Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1897
Hei. Jeg lurer veldig på hvordan negative konsekvenser dere har fått pga rusbruk.

Vil gjerne høre den historien du har som utdyper de aller mest negative forholdene som du selv har opplevd. Om det så måtte være alt fra at man hele tiden er blakk, til hendelser som fort eskalerte til noe langt værre, familie og forhold til gode venner osv.

Hva enn du har måtte opplevd i ditt liv.

Selv så er mitt største negative problem oppvasken. Siden jeg ikke har oppvaskmaskin så blir oppvasken alltid stående til alt er skittent, tiltross for en ellers fin og velstelt leilighet Dette skjer bare i de periodene hvor jeg inntar 24/7, men utfallet blir alltid et problem når jeg skal tvinge i meg litt mat.

Del gjerne den erfaringen dere føler for.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble asosial, valgte å sitte hjemme og røyke fremfor å henge med ikke-røykende venner eller gå på byen. Fikk aldri dame. Brente opp noen hundre tusen i arv. Utviklet angst og panikklidelse.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Utviklet panikkangst ved å røyke hasj på bøtte for å sove, etter å ha vært våken i 2-3 døgn på amfetamin. Nå kan denne panikken komme når som helst, om hjernen min tror jeg er i en farlig situasjon.

Redd for å møte kjentfolk på gata/i butikken, med tanke på å bli dømt, siden alle vet hva jeg har holdt på med. Ser på de hva de tenker, liksom.

På amfetamin holdt jeg på å skrape opp leggen min med en kniv, fordi jeg var overbevisst om at håret på leggene mine var marker som prøvde å krype ut av huden min. Omkring klokka 02:00 på natta samme dag så jeg to polakker som sto i en stige og malte nabohuset, noe min kompis avkreftet og fulgte opp med å spørre om det gikk bra med meg.

Ble drop-out fra høyere utdanning (selv om jeg hadde steinbra, om ikke de beste karakterene i klassen), på grunn av en som snitcha på meg. Ble møte og styr med ledelsen på skola.

... det som kanskje er verst, er tankekjøret som er der hele tida nå, som jeg er nykter. Klarer aldri å slutte å tenke på rus, selv om det er noen år siden jeg la alt på hylla.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Nesten samme som over bare at jeg ikke er/var asosial, Var veldig sosial og likte litt for godt og bruke, rus og penger går veldig dårlig sammen....

Var da hovedsaklig hasj det gikk i, kjøpte sikkert 50g i uka.

Når man igjen ikke har kompiser som bryr seg så går d fgort
Jeg har aldri brukt noe særlig mye narkotika , bare noen J på vgs, men han som introduserte meg for det mista absolutt alt på 1 og et halvt års periode. Det begynte med at han begynte å røyke J, så slutta han med idrett ( han var Norges mester i det han drev med) så tok han overdose og ble han kasta ut av mora si. I august så ringte han meg og lova han at han skulle betale de penga som han skylda meg ( var et smått beløp) tilbake og at han hadde slutta med dop. Noen uker senere fikk han lønning og bestillte han en spontantur til Amsterdam, tok masse dop igjen. Nå er han på avrusning , han har mista dama og jobben sin og jeg håper at han mister lappen sin også. Så mye skade noen J kan gjøre når man ikke har noe selv kontroll. Er spent hvor han kommer til å være om et par år.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Suget etter mer rus, uavhengig hvor lenge jeg er uten.
Anonym bruker
"Flirende Kyklop"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble asosial, valgte å sitte hjemme og røyke fremfor å henge med ikke-røykende venner eller gå på byen. Fikk aldri dame. Brente opp noen hundre tusen i arv. Utviklet angst og panikklidelse.
Vis hele sitatet...
Dette er jo AKKURAT det jeg gjorde. Trodde først jeg hadde skrveet innlegget. Samme mengde i brent arv jeg ikke brukte på bolig. Har heldigvis sluttet å hate meg selv for det, men det svir enda å vite at jeg kunne hatt null gjeld og eid eget sted for flere år siden, mens jeg nå må jobbe i årevis med å betale ned det jeg skylder...
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Ruste meg så mye at rusmidlene sluttet å funke, uansett hvor mye heroin, piller, amf, hasj ++ jeg stappet i meg følte jeg meg aldri bra eller ruset, hadde det bare kjipt og jævlig hele tiden. Kunne seriøst putte i meg så mye heroin og piller at jeg ikke klarte å gå på beina men følte allikevel at jeg ikke hadde fått i meg nok. Rusen tok fra meg alt. Jeg prøvde å sette meg en overdose med heroin og masse piller, men våknet opp igjen gitt, kunne ikke gå på beina i to-tre dager, så var det rett på sykehuset og så inn i behandling. Så ble jeg rusfri.
Abstinenser
Overdoser
Mye vold og krim
Fengsel
Utenforskap.
Tapte venner, forhold og tid
Dårlig selvbilde
Angst
Depresjoner
Psykoser

