med en VG-journalist og brutte løfter fra en Klassekampen-veteran; korrupsjon får man ikke satt på dagsordenen i Norge.

Jeg har varmet opp jernet, og nå er det faen tid for å smi. Om så hele min private person må dras gjennom søla som en elendig, rødspritchuggende sprøytenarkis - so be it. Det ENESTE som betyr noe for meg, er hvor langt dette elendige oppholdet må bli; så når jeg får legetime på fredag - ja da skyter jeg smack onsdag morgen. Sue me. Nykter igjen nå, ready 4 pissings.

Så ja. I digress, again?

Sitat av kongamf Vis innlegg
Jeg har sett videoene, lest beskrivelsene dine, og prøvd etter beste evne å forstå hva du jobber med. Hva skiller din autonome robot fra, for eksempel, en Roomba?

Dette kan godt være åpenlyst for folk innen ditt fagfelt, men det er jeg langt ifra.
Vis hele sitatet...
2D vs 3D; kort fortalt. Posisjoneringen blir ekstremt mye vanskeligere; så lenge man har en planar laser og en konstant høyde er det snakk om lekestue.

Tok meg 3 mnd fra jeg begynte arbeidet til jeg hadde en "Kobuki"(basically same shit som Roomba) kjørende rundt autonomt. Det er en helt annen verden.

Innendørs vs utendørs, not to mention-.
Sist endret av Tøffetom; 29. november 2018 kl. 14:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det mest realistiske med utsagnet ditt er når du sier du ikke har troen på å bli nykter. Mye siden det bare vitner om en selvoppfyllende trend.

At du er et supergeni, osv, osv veit du selv hvordan det høres ut.
Forumhistorikken din bekrefter ikke akkurat - og uansett, om vi bare sier det slik for diskusjons skyld så er det ingen som helst grunn for å velge "geni-narkisen" fremfor de andre, nyktre geniene.
Du er ikke den første, ei heller den eneste som noensinne har jobbet målbevisst og effektivt.

Men ok, så sier vindet slik likevel da. Tvi, tvi og alt det der.
Du ender opp med å designe noe som overgår alt Volocopter, Airbus, EHang, Kitty Hawk og alle de andre selskapene med ~10 års forsprang.

Hva så?
Har vel egentlig ingenting med rusmisbruk, heroinslutt og abstinenser å gjøre i det hele tatt?
Føles egentlig bare ut som at du prøver å spore av for å flytte fokuset fra det du ikke makter å fikse (heroin) til noe du enda har et lite håp om å få bukt med (økonomien).
Jeg er sikker på at du fikser dette. Og får brukt utdannelsen din til noe fornuftig. Ønsker deg lykke til og ikke gi opp.
Shit, tusen takk! Nå føler jeg det! Den forbannelsen og alt det jeg egentlig vil si til deg; det vekket den følelsen jeg har lengtet etter de to ukene det har gått siden jeg bestemte meg for å slutte. Tusen takk, din jævla kødd

Nå skal jeg faen meg vise dere

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Jeg er sikker på at du fikser dette. Og får brukt utdannelsen din til noe fornuftig. Ønsker deg lykke til og ikke gi opp.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Ovenstående innlegg var selvsagt ment som en slags BTW#3, det skjønte du vel.

Men faen heller, hvorfor varer det så jævla kort? Må jeg være sint på noen hele tiden for at dette skal funke?
Sist endret av Tøffetom; 29. november 2018 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil være anonym. Men jeg har fulgt deg, Tøffetom, hele veien. Og jeg har i det siste satt meg selv på sidelinjen og observert. Gi gass. Ikke gi deg. Om du selv virkelig tror på det du skaper, så fortsett. Det er det eneste verbet jeg vil du skal følge. Fortsett.
Tenkte egentlig å ikke «spamme» tråden. Sikkert mange som følger med, støtter deg og heier på deg.

Men ro ned med å rakke ned på «stormannsgalskapen». Han er dønn ærlig, og setter ord på følelser vi andre bare holder for oss selv. Ja, jeg leste originalpostene fra speed-kjøret, og er enig i at det var litt overdrevent. Men en kompis av meg har nøyaktig samme tanker om seg selv, han gjør det glitrende i næringslivet. Gjett hvor? Maskinlæring. Heck, jeg har samme tanker selv. Er det så galt å føle at man kan få til absolutt alt? Er sikkert litt narsissisme innblandet, men so what. Er nok mange genier som er narsissist.

(Jeg skjønner heller ikke hvordan han kan være så overlegen teknologisk. En god idé, ja, men å overgå alle amerikanere og kinesere i programmering høres rart ut. Også helt alene. Siden han naturlig nok ikke vil gå inn i detaljer, er det uansett ingen som vet hvem som har rett.)
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Shit, tusen takk! Nå føler jeg det! Den forbannelsen og alt det jeg egentlig vil si til deg; det vekket den følelsen jeg har lengtet etter de to ukene det har gått siden jeg bestemte meg for å slutte. Tusen takk, din jævla kødd

Nå skal jeg faen meg vise dere



Tusen takk! Ovenstående innlegg var selvsagt ment som en slags BTW#3, det skjønte du vel.

Men faen heller, hvorfor varer det så jævla kort? Må jeg være sint på noen hele tiden for at dette skal funke?
Vis hele sitatet...
Javel, bla bla bla.
Hvis du ikke hadde vært for feig til å lese tilbake gjennom dine egne innlegg så hadde du visst hvor lite det der betyr.
Du har kommet med slike påstander time and time again - og alltid falt tilbake til det samme, ynkelige kjøret.

Hvis det å skulle *vise meg* at du ikke er en patetisk ynkrygg faktisk skulle ende opp med å hjelpe deg; vel, fantastisk.
Da er jeg en fuckings helt!
Og om det ikke gjør det så får jeg bare, helt enkelt, rett om deg.
Vinn-vinn for min del.

Vær forbanna da vel.
Kall meg gjerne idiot osv.
Gjør ikke meg noe som helst for, så langt, er det du som står for all idiotien.
Prove me wrong.

Her er greia, Chronic420:
Les gjennom tråden. Folk har heiet på Tom, støttet Tom, gitt Tom all mulig support - og det har ikke gjort noen som helst positiv forskjell.
Bare boosta egoet hans til å gape over for mye og tro han får til ting alene mens han egentlig trenger hjelp til de mest grunnleggende ting.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har nettopp lest igjennom tråden, og det ser ut til at når du er lengst nede, er selvfølelsen på topp, når det går som verst, kommer triumfen til å bli størst. Fra ønsket om å leve et liv med indre ro og med nære, kjære relasjoner, til å være det misforståtte geniet med oppfinnelsen som kommer til å revolusjonere verden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Javel, bla bla bla.
Hvis du ikke hadde vært for feig til å lese tilbake gjennom dine egne innlegg så hadde du visst hvor lite det der betyr.
Du har kommet med slike påstander time and time again - og alltid falt tilbake til det samme, ynkelige kjøret.

Hvis det å skulle *vise meg* at du ikke er en patetisk ynkrygg faktisk skulle ende opp med å hjelpe deg; vel, fantastisk.
Da er jeg en fuckings helt!
Og om det ikke gjør det så får jeg bare, helt enkelt, rett om deg.
Vinn-vinn for min del.

Vær forbanna da vel.
Kall meg gjerne idiot osv.
Gjør ikke meg noe som helst for, så langt, er det du som står for all idiotien.
Prove me wrong.

Her er greia, Chronic420:
Les gjennom tråden. Folk har heiet på Tom, støttet Tom, gitt Tom all mulig support - og det har ikke gjort noen som helst positiv forskjell.
Bare boosta egoet hans til å gape over for mye og tro han får til ting alene mens han egentlig trenger hjelp til de mest grunnleggende ting.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor henger du deg egt. opp i tråden hans på en slik aggressiv måte? Jeg skjønner at det kan virke fristende å peke på bullshit der bullshit blir vist, men helt ærlig så er det ganske rottent gjort.

