Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 26209
Enemy of the snut
Hei!

Tenkte jeg skulle ha en fin og chill dag, liggende på sofaen og glane på Netflix mesteparten av dagen da jeg har passelig ferdig med dagens gjøremål..

Nå har jeg veldig lyst å lage brownies siden det er veldig lenge siden sist, jeg har greit med røyk som er god og har lyst å bli stein i hele kroppen i tillegg til å være fjern fra røykingen :P
Jeg har én pose med Toro-varianten som jeg tenkte å lage av, men hvor mye hasj bør/må jeg bruke? Hvor mye bruker du? Og på pakken står det at jeg skal helle i noen dl med vann i smørja, men kan jeg bytte vannet ut med melk? Det gjør jeg når jeg lager skakkao, da bruker jeg slike rett-i-koppen-pakker
I toroblanding bruker jeg ca 6g hasj på hele pakken. Lager cannabutter med hasjen og følger oppskriften på pakken, men bruker cannabutter istedenfor vanlig smør. Deler deretter den opp i 12stk så ca hvert stykke har 0.5g hasj i.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Tripstil Vis innlegg
I toroblanding bruker jeg ca 6g hasj på hele pakken. Lager cannabutter med hasjen og følger oppskriften på pakken, men bruker cannabutter istedenfor vanlig smør. Deler deretter den opp i 12stk så ca hvert stykke har 0.5g hasj i.
Vis hele sitatet...
Okei, cannabutter er vel det vi bruker for å lage skakkao også? Smeltet smør med smeltet hasj?

Tenkte ihvertfall jeg bare skulle smelte hasjen på samme måte som når jeg lager skakkao, smelter hasjen i litt smør.

Hvor godt svinger det med måten du lager det på? selv har jeg brukt mellom 1,4-1,7g når jeg har laget skakkao, men tror 1,7 ble litt i meste laget; effekten var absolutt der, men jeg satt våken til jeg merket at jeg begynte å "komme ned" og under "comedown" (la oss bare kalle det for det) fikk jeg hodepine.. Tror jeg skal holde meg til 14-1,5g inntil videre når jeg skal lage skakkao..
Sorry for sent svar kompis. De funker ganske bra, jeg pleier selv å spise 2 kakestykker, og har relativt høy toleranse. Jeg lar smøret og hasjen ligge i vannbade i omtrent 30 min til 1 time før jeg bruker det i oppskriften. Kompisen min som var helt fersk tok 2 stykker en gang (noe jeg frarådet han på det sterkeste, men han insisterte ettersom han ikke kjente noe) dette resulterte i at han trodde han skulle være den første som døde av cannabis, og følte han flydde rundt i stua mi.

Dette er ikke for brownies, men oppskriften jeg skal følge neste gang jeg lager edibles/canna caps
https://www.reddit.com/r/abv/comment...tweaks_on_bit/
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye hasj du bruker spørs på hvor mange stykker du skal lage. Hvis du bruker 6 gram og lager 6 store stykker så er det jo 1g i hvert stykke, 12 stykker 0.5...
Men du smelter hasjen inn i smøret (mengden står bak på posen, eks 200g for hele posen), rør rundt av og til, ikke bruk for høy temperatur og så er det bare å fyret hasjsmøret sammen med mixen.
Vær forsiktig med dosering, kan fort bli for mye.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Sorry for sent svar kompis. De funker ganske bra, jeg pleier selv å spise 2 kakestykker, og har relativt høy toleranse. Jeg lar smøret og hasjen ligge i vannbade i omtrent 30 min til 1 time før jeg bruker det i oppskriften. Kompisen min som var helt fersk tok 2 stykker en gang (noe jeg frarådet han på det sterkeste, men han insisterte ettersom han ikke kjente noe) dette resulterte i at han trodde han skulle være den første som døde av cannabis, og følte han flydde rundt i stua mi.

Dette er ikke for brownies, men oppskriften jeg skal følge neste gang jeg lager edibles/canna caps
https://www.reddit.com/r/abv/comment...tweaks_on_bit/
Vis hele sitatet...
Har selv ganske høy toleranse, og jeg er veldig kresen på god røyk. Men 6g er kanskje litt for mye? Har ikke tenkt å "bare" lage 6 kakestykker av mixen, tenker mer på 12 stk.. Da kan jeg spise både idag og imorgen

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye hasj du bruker spørs på hvor mange stykker du skal lage. Hvis du bruker 6 gram og lager 6 store stykker så er det jo 1g i hvert stykke, 12 stykker 0.5...
Men du smelter hasjen inn i smøret (mengden står bak på posen, eks 200g for hele posen), rør rundt av og til, ikke bruk for høy temperatur og så er det bare å fyret hasjsmøret sammen med mixen.
Vær forsiktig med dosering, kan fort bli for mye.
Vis hele sitatet...
Ja og jeg tror 6g fordelt på 6 stk lá 1g i hvert stk blir kanskje litt mye.. Tenker mer å å lage 12 stk, så kan jeg spise både idag og imorgen

Har vært med å å lage brownies én gang, og det er ihvertfall 3-4 år siden.. Men husker vi ikke brukte 5g da engang, og da brukte vi samme mixen som jeg har tenkt å bruke nå. Tror vi lå på kanskje 4g? Noen andre som har forslag til mengde hasj? Tenker å skjære opp til 12 stk brownies
Sist endret av Tytjepelk; 14. januar 2018 kl. 12:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare gå med hva enn du vil, jeg har lagd fra alt fra 3g til 6g. Men standaren jeg går for nå er alltid 6g.