Det aller værste er at jeg vet at jeg har en lett og effektiv utvei fra problemene mine kortsiktig. Har dermed veldig høye krav til meg selv da fallhøyden min blir så stor om jeg feiler.
Sist endret av DrPerception; 4 dager siden kl. 02:14.
Anonym bruker
"Takknemlig Hærorm"
Sliter med angst etter mange års misbruk av amfetamin. Generell angst, sosial angst samt panikkanfall. Tror og at jeg har en underliggende Schizofrenilidelse, hører stemmer hvis jeg tar en spliff.

Utenom det overnevnte er det faktum at jeg nå som rusfri hele tiden spiller "catch-up" med resten av samfunnet. Tok utdanning i voksen alder mens resten av gjengen jeg vokste opp med gifter seg og får barn. Har gjort meg noen enormt råe erfaringer og opplevelser med rusmidler og miljøet, men det veier ikke opp for all dritten som fulgte med. Baksiden av medaljen viste seg større en forsiden..
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Paranoia, angst, abstinenser, latskap og altfor mye peng til drugs fordet om jeg har råd til det.
Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
Hei. Jeg lurer veldig på hvordan negative konsekvenser dere har fått pga rusbruk.

Selv så er mitt største negative problem oppvasken. Siden jeg ikke har oppvaskmaskin så blir oppvasken alltid stående til alt er skittent, tiltross for en ellers fin og velstelt leilighet Dette skjer bare i de periodene hvor jeg inntar 24/7, men utfallet blir alltid et problem når jeg skal tvinge i meg litt mat.

Del gjerne den erfaringen dere føler for.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Ingen andre problemer? Mindre sosial? Vanskeligere på damefronten? Mindre "sharp"? Mindre proaktiv på jobb? Negative bemerkninger fra venner/familie? Følelse av sløsing av penger p.g.a rusbruk?

Noe annet enn oppvask må du da klare å diske opp
Trådstarter
24 2
Sitat av zelder Vis innlegg
Virkelig? Ingen andre problemer? Mindre sosial? Vanskeligere på damefronten? Mindre "sharp"? Mindre proaktiv på jobb? Negative bemerkninger fra venner/familie? Følelse av sløsing av penger p.g.a rusbruk?

Noe annet enn oppvask må du da klare å diske opp
Vis hele sitatet...
Helt ærlig så har jeg ikke møtt på noe særlig til problemer.

Faktisk så tjener jeg rått, og ikke rører jeg sterkere stoffer.

Med den ekstra inntekten har levestandarden gått betraktelig opp, og det sosiale livet har eskalert ut av kontroll.

Det kjipe er kanskje det at til tider må jeg omgå visse personer som jeg ikke har sansen for, derimot så er jeg selektiv; og har etablert meg i rettning mot positive sosiale rusbrukere som fungerer i hverdagen.

Nå er jeg kanskje ikke helt den mest sosiale selv, men det har jeg heller aldri vært.

Oppvasken er det som hemmer min hverdag, ellers går ting som smurt.
Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
Helt ærlig så har jeg ikke møtt på noe særlig til problemer.

Faktisk så tjener jeg rått, og ikke rører jeg sterkere stoffer.

Med den ekstra inntekten har levestandarden gått betraktelig opp, og det sosiale livet har eskalert ut av kontroll.