Slik jeg ser det så burde da ikke en Freak-tråd være grunnlaget for valgene man gjør i livet, og jeg tror ikke Tom tenker at det er sånn heller. Ja, det kan være motiverende å skulle rapportere tilbake med positive opplevelser, men det gir da ingen ordentlig belønning utennom at folk heier videre på deg. Og det i seg selv skal da ikke tvinge noen til å fortsette å forbli nøktern. Jeg synes Tom burde poste hva nå enn han har lyst til her uten at folk skal kaste dritt tilbake mot han. Fordi kampen han sloss hver eneste dag er nok såpass jævlig at ingen her burde engang åpne opp munnen om vi ikke har gått gjennom noe lignende.

Jeg tenker at tråden her har vært et veldig bra verktøy for Tom å kunne uttrykke seg rundt sin avhengighet og få støtte fra andre. Også kan du si at denne støtten gjør ikke annet enn å mate egoet hans og få han til å havne på kjøret enda en gang. Det kan jeg si meg delvis enig i.

Men det skal være sagt at å sitte her og prøve å peke på dritten til en som helt åpenbart vet at han har masse dritt inni seg, hjelper rett og slett ikke. Jeg er helt sikker på at Tom kjenner seg selv såpass godt at han vet hvor lite dømmekraft han kan ha, eller hvor dårlig han kan være på å skaffe seg ordentlig hjelp, eller håndtere enkelte livssituasjoner. Men han er nok den som også kan gjenkjenne seg selv i hva han mestrer her i livet. Det synes jeg han burde få lov til å dele her på freak uten at folk skal prøve å dra han ned av den grunn.

Til slutt så skjønner jeg den harde realiteten du prøver å få han til og innse. Men du burde spare deg for å kalle han "feig", "patetisk", "ynkrygg" etc., for hvem faen er egentlig du som sitter her og snakker dritt til han anonymt? Hvis du virkelig er ute etter å rakke ned på han og vise han hvem er sjef, så er det vel ikke noe vits i å holde deg selv anonym?

Synes selv det er ganske patetisk og sitte her og prøve å rakke ned på en sprøytenarkoman, det sier mye mer om deg enn det gjør om han. Så spar han for det.
Heier på Tom jeg. Har trua selv om noen utsagn her er on point.

Kjør på, smack eller ikke smack, rødsprit eller crack, samme faen det. Fokuser og jobb mot målet.
Greit at enkelte er tvilsom til det TøffeTom kommer med.

Men skal dere absolutt kritisere, kjøre karen lengre ned enn han allerde er, så er dere like feig selv når dere poster anonymt...

Fulgt tråden selv siden den ble opprettet. Det er aldri for seint komme seg noenlunde på føttene igjen.

Noe det er mulig for TøffeTom med litt tid, motivasjon for en bedre tilværelse.
TøffeTom er i det minste dønn ærlig..
På godt å vondt, mere enn sikkert 90% av KIDZA hær på bruke er, bak sine anonyme brukere..
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sopphuet:
Språkvalget er veldig nøye gjennomtenkt.
Tom skrev selv en lengre post i 2016 om hva han føler om tonefall og beskrivelser som blir brukt om/til narkiser, både på forum og i hverdagen - og konklusjonen var da at han kan bare ha godt av å høre det uten silkehansker.
Som han selv sier: det siste han vil ha er hensyn.

Til Eyeamare (og ang. anonymposting generelt):
Jeg er da like ukjent for deg om det står "Anonym bruker" eller "random12345678" på posten. Betyr ingenting bortsett fra at jeg slipper å bli tagga på rusforumet.
Jeg kan lage 100 brukerprofiler her og du vil aldri vite det.
NFF Crewet veit uansett hvor vi alle poster fra, meg selv inkludert.

Hvis Tom mener han klarer å bli sober på trass så er da vel det bare positivt?
Han må ihvertfall gjerne prøve.
Hva var det som traff deg mest? At jeg sa, på godt og vondt?
Eller ble du truffet av min bemerkning om anonyme kids?
Du får passe på Tagg`sa dine da.
Uansett, TøffeTom! Søk hjelp!!!
Ikke alt man klarer på egen hånd. Av og til må man svelge stoltheten.
Sist endret av Eyeamare; 1. desember 2018 kl. 09:32.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Er ikke så interessert i diskusjonen over.

Mer gira på å høre hvordan helgen din går Tøffetom?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Er ikke så interessert i diskusjonen over.

Mer gira på å høre hvordan helgen din går Tøffetom?
Vis hele sitatet...
Hehe, ja jøss her skjer det masse jeg sikkert bør unngå å kommentere om jeg skal fortsette streaken min med uslettede inlegg

Går bra, sniffer kokain og drikker brennevin. Og litt felgrens. Selvsagt en obligatorisk sprekk på heroinen i går, etter legetimen, men er back on track nå. Ny pisseprøve mandag, siden jeg uansett må vente på svar (forespeilet under én ukes verdt med virkedager).

Karen jeg bor hos er på vei til julebord, regner med å drepe resten av kvelden - og helgen - så fort som mulig etter det.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare
Hva var det som traff deg mest?
Vis hele sitatet...
Ingenting. Ville bare være grei og forklare noe for deg siden det ikke virket som om du skjønte det helt og tilla det stråmannskvaliteter isteden.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
sniffer kokain og drikker brennevin. Og litt felgrens.
sprekk på heroinen i går etter legetimen, men er back on track nå
Vis hele sitatet...
At du sprekker én gang på et døgn isteden for flere er ikke "på rett vei" og laaangt i fra "i mål".
Det ser du da vel selv.
Søk hjelp mens du fremdeles kan.
Shit, det stemte jo ikke i det hele tatt, tusen takk til dere som sier det jeg gjerne skulle sagt - men aldri ville evnet å pakke inn på en "godkjent" måte!

Er litt 100% ærlighet jeg går for, profesjonelt som privat.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Javel, bla bla bla.
Hvis du ikke hadde vært for feig til å lese tilbake gjennom dine egne innlegg så hadde du visst hvor lite det der betyr.
Du har kommet med slike påstander time and time again - og alltid falt tilbake til det samme, ynkelige kjøret.

Hvis det å skulle *vise meg* at du ikke er en patetisk ynkrygg faktisk skulle ende opp med å hjelpe deg; vel, fantastisk.
Da er jeg en fuckings helt!
Og om det ikke gjør det så får jeg bare, helt enkelt, rett om deg.
Vinn-vinn for min del.

Vær forbanna da vel.
Kall meg gjerne idiot osv.
Gjør ikke meg noe som helst for, så langt, er det du som står for all idiotien.
Prove me wrong.

Her er greia, Chronic420:
Les gjennom tråden. Folk har heiet på Tom, støttet Tom, gitt Tom all mulig support - og det har ikke gjort noen som helst positiv forskjell.
Bare boosta egoet hans til å gape over for mye og tro han får til ting alene mens han egentlig trenger hjelp til de mest grunnleggende ting.
Vis hele sitatet...
Si hvem du er, så skal jeg si hvem jeg er. Koman, gro deg noen jævla baller, din jævla bitsj

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har nettopp lest igjennom tråden, og det ser ut til at når du er lengst nede, er selvfølelsen på topp, når det går som verst, kommer triumfen til å bli størst. Fra ønsket om å leve et liv med indre ro og med nære, kjære relasjoner, til å være det misforståtte geniet med oppfinnelsen som kommer til å revolusjonere verden.
Vis hele sitatet...
Oppfinner ingenting.

Anvender standardisert kommunikasjonsprotokoll/operativsystem utviklet over det siste tiåret i et globalt open-source samarbeid uten sidestykke i historien.

Eneste jeg har gjort, er å gjøre det mer enn alle andre med hardware som generelt sett er utenfor rekkevidde til hobbyisters budsjett.

...Skulle redigert den siste setningen, men samma faen, ingen bryr seg om den delen her inne uansett-.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingenting. Ville bare være grei og forklare noe for deg siden det ikke virket som om du skjønte det helt og tilla det stråmannskvaliteter isteden.



