Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1569
Jada, jeg satt og spillte CoD: Ww2 da Pc'n plutselig skrudde seg av.
Jeg prøvde da og skru den på igjen men ingenting skjedde.
Så jeg tok av vannkjølerenn og renset da CPU'n og vannkjølerenn for kjølepasta og puttet på ny siden jeg tenkte det kunne være en overheat grunnet av gammel kjølepasta. Deretter tok jeg ut PSU'n og koblet den opp til en annen maskin for og sjekke om det ikke var noe feil der. den fungerte helt fint og ingenting var feil med den. Jeg tok da ut RAM'en og satt de inn igjen for og sjekke om det var de som var problemet men ingenting skjedde da heller. Mobo lyser rødt på Power On button og EZ XMP lyser. har dobbelt sjekka om at alle kabler sitter som de skal som de da gjør.

Noen tips på hva det kan være?
Føler at det enten er Mobo som har tatt kvelden eller CPU'n.. veldig usikker.



Spec:
CPU - i5-4690k, 3.5GHZ, 6MB Cache, LGA1150
Vannkjøler - Hydro Series™ H55 Quiet CPU Cooler
Mobo - Z97-PRO(Wi-Fi ac)
Grafikk Kort - GeForce GTX 970 GAMING 4G
HDD - Desktop HDD 1TB 7200RPM
SSD - Samsung 850 EVO 250GB SSD
Hvis du hører harddisken starter opp, så kan det være at skjermkortet har vandret til de evige "pixelmarker". Det skjedde iallfall i min PC for en stund siden. Hvis det er dette som er feilen, så kan du koble skjermkabelen på skjermkortet i hovedkortet og resette BIOS (hvis du har deaktivert skjermkortet innebygd i hovedkortet i BIOSen).
Mr.
Trådstarter
33 2
Tviler på at det er feilen, med tanke på at ingenting starter opp, ikke noen av viftene heller. LED lysa i Mobo lyser og det kommer ingen lyder fra Mobo, selve problemet mitt er at ingenting starter. som om ingenting får strøm, men jeg har sjekka PSU'n og den funker uten noen problemer. og jeg har dobbelt sjekka ledninger som sagt så synes det er veldig rart :/
Sjekk grundig om det har vært noe vannlekasje fra vannkjøleren, skjedde med meg.
Sjekk om sikringen på hovedkortet er gått.
Prøv å ta ut skjermkortet og sjekk om PCen starter opp når den ikke er tilkoblet. Da jeg bygde en PC en stund tilbake ville den ikke starte opp når skjermkortet var koblet til, uten at jeg vet hvorfor det skjedde.
Jeg tenker kanskje at det må være en sikring (liten glas sikring) i "Power" boksen (strøm forsyningen til hele PC'en. Kan jo sjekkes i alle fall.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg tenker kanskje at det må være en sikring (liten glas sikring) i "Power" boksen (strøm forsyningen til hele PC'en. Kan jo sjekkes i alle fall.
Vis hele sitatet...
Han har testet psu i en annen maskin, den fungerer.

Jeg tror heller det enten er cpu, eller hovedkortet.
Svært vanskelig å feilsøke uten å bruke elimineringsmetoden når du får slike symptomer. Det letteste er jo helt klart å prøve å bytte ut cpu dersom du vet om noen som har noe som kan passe.
Høres unektelig ut som feil i hovedkort, MEN har vært borti att av/på knappen har svikta, du får akkurat samme symptomene da.
Har bryteren havarert vil ikke noe virke
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Høres unektelig ut som feil i hovedkort, MEN har vært borti att av/på knappen har svikta, du får akkurat samme symptomene da.
Har bryteren havarert vil ikke noe virke
Vis hele sitatet...
Isåfall prøv å ta en skrutrekker mot de to pinnene påknappen er ved. Det utelukker den feilen