Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6666
Hei!

Vet det er endel tråder ang oxy her inne, men fikk ikke helt svar på spørsmålene mine der.

Har fått tak i to 20mg oxy piller. Har aldri tatt noe form for piller før annet enn "normale" smertestillende. Røyka pot i 4 års periode, men det la jeg på hylla for ca 5 år siden, etter jeg begynte å utvikle angst pga for mye røyking. Har siden vært redd/skeptisk for å prøve nye rusmidler, men nå har lysten tatt overhånd så har bestemt meg for å teste oxy til helga.

Jeg tror nok at jeg kommer til å være ganske nervøs når jeg tar oxy’n, vil det kunne gjøre så jeg får panikk/angst eller vil rusen bare pakke meg godt inn i dyna og gi meg en behagelig kveld?:P

Jeg er forøvrig 180 høy og veier 95kg.
Det blir litt som en kraftig dose Paralgin Forte. Du blir døsig og avslappet og bare soner ut, kanskje kroppen føles varmere. Men vennligst ikke bland det med alkohol, det kan bli farlig.
Trådstarter
9 1
Sitat av aig Vis innlegg
Det blir litt som en kraftig dose Paralgin Forte. Du blir døsig og avslappet og bare soner ut, kanskje kroppen føles varmere. Men vennligst ikke bland det med alkohol, det kan bli farlig.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Burde jeg starte med 20mg eller dele den opp i to og eventuelt ta litt mer etter noen timer om jeg føler for det? Skal ikke blande det med noe som helst.
Sitat av Ajay Vis innlegg
Takker for svar. Burde jeg starte med 20mg eller dele den opp i to og eventuelt ta litt mer etter noen timer om jeg føler for det? Skal ikke blande det med noe som helst.
Vis hele sitatet...
Fordi det kan potensielt være livsfarlig for deg, og jeg føler du bør være informert om det: Du bør overhodet ikke ta i mot noen som helst slags form for tips fra en som sitter og løser opp hjernen sin med løsemidler ment for kjøkkenrengjøring samtidig som hele forumet maktesløst forklarer ham effektene av det. Med mindre tipset er å ikke gjøre det.
Sist endret av m0b; 14. desember 2017 kl. 01:58.
Du skal være veldig forsiktig med dosering av oxycodone, men 20mg burde være helt trygt å ta såfremt du ikke blander med andre rusmidler eller har noen problemer ellers. Selv må jeg ta 20mg for å få noen god funk uten toleranse. Det kan dog være at 10mg er nok for deg, hvis du har fler tabletter til et senere tidspunkt ville jeg først startet med 10mg nå hvis det er din første gang.

Kan aldri tenke meg at noen begynner å få panikk, type badtripp, når oxy kicker inn, det blir eventuelt hvis du får noia for overdose.

Regner med det ikke er depot når de bare er 20mg? Isåfall må du knuse pillen.

EDIT: Så nå at du var 180 og 95kg. Da ville jeg definitivt kjørt på med 20mg med en gang.
Sist endret av pkk1990; 14. desember 2017 kl. 03:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville prøvd med 10mg først, snakker av erfaring, å ta en knust 40mg var ikke noe særlig lurt.

Sikkert en kapsel på 20mg du har da vel
Sist endret av HEL; 14. desember 2017 kl. 13:19.
Anonym bruker
"Uvøren Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar oxy en sjelden gang som en ekstra kos. Har ca. Samme kroppsstørrelse som deg og pleier å knuse en 20 mg oxycontin og droppe den i papir. Skal nevnes at Første gang jeg prøve oxy så tok jeg 10mg og så 10 til etter en time. Kos deg!
Knus 20mg og drop i rizla. Have fun!
Trådstarter
9 1
Takker for svar alle sammen. Pillene jeg har er ikke i kapsler. Tenker jeg starter med 10mg og tar eventuelt 10mg til om jeg føler det.

Oppdaterer her hvordan det gikk
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man knuse depottabletter og sniffe de? Hvor mye bør man i så fall ta i forhold til når man spiser dem. Har prøvd å lese litt på erowid, men uten særlig hell, hadde vært godt med svar herfra.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snorte vs Oralt er ca. det samme når det kommer til oxy. Burde kanskje være litt mer forsiktig når du snorter, men biotilgjengeligheten skal være relativt likt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snorte vs Oralt er ca. det samme når det kommer til oxy. Burde kanskje være litt mer forsiktig når du snorter, men biotilgjengeligheten skal være relativt likt.
Vis hele sitatet...
Nå må jeg bare kjapt rette på deg her, da dette ikke er sannheten. Velger du å svelge pilla vil biotilgjengeligheten ligge en plass mellom 60–87%. Velger du derimot den andre metoden; å dra det opp nesa, så har jeg lest at det kan være så langt nede som 30%, med 46% som max. Ikke ta meg helt på ordet, da jeg heller ikke er noen ekspert. Men er 100% sikker på oral biotilgjengeligheten, temmelig sikker på nasal delen også, om ikke det er de tallene jeg skrev over, så er det ikke mange prosentene om å gjøre.Vær forsiktig og ikke bli for stein (overdose), da er det plutselig ikke så gøy og behagelig lenger. Ikke det at du hadde visst det, hvis det skulle vært tilfelle
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.erowid.org/pharms/oxycod...one_dose.shtml

Her står det ganske motsatt av hva du sier TheBean, kan det være at du blander? Også lurer jeg fortsatt på om det i det hele tatt fungerer å knuse depottabletter.

Fått noen av en kompis fra nord, og vil få maks funk!
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er bare å knuse i vei.
Har du en 60mg depot tablett vil den gradvis løse seg opp og gradvis gi ut virkestoffet over en gitt tidsperiode.
Deler du den i 3 (i slike tilfeller er mg-vekt kjekt) så tar du og knuser den ende delen. Da har du 20mg der alt virkestoffet kicker med en gang.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager at jeg ikke er klar nok, hehe.

Jeg mener altså om det er mulig å knuse depottabletter for sniffing, eller om det kanskje er frarådet..?
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TheBean: Mens her ser det ut til at du er inne på noe link

Spørsmålet står: Håper noen vet, er det mulig å sniffe finknust oxycontin (depottabletter)?

Takker for svar!
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er absolutt mulig, det er mange som liker det, men jeg vil ikke anbefale det.
Some people choose to insufflate (snort) oxycodone in order to deliver a more rapid onset. Note that snorting any substance can result in injury to nasal passags, sinuses, throat, etc and crushed tablets include binders and inert ingredients that do not rapidly dissolve.

Personlig snorter jeg ikke piller hvis jeg ikke "må" (elendig BA ved oralt inntak). Når det gjelder oxycontin synes jeg man burde ta det oralt, men ditt valg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok, tusen takk for svar mann Da går det ned halsen!