At du sprekker én gang på et døgn isteden for flere er ikke "på rett vei" og laaangt i fra "i mål".
Det ser du da vel selv.
Søk hjelp mens du fremdeles kan.
Vis hele sitatet...
"Mens jeg fremdeles kan"

... Du skjønner at jeg har tatt smack hver dag i godt over et halvt tiår, sant? (Speed og altmulig annet langt lenger).

Du skjønner at alternativet mitt er å gå tilbake til middelmådighet og godt over gjennomsnittlig inntekt for folk flest?

Oooog du skjønner at dette er første gang jeg har noe som i det hele tatt kan sprekke; siden jeg laget denne tråden?

For meg er uansett det som spiller noen rolle hvor jeg merker selv at jeg er. Her inne er det som har noe å si, hvor mange timer/dager/uker jeg kan stemple inn, min subjektive vurdering er like verdiløs som ordet til en hvilkensomhelst sprøytenarkis. Greit nok.

Men jeg vet enda at jeg sitter her, uten noe som helst smack i blodplasmaen; uten å være obsessed av tanken på å få tak i. Faktisk drømmer jeg ikke engang om å røyke smack, slik jeg alltid gjorde før under påtvungen rehab (ferie altså, ikke "hjelpen" du maser så jævlig om)-.

For meg spiller det kun en rolle hvorvidt jeg føler dette kan være en varig tilstand, og faktum er at akkurat nå, så gjør jeg egentlig det. Så et drit og dø
Sist endret av Tøffetom; 1. desember 2018 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis man vet litt om hva dopaminets funksjon er, at det ikke primært dreier seg om "belønning", men om reinforcering av adferd, forstår man hvilket under det er at en tung narkoman kan komme seg ut av det. For en heroinist er ikke problemet at han "savner" rusen, eller ubehaget ved abstinenssymptomene, men at hans hjerne er gearet til en bestemt adferd.

Den trangen, eller den adferdens nødvendighet, vil kunne mobilisere en hel verden, og gjøre sin innflytelse gjeldende i fortid, nåtid og fremtid. Den konstruerer ens historie og selvforståelse, den bakgrunnen man handler ut ifra, om nødvendig fra øyeblikk til øyeblikk, og forutsier og legger til rette for adferd. Den legger strategier, og virker inn på små og store, bevisste og ubevisste valg over hele spekteret, som ofte tilsynelatende ikke har noe med avhengighet eller rus å gjøre.

Det er ikke noe mystisk ved dette, det er sånn hjernen fungerer. Den strikker alltid sammen historier, og projiserer konstant sine forventninger om hva man vil oppleve og hvordan man vil reagere. Det er ren kjemi, og det er den rusbruk griper inn i.

Naturligvis virker rusmidler forskjellig, og naturligvis er det forskjell på bruk og misbruk, som i denne sammenhengen kan få en klar definisjon (dog fortsatt under henvisning til noe eksternt), men den dopaminerge komponenten (hvor den er involvert), er grunnleggende den samme. Hvis man røyker sigaretter, bruker snus eller lignende, kan man jo forsøke å spare på alle boksene og kartongene og derved få se et ytre uttrykk for denne lille dopaminsirkelen.

For den avhengige, som hovedpersonen i denne tråden, gjelder det å etablere det Gregory Bateson i denne sammenhengen har kalt en "ny epistemologi", å gjøre hele sammenhengen man handler i og ut ifra en annen. Uten at jeg ønsker å vurdere denne metoden, er det derfor det første skrittet for dem som melder seg inn i AA er å uttrykke: Jeg er alkoholiker.

Andre blir frelst av Jesus. Dette siste er nok du, Tøffetom, for intelligent til, men du må fortsatt på en eller annen måte innse at du har svært, direkte ugjennomskuelig rotfestede adferdsmønstre som arbeider mot deg, og forsøke å finne den riktige balansen mellom og kombinasjonen av de små, daglige skrittene og den store revurderingen (for let's face it: du er på dypt vann nå), og ikke minst hva denne revurderingen skal være. Den må komme av deg selv, men det kan være lurt å ha noen som kan se deg utenfra - og jeg tenker ikke på freakforum.

Lykke til. Du vet hva en av veiene dette kan gå er, ikke sant? Og ikke lur deg selv til å tro at kunstig indusert handlekraft (amfetamin) er noen motvekt mot den uunngåelige depresjonen.
For dem som lurer; i morgen blir det første uke uten noe speed eller smack. Femte dagen uten benzoer/gbl/ghb/kokain/etc. Føler meg bedre, men kommer meg enda ikke ut av sofaen.
Sov mer enn ~3 timer for første gang i natt.

8 Dager siden siste injeksjon av heroin, er vel gått noen uker siden siste injeksjon av speed. Siste inntak av speed overhodet, faktisk. Sånn btw.

(Røykte heroinen på siste sprekk, på fredag, altså). For the record så er det torsdag idag. Tror jeg.
Sist endret av Tøffetom; 6. desember 2018 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan går det?

Har du noen gang tenkt på å bare isolere deg helt i typ 30 dager? Tvinge deg til å være clean. Sjekke inn i et monketempel elns?
Har egentlig ilagt megselv forbud mot å squirte GHB-induserte skriblerier utover Internett, men what the hell.
Er ikke som om jeg vinner noen "Familys Choice"-awards med det første, uansett.

Går vel bra så lenge jeg bare logger rett inn og poster dette uten å se noe av bullshittet som altfor enkelt tenner meg på alle de gale pluggene.

Prøvde å sprekke i går, viser seg at jeg ikke har mistet min evne til å overbevise. Dealeren min ignorerer meg ihht instrukser sendt en mer motivert aften enn forhenværende.

Endte med å fikse noe stamp (GBL) og røyke noen spliffer i stedet. Så da er vi på dag 8, om jeg ikke har overkokt mine små grå helt.

Med andre ord så nærmer endelig denne tråden seg sitt endelikt. Det eneste spørsmålet som gjenstår, er hvor langt det faktisk er å gå før normal funksjon er et faktum; eller for å sitere favorittnarkisen min: "Du prøver å huske åssen det var før i tida, men hver eneste muskel minner deg om livet ditt nå"... Altså, problemet er at jeg ikke aner hvordan det føles å være et normalt fungerende, uthvilt menneske.

Ok, det er faktisk ikke det eneste spørsmålet, ei heller det fundamentale. Har en tendens til å konkludere litt raskere enn jeg burde, i likhet med sånn ca alle andre mennesker.

Det som alltid har frustrert og skremt meg, er fraværet av troverdige skildringer av livet på andre siden. Hvis jeg kunne gått 4 år tilbake i tid og skrevet det jeg trengte å lese,
ville det ikke vært hvordan de 3 første dagene med abstinenser utarter seg. Dette er tross alt smertelig kjent kunnskap for enhver junkie med litt fartstid i gamet.
Det store spørsmålet er hvordan de 3 neste ukene utarter seg:
Hvordan unngår jeg å la dette definere meg som menneske? Ønsker jeg i det hele tatt å unngå det?

For min del så handler jo dette først og fremst om å muliggjøre mine profesjonelle ambisjoner. Dette inviterer til en mer resultatorientert tilnærming:
Hvordan unngår jeg å gå inn i depresjon som indirekte konsekvens av psykologiske mekanismer knyttet til passivitet?
Hvordan skiller jeg denne fra de fysiologiske begrensningene knyttet til abstinenser?
Hvordan bevarer jeg den 'driven' jeg aldri fant i edruelighet?
Selvfølgelig er ikke dette endelig avgrensede og klart definerte tilstander; som med det meste annet så snakker vi her om helt flytende overganger på tvers av flere spektrum som definerer virkelighetsoppfattelsen vår.

Jeg må tenke litt, to be continued...

Sorry for avsnittshelvete og sikkert utallige skriveleifer; skriver i Notepad siden jeg ikke har råd til Office-lisensene mine engang.

Sitat av Zeelot Vis innlegg
Hvordan går det?

