Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1317
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, dette er ganske flaut men for 2-3 uker siden fikk jeg noen 30 mg dolcontin av en kompis. Planen var opprinnelig å ta en i ny og ne med lengre perioder i mellom, men slik har det altså ikke blitt. I retrospekt har jeg nok tatt 30-60 mg dagen i 2-4 dager for så å ta et par dager pause.

Problemet er at i dag, ca. 24 timer etter forrige inntak merker jeg at noe er galt. Huden føles noe stram, jeg er fjern og jeg kjenner en svak hodepine som gradvis har blitt verre utover dagen. Jeg mistenker at dette kan være abstinenssymptomer. Da jeg er i full jobb er jeg redd for at dette vil utarte seg og at jeg gradvis vil bli verre over de neste dagene.

Jeg har 5 dolcontin igjen og lurer derfor på om det vil være lurest å trappe ned med for eksempel 15 mg dagen eller å kutte brått?

Beklager om dette ble litt rotete, men fokuset er som sagt manglende og panikken stor.

Takk for alle gode svar
Ville kjørt cold turkey nå og bare blitt ferdig med det. Kanskje du blir så dårlig at du må ut med noen sykedager, men det er mye bedre enn å fortsette sjansespillet og risikere resten av arbeidslivet; om jeg får sette det litt på spissen.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt poeng! Da kjører jeg cold turkey og så får jeg i verste fall ta noen sykedager.
Blomzterkasse
Hodepinen kommer ofte av for lite veske. Drikk minst 1 liter vann pr 8 time, så svetter du dritten ut av systemet etter et par dager. Du har ikke vært så lenge på kjøret. Det er helt vanlig å være litt tung i hodet og sove mye 1-2 dager etter bruk.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler på at du har fått abstinenser av så lite som det der.
Du har definitivt ikke fått noen kraftige abstinenser, så her er det bare å gå cold turkey.

Sikre tegn på opiatabstinenser er diare og kramper i bena på kveldstid.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Håper du har rett. Har milde mageproblemer og små kramper/rykninger i musklene nå, men skal prøve å jogge en tur.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bekymrer deg for mye for abstinensene tror jeg, for meg var det alltid det psykiske som gjorde ting værst, men meded opiater bekymret jeg meg faktisk ikke, og det gikk strålende. Flere uker om gangen med doser som var dobbelt, noen ganger trippelt så store som du nevner, og det var kun mageproblemer som var det mest nevneverdige.

Har i ettertid gått over en måned, da kom smellen. Det er også en kindling effekt på abstinensene som gjør at de kommer fortere og lettere hver gang du får det. En som har drevet på i alle år, vil kunne få abstinenser lenge før du engang får dårlig mage
Blomzterkasse
Jeg har akkurat gått av 1 års bruk av 1-2mg daglig subutex. Jeg begynte for 8 uker siden å ta sjeldnere og sjeldnere. 2 dagers pause så 3-4-5-14. Nå er alt helt jævlig. Fra morgen til kveld. Alt er et mareritt. Har gått ned 10 kg på 6 uker. Er innlagt på sykehus, legen sa idag at utskriving herfra skjer 17 july, men mulig jeg må være lenger og. Jeg har frem til jeg begynte med subutex som eneste medisin for et år siden 20 år med rus daglig bak meg. Så tenk på det alle som bruker tunge stoffer. Plutselig flyr årene, og det er et mareritt å skal leve uten etter en stund. Det er ikke vits hvis en kan la vær. Plutselig sitter en der med skjegget fullt av postkasser. Just sayin
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trist å lese om situasjonen din insaine. Jeg er mye bedre i dag og har kastet resten i do. Masse lykke til med avgiftningen!

Og til alle som vurderer å prøve opiater, ikke gjør det! Jeg har ingen tidligere erfaring med rusmidler utover litt cannabis og alkohol og jeg ble psykisk hektet første gangen.