Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1207
Hei

På jobben er vi avhengig av et program som hostes på en "server" som kjører Windows 10.

Problemet er at vi har nådd grensen på 20 tcp tilkoblinger. Så kliente ikke får tilgang.

Har forsøkt å google, men har ikke funnet noen workaround for denne grensen. Så jeg lurer på om noen av dere kjenner til dette?

Problemet er at selve server biten kun kjører på windows ellers kunne jeg brukt freeNAS. Så alternativet er å kjøpe en Server 2016 lisens. Disse koster litt, men betaler gjerne for å unngå produktivitets tap.

Har ikke klart å forstå prisingen til MS enda. Står at f.eks. Essentials versionen kun støtter 25 bruker og 50 enheter. Er denne begrensingen kun for AD? Har allerede infrastrukturen i skyen (eks. domekontroller i Azure mm.), men må ha server biten lokalt pga. responstiden.

Håper noen kloke hoder her kan hjelpe meg med å fatte riktig/best beslutning.
Windows kan håndtere LANGT over 20 aktive tcp tilkoblinger, men jeg antar du snakker om begrensningen på maksimalt antall brukere som samtidig kan koble seg til en nettverksshare?

Vet ikke om det en gang er mulig å endre på denne begrensningen med noen snikete registry hacks, men vi har løst slike tilfeller med at serveren kjører samba i linux igjennom et VM. Denne mappen synkroniserer vi med serveren sin mappe (via f.eks virtualbox shared folder). Er det en mulighet?
Sist endret av Patrick; 21. april 2018 kl. 23:46.