Har du noen gang tenkt på å bare isolere deg helt i typ 30 dager? Tvinge deg til å være clean. Sjekke inn i et monketempel elns?
Vis hele sitatet...
Joda, er sånn jeg alltid har gjort det. Hyttetur, familieferie etc. Problemet er jo at før eller siden må du returnere til virkelighetens elendighet. Hvis du ikke klarer å bli clean i kjente omgivelser, vil du på sikt falle tilbake, uansett.
Sist endret av Tøffetom; 8. desember 2018 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei Tom.
Du vet jeg har fulgt deg lenge og lenger en langt. Du vet også at jeg ønsker deg alt godt i livet, med produktutvikling og med rusreduksjon. Det er lenge siden du hadde det jeg tenker på når jeg hører ordet "normalt" liv, eller tar jeg feil?
Kan du prøve å finne tilbake til noe av det som ga deg glede da du var i militæret ?
Du får jo all verdens råd av velmenende forum brukere, og noen er ganske kritiske til din progresjon. Derfor skal jeg ikke legge sten til byrden, men gi min støtte til deg som menneske.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hei Tom.
Du vet jeg har fulgt deg lenge og lenger en langt. Du vet også at jeg ønsker deg alt godt i livet, med produktutvikling og med rusreduksjon. Det er lenge siden du hadde det jeg tenker på når jeg hører ordet "normalt" liv, eller tar jeg feil?
Kan du prøve å finne tilbake til noe av det som ga deg glede da du var i militæret ?
Du får jo all verdens råd av velmenende forum brukere, og noen er ganske kritiske til din progresjon. Derfor skal jeg ikke legge sten til byrden, men gi min støtte til deg som menneske.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Du er god, du

Har konkludert med følgende:
1) Heroin utgår.
2) Må begynne å trene, både styrke og boksing, igjen.
3) Vet enda ikke hvorvidt jeg skal plukke opp ballen med familiene mine, eller la den trille.

Noen som vet om noen klubber i bergen som driver fullkontakt-ish sparring ved hver trening? Jeg vil smake blod, ikke slå på en pute. Send meg en PM med nr til trener, så er jeg der ved neste anledning.

Forøvrig kan dere haters kose dere med at i går, når jeg var å hentet noe jeg hadde glemt hos dealer, så så jeg et sammenkrøllet rør ligge på gulvet og skinne. Røsket det med meg som en skjære, og når jeg kom meg "hjem" så røykte jeg dritten etter beste evne. Så teknisk sett har vi en sprekk i går; og nå når jeg først er i gang med tilståelsene - jeg møtte en supersexy dame i helgen som hadde speed til meg. Så gjett hva? Jeg tok meg faen én liten strek!

(Men sånn for å sette ting i perspektiv; om jeg så hadde mekket både røret og streken i sprøyte og skutt drittet, ville det enda ikke vært nok til å få meg ut av sengen for to uker siden).

Jeg er faktisk ikke avhengig av heroin lenger. Takk til alle som har heiet på meg; tror faktisk ikke jeg hadde fikset det uten dere! Skal slutte å bruke denne tråden som en slags dagbok for alt mulig annet shit, for min del kan den bare stenges.

Nei la meg svare meg selv; jeg ville skrive det jeg trengte å høre for 4 år siden:

Faktum er at heroinavhengighet er intense greier, jævlig intense. På godt og vondt. På samme måte som at det ikke tar mer enn én uke I feil spor å pådra seg det som kan være en livslang avhengighet, så tar det faktisk ikke mer enn én uke - kanskje 2-3, å ta brodden av abstinensene.


Det skitet folk snakker om? "Tenker på det hver dag bla bla bla buhuhu"? Det handler ikke om hvordan heroin egentlig påvirker deg. Det handler om hvordan samfunnet, særlig narkopolitikken, er helt latterlig på bærtur - hjelpeapparatet invalidiserer narkomane på en måte som er så altomfattende at selv rettsvesenets avstraffing av junkier virker pragmatisk.

NAV og LAR skaper narkomane, ikke narkotika! Hadde folk bare hatt muligheter og motivasjon, ville ikke de få som klarer å komme seg ut av narkishelvete bli redusert til stakkarslige x-narkiser hvis eneste formål er å forbli nykter.

Jeg velger å legge dette bak meg nå, og heller integrere det i mitt overordnede mål om å stake ut en faktisk bærekraftig og konkurransedyktig kurs for Norge. Er tydeligvis ingen andre som har denne ambisjonen.

Tror du meg ikke?

Hvordan forklarer du ellers at jeg, den av smackisene som aldri fikk LAR, han som heller ble hjemløs enn å gå på NAV, klarer å slutte på en jævla sofa etter at alle har vendt han ryggen?

Hvordan er det mulig at ikke én jævla stakkar som følges opp av et koordinert omsorgsapparat, utretter en fraksjon av hva jeg har ?

Det er ikke jeg som er unik; jeg har bare holdt meg unna det selvtjenende byråkratiet som er mer opptatt av å sysselsette seg selv enn å hjelpe narkomane.

Forbanna autosammenslåingshelvete. Dette er egentlig flere innlegg

Sitat av exocytose Vis innlegg
Hvis man vet litt om hva dopaminets funksjon er, at det ikke primært dreier seg om "belønning", men om reinforcering av adferd, forstår man hvilket under det er at en tung narkoman kan komme seg ut av det. For en heroinist er ikke problemet at han "savner" rusen, eller ubehaget ved abstinenssymptomene, men at hans hjerne er gearet til en bestemt adferd.

Den trangen, eller den adferdens nødvendighet, vil kunne mobilisere en hel verden, og gjøre sin innflytelse gjeldende i fortid, nåtid og fremtid. Den konstruerer ens historie og selvforståelse, den bakgrunnen man handler ut ifra, om nødvendig fra øyeblikk til øyeblikk, og forutsier og legger til rette for adferd. Den legger strategier, og virker inn på små og store, bevisste og ubevisste valg over hele spekteret, som ofte tilsynelatende ikke har noe med avhengighet eller rus å gjøre.

Det er ikke noe mystisk ved dette, det er sånn hjernen fungerer. Den strikker alltid sammen historier, og projiserer konstant sine forventninger om hva man vil oppleve og hvordan man vil reagere. Det er ren kjemi, og det er den rusbruk griper inn i.

Naturligvis virker rusmidler forskjellig, og naturligvis er det forskjell på bruk og misbruk, som i denne sammenhengen kan få en klar definisjon (dog fortsatt under henvisning til noe eksternt), men den dopaminerge komponenten (hvor den er involvert), er grunnleggende den samme. Hvis man røyker sigaretter, bruker snus eller lignende, kan man jo forsøke å spare på alle boksene og kartongene og derved få se et ytre uttrykk for denne lille dopaminsirkelen.

For den avhengige, som hovedpersonen i denne tråden, gjelder det å etablere det Gregory Bateson i denne sammenhengen har kalt en "ny epistemologi", å gjøre hele sammenhengen man handler i og ut ifra en annen. Uten at jeg ønsker å vurdere denne metoden, er det derfor det første skrittet for dem som melder seg inn i AA er å uttrykke: Jeg er alkoholiker.

Andre blir frelst av Jesus. Dette siste er nok du, Tøffetom, for intelligent til, men du må fortsatt på en eller annen måte innse at du har svært, direkte ugjennomskuelig rotfestede adferdsmønstre som arbeider mot deg, og forsøke å finne den riktige balansen mellom og kombinasjonen av de små, daglige skrittene og den store revurderingen (for let's face it: du er på dypt vann nå), og ikke minst hva denne revurderingen skal være. Den må komme av deg selv, men det kan være lurt å ha noen som kan se deg utenfra - og jeg tenker ikke på freakforum.

Lykke til. Du vet hva en av veiene dette kan gå er, ikke sant? Og ikke lur deg selv til å tro at kunstig indusert handlekraft (amfetamin) er noen motvekt mot den uunngåelige depresjonen.
Vis hele sitatet...
Dette var et utrolig bra innlegg. Ikke steng tråden før jeg får tenkt litt over dette og evnt utdypet en respons!