Det kjipe er kanskje det at til tider må jeg omgå visse personer som jeg ikke har sansen for, derimot så er jeg selektiv; og har etablert meg i rettning mot positive sosiale rusbrukere som fungerer i hverdagen.

Nå er jeg kanskje ikke helt den mest sosiale selv, men det har jeg heller aldri vært.

Oppvasken er det som hemmer min hverdag, ellers går ting som smurt.
Vis hele sitatet...
Nei det er jo ikke en garanti at rus kommer til å ødelegge for deg, men se på det slik; med alt som kan skje deg så er rusmidler bare en ekstra kule i kammeret når du spiller russisk rullet.

Personlig tror jeg det er mulig å ha et "sunt forhold" til rusmidler. Hva det defineres som er jo opp til hver enkelt, men det er veldig mange som ikke har innsett at de har hatt et problem før de har endt opp i en sykehusseng eller på avrusing.

Alt med måte.
Hjertefeil etter mangeårig kokain bruk. Ellers bra
Mindre interessert i skole og utdanning, dessverre. Merkes på karakterer. Asosial. Jeg går ut ifra at konsentrasjonsnivået mitt har blitt dårligere. Har brukt grønt stort sett hver dag i fire år.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Jeg har aldri brukt noe særlig mye narkotika , bare noen J på vgs, men han som introduserte meg for det mista absolutt alt på 1 og et halvt års periode. Det begynte med at han begynte å røyke J, så slutta han med idrett ( han var Norges mester i det han drev med) så tok han overdose og ble han kasta ut av mora si. I august så ringte han meg og lova han at han skulle betale de penga som han skylda meg ( var et smått beløp) tilbake og at han hadde slutta med dop. Noen uker senere fikk han lønning og bestillte han en spontantur til Amsterdam, tok masse dop igjen. Nå er han på avrusning , han har mista dama og jobben sin og jeg håper at han mister lappen sin også. Så mye skade noen J kan gjøre når man ikke har noe selv kontroll. Er spent hvor han kommer til å være om et par år.
Vis hele sitatet...
så tok han overdose

Overdose på hva? Kan jo ikke akkurat skylde på weed for at han har overdosert på et annet stoff. Og nei, weed er ikke en gateway med mindre du er svak mentalt.
så tok han overdose

Overdose på hva? Kan jo ikke akkurat skylde på weed for at han har overdosert på et annet stoff. Og nei, weed er ikke en gateway med mindre du er svak mentalt.
Vis hele sitatet...
Da var han vel "svak mentalt", da

Weedapologister, ass
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Da var han vel "svak mentalt", da

Weedapologister, ass
Vis hele sitatet...
Er du oppegående nok til å skjønne faren ved å utforske nye stoffer bare fordi du har prøvd et ulovlig stoff som ikke kan sammenlignes med de hardere stoffene så er man litt svak mentalt, ja.

Når vi snakker om overdose har han mest sannsynlig utforsket et eller annet tungt stoff, evt opiater etc. Da vil jeg definere personen som svak mentalt, hvis weed åpna opp veien til det.
Sist endret av stinkdyr; 3 dager siden kl. 17:34.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Cannabis ga meg gynekomasti. Er nokså jævlig for selvbildet, heldigvis et ganske mildt tilfelle. Men fortsatt nok til at jeg ville operert om jeg hadde mer penger, ettersom operasjon koster rundt 40k.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Glemte å nevne at kort tids hukommelsen er blitt værre etter lang tid me weed bruk.
Jeg har ingen negative konsekvenser sånn bortsett fra at det er dyrt, men jeg bruker bare amfetamin da.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Cannabis ga meg gynekomasti. Er nokså jævlig for selvbildet, heldigvis et ganske mildt tilfelle. Men fortsatt nok til at jeg ville operert om jeg hadde mer penger, ettersom operasjon koster rundt 40k.
Vis hele sitatet...
Nei vet du hva, eneste som tilsier at du kan få pupper av cannabis er propaganda fra 70-tallet som er blitt tilbakevist.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Nei vet du hva, eneste som tilsier at du kan få pupper av cannabis er propaganda fra 70-tallet som er blitt tilbakevist.
Vis hele sitatet...
Hvordan ellers fikk jeg det da?
Aldri gått på medisiner eller tatt steroider.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Hvordan ellers fikk jeg det da?
Aldri gått på medisiner eller tatt steroider.
Vis hele sitatet...
Munchies etter å være stein kan fort føre til vektøkning
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Både Mayo Clinic og NHI ser ut til å være enig med "Blind Dåhjort" om at cannabis kan utløse gynekomasti.