Jeg har vært på NA-møter, og enda jeg ønsker dem jeg møtte der alt vel, er jeg fundamentalt uenig i tilnærmingen. Dette handler om det jeg nevnte som går på at x-narkiser reduseres til rene placeholders for narkisen de kunne vært. Hvorfor skal narkomane som klarer å komme seg ut av det sitte å omtale seg selv som skyggen av utingen dem en gang var? Hvorfor er den eneste veien opp fra narkis, x-narkis?

Drømmene om å skyte heroin er bare vage minner, og enda kroppen føles like tung som sinnsstemningen så velger jeg å tilskrive absolutt alt til passivitetsindusert depresjon. Hvorfor? Fordi jeg uansett ikke kan rekonstruere minnene av livet for lenge, lenge siden, for å sette dem opp mot virkeligheten nå. Jeg må redefinere meg selv, finne meg I at det er mange utfordringer som heroinlivet hvisker ut - og heller påminne meg selv om at det kommer på bekostning av utstråling, kognitiv kapasitet, sexlyst, livsgnist og alt som ellers gjør en til et menneske i stand til å realisere sitt potensiale.
Sist endret av Tøffetom; 13. desember 2018 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
God jul, godtfolk og drittfolk!

Fortsatt straight som faen, eneste som har forandret seg er at jeg ikke klarer å bry meg om hva dere måtte tro og/eller mene.

Har bikket tredve siden sist, hvilket innebærer fenomener som full røykestopp. Men å slutte med nikotin i røykeform for å substituttere med snus blir litt som å retardere fra å skyte til å sniffe; aka just for show.

Befinner meg i dette sekund på en buss til Oslo. For å understreke hvor faen jeg gir i dere alle; kan noen vennligst gi meg et svar på om sprøyterommets nummer i Bergen vil fungere i tigerstaden? Reiser såklart uten papirer når jeg går mot nok en «obligTorisk sprekk». Hvor er egentlig sprøyterommet i Oslo? Brugata neste stopp; er jeg på rett spor?
For en tøff holdning du har, haha. Dra til gunerius så peker nærkisene vei, sist jeg sjekka så er sprøyterommet like ved.
Du kan snu og dra hjem igjen. Tror øl-salget er oppe.
Fun story; sist jeg var i Brugata tok det meg 5 timer å ordne smack.

Endte med at en som kalte seg selv «Ganjaman» og kompisen hans; en fyr fra samme intuitive gate, som jobbet på Ullevål sykehus (og derfor ikke blir navngitt til tross for sitt eksepsjonelt vanlige navn), hjalp meg ut med fem gram heroin. De syntes regelrett synd på meg, der jeg stod anklaget for å være spaner av alle som ellers ville hjulpet hverandre.


Denne gang kommer jeg med ryggsekk, pcbag og skjorte.

Please help me avoid this repeating itself.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
God jul, godtfolk og drittfolk!

Fortsatt straight som faen, eneste som har forandret seg er at jeg ikke klarer å bry meg om hva dere måtte tro og/eller mene.

Har bikket tredve siden sist, hvilket innebærer fenomener som full røykestopp. Men å slutte med nikotin i røykeform for å substituttere med snus blir litt som å retardere fra å skyte til å sniffe; aka just for show.

Befinner meg i dette sekund på en buss til Oslo. For å understreke hvor faen jeg gir i dere alle; kan noen vennligst gi meg et svar på om sprøyterommets nummer i Bergen vil fungere i tigerstaden? Reiser såklart uten papirer når jeg går mot nok en «obligTorisk sprekk». Hvor er egentlig sprøyterommet i Oslo? Brugata neste stopp; er jeg på rett spor?
Vis hele sitatet...
God jul ja, og grattis med tredve!
Adressen til Prindsen er Storgata 36 C, aldri vært der men skal være døgnåpent.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Du kan snu og dra hjem igjen. Tror øl-salget er oppe.
Vis hele sitatet...
Sitter med 3L dunk vin og pimper rett fra den på bussen. Er ikke ølsalget det stør på

Sitat av Carmex Vis innlegg
God jul ja, og grattis med tredve!
Adressen til Prindsen er Storgata 36 C, aldri vært der men skal være døgnåpent.
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Sist endret av Tøffetom; 26. desember 2018 kl. 15:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er grunnen til at du ønsker å sprekke nå igjen? Var ikke jula noe fin?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Hva er grunnen til at du ønsker å sprekke nå igjen? Var ikke jula noe fin?
Vis hele sitatet...
Jo, helt fantastisk!

Men altså, gir du meg en reiserute via Oslo, etter å ha sprukket én gang på én måned; ja da skal jeg faen meg få i meg noe smack.

Hadde jo bursdag, for faen. På tide å feire!

Vet dere tenker at dette er veien til tilbakefall og bla bla bla.

Men det er det ikke. Jeg kjenner meg selv og jeg vet at jeg nailer dette; med eller uten sprekk i dag.

Som jeg allerede har sagt: jeg er faktisk ikke avhengig sv heroin lenger

Én gang på én måned innebærer selvsagt litt romslig telling av dager. Bare for all the haters doing the Math.

Im still right, though
Sist endret av Tøffetom; 26. desember 2018 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Begeistret Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jo, helt fantastisk!

Men altså, gir du meg en reiserute via Oslo, etter å ha sprukket én gang på én måned; ja da skal jeg faen meg få i meg noe smack.

Hadde jo bursdag, for faen. På tide å feire!

Vet dere tenker at dette er veien til tilbakefall og bla bla bla.

Men det er det ikke. Jeg kjenner meg selv og jeg vet at jeg nailer dette; med eller uten sprekk i dag.

Som jeg allerede har sagt: jeg er faktisk ikke avhengig sv heroin lenger

Én gang på én måned innebærer selvsagt litt romslig telling av dager. Bare for all the haters doing the Math.

Im still right, though
Vis hele sitatet...
Jeg må seriøst bare le av deg altså, og ikke stygt ment. Jeg heier på deg jeg. Men at du klarer å lure deg selv til å tro at du har klart å slutte med dopen fordi du har vært av i mnd ( pluss minus et par sprekker) og nå sitter på en buss til Oslo og kommer med en haug med dårlige unnskyldninger for å rettferdigjøre en sprekk? Kanskje du skal lese gjennom din egen tråd så innser du kanskje selv hvor sinnsykt det du skriver høres ut. Hvor hektet du egentlig er på heroinen ? Du tar virkelig kaken når det gjelder junkier som klarer å lure seg selv til å tro at de har full kontroll på hele dritten

Sprøyterommet i prinsensgate finner du viss du fortsetter forbi holdeplassen på Brugata,tviler på at det tar 5 timer denne gangen, tok meg 5 min sist gang Bare vit at det kryr med purk der, masse sivile.
Vær forsiktig, tøffetom. Husk at faren for overdose er størst på sprekker uten toleranse, og at alkohol øker sjansen betraktelig.

Det er ikke for sent å snu
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Fortsatt straight som faen, eneste som har forandret seg er at jeg ikke klarer å bry meg om hva dere måtte tro og/eller mene.
Vis hele sitatet...
What?! Du søker jo like mye bekreftelse og cheering her som en 13-år gammmel jente. Du har liksom din egen føkkings mega thread på freak.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har bikket tredve siden sist, hvilket innebærer fenomener som full røykestopp. Men å slutte med nikotin i røykeform for å substituttere med snus blir litt som å retardere fra å skyte til å sniffe; aka just for show.
Vis hele sitatet...
Det er retardert å bytte ut cigg med snus, men å injisere heroin er jo dritlurt. Tror ikke det er akkurat cigg som er din største helseutfordring for å si det ganske forsiktig.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Som jeg allerede har sagt: jeg er faktisk ikke avhengig sv heroin lenger
Vis hele sitatet...
Ingen rister av seg opiatavhengighet på en måned(Med noen sprekker). Når du har 9-12 månders sammenhengende total rusfrihet begynner du å nærme deg noe.
Og inntil det skjer så er du bare en helt random og gjennomsnittlig junkie.

Ja, nå er du virkelig i godsiget Tom Alt går etter planen og du er fortsatt like faens unik. Du har jo blitt en parodi på deg selv, rett og slett. Ønsker jo selvsagt at du snart innser at du trenger hjelp og litt ydmykhet hadde hjulpet deg. Pass på deg selv og bruk sprøyterommet. Det er alt for mange som dør...

Sjekk forøvrig ut Lasso-prosjektet i Oslo når du er der. Der kan du daglig hente Subuxone uten henvisning som kanskje kunne vært lurt i ditt tilfelle. Og igjen, så synes jeg du bør vurdere TSB.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sth, takk. For at du sier skiten. Makan til junkieshit skal man lete lenge etter. Sutter etter hvert minste godord her på bruket. Tøffetom, bla bla bla.

Han er og glad i offerrollen. Slik at naive sjeler kan komme med "lykke til, klemmer og alt bra!! Heier på deg! Dette klarer du!" Jeg kan umulig være den eneste skitkuken her som er lei av denne junkiedriten til tøffetom. Forundrer meg ikke om denne wannabe-intellektuelle kuken klarer seg. Det er vel det de fleste av oss her håper på. Lulz...
Sist endret av bipbapbop; 27. desember 2018 kl. 02:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har en viss forståelse for kritikken som blir gitt til tøffetom, men nå sliter tøffetom med en heroinavhengighet som er veldig vanskelig og han er på vei til å kjøpe dop. Det å være spydig vil ikke hjelpe noe som helst, og den eneste grunnen til at det blir gjort er fordi dere selv skal på et eller annet nivå føle dere bedre, på bekostning av en stakkars rusavhengig person. Bruk huet.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ser det er flere som reagerer på at han sier han ikke er avhengig av heroin nå.

Uten at jeg vet, regner jeg med at han snakker om å ikke ha fysiske abstinenser?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har en viss forståelse for kritikken som blir gitt til tøffetom, men nå sliter tøffetom med en heroinavhengighet som er veldig vanskelig og han er på vei til å kjøpe dop. Det å være spydig vil ikke hjelpe noe som helst, og den eneste grunnen til at det blir gjort er fordi dere selv skal på et eller annet nivå føle dere bedre, på bekostning av en stakkars rusavhengig person. Bruk huet.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ikke så rart at ting glir over i spydigheter når TøffeTom selv drar en ganske så drøy tone til de som måtte stille spørsmål ved påstandene/løftene hans.

Når noen kommer og slår så bombastisk fast at "haha, sug på den, jævler!" for så å falle rett tilbake i samme gamle mønster gang på gang på gang på gang på gang (gjenta ad nauseum)... vel, da legger han opp til det selv, vil jeg si.

Godord og cheerleading har ihvertfall ikke hjulpet, og han har skrevet minst to innlegg som antyder at provokasjon og utfordring virker vel så godt på motivasjonen, så hva som er "riktig" å si er helt oppi lufta nå.

Hadde ørlite håp om at han kunne få til noe typ. 3 år tilbake i tråden da han faktisk erkjente at han hadde problemer.
Nå virker han bare arrogant og blind av selvbedrag. Har ingen tro på at han får til noe som helst med mindre dette endrer seg igjen - og etter ~4 år på denne visa må det være lov å si.
Sist endret av Neptunia; 27. desember 2018 kl. 04:27.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk nå bare å være ærlig med deg selv tom! "The most dangerous lies are the lies you tell yourself"
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har en viss forståelse for kritikken som blir gitt til tøffetom, men nå sliter tøffetom med en heroinavhengighet som er veldig vanskelig og han er på vei til å kjøpe dop. Det å være spydig vil ikke hjelpe noe som helst, og den eneste grunnen til at det blir gjort er fordi dere selv skal på et eller annet nivå føle dere bedre, på bekostning av en stakkars rusavhengig person. Bruk huet.
Vis hele sitatet...
Nuja, dette kan vel sies om alle som kommer med et svar til hva som helst. Sjelden vi svarer tilbake med noe som får oss til å føle oss kjipe.

Jeg synes det må være lov til å uttrykke negative følelser mot tøffetom. Han har bajsa hele veien, og han benytter seg av simpel teknikk for å få pisset sitt sin vei. Som ordentlig knarker vet han å manipulere.

Jauda, seff er det synd på denne duden. Men det burde ikke være en stopper fra å si skiten sin. Å behandle en knarker med silkehansker er å unngå roten. Han har drevet dette spillet i mange år. Smykker seg med ok ordforråd og grei utdanning. Til og med vært så genius at han har fått inn penger for ideen sin. Han tror jo faen meg dette er unikt. Som om det ikke finnes andre junkies i den rollen han leker.

Det er lov å være lei pisset hans etter flere års bullshit. Han er en knarker, en narkis. Hva har bedret seg de siste årene? Er han nærmere noen løsning? Om man har utdanning, godt ordforråd, en genial ide, whatever the fuck. Avhengighet går glatt forbi dette. Men han tror selv at det er noe spesielt med han selv og hans situasjon. Klassisk shitheads med tilsynelatende IQ over gjennomsnittet. Avhengighet gir faen i dette.

Vi kan leke cheerleaders og hause opp denne driten, men hvor naiv skal man være? Neste er at han sier han er ferdig med dop. Ideen hans har solgt til millioner av kroner. L O L? Han failer som et helvett. Narkis, genial ide, "trenger kun en programmerer"... haha, classic shit.

Om den SKITEN jeg selv gulper opp her, får meg til å føle meg bedre. Nja, jeg får ut endel frustrasjon. Jeg irritererer meg over naiviteten flere her utviser. Jeg har fått nok. Og svarer tilbake. Jeg er en kuk. Du er en kuk. Er det spydig? Pfs...

På tide å våkne opp. TØFFE Tom.
Tja, han sa vel hva er egentlig vitsen om man er nøktern eller ikke. Aka, har man egentlig lyst til å alltid være A4 mennesket ?
Tror vel de fleste som titter på denne delen av forumet har "hobbier" som ikke alle synes er ok uansett. Er ganske spesiellt å utlevere seg over mange år på et forum som dette, om det er for sympati eller folkeopplysning eller en slags dagbok det er vel ikke godt å si. Det er iallefall en usminket hverdag man får servert midt mellom dagens tanker om pensjonssparing, hva Trump har funnet på, eller vent helvete heller la oss heller se hva TøffeTom har funnet på idet siste. Så jeg synes det er smålig å hate. Joda junkie går igjen her, knarker, narkis oi oi oi skulle jaggu tro dere hadde funnet en norsk ordliste og slått opp under rusmisbruker. Håper heller han hadde en grei tur til Oslo og at det ikke endte i katastrofe. Og til dette med at han ikke er avhengig eller ei. Han har et poeng at etter så mange års heftig bruk er det vel bare å innse at han har gått fra hverdagsbruker til av og til nyter...
Jeg er litt kvasidelerisk akkurat nå, klarer ikke formulere dette riktig. Klarer ikke så mye for tiden, annet enn å fucke opp.

Kanskje det går greit at jeg hopper litt mellom avsnittene? Skriver på en tlf som går tom for strøm lenge før den jævla insomniaen er ferdig med meg.

Om at jeg er en idiot
Tenkte bare jeg skulle informere om at jeg føler meg som en idiot, og at denne julen forandret livet mitt.

Ikke fordi jeg eier skam(elendig selvmotsigelser) eller fordi det som gikk fra er par pils for å få tiden til å gå, etterhvert ble til melkeglass med sprit til frokost.

Om sprekkeforsøket
Min forventede «obligatoriske sprekk» ble forresten julens antiklimaks; da jeg endte med å få meg selv bortvist fra Oslo Sentrum - uten hverken penger, bankkort, dop, drikke eller verdighet(enda en).

Om at jeg ikke bryr meg om deres meninger
. Har ingen bedre forklaring, jeg vet bare at jeg løy når jeg sa jeg ikke brydde meg. Jeg skulle dog ønske at det ikke var sånn. Det hadde vært helt fantastisk å ikke vite det at for hver sannhet jeg tilfeldigvis velger å dele, ser de fleste av dere bare med enda større forakt på et slags dødsdømt monster. Hele livet har jeg prøvd å bli en som har livets rett, og enn så lenge så er det langt igjen.

at det dere leser når dere leser mine tanker, er en verdiløs junkie - dritten under skoen. Jeg bryr meg om at det jeg prøver å ta med meg fra elendigheten aldri blir noe annet enn elendighet.