https://www.mayoclinic.org/diseases-...s/syc-20351793

https://nhi.no/sykdommer/mann/ulike-...t-gynekomasti/

De skal da i utgangspunktet være respekterte kilder og begge artiklene oppgir referanselister.

Selv kan jeg ingenting om dette og påstår hverken det ene eller det andre, jeg bare kommer med et lite innspill etter å ha googlet litt.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Nja, Gyno kommer av høye østrogen/progesteron verdier. Bolere tar jo medisiner som holder dette i sjakk.
så tok han overdose

Vis hele sitatet...
Da er han svak mentalt da.
Vis hele sitatet...
Må bare spørre om du har sjekket ballene dine for uregelmessigheter? Jeg fikk gyno helt plutselig for en del år siden, brukte verken bol eller dop. Årsaken var en svulst i ene testikkelen. Svulsten kødda visst nok med testoproduksjonen min. Min gyno forsvant heldigvis etter svulsten var fjernet.
Anonym bruker
"Flirende Kyklop"
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Hjertefeil etter mangeårig kokain bruk. Ellers bra
Vis hele sitatet...
Hei, lyst til å utdype dette? Hvor lenge holdt du på med cola? Var det snakk om en gang i måenden, uka, eller daglig? Hvor mye om gangen?
Har misbrukt drittstoffet i lang nok tid og er kjemperedd for hjertet. Trener semi proft med trening hver dag og det er en påkjenning i seg selv på hjertet. Er så redd for at jeg har ødelagt alt og kommer til å dø spontant på løpetur fordi jeg har misbrukt dette annen-hver helg i et år. Har også missbrukt det noen ganger i uken over en sommerferie for noen år siden. Ca 0.5 gangen. Vet ikke hva som er mye eller lite, eneste jeg vet er at det ikke funker lenger. Hater meg selv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Crew
Både Mayo Clinic og NHI ser ut til å være enig med "Blind Dåhjort" om at cannabis kan utløse gynekomasti.

https://www.mayoclinic.org/diseases-...s/syc-20351793

https://nhi.no/sykdommer/mann/ulike-...t-gynekomasti/

De skal da i utgangspunktet være respekterte kilder og begge artiklene oppgir referanselister.

Selv kan jeg ingenting om dette og påstår hverken det ene eller det andre, jeg bare kommer med et lite innspill etter å ha googlet litt.
Vis hele sitatet...
Interessant, men med fare for å avspore tråden: Vi kan med stor sikkerhet si at det må klassifiseres som en høyst uvanlig "bivirkning" om man i det hele tatt kan kategorisere det slik.
Med tanke på hvor mange millioner som bruker cannabis hver dag og hvor få tilfeller av gynekomasti som finnes blandt de.
Hei, lyst til å utdype dette? Hvor lenge holdt du på med cola? Var det snakk om en gang i måenden, uka, eller daglig? Hvor mye om gangen?
Har misbrukt drittstoffet i lang nok tid og er kjemperedd for hjertet. Trener semi proft med trening hver dag og det er en påkjenning i seg selv på hjertet. Er så redd for at jeg har ødelagt alt og kommer til å dø spontant på løpetur fordi jeg har misbrukt dette annen-hver helg i et år. Har også missbrukt det noen ganger i uken over en sommerferie for noen år siden. Ca 0.5 gangen. Vet ikke hva som er mye eller lite, eneste jeg vet er at det ikke funker lenger. Hater meg selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo alltids en fare. Heldigvis er døden noe av det vi aldri får en fasit på. Men jeg snakker om 02-03 daglig mandag-fredag og 05-06 vær lørdag og søndag. Over en ramme på rundt 2-3år.. så ta det med ro, dødsangs og stress vil jeg nesten tro er værre for deg en brusen du har putta i deg.