Om julen
Har blitt kjent med familie ‘på nytt’,

Denne julen har jeg nemlig snakket mer med familiemedlemmene jeg ikke ser så ofte, enn hva jeg har de ti siste årene til sammen. Det som ellers har pleid å utspille seg som nærmest innøvde formaliteter og monotont tørrprat, var transformert til noe mye mer. Ikke bare var det lett og naturlig, det hadde også en substans jeg ellers kun oppnår med noen særlig kompatible individer.

Om alkoholavhengigheten jeg snublet inn i
Shit dette er så dumt at jeg sliter skikkelig med å si det...eh, altså. Jeg har blitt fysisk avhengig av alkohol.

Hadde jo blitt litt alkohol hver dag under heroinslutten (bare for å få tiden til å gå); og at det blir litt ekstra i selskapeligheter er jo uunngåelig.

Om drikkestopp
Detoxer nå. Hallusinerer lett. Hjertet slår fort og lett. Søvn er føkked. Ingen cravings. Vet egentlig at dette ikke vil bli noe problem videre - jeg liker jo ikke alkoholrusen engang. Skjønner virkelig ikke hvor dum i hodet jeg er som klarte noe så meningsløst som dette.

Skjønte først for én ukes tid at ting var gått litt for langt, men med sammenhengende sosiale events/reising så måtte jeg bare holde ut. I den grad det å drikke sprit fra melkeglass før morgenpissings kan kalles det.

Føler meg som en jævla klovn. Verste er at jeg egentlig gjør så godt jeg kan nå.


Skjønner at dette bare gjør meg til en enda større idiot enn hva jeg for lengst har gjort, skjønner at det er selvmotsigelser over hele linja og skjønner om dette slettes. Jeg vil vel mest vise meg selv, når jeg kanskje en dag har fått til noe annet enn å være forskjellige former for svak og ynkelig, at det ikke var så hodeløst som jeg elles føler jeg har vært her inne siste tiden.

Om det positive
For dem som enda tenker at det er håp for annet enn mer ydmykelse....Jeg tror oppriktig på at jeg til tross for denne flausen endelig kan legge rusmisbruket bak meg. Avengigheten til alkohol er strengt tatt bare det - ren fysisk avhengighet indusert av min trang til virkelighetsflukt og/eller ensidige søken etter lykke gjennom substanser fremfor livet.

Jeg vil være den personen jeg følte at jeg var når jeg snakket med de fantastiske menneskene jeg ikke har hatt personlige samtaler med siden jeg var barn. Om jeg fungerer så bra som dette med alkoholhabdikappet, vil jeg ikke trenge hverken ADHD-utredning eller random investormøter.

Bare det å snakke løst med disse fantastiske menneskene åpnet flere dører som potensielt kan gi meg akkurat det jeg så fånyttes har forsøkt å finne gjennom konvensjonelle kanaler. Helt uten engang å prøve.
Det er mye lettere å tro på at det finnes håp når den litt ydmyke Tøffetom dukker opp. Snakket du med familien om rus?
Hvordan klarte du å fukke opp heroin jakten din? Du skulle jo være i til Brugata hahaha
Høy funksjonell heroinist her som jeg like kalle meg, men i motsetning til deg har jeg holdt meg unna fysisk abstinens og høy toleranse utvikling de siste 2årene. Studerer psykologi nå og jobber.

Vi kunne jo dratt på sprøyte-rommet sammen en dag Best på morgenen, så kan vi flørte litt med damene som jobber der på vei inn og etterpå.

Kan jeg spørre hva ditt forhold til det tunge miljøet er? Jeg hater det intenst og tror det er hovedgrunnen til at jeg har fått det bruksmønsteret jeg har. Ironisk nok kan jeg ikke fordra "narkomane-verdier".

tøffetom
Sist endret av DrPerception; 1. januar 2019 kl. 13:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Long time, no write.

Er gått inn i limbo i påvente av respons ifht rehab. Nekter å falle utpå i mellomtiden, men klarer heller ikke å utrette noe ifht arbeid. Så ja, limbo. Eller skjærsilden. Alt ettersom.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Høy funksjonell heroinist her som jeg like kalle meg, men i motsetning til deg har jeg holdt meg unna fysisk abstinens og høy toleranse utvikling de siste 2årene. Studerer psykologi nå og jobber.

Vi kunne jo dratt på sprøyte-rommet sammen en dag Best på morgenen, så kan vi flørte litt med damene som jobber der på vei inn og etterpå.

Kan jeg spørre hva ditt forhold til det tunge miljøet er? Jeg hater det intenst og tror det er hovedgrunnen til at jeg har fått det bruksmønsteret jeg har. Ironisk nok kan jeg ikke fordra "narkomane-verdier".



tøffetom
Vis hele sitatet...
Er du i Bergen? Jeg er med, er masse søte damer der

Angående det tunge miljøet så har jeg veldig mange meninger og erfaringer. I løpet av 2018 bodde jeg vel På sofaen til tre tunge dealere, i kommunale leiligheter - i tillegg ble jeg skikkelig forelsket i en tung bruker - så dette er litt dypere enn noen generelle observasjoner fra tunnelene.

Sitat av Susa Vis innlegg
Det er mye lettere å tro på at det finnes håp når den litt ydmyke Tøffetom dukker opp. Snakket du med familien om rus?
Vis hele sitatet...
Hehe, artig, for meg er det omvendt. Når ydmyke Tom har vært på besøk føler jeg meg som en voldtatt fjortis. Har så mye angst for å se hvordan jeg har ydmyket meg selv med ydmykhet at jeg ikke våger gå inn på forumet engang.
Sist endret av Tøffetom; 14. januar 2019 kl. 14:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hehe, artig, for meg er det omvendt. Når ydmyke Tom har vært på besøk føler jeg meg som en voldtatt fjortis. Har så mye angst for å se hvordan jeg har ydmyket meg selv med ydmykhet at jeg ikke våger gå inn på forumet engang.
Vis hele sitatet...
Ta det helt med ro: Han fyren som ikke har sovet på ei uke, men som likevel turer rundt i hastigheter man normalt forbinder med partikkelakseleratorer fordi har halvannen kilo amfetamin av tvilsomt opphav innabords - han gjør normalt en vesentlig dårligere figur! Derimot er det veldig fint å se deg når du er ganske i vater, sånn som nå.

Så, før vi knekker i gang med en ny runde, og siden alle tydeligvis er med på notene akkurat nå: Vi har internt blitt enige om at vi ønsker å holde denne tråden på rett kjøl, mern har samtidig innsett at det fordrer litt mer aktiv innsats fra alle. Det er mange som heier på tøffetom, og det er mange som i ganske krasse ordelag gir inntrykk av det motsatte. Begge deler er fullstendig legitimt, men i en så lang tråd som dette er det lite som ikke har blitt sagt før mange ganger - og da gjerne på mer velartikulert vis. Vi ber derfor at folk modererer seg en smule: Det er ingen grunn til å poste et kort og surt innlegg med et innhold som har blitt skrevet hundre ganger tidligere. Videre har vi observert at mesteparten av de korte, innholdsløse og avsporende innleggene postes som anon og det er egentlig ingen grunn til å poste anonymt i denne diskusjonen mer. Som utgangspunkt kommer vi derfor til å slette alle anonyme innlegg i denne tråden fra nå av. Så regner vi med at alle hodler seg på matta og oppfører seg pent.
Sitat av Susa Vis innlegg
Det er mye lettere å tro på at det finnes håp når den litt ydmyke Tøffetom dukker opp. Snakket du med familien om rus?
Vis hele sitatet...
Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Hvordan klarte du å fukke opp heroin jakten din? Du skulle jo være i til Brugata hahaha
Vis hele sitatet...
Haha, sit on my lap and let me tell you a story

Når jeg først kom til Brugata, etter å ha kjørt i meg 3 liter vin på veien din, gjorde jeg slik jeg på dyrkjøpt vis har erfart at en må: oppsøker de Norske narkisene.

Etter å ha fått retningsbeskrivelse til sprøyterommet, dukket en liten frøken opp, som på halvgebrokkent Norsk innledet en ganske så overbevisende dialog om hvordan hun både hadde bodd i Bergen og videre gikk over på at hun faktisk hadde noe dop hun kunne selge meg. Full og dopkåt var det godt nok for meg å se en kule (altså en Bergenserkule på et knapt halvgram, ikke en Oslokule på fem). Hun fikk 500 for den. På spørsmål om speed ble vi enig om 200, siden jeg akkurat hadde hatt en rund bursdag. Jeg fortsatte i henhold til beskrivelsen, og endte til slutt opp på et apotek i prinsens gate 40(?)m hvor jeg igjen måtte spørre etter veibeskrivelse. Jeg hadde gått for langt, kunne farmasøyten fortelle meg etter litt rask googling.

I revers på mine gamle fotspor, bestemte jeg meg for å ta en titt på godsakene, og lag for lag skrellet jeg min frelser. Bare for å finne en sneip i midten! En jævla sneip! I retrospektiv skulle jeg jo bare fortsatt jakten, hva er vel 500 kr mot en langt etterlengtet reise til Nirvana?

Men jeg kaller meg ikke tøffetom for morroskyld; jeg er faktisk genuint tøff. I alle fall etter en dunk med rødvin. Dessuten er ikke dette første gang jeg blir svindlet i Brugata, men det kunne enda bli den første hvor jeg faktisk ikke fikk tilbake pengene mine.

Så jeg gikk på jakt etter synderen. Og akkurat som sist, det tok ikke lang tid før jeg fant henne, i den heslige brune jakken sin og den guttete schtøgge buksen. Jævla østblokkhore, tenkte jeg, og konfronterte henne slik bare en full tøffetom våger.

Etter litt forvirring rundt det faktum at hun plutselig snakket flytende svensk, fjernet hun all tvil ved å gi meg tilbake 200 kroner. Hun fortsatte spillet sitt, jeg skrudde opp volumet. Igjen og igjen.

Til slutt stod jeg der og skrek som en sjalu ex uten å ense den stadig større oppmerksomheten jeg fikk av publikum, før til slutt en grep inn og ba meg om å roe meg ned.

«Skal jeg roe meg ned når en jævla sigøyner stjeler pengene mine?» tror jeg mitt tilsvar var. Kanskje noe helt annet, uansett i samme gate (Brugata høhøh). Svindleren prøvde å snike seg unna, så jeg tok henne med en arm og kastet henne i bakken.

«Ring politiet», sa jeg så til den forskrekkede gamlingen, som forsfjamset svarte noe sånt som «er du sikker?».

Klart jeg var sikker. Politiet var der på sikkert halvannet minutt, og jeg forklarte hvordan jeg, en stakkars kar fra Bergen, kun var ute etter en god smell med dop før jeg skulle videre - bare for å bli forulempet av kyniske kriminelle.

Etter å ha konferert med hver sin aktør, og litt frem og tilbake, fikk jeg et pålegg om å forlate Oslo sentrum. Jeg takket nei til å anmelde - under forutsetning om at de sjekket fitten hennes for den manglende 500-lappen. Det gjorde de aldri.

Men uansett hvor tøff jeg er - jeg vet når et slag er helt tapt. Det var dette.

Så jeg dro videre.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ta det helt med ro: Han fyren som ikke har sovet på ei uke, men som likevel turer rundt i hastigheter man normalt forbinder med partikkelakseleratorer fordi har halvannen kilo amfetamin av tvilsomt opphav innabords - han gjør normalt en vesentlig dårligere figur! Derimot er det veldig fint å se deg når du er ganske i vater, sånn som nå.

Så, før vi knekker i gang med en ny runde, og siden alle tydeligvis er med på notene akkurat nå: Vi har internt blitt enige om at vi ønsker å holde denne tråden på rett kjøl, mern har samtidig innsett at det fordrer litt mer aktiv innsats fra alle. Det er mange som heier på tøffetom, og det er mange som i ganske krasse ordelag gir inntrykk av det motsatte. Begge deler er fullstendig legitimt, men i en så lang tråd som dette er det lite som ikke har blitt sagt før mange ganger - og da gjerne på mer velartikulert vis. Vi ber derfor at folk modererer seg en smule: Det er ingen grunn til å poste et kort og surt innlegg med et innhold som har blitt skrevet hundre ganger tidligere. Videre har vi observert at mesteparten av de korte, innholdsløse og avsporende innleggene postes som anon og det er egentlig ingen grunn til å poste anonymt i denne diskusjonen mer. Som utgangspunkt kommer vi derfor til å slette alle anonyme innlegg i denne tråden fra nå av. Så regner vi med at alle hodler seg på matta og oppfører seg pent.
Vis hele sitatet...
Fett å høre, du er en eksepsjonelt smart fyr jeg har stor respekt for!

Fant akkurat ut at jeg hadde fått møte med rehab 30.01, ringte ned og fikk møte i morgen klokken 11:00. Skal det være så lett så regner jeg med å ha fullført rehab innen opprinnelige første møte, så ja, for dere i kø... ring!

***********nestedag***

First things first: Den historien jeg skrev, den om hvor tøff tom faktisk er? Det sier seg selv at det var en jævla flau flause, om noen leser det uten å ta sarkasmen - la meg understreke at det der ikke var særlig stilig.

«Østblokkhore» er forøvrig ikke rasistisk; det er et mulipurpose-ord i samme sjanger som «fitte». Jeg elsker begge deler, men bruker dem likefullt som skjellsord der det passer.

Så til det som er relevant for trådens røde tråd: Møtte min behandler i dag - var spent på om det ble sykepleier eller sosionom. Viste seg å være overlegen , så fastlegen min har visst gjort en innsats. Grunnet fullbooking i disse dager kunne det ikke trylles, men jeg legges inn for 1 mnd om 1 uke.

Formålet med innleggelsen er som kjent ikke å overkomme abstinenser eller detoxing, det har jeg jo allerede tatt meg av. Mitt problem er å omprogrammere den helt fundamentale driven til å fungere uten rus som katalysator. Vi vil også utrede for ADHD. Prosessen med å få lappen tilbake får vel også startskudd da.

Kommer til å begynne arbeidet med å redefinere prosjektet mitt mens jeg er der, har noen åpne dører etter «familiegjenforeningen» i julen. Kommer til å starte en egen tråd for aktuelle problemstillinger å dele med dere i så øyemed.

Nå må jeg bare finne ut hvor det er kjekkest å være uteligger for resten av uken...

Må bare legge til at jeg ble jævlig motivert av å få en så effektiv og profesjonell behandler. Gleder meg som faen til å kjenne på min første hvite måned på over ti år - lengste jeg har kommet siden militæret er vel én dag eller to. Slutter med nikotin og når jeg først er i gang. Kanskje jeg ikke engang trenger ADHD-medisin engang?

Det finnes ingen tvil i mitt hode om at dette blir slutten på min karriere som rusmisbruker. Jeg skal ikke bare redefinere prosjektet; jeg skal redefinere meg selv til å bli akkurat det mine ambisjoner krever av meg.
Sist endret av Tøffetom; 15. januar 2019 kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
(...) jeg legges inn for 1 mnd om 1 uke.
(...)jeg ble jævlig motivert av å få en så effektiv og profesjonell behandler


Høres flott ut. Lykke til.

Virker som du har landet på planeten Jorda igjen og da må det vel gå ann for "oss skeptikere" å være litt positive også.

Også kan jeg legge til at jeg ikke helt forstår den tankegangen med at "å være rasshøl er kult men å være menneske er flaut", men du om det.
Er ihvertfall enig med det som ble sagt over her om at det er når du er som nå at du gjør best inntrykk.